mboost-dp1

Microsoft Corporation

Ballmer: “Næste Windows bliver det mest vovede, vi endnu har gjort”

- Via ZDNet - , redigeret af Net_Srak

Selvom Windows 7 kun har et år på bagen, så er folkene hos Microsoft godt i gang med at arbejde på næste udgave, der efter planen skal udkomme engang i 2012. Snakken er dog allerede gået i gang om det kommende styresystem, og Microsofts chef, Steve Ballmer, kom i den forbindelse med en speciel kommentar i torsdags.

Ballmer deltog ved en konference hos konsulentfirmaet Gartner, hvor en analytiker fra firmaet stillede ham spørgsmålet om, hvad han mente, der havde været den mest vovede satsning fra firmaet. Selvom de fleste nok ville forvente, at der måske blev svaret Windows Phone 7 eller Bing, så svarede Microsoft-chefen følgende “The next version of Windows”.

Om der er tale om ren hype fra Ballmer er ikke til at sige, men der har allerede været rygter ude om, at næste Windows-udgave bliver et revolutionerende styresystem, der både byder på en redesignet brugerflade, et nyt filsystem, lynhurtige start-up-tider og meget andet.





Gå til bund
Gravatar #1 - Nuggi
24. okt. 2010 12:01
Hold da kæft, hvis rygterne taler sandt bliver dette AWESOME
Gravatar #2 - vandfarve
24. okt. 2010 12:07
Nyheden skrev:
(...) men der har allerede været rygter ude om, at næste Windows-udgave bliver et revolutionerende styresystem, der både byder på en redesignet brugerflade, et nyt filsystem, lynhurtige start-up-tider og meget andet.


Sagde man ikke det om både Vista og Windows 7?

Ikke at jeg brokker mig eller med det samme skal skyde Windows 8 ned, men vi har vist hørt den historie før. Windows 7 er i mine øjne et fantastisk styresystem, men det mangler nyskabelser og ikke mindst mange af de innovative forslag, som Microsoft selv lovede.

Derimed ikke være sagt, at det ikke bliver til virkelighed. Jeg har på fornemmelsen, at Microsoft vil gøre alt i deres magt for at leve op til "hypen" og de skulle meget gerne have mange brugbare erfaringer for processen op til Vista og W7.

:)
Gravatar #3 - JusteDK
24. okt. 2010 12:10
"Ladies and gentlemen."

"This might be the most revolutionary product Microsoft have ever released."
"This new leapfrog product will change the way consumers use windows forever."

"We now introduce: YELLOW SCREEN OF DEATH!"
Gravatar #4 - MathiasLM
24. okt. 2010 12:14
Man ville ikke have lært noget af historie, hvis man hyper det allerede nu...
Gravatar #5 - terracide
24. okt. 2010 12:20
Windows Naked (Version)? :D
Gravatar #6 - jeldtoft
24. okt. 2010 12:23
DEVELOPERS DEVELOPERS DEVELOPERS
Gravatar #7 - amaby
24. okt. 2010 12:34
ikke fordi det har vildt meget relevans, men var spørgsmålet ikke hvilket produkt de er i gang med at udvikle han mente var det mest vovede?
[url=
og altså ikke lancerede produkter som Bing og WP7
Gravatar #8 - squad2nd
24. okt. 2010 12:35
Det eneste der rigtigt ville kunne få mig til at skide i bukserne af begejstring ville være hvis de rent faktisk shippede en ny version af et filsystem og udfasede NTFS.
Gravatar #9 - iMan
24. okt. 2010 12:39
Windows OS X? :)
Gravatar #10 - Panda.dk
24. okt. 2010 12:43
#9 Siger en iMan! :-)
Gravatar #11 - iMan
24. okt. 2010 12:46
One system to rule them all ;)
Gravatar #12 - Törleif Val Viking
24. okt. 2010 12:47
#9 Det må vel være windows 10 når de når dertil ;-)


Synes altid det er spændende med en ny version af software og jeg glæder mig stil det næste windows.

Jeg tror at MS har lært at hvis man sover i timen bliver man overhalet indenom... Se selv Apple (og en smule linux) Begge dele vandt markedsdele fra MS pga. Windows Vista og det er en lektie som MS har lært meget af.

De næste 3 releases jeg glæder mig til er:

Gnome 3.0
Android 3.0
Windows 8
Gravatar #13 - Montago.NET
24. okt. 2010 12:49
Windows XP 64bit var jo også vovet... men folk tog det ikke til sig, og blev derfor et fail sammen med Windows ME.

Man kan jo håbe på og gætte på at Windows 8 bryder op med alle de dårligheder der er ved at være bagudkompatibel som Windows 7 og til dels Vista er...

der er jo bunkevis af elementer man kunne smide ud, men ikke kan fordi programmer og tilbehør til windows pc'er er bygget over gamle standarder...

med alle de teknologier som findes i dag med virtualisering - kunne man lave et ret sygt OS... hvor hver process får endnu flere ressourcer til rådighed - crashfrit selvfølgelig ;)
Gravatar #14 - FeedMe
24. okt. 2010 12:52
Det mest vovede var vel at lukke alle de der hotmail-accounts i DK uden at ville lukke dem op igen. Hader bare Microsoft så meget...
Gravatar #15 - Tukanfan
24. okt. 2010 12:57
"Redesignet brugerflade"
- Jotak, men mon det alligevel ikke bliver som heri:
Windows: where taste went to die
og her:
UI design rules: screw 'em

Klassikeren:
Steve Jobs skrev:
The only problem with Microsoft is they just have no taste, they have absolutely no taste, and what that means is - I don't mean that in a small way I mean that in a big way. In the sense that they they don't think of original ideas and they don't bring much culture into their product ehm and you say why is that important - well you know proportionally spaced fonts come from type setting and beautiful books, that's where one gets the idea - if it weren't for the Mac they would never have that in their products and ehm so I guess I am saddened, not by Microsoft's success - I have no problem with their success, they've earned their success for the most part. I have a problem with the fact that they just make really third rate products."
Gravatar #16 - f-style
24. okt. 2010 13:00
#14
det er du selv udenom ved at køre uden antivirus eller ikke opdateret software og derved blive inficeret og sende spam ud i massevis! Men folk har det med ikke at kunne tage ansvar for deres egen handlinger.
Derudover så kan man resette sit password etc. og få fat i sin hotmail, dog skal man have en backup mail (såsom yahoo, gmail etc.). At man har glemt at sætte dette op er bare idioti da det har været påkrævet meget længe og kunne gøres i hotmail. Desuden er hotmail en gratis service, så du får hvad du betaler for.
Jeg bruger selv hotmail meget men til forskel fra mange så bruger jeg browseren til at logge ind og ikke et mailprogram som kan fucke up og sende spam meget nemt (outlook etc.).

- Få styr på egen sikkerhed inden du flamer andre for dine egne fejl.
Gravatar #17 - Cloud02
24. okt. 2010 13:00
vandfarve (2) skrev:
Sagde man ikke det om både Vista og Windows 7?

Longhorn, jo. Vista og win7, nej.
Gravatar #18 - Bean
24. okt. 2010 13:01
#1 ELLER endnu mere ustabilt end windows vista.
Gravatar #19 - kurtadam
24. okt. 2010 13:01
Overhovedet at udgive Windows 8 er vovet.

Historien viser jo at hver anden Windows-version er en succes og hver anden er en fiasko, så lad os håbe at Windows 8 først kommer lige før Windows 9 er klar.
Gravatar #20 - sismofytter
24. okt. 2010 13:07
#1 Ja det du kalder awsome er det Apple brugere har levet med i snart 10år men jeg syntes da også det er awsome at MS endelig er ved at lave et moderne styresystem i stedet for det gamle lort de har smidt på gaden siden win95.
Gravatar #21 - terracide
24. okt. 2010 13:08
squad2nd (8) skrev:
Det eneste der rigtigt ville kunne få mig til at skide i bukserne af begejstring ville være hvis de rent faktisk shippede en ny version af et filsystem og udfasede NTFS.


Noget a la WinFS ville være rart ja.
Gravatar #22 - Rainbird
24. okt. 2010 13:19
Microsoft har da med WP7 vist at de kan tage brugerinteraktion seriøst, så jeg håber på at se nogle af de ting, de har lært derfra sive over i W8. Men hvem ved... :-P
Gravatar #23 - arne_v
24. okt. 2010 13:25
Cloud02 (17) skrev:
Longhorn, jo. Vista og win7, nej.


Givet at LongHorn var kodenavn for Vista, så har jeg lidt svært ved at forstå hvad du siger.
Gravatar #24 - arne_v
24. okt. 2010 13:27
#0

MS har altid været meget gode til at snakke om nye Windows versioner i mange år inden de kom.

Det er svært at undgå at antage at det primært er markedsføring.
Gravatar #25 - arne_v
24. okt. 2010 13:30
Montago (13) skrev:

Man kan jo håbe på og gætte på at Windows 8 bryder op med alle de dårligheder der er ved at være bagudkompatibel som Windows 7 og til dels Vista er...

der er jo bunkevis af elementer man kunne smide ud, men ikke kan fordi programmer og tilbehør til windows pc'er er bygget over gamle standarder...


Hvis de droppede Win32 API, MFC og COM til fordel for en meget lille native kerne og .NET managed libraries som grundlag for alt nkunne det blive et meget interessant OS.

Men det ville betyde at at alle leverandoerer af apps til Windows ville starte på samme nul punkt. Jeg tror ikke at MS Office, Internet Explorer, SQLServer, Exchange etc. grupperne ville synes at det var smart hvis Windows gruppen gik den vej.
Gravatar #26 - bjerh
24. okt. 2010 13:33
#23 Så vidt jeg husker, blev der snakket om longhorns megen nye funktionalitet. Hvorimod da man senere så det ikke kunne lade sig gøre, tidsmæssigt, at få med i os'et - havde det fået et officielt navn. Det kan være det er sådan han mener det... :S
Gravatar #27 - h8x0r
24. okt. 2010 13:40
Har endnu ikke prøvet Windows 7 ude over den test version og det bliver først når de udskifter XP på arbejdet. Det bliver nok ikke forløbig og så bliver det først når min maskine skal udskiftes. :/. Puha har lange udsigter. Der er stadig folk der kører 2000.

Har også droppet at slukke den når jeg tager hjem fordi den tager 10 minutter om at boote og logge ind om morgenen pga alt de administrative progammer de har lagt på den. Kunne i den grad godt bruge en opdatering. Måske også snart noget nyere end Exchange 2003

Kan ikke undgå at blive i godt humør når jeg kommer hjem til min mbp med Cinemadisplay.

Måske emne for en ny poll. Hvilket OS kører firmaet du arbejder i officielt på pcerne. :) kunne godt tænke mig at høre om jeg er den eneste der lider. :)
Gravatar #28 - Phasio
24. okt. 2010 13:43
Lyder fedt.. :D
Gravatar #29 - vandfarve
24. okt. 2010 13:44
h8x0r (27) skrev:
Måske emne for en ny poll. Hvilket OS kører firmaet du arbejder i officielt på pcerne. :) kunne godt tænke mig at høre om jeg er den eneste der lider. :)


Officielt snakker vi nok om 95-99 % udbredelse af Windows - enten i form af XP, Vista eller 7. En sådan en poll vil derfor ikke være så vildt spændende, da jeg kun kender til grafiske virksomheder, der officielt har OSX på deres computere.

Desuden, så bare rolig, for vi alle lider. Jeg er netop blevet den lykkelige ejer af en 2 år gammel Dell, der kører Windows 7, hvilket var en kæmpe opgradering for den 4-5-6 år gamle Dell, der kørte Windows XP.

Det er jeg fandme glad for, ligesom vi skiftede til Exchange 2010 og Office 2010 stort set på dagen for deres udgivelse.
Gravatar #30 - Phasio
24. okt. 2010 13:45
#27 - Yderst fair at sammenligne en gammel bloated XP maskine med et nyt apple system ;)

Kudos!

Men ved hvad du mener, jeg arbejder på KU lige pt, og computerne er uhyggeligt lang tid om at starte op....!
Gravatar #31 - vandfarve
24. okt. 2010 13:56
Phasio (30) skrev:
Men ved hvad du mener, jeg arbejder på KU lige pt, og computerne er uhyggeligt lang tid om at starte op....!


Been there, done that!

Jeg sad i FA på Nørregade, og her var rutinen, at man smuttede ind på sit kontor og tændte computeren, hvorefter man smuttede ned i køkkenet for at få sig en kop kaffe.

Omkring 10 minutter efter var den så klar til brug, og det var man også selv efter det første skud koffein.

Hvor sidder du?
Gravatar #32 - svenskmand
24. okt. 2010 14:11
iMan (11) skrev:
One system to rule them all ;)

Det har vi allerede, det hedder Ubuntu :)
Gravatar #33 - Sikots
24. okt. 2010 14:21
Bean (18) skrev:
#1 ELLER endnu mere ustabilt end windows vista.

Jeg hader den der bashing af Vista...

I november 2007 købte jeg en billig laptop med Vista pre-installeret. Den computer har ét problem, Internet Explorer crasher (ikke Explorer - men Internet Explorer).
Den går aldrig ned, den performer ganske fint. Og jeg har ALDRIG reinstalleret den, til gengæld er den min private laptop, så den bliver brugt til lidt af hvert...
Derudover har jeg driftet utallige andre Vista-computere, som der sjov nok heller ikke er problemer med.

Hvis man leger tekniker uden at have en kæft forstand på at håndtere et styresystem, så vil alle styresystemer være ustabile. Både Mac OS, Android, Windows XP/Vista/7 og alle andre.
Gravatar #34 - Montago.NET
24. okt. 2010 14:35
NU har jeg den...

Windows 8 bliver OpenSource...

så vi DEVELOPERS... selv kan lave de funktioner som Microsoft glemmer at implementere...

f.eks. et brugbart netværks ikon i tray - i stedet for det bræk i Vista og 7

eller en af alle de andre features:
Removed features in Vista

Removed features in 7
Gravatar #35 - st0rm
24. okt. 2010 14:55
Mindes lidt første gang jeg installerede XP beta'en og tænkte "STAR TREK" :) Håber virkelig det bliver til en seriøs forandring til hvad vi har nu af styresystemer.. Ville også elske at se performance udgaver beregnet til gamere og grafikere!
Gravatar #36 - Cloud02
24. okt. 2010 15:39
arne_v (23) skrev:
Givet at LongHorn var kodenavn for Vista, så har jeg lidt svært ved at forstå hvad du siger.

Den originale Longhorn/Blackcomb udvikling blev resat tilbage i 2003 eller 2004.
Gravatar #37 - Magten
24. okt. 2010 16:05
kurtadam (19) skrev:
Overhovedet at udgive Windows 8 er vovet.

Historien viser jo at hver anden Windows-version er en succes og hver anden er en fiasko, så lad os håbe at Windows 8 først kommer lige før Windows 9 er klar.
Det må være en ret kort historie du kigger på.

7 - godt
Vista - skidt
XP - godt
2000 - godt
Windows ME - skidt

... fortsæt selv.
Gravatar #38 - Panda.dk
24. okt. 2010 16:06
Windows 98 - godt
Windows 95 - godt
Gravatar #39 - nielsbrinch
24. okt. 2010 16:18
Ja enten Windows 98 eller Windows ME maa jo have vaeret godt saa ... man laerer noget nyt hver dag.
Gravatar #40 - JusteDK
24. okt. 2010 17:01


Her er Windows' historie i korte træk..
Gravatar #41 - Coma
24. okt. 2010 17:54
WinFS måske?
Gravatar #42 - Mamad (moveax1ret)
24. okt. 2010 17:58
min personlige mening

3.11 Godt
95 Godt
98 Godt
ME skidt
XP Godt
Vista Godt
7 Godt
Gravatar #43 - Hekatombe
24. okt. 2010 18:14
Magten (37) skrev:

7 - godt
Vista - skidt
XP - godt
2000 - godt
Windows ME - skidt

... fortsæt selv.


Wikipedia siger at Windows 2000 blev udgivet før ME :)
Gravatar #44 - arne_v
24. okt. 2010 18:37
h8x0r (27) skrev:
Måske emne for en ny poll. Hvilket OS kører firmaet du arbejder i officielt på pcerne. :) kunne godt tænke mig at høre om jeg er den eneste der lider. :)


vandfarve (29) skrev:
Officielt snakker vi nok om 95-99 % udbredelse af Windows - enten i form af XP, Vista eller 7.


Jeg antager at pointen mere var at firmaerne er langt bag efter med Windows versioner i forhold til private.
Gravatar #45 - arne_v
24. okt. 2010 18:44
Cloud02 (36) skrev:
Den originale Longhorn/Blackcomb udvikling blev resat tilbage i 2003 eller 2004.


Ja.

Men longhorn navnet blev brugt om Vista både før og efter reset.

Og Blackcomb var kodenavn for Windows 7 ikke Windows Vista.
Gravatar #46 - arne_v
24. okt. 2010 19:04
Montago (34) skrev:
NU har jeg den...

Windows 8 bliver OpenSource...

så vi DEVELOPERS... selv kan lave de funktioner som Microsoft glemmer at implementere...


Hvis du kigger ud af vinduet kan du se et par grise flyve forbi ....
Gravatar #47 - kalleguld
24. okt. 2010 19:12
Montago (13) skrev:
Man kan jo håbe på og gætte på at Windows 8 bryder op med alle de dårligheder der er ved at være bagudkompatibel som Windows 7 og til dels Vista er...


Jeg tror desværre der er større chance for at de opfinder flyvende grise.

Jeg giver dig ret i at det ville give et meget bedre OS hvis de lavede en "OS X". Men samtidig er alle de dårligdomme præcis den edge MS har i forhold til konkurrenterne.
Gravatar #48 - Cloud02
24. okt. 2010 19:13
arne_v (45) skrev:
Ja.

Men longhorn navnet blev brugt om Vista både før og efter reset.

Og Blackcomb var kodenavn for Windows 7 ikke Windows Vista.
ja og før reset, der blev der lovet guld og grønne skove med longhorn og blackcomb. Det var min pointe.
Gravatar #49 - Magten
24. okt. 2010 19:20
Hekatombe (43) skrev:
Magten (37) skrev:

7 - godt
Vista - skidt
XP - godt
2000 - godt
Windows ME - skidt

... fortsæt selv.


Wikipedia siger at Windows 2000 blev udgivet før ME :)
Hmm, ja det har du da ret i :)

Var bare sikker på ME kom før 2000 :P
Gravatar #50 - terracide
24. okt. 2010 19:25
arne_v (23) skrev:
Givet at LongHorn var kodenavn for Vista, så har jeg lidt svært ved at forstå hvad du siger.


Longhorn legede med mange ting som ikke kom med i Vista...bl.a WinFS...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login