mboost-dp1

Flickr - tico24
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Udover at pengene trækkes fra banken, så kan jeg ikke se noget nyt i det. Disse ting er allerede muligt hos de fleste mobilselskaber, at kunne sætte en grænse på hvor meget man vil bruge om dagen, at man kan undgå at ens konto går i minus, og at man har saldokontrol.
Disse ting har jeg allerede hos min mobilselskab.
Så kan ikke se noget nyt i det, udover at det nok kommer til at gøre mere ondt på pengepungen, med takster der er højere end det mobilselskaberne kræver, fordi pengene opkræves direkte fra banken.
Tommel ned herfra til Finansrådet.
Disse ting har jeg allerede hos min mobilselskab.
Så kan ikke se noget nyt i det, udover at det nok kommer til at gøre mere ondt på pengepungen, med takster der er højere end det mobilselskaberne kræver, fordi pengene opkræves direkte fra banken.
Tommel ned herfra til Finansrådet.
#1
Om man bruger sådan en kontrol det ene eller andet sted, kan komme ud på et.
Dog foretrækker jeg selv en evt. bankløsning. Så er det hele nemlig samlet et sted. Derudover slipper man også for at logge ind to steder (banken og ens teleselskab) / ringe til deres kundeservice, for at høre hvor meget lille Peter har brugt på indholdstakserede tjenester.
#2
Man skal aktivt gå ind og gøre det og så må man formode at man selv har styr på det.
Som det er i dag, kan alle gå amok med indholdstjenester, hvilket er et problem. Det burde netop være omvendt - at det skal aktiveres via ens teleselskab, før det kan bruges. Men så er der jo nogle i den anden ende, som ikke tjener penge og så bliver de jo sure.
Om man bruger sådan en kontrol det ene eller andet sted, kan komme ud på et.
Dog foretrækker jeg selv en evt. bankløsning. Så er det hele nemlig samlet et sted. Derudover slipper man også for at logge ind to steder (banken og ens teleselskab) / ringe til deres kundeservice, for at høre hvor meget lille Peter har brugt på indholdstakserede tjenester.
#2
Man skal aktivt gå ind og gøre det og så må man formode at man selv har styr på det.
Som det er i dag, kan alle gå amok med indholdstjenester, hvilket er et problem. Det burde netop være omvendt - at det skal aktiveres via ens teleselskab, før det kan bruges. Men så er der jo nogle i den anden ende, som ikke tjener penge og så bliver de jo sure.
kalleguld (4) skrev:#1 Jeg tror næppe at taksterne bliver endnu højere end hvad mobil-selskaberne kræver. Sidst jeg kiggede (lang tid siden - kan ikke finde opdateret info) tog de 25% efter moms.
Nu kan jeg ikke finde et bevis, men jeg har et par venner der til daglig driver en virksomhed, og de siger det samme. Mobilselskaberne skal have fra 15 % - 25 % af indtægterne på den SMS du sender, også er der et max beløb på ca. 100 kr. pr SMS.
Men er det en SMS til velgørenhed, så må de max tage 5 % da resten SKAL gå til den pågældende organisation.
#8 Det kan godt være den ligger på 130 - 150 kr. Som sagt så er jeg ikke helt sikker på hvor meget det er.
Jeg havde selv en ide om at lave en site, hvor man kun købe World of Warcraft Game Cards via SMS, men det fandt jeg ud af at det kunne man ikke da max prisen ikke ville være nok.
Jeg havde selv en ide om at lave en site, hvor man kun købe World of Warcraft Game Cards via SMS, men det fandt jeg ud af at det kunne man ikke da max prisen ikke ville være nok.
Teleselskaberne tager pt. ml. 25 og 28% (25% for 3, Telenor og Telia netværk, 28% for TDC netværk). Der er pt. INGEN konkurrence så dette må helt klart betragtes som en meget tiltrængt konkurrence.
Kan ikke forstille mig at gebyrerne bliver bare i nærheden at de groteske avancer teleselskaberne tager, så de forretningsdrivende, herunder undertegnede, vil uden tvivl forsøge at fremskynde til bruge at dette betalingsmiddel frem for den traditionelle overtakserede SMS. Jeg er som sådan ligeglad hvem der "vinder", blot der er konkurrence på området.
Kan ikke forstille mig at gebyrerne bliver bare i nærheden at de groteske avancer teleselskaberne tager, så de forretningsdrivende, herunder undertegnede, vil uden tvivl forsøge at fremskynde til bruge at dette betalingsmiddel frem for den traditionelle overtakserede SMS. Jeg er som sådan ligeglad hvem der "vinder", blot der er konkurrence på området.
wc4 (8) skrev:#7: Hvad så med DSB-billetter? Fx Orange Sviptur, som koster 119 kr, hvad gør de der? Det er jo mere end 100 kr. Det jeg siger, er; at jeg godt kunne tænke mig at se en kilde, med mere konkret information.
Det kører på en anden shortcode under mPayment - der tager teleselskaberne kun 10%, når det er en fysisk vare.
Hvis man har lyst til at læse mere omkring, hvilke regler der gælder for indholdstakserede (Ikke overtakserede, dammit!) sms'er, så kan man kigge på Rammeaftalen for mobile indholds- og betalingstjenester.
Endelig! Syntes man har hørt om dette i laaaaang tid uden der reelt er sket noget! Og som mange andre siger, så er det fanme på tide med noget konkurrence. Teleselskaberne sidder i den grad på flæsket!
Glæder mig til den dag det bliver muligt at overføre penge fra mobil til mobil (bruger til bruger) f.eks via CPR nummer eller lign...
Glæder mig til den dag det bliver muligt at overføre penge fra mobil til mobil (bruger til bruger) f.eks via CPR nummer eller lign...
De4_Kia (1) skrev:Udover at pengene trækkes fra banken, så kan jeg ikke se noget nyt i det.
Ideen opstod udelukkende fordi teleselskaberne tager så stor en bid af kagen, at bankerne blev efterspurgt et billigere alternativ.
Bankerne blev så enige om at lave en sektor-løsning, dvs. det er ikke endnu en ting at tage stilling til når man vælger bank. Det er noget der virker for alle, og det virker nogenlunde ens.
Så det nye er først og fremmest at det er et billigere alternativ, og at pengene bliver hævet direkte fra din bankkonto i stedet for at gå gennem telefonregningen.
Med lidt held betyder den tiltrængte konkurrence yderligere at mobilselskaberne sænker priserne for betaling via SMS.
Friere konkurrence med lavere priser, yay!
ang. max priser: http://www.rammeaftalen.dk/rammeaftalen/operativt-...
Aftale mellem mobilselskaberne og forbrugerombudsmanden. Stadig ingen gebyr-info desværre.
Aftale mellem mobilselskaberne og forbrugerombudsmanden. Stadig ingen gebyr-info desværre.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.