mboost-dp1

Sony Computer Entertainment

Anmelderne: Playstation Classic er dårligere end NES og SNES Classic

-

Playstation Classic mangler flere Playstation-klassikere og tilbyder nærmest ingen ekstrafunktioner som NES og SNES Classic gør.

Anmelderne har leget med Sonys mini-konsol, Playstation Classic. De er ikke så positivt stemt over for denne mini-konsol, som mange anmeldere var med Nintendos NES og SNES Classic.

Listen med de 20 spil, som man kan se via Playstation-bloggen her, mangler for det første en masse klassikere, der eventuelt kunne indskiftes til fordel for spil som “Cool Boarders 2” og “Tom Clancy’s Rainbow Six”, der ikke dømmes som klassikere.

Derudover mangler der ekstrafunktioner som SNES Classic eksempelvis tilbød i form af rammer, ‘save anywhere’-funktioner og muligheden for at spole tilbage i et spil.

Hardwaren er flot og vækker nostalgiske minder, men samtidig ville anmelderne ønske, at mini-konsollen kom med dualshock-controllere med analog-pinde og ikke de helt originale controllere, der for øvrigt har en ledning, som er mindre end halvanden meter lang.

Kotaku, The Verge, Gamespot, Polygon og Gameinformer har alle anmeldt Playstation Classic uden at give konsollen en decideret score.

Playstation Classic udkommer den 3. december til en dansk pris på omkring 900 kroner.





Gå til bund
Gravatar #1 - Ni
28. nov. 2018 13:34
Vi må konkludere, at japanere enten sidder med snude oppe i fjernsynet eller at de sidder med konsollen på skødet. NES og SNES og har også korte ledninger.

På den anden side, så må applefolk sidde med snude inden i stikkontakten og det gør jeg trodsalt ikke. Jeg mener stadig, at apples kabler er en af de største fail by design i techhistorien, når firmaet på tiende år ikke har præsteret at løse problemet med, at man ikke kan tale i telefonen, når den lader. So much for mobility.
Gravatar #2 - CBM
28. nov. 2018 13:50
Jeg er enig i at PS Classic ihvertfald på papiret stinker... Men hvad er det for ekstra funktioner der henvises til?

Gravatar #3 - Bearminator
28. nov. 2018 14:04
Offtopic
Ni
Jeg synes det er fair at dig og CBM ikke kan lide Apple. I fremstår super intelligente. Jeg har haft iphone siden 4S, og jeg har aldrig oplevet ikke at kunne lade og snakke samtidig. Jeg er lidt nysgerrig på om alle jeres holdninger kommer fra “randoms” på nettet, som i bare har troet på? Eller om det er tilbage fra 3GS tiden, at i har al jeres viden om Apple og deres produkter fra?

Jeg er ligeglad hvilken mærker i kan lide. Folk køber hvad de synes passer til deres behov. Jeg har ikke personligt brug for at presse min holdning ned over hovederne på andre. Hvis CBM kan lide blackberry, fint med mig - Det påvirker ikke min hverdag :)


I efterlyser “ikke core” brugere (på trods af jeg har haft både bruger og været fast læser i 15år), men jeg tror at i et med til at gøre at folk ikke gider være aktive herinde. Jeg kunne også for nyligt se at Hånter havde fået nok af gallen :)
Gravatar #4 - CBM
28. nov. 2018 15:04
#3 personligt har jeg det sådan at firmaer der opfører sig upassende på markedet skal høre for det... Specielt hvis det påvirker andre end deres kunder... Facebook er et godt eksempel med deres data indsamling der ikke er begrænset til registrerede indloggede brugere fx

Jeg prøver at holde mig udenfor Apple tråde og forsøger at kritisere Apple så lidt som muligt men af og til prøver andre på at hive mig ind alligevel


Jeg havde fx ikke nævnt Apple i denne tråd før du hev dem frem

Denne tråd handler om Nintendo + Sony og deres forsøg på at, i min optik, misbruge folks nostalgi


Gravatar #5 - Ni
28. nov. 2018 16:01
#3 Jeg har været med på iphone 1g/edge, hvor jeg købte den fra usa og jeg har siden bandet over længden på laderkablet lige siden.

Jeg har rent faktisk en højde, hvor jeg ikke kan stå oprejst og snakke mens telefonen lader. Det er i mine øjne, fail by design. Det er ikke superovervejet at have en max højde for, hvor høj man må være, hvis ens telefon skal lade, mens man snakker og man kan ikke nødvendigvis planlægge længden af ens samtale på forhånd.

Jeg har i mellemtiden prøvet windows phone og android, hvor jeg er vendt tilbage til iphone.

Derudover, så mindes jeg stadig Jobs kommentar: 'You're holding it wrong' med et stort smil på læben, for det var dæleme en dum kritik folk kom med :-)
Gravatar #6 - CBM
28. nov. 2018 16:42
#5: hvordan ser det ud med uoriginale ladekabler? Der må være et hav af kabler som er længere og stadig kan lade iPhone osv ?
Gravatar #7 - graynote
28. nov. 2018 19:51
Det er måske personlig smag, men selvom jeg er barn af 80'erne, så synes jeg at spiludvalget blæser alle andre retrokonsoller af banen.

Jeg synes, at de har valgt 20 titler, der kommer rigtigt fint omkring "playstation-oplevelsen" fra den spæde start til dens peak. (ville jeg heller have haft 100 spil end 20? Jada, men altså..)


Ekstrafunktioner .. tja .. jeg er lidt modstander af "kunstige" savefeatures og sådan.

Edit: Det ville være superfedt, hvis de havde inkluderet den originale medfølgende demodisk.

Årh, det ville bringe minder frem!
Gravatar #8 - Skak2000
28. nov. 2018 20:21
Godt at se denne retro bølge af konsoller fra Nintendo, Sony og SEGA.
Der er mange almindelige mennesker der efterspørger disse produkter.

#6 Ja, du er aldrig tilfreds med spiludvalget på mini retro konsoller eller prisen. Men der folk der bare gerne vil spille deres spil fra barndommen.


Tip:
PSP kan afspille PS1 spil.
MicroSD + adapter = 32GB MS
Gravatar #9 - Vanvittig
28. nov. 2018 21:40
Hvis du har en rigtig original PS1 i god stand, kan du få op til 5000 kroner for den afhængig af standen.
Gravatar #10 - brostenen
28. nov. 2018 23:52
Vanvittig (9) skrev:
Hvis du har en rigtig original PS1 i god stand, kan du få op til 5000 kroner for den afhængig af standen.


Lyder ikke sandsynligt, med mindre vi snakker launch model i original fabriksforseglet intakt emballage. Naturligvis med lavt serienummer og kvittering med bevis på at det er fra første uge.

Jeg ser nemlig mange originale grå i god stand til et sted mellem 300 og 600 afhængigt af tilbehør.
Gravatar #11 - brostenen
29. nov. 2018 00:03
Maskinen har et alt for dårligt spil udvalg. Der mangler som udgangspunkt følgende:

- Tekken 2.
- Spyro the dragon.
- Crash bandicoot.
- Gran Turismo 2.
- Rage Racer.
- Driver.
- Bloody Roar 2.

Så mangler der mange video filtre, så som highres textures og anti aliasing. Og der mangler også (uden jeg er helt sikker) scanlines og aspekt ratio.

Nope...
Køb originalen og en RetroTinkX2. Eller sæt dig ind i at bygge en RPI-3 maskine.
Gravatar #12 - CBM
29. nov. 2018 05:08
brostenen (11) skrev:
Maskinen har et alt for dårligt spil udvalg. Der mangler som udgangspunkt følgende:

- Tekken 2.
- Spyro the dragon.
- Crash bandicoot.
- Gran Turismo 2.
- Rage Racer.
- Driver.
- Bloody Roar 2.

Så mangler der mange video filtre, så som highres textures og anti aliasing. Og der mangler også (uden jeg er helt sikker) scanlines og aspekt ratio.

Nope...
Køb originalen og en RetroTinkX2. Eller sæt dig ind i at bygge en RPI-3 maskine.

Enig jeg har selv 4 stk ps1 og 2 stk rpi 3
Gravatar #13 - Ronson ⅍
29. nov. 2018 06:00
#11: Endelig en der også foretrækker rage racer frem for ridge racer et al.
Gravatar #14 - brostenen
29. nov. 2018 06:32
#13
Det er så skide overset en perle. Lige som bloody roar 2. Rage Racer er lidt mere voksen arcade racer i forhold til Ridge Racer. Lidt lige som forskellen på Dead Or Alive og Tekken-2/3. DOA er så langt bedre på Ps1 i forhold til begge udgaver af Tekken. Men Bloody Roar 2 slår dem alle. Hvis du har muligheden for at prøve det, så prøv og sæt det op mod tekken serien.
Gravatar #15 - brostenen
29. nov. 2018 06:34
#12.
Yup.... Forstår heller ikke at folk higer efter en N64 classic. Den bliver så pænt dyr at producere, med alt det en original kan. Rumble pack og så videre. Så hellere holde sig til oprindelig hardware eller hjemmebygget emulator maskine.
Gravatar #16 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
29. nov. 2018 07:37
@Apple i starten af tråden

CBM (4) skrev:
Jeg prøver at holde mig udenfor Apple tråde og forsøger at kritisere Apple så lidt som muligt men af og til prøver andre på at hive mig ind alligevel


Arrrrh, det er vist en sandhed med modifikationer?

Ni (5) skrev:
Jeg har rent faktisk en højde, hvor jeg ikke kan stå oprejst og snakke mens telefonen lader.


SÅ KØB DOG FOR HELVEDE ET LÆNGERE KABEL! Jesus christ! Hvis 2 meter ikke er nok, ja så brug en USB-forlænger. For fanden da også.

At finde fejl bare for at finde dem - forstår fandme godt hvorfor at Hånter tabte sutten.

- edit -

Beklager meget mit vredesudbrud her til morgen. Men at sige at en 2 meters kabel ikke er lang nok virker i min verden som gallimatias. Og CBM, du er nok en af dem der er mest anti-Apple her på siden ;) Du skjuler det fandme ikke særligt godt i hvert fald.
Gravatar #17 - CBM
29. nov. 2018 08:14
TB: ja du har ret, jeg må øve mig mere i at skjule det :)
Gravatar #18 - kblood
29. nov. 2018 18:52
graynote (7) skrev:
Det er måske personlig smag, men selvom jeg er barn af 80'erne, så synes jeg at spiludvalget blæser alle andre retrokonsoller af banen.

Jeg synes, at de har valgt 20 titler, der kommer rigtigt fint omkring "playstation-oplevelsen" fra den spæde start til dens peak. (ville jeg heller have haft 100 spil end 20? Jada, men altså..)


Ekstrafunktioner .. tja .. jeg er lidt modstander af "kunstige" savefeatures og sådan.

Edit: Det ville være superfedt, hvis de havde inkluderet den originale medfølgende demodisk.

Årh, det ville bringe minder frem!

Ja, grunden til at der overhovedet kan være en savefunktion og måske også giver mening til NES og SNES var at mange spil ikke havde nogen save funktion. Det var vidst ret standard med en Playstation, så... if it aint broken...

Noget andet er at det nu ikke længere er 8 og 16 bit spil, det kræver noget mere af hardwaren at kunne disse ting. Den koster jo altså også under 1000 kr. så at både kunne emulere en Playstation, tage screenshots, have underlige overlays og rent faktisk have spil der er licenser til og som er konfigureret kræver da lige det mere.

Når det gælder spil så må det jo siges at Nintendo igen også har en del fordele i at de selv har udviklet en stor del af de spil og derfor selv fuldt ud af rettighederne til det. Når det kommer til tredjeparts spil så kan der hurtigt være en del bøvl med overhovedet at finde frem til hvor man kan få lavet en aftale om disse software licenser.

Det ændret så ikke på at jeg syntes den burde have mulighed for at kunne læse CDer og spille de originale spil (eller måske nogen man selv lavede), for så kom man nemt omkring problemet med få spil, selvom det nok også vil hæve prisen til 1000 kr eller måske 1200. Det er måske også en høj pris for at spille nogle gamle spil der måske heller ikke helt har holdt lige så godt som de gamle 8 og 16 bit spil. Den tidlige 3D grafik var imponerende dengang, men der var ikke så meget af det der er nemt at se som pænt i dag syntes jeg. Der er lige Legacy of Kain: Blood Omen og Medievil, men Legacy og Kain er også et 2D spil og Medievil lidt tegnefilms grafik. Hvis disse 2 spil er med blandt dem man kunne spille, ville det måske være nok til at jeg ville prøve at købe den. Men der er ikke så vildt mange spil til Playstation som fangede mig. Dem der var bedst for mig var oftest nogen som ikke var specielt gode at spille på en Playstation, såsom Red Alert og Duke Nukem 3D.
Gravatar #19 - kblood
29. nov. 2018 19:00
PHP-Ekspert Thoroughbreed (16) skrev:
Ni (5) skrev:
Jeg har rent faktisk en højde, hvor jeg ikke kan stå oprejst og snakke mens telefonen lader.

SÅ KØB DOG FOR HELVEDE ET LÆNGERE KABEL!

Joo... de har så også problemet med deres bærbare. Det er igen hele deres "lad os give dem et halvt produkt og tvinge dem til at købe noget ekstra".

Hvis nu de var 2 meter, så fint... men at få et 2 meter kabel er ekstra. Det som følger med et 1 meter, måske 70cm.
https://www.walesonline.co.uk/lifestyle/fun-stuff/...
For iPhone 4 i hvert fald.

Når det gælder de tidligere iPhones var det vidst ikke bare at få en USB forlænger, for det var ikke et USB kabel det ladede med, laderen var en lader med en mere Apple specifik port. Så enten skulle man have en forlænger på strømstikker eller have et specifikt... de der grimme kabler Appel havde i starten. Aner ikke hvad de egentlig blev kaldt, men er ret sikker på at kablet sad fast i laderen, og at man så kunne få en USB version af kablet.

Med bærbar ladere var laderen så designet til at man kunne skifte stikket på den, så det var både for at gøre det muligt at gøre det kompatibelt med flere lande, men det var så der at der skulle sættes et specielt igen Apple specifikt forlænger kabel på.

Ja, undskyld det er offtopic, men når det kommer til for korte kabler er Apple da godt nok nogle hatte. I det mindste er det da vidst almindelige USB til disse controllers og er derfor ret nemme at forlænge.
Gravatar #20 - CBM
29. nov. 2018 19:05
Jeg må indrømme at jeg syntes det er super fedt at controllerne er USB controllere

Og samtlige af de spil der er med er gode spil jeg husker tilbage på med glæde

Men ... Den skulle stadig ned i pris hvis jeg skulle overveje at købe den... Noget i stil med 300 kr og det er endda pebret i min optik fordi den er meget begrænset

For mig har den klart ikke en værdi på 900 kr


Gravatar #21 - kblood
29. nov. 2018 19:28
#20 Ja nemlig. I nogle tilfælde kan det da være fedt hvis de bruger de originale kabler, men det koster gerne ekstra at forlænge på et special kabel.



Den ser da lidt fin ud, men ja, syntes at spillene skal være mere end bare gode før jeg bruger 900-1100 kr. på en, de skal være de helt klart bedste spil som den havde... selvom at det mest er en 2-3 spil der ville være vigtige for mig at de var i samlingen, men f.eks. Blood Omen er desværre nok for obskurt et spil til at man ville få det med i den samling, og så tror jeg også rettigheds mæssigt at lige det spil er svært at få licens til. Vidst også derfor GoG ikke har det.

Jeg købte en Atari til 300 kr. mener jeg det var, og der var 2 Atari joystick med, og de ligesom de originale og er derfor Commodore compatible... men de var så godt nok ikke specielt god kvalitet. Et hårdt ryk i det og det vil sikkert være i stykker. Men stadigt en fin detalje, så må man bare være forsigtig, eller jeg må bruge mine Speedlink Competition Pro Joystick i stedet. Men godt med lidt ekstra.
Gravatar #22 - dub
29. nov. 2018 21:54
kblood (19) skrev:
Hvis nu de var 2 meter, så fint... men at få et 2 meter kabel er ekstra. Det som følger med et 1 meter, måske 70cm.

Jeg ville have 1,5 meter kabel liggende på bordet hvis de var 2 meter. Hvis det er så vigtigt for dig så brug de 300kr på et længere kabel.

kblood (19) skrev:
Når det gælder de tidligere iPhones var det vidst ikke bare at få en USB forlænger, for det var ikke et USB kabel det ladede med, laderen var en lader med en mere Apple specifik port. Så enten skulle man have en forlænger på strømstikker eller have et specifikt... de der grimme kabler Appel havde i starten. Aner ikke hvad de egentlig blev kaldt, men er ret sikker på at kablet sad fast i laderen, og at man så kunne få en USB version af kablet.

Apple iPhone oplader har haft et standard USB-A stik som udgang, du skal helt tilbage til de første iPod hvor laderen havde et FireWire stik.
Gravatar #23 - kblood
29. nov. 2018 23:09
#22 Nu svarer du så på et svar til en 3. person. Han skrev at 2 meter burde være nok, som om kablet der fulgte med var 2 meter, for ja, 2 meter burde være fint, men de er jo aldrig 2 meter. Ikke hvad jeg har oplevet, og det virker lidt til at du rent faktisk bekræfter det.

Derudover er det altså ikke ligefrem et problem at have et klip på kablet der gør at det nemt kan rulles sammen og dermed forkortes eller en rulle så kablet selv ruller sammen ved at rykke i det. Deres bærbar oplader kabler har gerne sådan et clip.

1 meter vil sikkert også være nok i de fleste tilfælde, men de har det med at være 70 centimeter. Det begynder så at være lige kort nok. Ved at læse op på det kan jeg så se at de som standard plejede at være halv meter kablet, og man kunne så købe et 1 meter kabel eller 2 meter kabel.

Så vidt jeg kan læse, så kommer de nyeste iPhones da vidst heldigvis med et 1 meter kabel som standard. Da du skriver 1,5 meter liggende formoder jeg lidt at du vidste at de var en halv meter som standard. Det er altså virkeligt kort hvis man vil snakke i telefonen mens den lader.

Men det er så måske nok at trække denne debat ud, da det jo er noget off topic.
Gravatar #24 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
30. nov. 2018 06:29
kblood (19) skrev:
Joo... de har så også problemet med deres bærbare. Det er igen hele deres "lad os give dem et halvt produkt og tvinge dem til at købe noget ekstra".

Undskyld, hvad? De har da ikke et problem med deres bærbare??

kblood (19) skrev:
Hvis nu de var 2 meter, så fint... men at få et 2 meter kabel er ekstra. Det som følger med et 1 meter, måske 70cm.
https://www.walesonline.co.uk/lifestyle/fun-stuff/...
For iPhone 4 i hvert fald.

Det link du henviser til skriver at de er 1 meter lange - de 70 cm er, hvis du læser artiklen, "højden på en standard IKEA seng"


kblood (19) skrev:
Når det gælder de tidligere iPhones var det vidst ikke bare at få en USB forlænger, for det var ikke et USB kabel det ladede med, laderen var en lader med en mere Apple specifik port.

Som nævnt i tråden, så var det de aller første iPods der havde FireWire stik - alle iPhones er leveret med et 1 meter langt USB-A -> 30 pin kabel (indtil iPhone 5 hvor de gik over til Lightning)

kblood (19) skrev:
Med bærbar ladere var laderen så designet til at man kunne skifte stikket på den, så det var både for at gøre det muligt at gøre det kompatibelt med flere lande, men det var så der at der skulle sættes et specielt igen Apple specifikt forlænger kabel på.

Ja, som medfølger i pakken. Jeg har i hvert fald ikke set en MacBook lader der ikke havde "forlængerkablet" med - og sjovt du nævner det, jeg tror kun jeg har brugt det kabel i 10, måske 15% af de tilfælde hvor jeg har ladet enten min eller konens op?

kblood (23) skrev:
#22 Nu svarer du så på et svar til en 3. person. Han skrev at 2 meter burde være nok, som om kablet der fulgte med var 2 meter, for ja, 2 meter burde være fint, men de er jo aldrig 2 meter. Ikke hvad jeg har oplevet, og det virker lidt til at du rent faktisk bekræfter det.

What? De er da to meter lange - altså hvis du køber et to meters kabel.

kblood (23) skrev:
1 meter vil sikkert også være nok i de fleste tilfælde, men de har det med at være 70 centimeter. Det begynder så at være lige kort nok. Ved at læse op på det kan jeg så se at de som standard plejede at være halv meter kablet, og man kunne så købe et 1 meter kabel eller 2 meter kabel.
Nej nej nej - de har aldrig været 70 cm lange.

kblood (23) skrev:
Da du skriver 1,5 meter liggende formoder jeg lidt at du vidste at de var en halv meter som standard. Det er altså virkeligt kort hvis man vil snakke i telefonen mens den lader.

Jeg tror at han mener at de første 50 cm går fra bordet ned til stikkontakten

kblood (23) skrev:
Men det er så måske nok at trække denne debat ud, da det jo er noget off topic.
Jamen hvor lang er denne debat da? 50, 70 eller 100 cm? ;)
Gravatar #25 - CBM
30. nov. 2018 06:38
kblood (21) skrev:
#20 Ja nemlig. I nogle tilfælde kan det da være fedt hvis de bruger de originale kabler, men det koster gerne ekstra at forlænge på et special kabel.



Den ser da lidt fin ud, men ja, syntes at spillene skal være mere end bare gode før jeg bruger 900-1100 kr. på en, de skal være de helt klart bedste spil som den havde... selvom at det mest er en 2-3 spil der ville være vigtige for mig at de var i samlingen, men f.eks. Blood Omen er desværre nok for obskurt et spil til at man ville få det med i den samling, og så tror jeg også rettigheds mæssigt at lige det spil er svært at få licens til. Vidst også derfor GoG ikke har det.

Jeg købte en Atari til 300 kr. mener jeg det var, og der var 2 Atari joystick med, og de ligesom de originale og er derfor Commodore compatible... men de var så godt nok ikke specielt god kvalitet. Et hårdt ryk i det og det vil sikkert være i stykker. Men stadigt en fin detalje, så må man bare være forsigtig, eller jeg må bruge mine Speedlink Competition Pro Joystick i stedet. Men godt med lidt ekstra.


Enig. Som den står og med de spil og det der er med, skal dens pris være 300 kr. Fedt nok med den Atari, har du et link med en beskrivelse af den?
Gravatar #26 - kblood
1. dec. 2018 11:36
#24 Så du siger "du kan bare købe et 2 meter kabel"... men det er jo ikke et 2 meter kabel der følger med. Det skriver du jo så også selv, og om det er fra Apple man køber det eller ej, så er det stadigt at købe et ekstra kabel, så er det lidt som om du ikke forstod problemstillingen... at man var nød til at købe et længere kabel.

Som jeg skrev, så plejede det at være 0.5 meter kabler der var med som standard, havde en kilde på det men fik ikke linket den. Det var dog så før iPhone 4, og jeg ved så ikke om det betyder iPhone 3, men der var en artikel der skrev at 0.5 meter var standard og man så kunne tilkøbe en og to meter kabler.

Men derudover er 1.5m meter da noget mere brugbart. 1 meter kabel formoder netop som du selv skriver at så kan den lige nå op over en Ikea seng. Altså det er jo ikke nok i rimeligt mange tilfælde. Det ligger op til at strømstikker skal være på bordet hvor den er koblet til eller i en væg og man skal stå indenfor 1 meter fra det stik. Hvis stikket er ved gulvet eller ved en væg så er man der. Godt nok mange tilfælde hvor det man sidder ved et bord og strømstikket er ved gulvet.

Det samme med Macbooks. Der følger det stik med hvor at selve lader tingen sidder. Der følger da godt nok et forlænger kabel med, men af en eller anden grund er der kun et stik med Europæisk standard, men forlænger kablet er Amerikansk eller noget dumt i den stil. Hvis det havde været Europæisk så havde det da godt nok været sat på min lader som standard, men gider ikke rigtigt at prøve at finde en adapter til det og det er simpelthen for sjældent jeg bruger den til at jeg fast vil bruge en adapter på den som jeg kunne bruge på enheder jeg rent faktisk bruger.

Macbooks hare jeg aldrig set komme med et forlænger kabel i pakken.
Gravatar #27 - dub
1. dec. 2018 14:43
#26
iPhone har altid kommet med et kabel på 1 meter, de brugte de samme kabeler som iPod.
Gravatar #28 - kblood
1. dec. 2018 22:12
#27 En meter er da helt klart bedre end 0.5 meter. Vil så også sige at en controller til en SNES, NES eller PS1 Mini med et kabel på under 2 meter så også ville irritere mig mere, men korte kabler er bare generelt øv.

USB-C kablet til min LG-V20 er også 1 meter. Det er en fin længe hvis at man har en stikdåse på sit bord, men ellers er længden godt nok generelt for kort også. Samsung har generelt så vidt jeg kan læse, et kabel på 1.5 meter, og det virker bare til at dække bedre. Kan da godt se at 2 meter ofte ville give en del ekstra kabel til overs, men 1 meter er så generelt også for kort. Medmindre man så generelt prøver at tilpasse at have sine stik så kablet passer til hvordan man bruger telefonen og opladeren.

Ved min seng har jeg et kabel der er 2 meter, måske mere. Det giver helt klart en del ekstra kabel, men det virker nu ikke generende.
Gravatar #29 - Ronson ⅍
1. dec. 2018 22:38
Problemet med 2+ meter kabler er vel at de efterhånden skal være så tynde som muligt og stadig presse ~30 watt igennem (QC4+).
Gravatar #30 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
3. dec. 2018 06:59
kblood (26) skrev:
så er det lidt som om du ikke forstod problemstillingen... at man var nød til at købe et længere kabel.
Jeg forstår udmærket problemet - omend jeg kan ikke se et problem. Jeg ejer ikke et eneste 2 meter kabel, og jeg har ikke umiddelbart behov for mere end 2 meter.

kblood (26) skrev:
Som jeg skrev, så plejede det at være 0.5 meter kabler der var med som standard, havde en kilde på det men fik ikke linket den. Det var dog så før iPhone 4, og jeg ved så ikke om det betyder iPhone 3, men der var en artikel der skrev at 0.5 meter var standard og man så kunne tilkøbe en og to meter kabler.
Nej. 1 meter (3,5 ft) er og har været standard.

kblood (26) skrev:
1 meter kabel formoder netop som du selv skriver at så kan den lige nå op over en Ikea seng. Altså det er jo ikke nok i rimeligt mange tilfælde. Det ligger op til at strømstikker skal være på bordet hvor den er koblet til eller i en væg og man skal stå indenfor 1 meter fra det stik. Hvis stikket er ved gulvet eller ved en væg så er man der. Godt nok mange tilfælde hvor det man sidder ved et bord og strømstikket er ved gulvet.
Jeg skrev ikke at 1 meter ikke var nok, jeg nævnte blot hvad der stod i kilden.
Derudover, så finder du ikke en stikkontakt helt nede ved gulvet. Minimumshøjden er 5 cm - hvilket giver en mere reel højde på 10 cm. Det efterlader så 90 cm kabel hvilket jeg da vil mene er nok til at kunne ligge på et natbord? Hvor store natborde har du egentligt?

Igen kan jeg sige at jeg ikke har noget problem med at lade min telefon op om natten.

kblood (26) skrev:
Det samme med Macbooks. Der følger det stik med hvor at selve lader tingen sidder. Der følger da godt nok et forlænger kabel med, men af en eller anden grund er der kun et stik med Europæisk standard, men forlænger kablet er Amerikansk eller noget dumt i den stil. Hvis det havde været Europæisk så havde det da godt nok været sat på min lader som standard, men gider ikke rigtigt at prøve at finde en adapter til det og det er simpelthen for sjældent jeg bruger den til at jeg fast vil bruge en adapter på den som jeg kunne bruge på enheder jeg rent faktisk bruger.

Macbooks hare jeg aldrig set komme med et forlænger kabel i pakken.
Nej nej nej nej ... Jesus christ!
Undskyld mit franske, men hvor dum er du egentligt? Jeg har både en MacBook Air og en MacBook Pro. De bliver leveret med samme "dims" som iPad laderen (altså en EU 2 benet fætter så klodsen hænger på væggen) også det man kalder en "Type C"
Derudover medfølger der også et kabel på lidt over en meters penge (vil jeg tro) 1,8 meter. I de to tilfælde jeg har, er det medfølgende kabel et dansk EDB-stik (Type K) - okay, nu er jeg i tvivl om det ene faktisk var et schuko? (Type F)
Gravatar #31 - Ronson ⅍
3. dec. 2018 16:07
Jeg har fået en Amilo netbook af en kollega. Strømkabel/adapter/dc-kabel er tilsammen godt 3,6 meter.
Gravatar #32 - kblood
3. dec. 2018 18:42
#30 Du misser jo totalt pointen. At telefonen kan nå et natbord er da et minimums krav.. den skal netop også kunne bruges imens den ligger der. At skulle koble den fra opladeren for at kunne snakke i den? Det er dælme dumt. Det var jo præcis det jeg skrev at 1 meter ikke var nok, ikke at du skrev det ikke var nok. Burde have været ret tydeligt. Ud fra hvordan du skrev det der, og hvordan du skriver det nu, så er det jo heller ikke nok, hvis man har tænkt sig at bruge den imens den lader, medmindre man så igen, tilpasser sig til at kablet er træls kort.

Men at du begynder at sige at jeg er for dum for at have en Macbook Air købt i Danmark der netop IKKE fik et forlænger kabel med, med et EU stik på sig. Jeg har en type C som sidder i laderen og at klodsen derfor skal sidde på væggen. Så den har et kabel på... måler til omkring 1,8 meter. Hvis jeg så skulle skifte det Type C stik ud, ja så er der ikke et EU stik på forlænger kablet. Hvis så at forlænger kabel ikke er et type C stik, hvad hjælper det så overhovedet? Man skal jo bruge en adapter alligevel. Om det så er et EDB stik eller et stik med jord (3 benet) som ikke kan skiftes. Så giver det da det samme som et have et forlænger stik der ikke er et EU stik, der skal bruges en adapter i de fleste tilfælde.
Gravatar #33 - brostenen
4. dec. 2018 00:03
Jeg har en meter kabel på min telefonlader og det er fint nok. Jeg bruger da bare en almindelig forælger-stikdåse i stedet for at finde et længere ladekabel. Problem solved.
Gravatar #34 - Hånter
4. dec. 2018 07:26
#32 - Klap lige kamelen engang...

1. Næsten ALLE telefoner bliver leveret med 1 meter kabel. At du så lige har set dig sur på Apple her, gør ikke en skid forskel.

2. Mine sidste 3 Macs er kommet med både den "kasse" på midten, hvori der kan sættes et almindeligt 2-benet stik, samt en ekstra forlænger med et 3-benet (med jord). Det 3-benede er dælme standard for næsten alle IT-strømstik. Det kan du da ikke brokke dig over? Lenovo smider også kun IT-stik med deres bærbare.

3. Det er jul. Æd en klejne og nyd det.
Gravatar #35 - Ronson ⅍
4. dec. 2018 14:30
Gravatar #36 - brostenen
5. dec. 2018 13:12
Har lige set en teardown af denne her såkaldte "classic" verderstyggelighed. Det viser sig at Sony's såkaldte replika controllere, mere eller mindre er af af tvivlsom kinesisk bygge kvalitet. De er alt for billigt produceret. Ikke engang det kan Sony gøre ordentligt.

På mig, virker det mere eller mindre som at de har fået en 20 årig praktikant til at løfte denne opgave. Der skulle også være rygter om at spillene er en blanding af ntsc og pal. Hvis det er rigtigt, er 100 dollars mega overpris.

Manglende spil klassikere, dårligt producerede controllere og en tynd gang filtre og indstillings muligheder.
Gravatar #37 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
5. dec. 2018 13:36
kblood (32) skrev:
At telefonen kan nå et natbord er da et minimums krav.. den skal netop også kunne bruges imens den ligger der. At skulle koble den fra opladeren for at kunne snakke i den?

Hvilken idiot bruger deres telefon når de ligger i sengen? En seng er til at sove i. Hvis du mener at man lige skal tjekke de sociale medier eller hvad ved jeg, så stå dog op menneske.
"Alle" siger netop også at det er usundt at have mere samvær med sin telefon i sengen, end sin partner.

Det andet er simpelthen så langt ude at jeg ikke gider kommentere på det.
Gravatar #38 - CBM
5. dec. 2018 13:55
brostenen (36) skrev:
Har lige set en teardown af denne her såkaldte "classic" verderstyggelighed. Det viser sig at Sony's såkaldte replika controllere, mere eller mindre er af af tvivlsom kinesisk bygge kvalitet. De er alt for billigt produceret. Ikke engang det kan Sony gøre ordentligt.

På mig, virker det mere eller mindre som at de har fået en 20 årig praktikant til at løfte denne opgave. Der skulle også være rygter om at spillene er en blanding af ntsc og pal. Hvis det er rigtigt, er 100 dollars mega overpris.

Manglende spil klassikere, dårligt producerede controllere og en tynd gang filtre og indstillings muligheder.

LOL, undrer mig ikke... vi er tilbage ved at man er bedre stillet med en rpi med gemyse
Gravatar #39 - kblood
6. dec. 2018 17:55
#37 Det var da godt nok nogle dumme kommentarer. Slap nu af klaphat.
Gravatar #40 - Ronson ⅍
9. dec. 2018 00:28
Til info så kan man nu tilføje spil via USB og nogen har fået retoarch op at køre. Hvis man ønsker en brugervenlig løsning a la hakchi (og spil der kører flydende) så skal man nok lige vente et par uger.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login