mboost-dp1

Google

Android Market runder 50.000 programmer

- Via engadget - , indsendt af arne_v

Tilbage i midten af december skrev vi, at Android Market var kommet op på at indeholde 20.000 programmer. I starten af denne måned var tallet fordoblet til 40.000, og nu er næste milepæl nået, 50.000 programmer.

Det er Android Market overvågningssiden AndroLib, som har kunne konkludere, at der i slutningen af sidste uge, var 50.031 programmer tilgængelig til Android-baserede enheder.

Hvis man går ind på Android Market og selv går i gang med at tælle, vil man ikke komme frem til samme tal, idet AndroLib tæller programmer, der udgives på alle Android Market. Der er regionale udgaver af platformen, hvor udbuddet af programmer varierer.

Fortsætter væksten med uformindsket styrke, så kan næste store milepæl, 100.000 programmer, være en realitet om få måneder.





Gå til bund
Gravatar #1 - HydrA
27. apr. 2010 05:50
Dejligt at høre! I følge Wikipedia er AppStore fra Apple oppe på 185.000, men synes til gengæld den generelle kvalitet over apps fra Marketplace er også væsentlig højere end Apple's. Men lad os nu se om det bliver ved efterhånden hvor markedet bliver større og større :)
Gravatar #2 - myplacedk
27. apr. 2010 05:51
Lad os bare få det overstået:

Der er masser af crap-programmer, hvilket der ikke er på iPhone's app-marked.
Mine kommentarer: Nogle af de værste crap-programmer kunne sagtens undværes. Men hellere have dem, end Apples smagsdommeri.
Og ja: Dette betyder at det er svært at sammenligne de to markeders størrelse.

Der er alt for mange themes/soundboards/...
Mine kommentarer: Themes burde være i sin egen kategori.

Og det irriterer mig også at der er så mange programmer, som er en variation af det samme. Fx. soundboards. Lav dog nogle få generiske soundboard-programmer, og lav lydpakker som kan hentes fra nettet.
Der er også irriterende mange pr0n-programmer. "Rødhårede husmøde med DD-skål", "blonde stewardesser med en knækket hæl på skoen" og hvad ved jeg. Igen: Lav en pr0n-viewer, og betragt data som data.

Men igen, trods alt hellere frihed end smagsdommeri. Den bedste løsning (IMHO) er nok bedre brug af kategorier.

Når der er lige så mange apps som i iPhones app-marked, vil udviklingen stagnere.
Min kommentar: Jeg fatter ikke hvor den ide kommer fra. Hvis newz-brugerne har det på samme måde, kan den sub-tråd jo bare dø her. ;-)
Gravatar #3 - Wickedmike
27. apr. 2010 05:58
Hvad er nyhedsessensen egentlig i dette NÅR VI ALLIGEVEL IKKE kan bruge halvdelen af dem?
Gravatar #4 - assassin2007
27. apr. 2010 06:06
#2 Det hele er en omgang smagsdommeri, ellers var der slet ikke brug for de der såkaldte markeder. Enhederne har jo internet og hvor svært er det lige at hente et program og installerer på sin computer, det ville jo nok ikke være meget mere besværligt på en mobil enhed, hvis det altså ikke lige var fordi google, apple osv. sætter begrænsningerne.
Gravatar #5 - angelenglen
27. apr. 2010 06:08
Kvalitet over kvantitet.

At der er 50.000 programmer i Android Market siger for mig ikke andet end der er mange der udvikler programmer dertil.
Jeg er rigtig glad for mange af de applikationer jeg har hentet på Market, men antallet betyder intet for mig. Snarere tværtimod.

De skulle hellere fokusere på at tillade os at betale for programmerne...
Gravatar #6 - angelenglen
27. apr. 2010 06:10
assassin2007 (4) skrev:
#2 Det hele er en omgang smagsdommeri, ellers var der slet ikke brug for de der såkaldte markeder. Enhederne har jo internet og hvor svært er det lige at hente et program og installerer på sin computer, det ville jo nok ikke være meget mere besværligt på en mobil enhed, hvis det altså ikke lige var fordi google, apple osv. sætter begrænsningerne.

Dér er jeg uenig.

Pc'er har jo også internet, men de har ikke ét fælles praktisk sted hvor man kan finde alle programmer, og installere dem med meget få klik.
Disse app-stores samler applikationerne ét sted, og det er bare så praktisk. Det kan ikke bare sammenlignes lige over med "at have internet"...
Gravatar #7 - 5 cent money
27. apr. 2010 06:11
#4 Du kan selvfølgelig sige at markedspladserne er skabt pga. ønske om kontrol fra producentens side, men det er nok mere end bieffekt (selvom jeg snart tvivler på Apples hensigter).
Det handler nok mere om at skabe en integreret oplevelse, hvor man ikke selv skal stå for udpakning m.v. som man f.eks. skal på en computer.

EDIT: #6 kom desværre først med samme pointe :)
Gravatar #8 - myplacedk
27. apr. 2010 06:12
assassin2007 (4) skrev:
Det hele er en omgang smagsdommeri,

Hvordan er Androids app-markeds smagsdommeri? Hvis de har smagsdommere må de da glæde sig til første arbejdsdag.

assassin2007 (4) skrev:
Enhederne har jo internet og hvor svært er det lige at hente et program og installerer på sin computer

Du må bruge Windows. Det er pisse besværligt. Ikke svært, besværligt. Overblikket er guld værd.

assassin2007 (4) skrev:
det ville jo nok ikke være meget mere besværligt på en mobil enhed, hvis det altså ikke lige var fordi google, apple osv. sætter begrænsningerne.

Hvad mener du? De apps jeg bruger, som af en eller anden grund ikke er på Android marked, kan jeg fint installere "Windows-style".
Gravatar #9 - Slettet Bruger [63285528]
27. apr. 2010 06:45
Angelenglen (5) skrev:
e skulle hellere fokusere på at tillade os at betale for programmerne...


yeah for det er nemlig udviklerne der styre det...
Gravatar #10 - bahumbaba
27. apr. 2010 06:48
Wickedmike (3) skrev:
Hvad er nyhedsessensen egentlig i dette NÅR VI ALLIGEVEL IKKE kan bruge halvdelen af dem?


Det kan du sådan set godt, du skal bare gøre en indsats selv :)
Gravatar #11 - onetreehell
27. apr. 2010 06:55
#6, 7
Prøv et styresystem med et repository. Det er rigtigt lækkert :)
Gravatar #12 - mee
27. apr. 2010 06:58
Angelenglen (6) skrev:
Dér er jeg uenig.

Pc'er har jo også internet, men de har ikke ét fælles praktisk sted hvor man kan finde alle programmer, og installere dem med meget få klik.


apt-get?
Gravatar #13 - Wickedmike
27. apr. 2010 07:27
#10 Eftersom nyheden omtaler Android Market og ikke hele internettet, så nej.
Gravatar #14 - ShamblerDK
27. apr. 2010 08:01
#6: Jeg har da også et sted hvor jeg kan downloade alle mine programmer med få klik: http://www.binsearch.net/ og der er alting gratis!

Hehehe :-P
Gravatar #15 - sebbdk
27. apr. 2010 08:01
apt-get ftw! =)
Rart at vide at der er kommet flere udviklere og programmer til platformen, har en en ApplesProperty'phone, men overvejet at switche når HTC EVO kommer ud
Gravatar #16 - assassin2007
27. apr. 2010 08:25
#6

Nå er det svært? Sjovt fordi hvis jeg ellers vil have feks. en flac til mp3 konverter, søger jeg efter den og finder et gratis program med det samme som tager ca. 10-20sek at installere og har nok sammenlagt kostet mig 1min af min tid. Jeg ved ikke ved hvor langt dine skills rækker, men jeg finder det på ingen måder besværligt og jeg har absolut ingen begrænsninger og har desuden 100% kontrol.

#7

Og det kan man bruge til hvad? Nu har jeg måske lidt bedre it og teknologi kundskaber end gennemsnittet, men finder det mere besværligt og unødvendigt med disse markeder.

#8

Hvis det ikke er smagsdommeri hvorfor så alle de begrænsninger? Jeg kan da godt se at for en som ikke er så inde i teknologien er det rart at der er et sted hvor du ved det du henter ikke indeholder virus eller andet skidt, men derudover er der jo en lang række programmer som ikke bliver godkendt af feks. google pga. det måske støder moralsk i USA men egentligt ikke støder nogen moralsk her i DK.
Gravatar #17 - gnаrfsan
27. apr. 2010 08:39
myplacedk (2) skrev:
Nogle af de værste crap-programmer kunne sagtens undværes. Men hellere have dem, end Apples smagsdommeri.

Bare rolig, der er en masse lort i App-storen, men din beskrivelse lyder godtnok meget som de tidlige cydia versioner til jailbreakede iPhones (bortset fra at temaer var kategoriseret for sig selv.) Det er jo selvf. heller ikke så mærkeligt, når de begge er frie samlinger af apps.

Men hvordan er kvaliteten af de "gode" programmer. Er de intuitive og nogen, man kan finde på at bruge til dagligt, eller er det kun et fåtal?
Gravatar #18 - Anders Fedеr
27. apr. 2010 08:57
assassin2007 (16) skrev:
Jeg kan da godt se at for en som ikke er så inde i teknologien er det rart at der er et sted hvor du ved det du henter ikke indeholder virus eller andet skidt, men derudover er der jo en lang række programmer som ikke bliver godkendt af feks. google pga. det måske støder moralsk i USA men egentligt ikke støder nogen moralsk her i DK.

Hvilke? Troede kun det var decideret ulovlige applikationer der var udekukkede.
Gravatar #19 - LinguaIgnota
27. apr. 2010 09:24
Jeg så gerne mere "smagsdommeri" på Apples App Store. I kan ikke bilde mig ind, at nogen nogensinde får brug for en applikation, der får telefonen til at fløjte og lave pruttelyde, når man svinger den rundt.

Når man giver så mange penge for en telefon, så er det også i orden at forvente en mere eksklusiv oplevelse - uden porno, pruttelyde og "moron tests".
Hvis børnene absolut skal have deres vulgære skodprogrammer uden mening eller reel funktion, så står det dem frit for at købe en grim discount-HTC med Aaandroid.
Gravatar #20 - 5 cent money
27. apr. 2010 09:42
assassin2007 (16) skrev:
Og det kan man bruge til hvad? Nu har jeg måske lidt bedre it og teknologi kundskaber end gennemsnittet, men finder det mere besværligt og unødvendigt med disse markeder.


Det kan den gennemsnitlige mobil-bruger bruge til at... ja at anvende en smartphone. Jeg vil våge at påstå, at hvis vi stadig havde de gamle windows mobile systemer på alle smartphones, der i bund grund er et PC-OS presset ned på en telefon, ville smartphones slet ikke have vundet samme popularitet.
Den høje brugervenlighed er altså nødvendig, men desværre kommer brugervenlighed i rigtig mange tilfælde på bekostning af frihed.

At du så føler, at du har mistet for meget frihed er selvfølgelig ærgeligt. Personligt synes jeg dog, at det er lækkert med en telefon, der bare spiller uden hele tiden at skulle tweakes på kryds og tværs. Så kan jeg altid tænde en af pc'erne, når behovet for større frihed melder sig :)
Gravatar #21 - angelenglen
27. apr. 2010 09:45
LinguaIgnota (19) skrev:
I kan ikke bilde mig ind, at nogen nogensinde får brug for en applikation, der får telefonen til at fløjte og lave pruttelyde, når man svinger den rundt.

"får brug for"? Nej måske ikke.
Men hvis nogen syntes det er sjovt, så lad dem da?
Jeg kan ikke se hvorfor man skal censurere ting væk, bare fordi de ikke er specielt nyttige eller løser et problem.
Hvor mange "får brug for" et program til at tælle kalorier eller et program der kan få ens robotstøvsuger til at køre i cirkler?

Hellere ingen censur end for meget censur - og hvor går grænsen?
Gravatar #22 - gnаrfsan
27. apr. 2010 09:46
En lille personlig observation: Jeg bruger i praksis ikke apps, der ikke allerede følger med Sense med lignende funktionalitet... hmmm.
Gravatar #23 - angelenglen
27. apr. 2010 09:53
assassin2007 (16) skrev:
#6
Nå er det svært? Sjovt fordi hvis jeg ellers vil have feks. en flac til mp3 konverter, søger jeg efter den og finder et gratis program med det samme som tager ca. 10-20sek at installere og har nok sammenlagt kostet mig 1min af min tid. Jeg ved ikke ved hvor langt dine skills rækker, men jeg finder det på ingen måder besværligt og jeg har absolut ingen begrænsninger og har desuden 100% kontrol.

Jeg har da overhovedet ikke snakket noget om at det er svært.
Men du skal stadig søge efter dit program, så skal du downloade det, køre installationen og derefter finde ud af hvor genvejen er placeret, hvis der overhovedet blev oprettet en genvej.
Undervejs skal du måske endda tage stilling til en masse, eksempelvis hvor det skal installeres, om du vil have Chrome-browser installeret samtidig, eller måske en Google-toolbar?
- eller mange andre ting som almindelige Hr. & Fru. Jensen ikke har et reelt vidensgrundlag til at kunne svare på.

Det er da lettere at søge i en app-store, og bare klikke "installer" og så vide at genvejen oprettes under programmer.
Det er så simpelt at alle kan finde ud af det, og det er lige så let at afinstallere igen bagefter.

Mange pc-programmer er lige så lette at afinstallere, men mange af dem er altså også notorisk svære at få renset ud.

Min pointe er bare at jeg ikke kan se hvad der skulle være galt i at have en central, brugervenlig og hurtig app-store?
Det er jo ikke fordi man går glip af noget, man kan jo stadig installere ting på samme måde som man gør i Windows?
Gravatar #24 - Windcape
27. apr. 2010 10:13
myplacedk (2) skrev:
Lad os bare få det overstået:
Du glemmer at der ikke er dublikatcheck, så der er også 5 versioner af alting.
Gravatar #25 - reefermadness  
27. apr. 2010 10:17
LinguaIgnota (19) skrev:
Jeg så gerne mere "smagsdommeri" på Apples App Store. I kan ikke bilde mig ind, at nogen nogensinde får brug for en applikation, der får telefonen til at fløjte og lave pruttelyde, når man svinger den rundt.

Når man giver så mange penge for en telefon, så er det også i orden at forvente en mere eksklusiv oplevelse - uden porno, pruttelyde og "moron tests".
Hvis børnene absolut skal have deres vulgære skodprogrammer uden mening eller reel funktion, så står det dem frit for at købe en grim discount-HTC med Aaandroid.


Helt ærligt så tror jeg at der er flere 13årige børn der render rundt med en iPhone og en stiv pik i lommen end en android enhed..

Så selvfølgelig skal der være plads til pruttelyde apps på appstore, du kan jo bare lade være med at købe dem..
Gravatar #26 - Slettet Bruger [63285528]
27. apr. 2010 10:20
SlettetBruger (9) skrev:
yeah for det er nemlig udviklerne der styre det...


Hey angel. det er da ret så relevant. Det er ikke google der laver laver alle disse apps. derfor giver det ikke mening at sige "de skulle hellere få fokus på betalings apps" da det har intet at gøre med nyheden
Gravatar #27 - Windcape
27. apr. 2010 10:27
Angelenglen (23) skrev:
Det er da lettere at søge i en app-store, og bare klikke "installer" og så vide at genvejen oprettes under programmer.
Det er så simpelt at alle kan finde ud af det, og det er lige så let at afinstallere igen bagefter.
Du tager udgangspunkt i at alle verdens programmer er tilgængelige fra en App Store.

Det er de så ikke!

Angelenglen (23) skrev:
Mange pc-programmer er lige så lette at afinstallere, men mange af dem er altså også notorisk svære at få renset ud.
Overhovedet ikke. Du lever vist stadigvæk i 90erne. At uninstallers ikke sletter userdata er helt normalt, det gør App Stores heller ikke på nogen platform.

Angelenglen (23) skrev:
Min pointe er bare at jeg ikke kan se hvad der skulle være galt i at have en central, brugervenlig og hurtig app-store? Det er jo ikke fordi man går glip af noget, man kan jo stadig installere ting på samme måde som man gør i Windows?
Fordi at det ikke giver mening at konkurrer med sig selv.

Du glemmer at Microsoft laver mere end blot et OS, de er også userland software udvikler. Og så giver en App Store med nem adgang til konkurrende produkter ikke mening.

Derudover vil jeg gerne høre din teori om hvordan den skal virke for betalingsprodukter. Er du overhovedet klar over hvor svært det er?

P.S. Microsoft har allerede lavet systemet, det hedder "Microsoft Web Platform Installer".
Gravatar #28 - Windcape
27. apr. 2010 10:40
Windcape (27) skrev:
P.S. Microsoft har allerede lavet systemet, det hedder "Microsoft Web Platform Installer".
http://blogs.iis.net/kateroh/archive/2009/10/24/web-pi-extensibility-custom-feeds-installing-custom-products.aspx

Der skal linkes til en XML fil, og en MS_Deploy package (som kan laves med Visual Studio, eller TFS.)

Så muligheden er der, og har været der længe. Og ligesom Linux systemer, er alt software der jo ikke som standard ;-)
Gravatar #29 - myplacedk
27. apr. 2010 13:11
assassin2007 (16) skrev:
Hvis det ikke er smagsdommeri hvorfor så alle de begrænsninger?

Jeg kender ikke til nogen begrænsninger, som har noget med smagsdommeri.

assassin2007 (16) skrev:
erudover er der jo en lang række programmer som ikke bliver godkendt af feks. google pga. det måske støder moralsk i USA men egentligt ikke støder nogen moralsk her i DK.

Det har jeg ikke hørt noget om. Til gengæld har jeg hørt masser historier om ting som er fjernet fra Apples app-marked.
(Ja, jeg er biased af pressen. Oplys mig, hvis du har relevante informationer.)
Gravatar #30 - myplacedk
27. apr. 2010 13:12
gnarfsan (17) skrev:
Men hvordan er kvaliteten af de "gode" programmer. Er de intuitive og nogen, man kan finde på at bruge til dagligt, eller er det kun et fåtal?

De bedste programmer er hammer-fede, og der er MASSER af Android-brugere som hente programmer de bruger dagligt.
Gravatar #31 - Slettet Bruger [63285528]
27. apr. 2010 13:14
Første program jeg henter når paid-apps kommer bliver Open-Home

http://mashable.com/2010/02/28/android-apps-drop-i...
Gravatar #32 - myplacedk
27. apr. 2010 13:18
Windcape (24) skrev:
Du glemmer at der ikke er dublikatcheck, så der er også 5 versioner af alting.

Nej.

"5 versioner af alting" er drømme-scenariet hvad det angår. Folk er forskellige, har forskellige behov, og forskellige holdninger til hvilken "duplikat" der er bedst.

Så kan man altid diskutere hvor mange udgaver af en flashlight der skal være. Og ja, der er nogle programmer som er så ens at to versioner ikke er retfærdiggjort. Men verden er jo ikke perfekt.
Hellere have for mange programmer som gør det samme, end for få.
Gravatar #33 - onetreehell
27. apr. 2010 15:37
Windcape (27) skrev:

Angelenglen (23) skrev:
Min pointe er bare at jeg ikke kan se hvad der skulle være galt i at have en central, brugervenlig og hurtig app-store? Det er jo ikke fordi man går glip af noget, man kan jo stadig installere ting på samme måde som man gør i Windows?
Fordi at det ikke giver mening at konkurrer med sig selv.

Du glemmer at Microsoft laver mere end blot et OS, de er også userland software udvikler. Og så giver en App Store med nem adgang til konkurrende produkter ikke mening.


Det giver da fin mening at lave et brugbart OS. :)
Gravatar #34 - myplacedk
27. apr. 2010 17:08
onetreehell (33) skrev:
Det giver da fin mening at lave et brugbart OS. :)

Det er jo ikke målet for Microsoft, men et middel blandt mange andre. Målet er at tjene penge. (Ikke ment som flamebait, sådan er det jo altså bare.)
Gravatar #35 - jnie
27. apr. 2010 22:07
Dejligt med noget at vælge imellem.
Gravatar #36 - Windcape
28. apr. 2010 08:29
myplacedk (34) skrev:
Det er jo ikke målet for Microsoft, men et middel blandt mange andre. Målet er at tjene penge.
Netop.

Og som jeg også påpegede har de allerede taget alle de teknologiske skridt for at det kan lade sig gøre. Systemet er der, det bruges bare ikke!

MS Deploy pakker kan også have indbygget opdaterings-funktionalitet, så den del er også klar.

Så det er helt sikkert fordi de ikke kan tjene penge på det, at det ikke er introduceret en App Store ligesom på *nix systemer.
Gravatar #37 - onetreehell
28. apr. 2010 09:19
#36
Gider du ikke at kalde det for et repository (eller noget andet) i stedet for App Store?
Gravatar #38 - Windcape
28. apr. 2010 10:17
#37

Nej. Application Store giver mere mening. Vi snakker ikke om gratis software her.

Og så er jeg lidt ligeglad med at Apple har en butik med det mest sigende navn.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login