mboost-dp1

Apple

Apple forklarer sig om iPod Nano fejl

- Via Ars Technica - , redigeret af Net_Srak

Apple har nu meldt officielt ud, at det er producenten af skærmen, der har ansvaret for de revnede skærme på deres nye iPod Nano. Samtidigt skriver de, at det er mindre end 1% af køberne der er berørt af problemet.

Apple vil nu bytte alle afspillere med defekt skærm. Apple mener problemet blev blæst ud af proportioner, da en enkelt mand startede en klagekampagne imod Nanoen og fortsatte den selvom apple byttede hans eksemplar.

Der har også været klager over, at iPod Nano nemt bliver ridset. Apples repræsentant siger til dette, at nanoen ikke bliver mere ridset end andre iPods.





Gå til bund
Gravatar #1 - oleo
28. sep. 2005 08:22
Man kan godt undre sig over, hvad der var galt med mini'en. - Eftersom de ikke laver den mere.
Nu er jeg ikke selv en iPod-freak, men jeg ville foretrække en mini frem for en nano.
Hvad godt er der ved nano'en der ikke var ved mini'en ?
Gravatar #2 - nocture
28. sep. 2005 08:25
farveskærm, og samtidigt er den vel mindre i størrelse og med samme eller mere plads
Gravatar #3 - refuge`
28. sep. 2005 08:26
#1 størrelsen/vægten
Gravatar #4 - bjerh
28. sep. 2005 08:29
#1 Efter min mening er mini'en er grim! :D Såre simpelt. Og desuden, syntes jeg heller ikke den passer ind i det sortiment som Apple har.

Kunne være andre delte min mening? :)
Gravatar #5 - sepstrup
28. sep. 2005 08:41
iPod Nano passer bedre ind i iPod programmet en mini gjorde (som nu ellers var ganske fin) og se er den BETYDELIG mindre en mini'en... og har farveskærm...
Gravatar #6 - mr ac
28. sep. 2005 08:42
Min holdning er at man skal undgå at slæbe rundt på alle mulige gadgets, men hellere samle det i en enkelt - f.eks. da jeg skulle have en mobil elektronisk kalender, så købte jeg ikke en PDA, men i stedet en mobiltelefon med kalender i.

Nu kunne jeg godt tænke mig en mobil mp3-afspiller, men jeg har ikke lyst til at smide pegne efter en ny gadget - i stedet venter jeg på Nokia's N91 der har 4 GB plads til musik og samtidig kan alle de andre funktioner jeg mangler - nemt og enkelt, kun en enkelt dims at have i lommen (og så kan man smide det hele væk på én gang hvis man er bare en smule glemsom)
Gravatar #7 - Dee_Kay
28. sep. 2005 09:00
#6 så er problemet bare hvis man også godt kan lide at røre sig lidt. Jeg er godt nok ikke interesseret i at have min mobil med når jeg skal ud og løbe, så for mit vedkommende bliver mobil og mp3 hver for sig noget tid endnu :)
Gravatar #8 - Jake_the_Snake
28. sep. 2005 09:01
#6 Det er også en udmærket tilgang til tingene, at man vil ha´ en digital schweitzer-kniv. Synes dog bare selv det er fedt at taber man sin kniv har man stadig sin oplukker i lommen - get it. Hvis telefon-delen holder med at fungere står du med en 4 GB brevvægt...
Jeg synes det er fint at mobiler kan alting (medieafspillere, kameraer og pda) men det skal være "gratis".
Gravatar #9 - larsp
28. sep. 2005 09:02
Ingen tvivl om at nanoen er lækker gadget, og jeg ville nok også købe den hvis jeg skulle have en mp3 player.

Men hvor er det dog uhyggeligt sådan som alle idag skal have disse musikafspillere og konstant høre musik. Tag f.eks. alle cyklisterne i myldretiden, der ikke kan høre hvad der foregår rundt om dem pga. høretelefoner, men bare cykler rundt i deres egen verden, som zombier!

Det er som om folk idag ikke kan klare bare fem minutter uden at være bombarderet af enten musik, tv-serier eller andet flimmer.

(tilgiv mig for dette rant, skulle bare ud)

Jeg foretrækker selv at høre musik når jeg er kommet hjem, specielt hvis man har gået og glædet sig til at høre et specielt nr. hele dagen.
Gravatar #10 - Fjolle
28. sep. 2005 09:10
#6
I teorien er det en meget god ide, men desværre vil du helt sikkert miste kvalitet.
Telefonen er sikkert okay, men det er jo også det som nokia laver.
Kameraet er et 2mp, hvilket er et par år bagud i forhold til rigtige kameraer.. Samtidigt er der ingen zoom, og linsen/ccden er så små at det slet ikke kan sammenlignes med rigtige kameraer.
Kalenderfunktionen vil jeg sige fungerer bedre på en pda, bl.a. da en stylus er noget nemmere at skrive ting ind med end en numpad.
Mp3afspilleren har måske den nødvendige kapacitet, men outputtet kan nok ikke sammenlignes med en god mp3-afspiller.
Gravatar #11 - elite
28. sep. 2005 09:23
#4: Helt enig! Mini'en er i mine øjne tude grim! Eneste grund til de lancerede den var pga. farverne - tøserne elsker jo lyserød...

Men nano'en - uhhh den er nice! Min chef har lige været i L.A. og havde en med hjem - fandme et lækkert stykke hardware! Har lyst til at købe en, selvom jeg ikke kunne se hvornår jeg skulle bruge en mp3-afspiller til noget...
Gravatar #12 - Disky
28. sep. 2005 09:28
Sikke dog apple tuder:
'da en enkelt mand startede en klagekampagne imod nanoen og fortsatte den selvom apple byttede hans eksemplar.'

Hvorfor skal man stoppe med at advare andre bare fordi ens eget problem er løst. Det svarer jo næsten til bestikkelse.
Hvis de nu bare lavede tingene ordentligt fra starten slap de for problemmer med batterierne, ridser osv. Måske skulle de tænke lidt mere på kvalitet end bare på design.

'at nanoen ikke bliver mere ridset end andre iPods.'
Tja så må de jo igang med at bruge kvalitets materiale istedet for plastic eller hvad de nu har brugt.
Gravatar #13 - bbdk
28. sep. 2005 09:44
#12
Ja. Jeg læste om ham. Der gik lang tid inden Apple byttede hans eksemplar og grunden til at han blev ved bagefter, var den behandling han havde fået af forhandleren/Apple op til ombytningen.
De havde ikke lige taget ridserne i deres omdømme med i betragtning, inden de besluttede at ignorere ham i første omgang.
Al magt til kunden :)
Gravatar #14 - oleo
28. sep. 2005 09:53
#12 Det er ligesom med Windows, hvis de dog bare havde lavet det ordentligt fra starten af ....
Måske skulle de tænke lidt mere på kvalitet end bare på design.
Gravatar #15 - normie
28. sep. 2005 09:59
"Apple mener problemet blev blæst ud af proportioner, da en enkelt mand startede en klagekampagne imod nanoen og fortsatte den selvom apple byttede hans eksemplar."

Man fristes næsten til at citere Gandhi:
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
Gravatar #16 - Fjolle
28. sep. 2005 10:11
#13
Nu er det 3 uger siden at de annoncerede nanoen, hvis man så regner med at han skulle vente et par dage for at få den samt at han nok brugte den et stykke tid før den gik i stykker vil jeg ikke sige at det er muligt for ham at skulle vente lang tid før han fik den byttet når han nu allerede har fået den byttet?

Jeg tror nu at apple ville have fixet det selvom han ikke havde startet den kampagne. Det tager tid at finde ud af hvad der er galt ved et produkt. De kan desværre ikke fikse hans problem med det samme, men det vil forbrugeren i dag åbenbart have!
Gravatar #17 - drbravo
28. sep. 2005 10:14
#15

*host*
Gravatar #18 - bbdk
28. sep. 2005 10:49
#16
Forbrugeren vil have byttet varen hvis den er defekt. Forbrugeren vil ikke have at vide, at det er hans egen skyld skidtet er i stykker, for efter 14 dages kamp at få den indrømmelse, som han burde have haft med det samme.
Jeg forstår Hr. Peterson så udemærket og ville have gjort det samme i hans sted. Jeg ville måske endda være blevet ved, men nu er jeg også lidt hævngerrigt anlagt :)
Åh ja. Om 14 dage er lang tid er relativt. Jeg behøver kun at klage 2 gange til en forhandler over samme fejl/produkt, før jeg begynder at oparbejde en lidt negativ stemning.
Gravatar #19 - Fjolle
28. sep. 2005 10:52
#18
nu er det ikke normalt at en lcd knækker uden grund, og jeg ville personligt være mistænksom hvis jeg stod i butikken og skulle betjene ham!
Gravatar #20 - The-Lone-Gunman
28. sep. 2005 11:30
Apple har nu meldt officielt ud, at det er producenten af skærmen, der har ansvaret for de revnede skærme på deres nye iPod Nano

Det er Apple der sælger et produkt der benytter disse skærme, så kan de da ikke bare sige at det ikke er deres ansvar at det ikke virker.

Men det er da godt de bytter dem, som de også skal gøre.
Gravatar #21 - bleze
28. sep. 2005 11:59
#20 og du er 100% inde i de aftaler de to firmaer har lavet internt?
måske de bytter dem og lader firmaet der har leveret skærmen betale den extra udgift de får.
hvem ved?
Gravatar #22 - genfi
28. sep. 2005 12:33
Købte en i går. Den er ekstrem lækker. Jeg vælger at tro på apple når de siger at det er ganske få den er galt med. Desuden ved jeg at apple er flinke til at bytte udstyr hvis der er problemer. Ala da 15" Pbooks havde skærmproblemer. Der sendte apple en fragtmand ud for at hente dyret i en specialefremstillet kasse, fragtede den til Holland og leverede den ved døren igen.. Og heldigvis bruger Apple ikke post danmark hvilket er endnu et plus.
Gravatar #23 - hgul
28. sep. 2005 14:11
#2: iPod Nano har ikke mere plads end iPod Mini. Nano fås med 2 eller 4 GB, Mini kunne man få med 4 eller 6 GB - men ellers er resten rigtigt.

Jeg kan rigtig godt lide måden Apple har handlet på her. Måske der gik for lang tid ved den første kunde, men at de vælger at bytte alle med defekter, som de rigtigt nok skal ifølge dansk lovgivning, er noget andre producenter godt kunne lære af. Med de håbløse RMA sager man ser, er Apple da klart blandt de bedste.
Gravatar #24 - kjaer
28. sep. 2005 17:57
#1 - Har selv en mini, og hvis du kigger på diverse forums jeg deltager i, har jeg og andre gentagende gange efterspurgt en mindre udgave af "den rigtige" iPod, bare mindre... Den fik vi så nu... :D

Nå, men det er da godt at Apple reagerer på den måde de gør... Jeg ville personligt blive lidt pissed off, hvis jeg ikke fik en ny...
Gravatar #25 - b4@
28. sep. 2005 18:14
Jeg synes det er godt at apple giver dem retur.

1# jeg synes at mini er grim den ligner slet ikke en iPod. Der imod ligner nano en iPod (næsten...).

Men nano er lækker, og vis jeg skal have en mp3-afspiller skal det være den.
Gravatar #26 - hejboel
29. sep. 2005 00:07
#1 En vigtig detalje ( som der vist ikke er eævnt endnu ) er at nano bruger flash ram i stedet for harddisk.. den kan tåle noget mere ( bortset fra skærmen ...) tumult, en tur i vaskemaskinen osv.. (well, ved ikke lige hvordan resten af elektronikken klarer det, men mine CF kort har da været i vask + tumbler et par gange)
Gravatar #27 - haj
29. sep. 2005 09:21
#14: Faktisk er det nærmere lige som med MacOS,
Måske skulle de tænke lidt mere på kvalitet end bare på design.
Gravatar #28 - zabaki
29. sep. 2005 15:08
Som I selv kan læse på følgende hjemmeside, er der to problemer. Det ene er et problem som kun er opstået op 1% af de solgte nano'er. Det andet problem er folk som tuder, over at der kommer ridser på afspilleren. Det er typisk folk, at brokke sig over ingenting. Alt hvad man køber får da ridser. Mobiltelefon, Pocket PC, lommerregener. whatever. Jeg har selv en sort nano, og ja selvom den kun har været i min lomme, er der kommet ridser. Men det er jo ikke fordi jeg ikke kan se hvad der står på display pga. der er så mange ridser.

Stop whining, er alt jeg kan sige til de folk, som tuder over ridser.

http://www.macworld.com/news/2005/09/27/nanoscreen...
Gravatar #29 - FinnHolger
29. sep. 2005 22:10
#28 Du tuder jo faktisk selv?

Mange folk er vel undrende over hvordan Nano'en får ridser, som mobiltelefoner og andre afspillere ellers krævede nærkontakt med et bundt nøgler for at opnå.
Der er jo givetvis noget galt med plastiken som Nanoen er skabt af.

Måske er du kun kommet på forumet for at slå ned på lige netop dette emne? Bare en tanke.
Gravatar #30 - axios
30. sep. 2005 13:13
#27
tror du tager fejl, hvis du tror at apple produkter ikke er kvalitet.
Jeg har en Apple iBook med Mac OS X, det styresystem har en meget bedre kvalitet end windows, det er sikkert.
Jeg har pt. en uptime på 10 dage på en bærbar, altså det er med hypernation, som virker bedre end på nogen pc.
Du har nok aldrig haft en Macintosh, ellers ville du ikke dømme dem med, at fordi de har styr på designet må den være gal med kvaliteten.
Kvaliteten på min bærbar er meget høj, den er mere gennemtænkt end en IBM, og kvaliteten af maskinen er mindst lige så høj, i iBook'en er der dog ikke airbag omkring harddisken som i nogle T-modeller, men prisen på denne bærbar er også meget lavere.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login