mboost-dp1

Google Inc.

Android 2.2 giver iOS 4 baghjul i javascript-test

- Via Ars Technica - , redigeret af Net_Srak , indsendt af Aputech

Mange har store forhåbninger til den nyeste version af Android, Android 2.2 (Froyo), der for nyligt blev frigivet til Googles Nexus One-telefoner.

I den forbindelser er der nu kommet en række test, der sammenligner afviklingen af JavaScript på telefonen med Apples iOS4 afviklet på en iPhone 4.

Det er en ny udgave af browseren, som følger med i Android 2.2, der er årsdagen til den store forbedring, idet den nu anvender Google V8-javascript-motor. Det kan tydeligt måles i både SunSpider- og V8-testen, der nu afvikles meget hurtigere på Android-telefonen.

I Sunspider opnår iOS 4 med Safari-browseren 10.902,1 point og Android 2.2 får 5.795,2 point, hvor det gælder om at have det laveste antal point. I V8-testen er forskellen endnu større.

iOS 4 opnår 67 point, sammenlignet med Android 2.2 der kommer helt op på 287 point, hvor det gælder om at have flest point.

Opdatering: Det fremgår nu korrekt, at det er Googles V8-javascript-motor, der er årsagen til den bedre ydelse, ikke den optimerede Dalvik VM, som oprindeligt nævnt.





Gå til bund
Gravatar #1 - moso
8. jul. 2010 11:47
Det er muligt at jeg lægger mig ud med en hvis procentdel af verdens befolkning. Men nu tror jeg, personligt, ikke at folk med en iPhone går så sindsygt meget op i hvor hurtig deres Safari afvikler javascripts. De har travlt nok med at være fanboys og forklare sine venner at det er fordi de holder forkert på deres nye iPhone 4. De har også travlt med deres ubrugelige apps og tidsrøvende spil.

Jeg tænker dog på... Gad vide om hardware spiller lidt ind? Jeg mener, at hvis 2.2 nu kom på en EVO eller en Desire, ville det så give et bedre resultat, da begge modeller er klart bedre end Nexus One'en? Det vil tiden vel vise :)

Og igen, det viser bare at Jobs ikke har gjort jobbet ordentligt (høhø) og at det bare er for at sælge så meget junk han overhovedet kan for at grine manisk hele vejen til banken
Gravatar #2 - Geslau
8. jul. 2010 11:51
Fordi man vælge jo telefon efter om den er 0.5 sec om at åbne en hjemme side.. eller 1 sec om at åbne..

det har jo slet ikke noget med bruger interface eller den generalle bruger venlighed..

for slet ikke at tale om design og pc/mac kompabilitet..


svare det ikke lidt til at sammenligne en fiat500 med en Fararri enzo..

og teste deres 0-100 i sekunder..

jeg syntes den her krig om at slå apple i deres produkter har tager overhånd..

producer jeres stuff.. og vær glad hvis i tjæner penge på det..
hvorfor er det vigtig at slå en anden af pinden for at få success ??
Gravatar #3 - Kordonme
8. jul. 2010 11:53
debichu (1) skrev:
Det er muligt at jeg lægger mig ud med en hvis procentdel af verdens befolkning. Men nu tror jeg, personligt, ikke at folk med en iPhone går så sindsygt meget op i hvor hurtig deres Safari afvikler javascripts. De har travlt nok med at være fanboys og forklare sine venner at det er fordi de holder forkert på deres nye iPhone 4. De har også travlt med deres ubrugelige apps og tidsrøvende spil.


Men hvor længe har Android været på markedet? Det har da taget lidt tid at komme op på siden af iPhone ;)
Og som du selv siger, spiller hardware helt sikkert ind.
Gravatar #4 - Justin
8. jul. 2010 11:58
debichu (1) skrev:
Det er muligt at jeg lægger mig ud med en hvis procentdel af verdens befolkning. Men nu tror jeg, personligt, ikke at folk med en iPhone går så sindsygt meget op i hvor hurtig deres Safari afvikler javascripts. De har travlt nok med at være fanboys


Alle folk køber vel telefoner efter deres behov, og der er nogen hvor det eneste behov er af Jobs siger af den er helt vildt dejligt
Gravatar #5 - gentox
8. jul. 2010 12:03
Jeg må være en omvendt fanboy, for jeg har med vilje fravalgt iPhone, fordi at jeg ikke er vild med apples lukkede politik.

Ikke fordi HTC er voldsomt bedre på det område, men de er stadig mere åbne.

Plus så kan jeg faktisk ikke lide iPhones design, men den del er jo mere en smagssag en noget andet, og der vil være masser der ikke er enige.

Angående nyheden, så glæder jeg mig til HTC udsender Android 2.2 til Desire. :)
Gravatar #6 - Geslau
8. jul. 2010 12:04
Er det kun mig som tænker på hvorfor man aldrig sammen ligner sig med Nokia eller samsung.. som har lavet telefoner de sidste 20 år..


OG STADIG HAR DEN STØRSTE % AF MARKET..
vi snakker om 5-10 % af det totale marked af telefoner..

hvorfor er det så vigtig..

skal man ikke bare finde den telefon der passer en bedst..
købe den og være glad...

uden andre få ondt i røven over det ?
hvis folk ikke kan lide smartphones..
eller har noget imod en general type telefon..

og alle var enig.. så ville den nok ikke blive soldt..
ergo fik det firma heller ikke nogle penge ud af det..

hvilket ville føre til de nok stoppede produktionen af telefonen..

og sjovt nok har måde Microsoft... Apple.. og GOOGLE scoret kassen på alle deres produkter..



2#
Jeg tror nu ikke jobs giner lige så meget på vej til banken... som bill gates eller Steve Ballmer..
de sidder jo på 80% af pc market..

Gravatar #7 - spazoid
8. jul. 2010 12:04
debichu (1) skrev:

Jeg tænker dog på... Gad vide om hardware spiller lidt ind? Jeg mener, at hvis 2.2 nu kom på en EVO eller en Desire, ville det så give et bedre resultat, da begge modeller er klart bedre end Nexus One'en? Det vil tiden vel vise :)


Jeg er overordnet fuldkommen enig i det du siger, men vil dog lige pointere at Nexus One, HTC Evo og Desire er nærmest identiske (1 GHz Snapdragon og 512MB RAM), så resultaterne i denne test kan uden videre overføres til disse telefoner.
Gravatar #8 - myplacedk
8. jul. 2010 12:07
Geslau (6) skrev:
vi snakker om 5-10 % af det totale marked af telefoner..

Husk at telefoner og smartphone er to helt forskellige markeder, som ikke overlapper så voldsomt meget.

Det er efterhånden sjældent jeg ser Nokia smartphones, og jeg kan ikke mindes at have set en Samsung.
Gravatar #9 - Geslau
8. jul. 2010 12:08
gentox (5) skrev:
Jeg må være en omvendt fanboy, for jeg har med vilje fravalgt iPhone, fordi at jeg ikke er vild med apples lukkede politik.


Jeg skal lige høre.. er du udvikler ?
eller på anden måde indflydelse på hvad der skal være på mobil telefoner ?

godt så.. then why do you care..
vi kunne havde sagt det samme om Nokia inden de fik OVI ( som jo bare en total kopi af APPSTORE )

de havde 100 kontrol over hvad din telefon kunne..
og kunne du ikke lide det ja så kunne du finde dig i det.. eller købe noget andet..

SJOVT NOK GLÆDER DET REGLER STADIG...
¨
det bare pludselig blevet så vigtig for alle at fortælle at de ikke syntes det er okey et nyt firma gør det..

men de gamle giganter.. må godt... de har jo gjort det hele tiden..
Gravatar #10 - Aputech
8. jul. 2010 12:09
Geslau (6) skrev:
Er det kun mig som tænker på hvorfor man aldrig sammen ligner sig med Nokia eller samsung.. som har lavet telefoner de sidste 20 år..


OG STADIG HAR DEN STØRSTE % AF MARKET..
vi snakker om 5-10 % af det totale marked af telefoner.


Det er en sammenligning mellem de to største spillere på smartphonemarkedet.
Gravatar #11 - TuxDK
8. jul. 2010 12:12
myplacedk (8) skrev:
Husk at telefoner og smartphone er to helt forskellige markeder, som ikke overlapper så voldsomt meget.

Det er efterhånden sjældent jeg ser Nokia smartphones, og jeg kan ikke mindes at have set en Samsung.


Jeg ser Nokia smartphones hver dag. Og det er ikke bare en, men et par stykker.

De er dog ikke så "fancie" som min HTc Desire eller en iPhone, men de er dog smartphones.
Gravatar #12 - AlienDarkmind
8. jul. 2010 12:15
Mig 3G iphone er blevet umådelig langsom efter IOS4 er kommet på den, har på fornemmelsen at det er med vilje så jeg vil købe den nye.. Ville ønske at jeg kunne komme tilbage til Ios3:(
Gravatar #13 - moso
8. jul. 2010 12:17
spazoid (7) skrev:
Jeg er overordnet fuldkommen enig i det du siger, men vil dog lige pointere at Nexus One, HTC Evo og Desire er nærmest identiske (1 GHz Snapdragon og 512MB RAM), så resultaterne i denne test kan uden videre overføres til disse telefoner.

Hmm, jeg var ellers sikker på at Nexus One har/havde ~650MHz. Men jeg kan se på Engadget at du har så ganske ret.
Gravatar #14 - Geslau
8. jul. 2010 12:19
Aputech (10) skrev:


Det er en sammenligning mellem de to største spillere på smartphonemarkedet.



den tror jeg ikke Nokia bliver glad for at høre..
jeg tror de mener de har en del mere end google hvis vi ikke snakker platform.. men hardware..

men at sætte android og iphone imod hinanden..

så svare det til Windows og Linus..

det ene er vildt lukket og firma bestemmer hvad din OS kan..
ja du kan få programmer og spil.. men de har kontrol over din pc..

hvor linus er total open..
men dog også for hackers og andre muligheder for at tage røven på dem der ikke har så meget styr på hvad der sker...

jeg syntes da det er VILDT fedt.. apple har en masse eksperter til at vurdere om de app's jeg downloader er skadelige inden de bliver udgivet..


så jeg ikke skal tænke et sekundt.. om dette udvikler måske ville kneppe mig hårdt.. og lave opkald til en konto hvor han tømmer min telefon for penge..


det er lukket.. JA.. men sikkert..
Gravatar #15 - nash
8. jul. 2010 12:19
debichu (1) skrev:
Og igen, det viser bare at Jobs ikke har gjort jobbet ordentligt (høhø) og at det bare er for at sælge så meget junk han overhovedet kan for at grine manisk hele vejen til banken


Ja, for Google de griner hele vejen til bank, med alle de penge de har tjent på Android ; )
Gravatar #16 - myplacedk
8. jul. 2010 12:21
Geslau (9) skrev:
vi kunne havde sagt det samme om Nokia inden de fik OVI

Sjovt, det jeg hadede ved min Nokia smartphone var, at den var så lukket. Jeg kunne ikke installere et program på min egen telefon, uden at det skulle certificeres først.
(I hvert fald hvis programmet skulle have adgang til de brugbare API'er.)
Gravatar #17 - myplacedk
8. jul. 2010 12:22
TuxDK (11) skrev:
Jeg ser Nokia smartphones hver dag. Og det er ikke bare en, men et par stykker.

Samme her. Som sagt, det er intet i forhold til hvor tit jeg ser iPhone, Android og Windows.
Gravatar #18 - moso
8. jul. 2010 12:22
myplacedk (8) skrev:
...og jeg kan ikke mindes at have set en Samsung.

Den nye Galaxy S er ellers røv lækker :)

TuxDK (11) skrev:
Jeg ser Nokia smartphones hver dag. Og det er ikke bare en, men et par stykker.

De er dog ikke så "fancie" som min HTc Desire eller en iPhone, men de er dog smartphones.

Den nye X6 er ellers ret lækker. Og med udsigterne til Symbian 3, så tror jeg Nokia bliver endnu bedre. Men der er stadig et stykke vej op til HTC's Sense UI.
Gravatar #19 - myplacedk
8. jul. 2010 12:24
Geslau (14) skrev:
den tror jeg ikke Nokia bliver glad for at høre..

Nokia er svære at placere. De sælger rigtigt mange smartphones, som bliver brugt som almindelige telefoner.

Når jeg siger at jeg ser meget få Nokia Smartphones, så ignorerer jeg fx. E51'ere, som bliver brugt til telefoni, SMS og alarm, og hvor ejeren ikke aner hvad de ellers skulle bruge telefonen til. Dem ser jeg en del af.
Gravatar #20 - moso
8. jul. 2010 12:26
nash (15) skrev:
Ja, for Google de griner hele vejen til bank, med alle de penge de har tjent på Android ; )

Tjener Google penge på Android? Sidst jeg læste om Android stod det som Open Source.
Gravatar #21 - Geslau
8. jul. 2010 12:28
myplacedk (19) skrev:
Nokia er svære at placere. De sælger rigtigt mange smartphones, som bliver brugt som almindelige telefoner.

Når jeg siger at jeg ser meget få Nokia Smartphones, så ignorerer jeg fx. E51'ere, som bliver brugt til telefoni, SMS og alarm, og hvor ejeren ikke aner hvad de ellers skulle bruge telefonen til. Dem ser jeg en del af.



Nåååå okey.. såå alle de der små piger på 12-13 år med en iPhone tælder heller ikke med så.. :)

de ved sku da heller ikke bedre end at sms og måske have et spil eller to..

Kan vi blive enig om det hele er mobil telefoner..
jeg vil tro vi om 2-3 år slet ikke vil kunne købe en NY "ikke smart phone" længere.. fordi det er blevet så normalt at de kan så meget..

:)
Gravatar #22 - albani
8. jul. 2010 12:30
debichu (20) skrev:
Tjener Google penge på Android? Sidst jeg læste om Android stod det som Open Source.


Man både må og kan tjene penge på open source, hvorfor sætter du lighedstegn mellem non-profit og open source?
Gravatar #23 - caffery
8. jul. 2010 12:30
Én ting er hvor hurtig de er til at afvikle Javascript...noget andet er hvor hurtigere de er til at loade almindelige websider.

Det har Engadget faktisk testet og selvom IOS4 og Safari umiddelbart loadede 3 ud af 5 udvalgte (naturligvis) websider en aanelse hurtigere end Froyo, så loadede Froyo alle flash-elementer ind på samme tidspunkt. Dog er der tvivl om testen, da testeren ikke scrollede ned i Safari og udelukkende gik ud fra det aktuelle website-skærmbillede. Froyo og Safari IOS4 loader nemlig websites ind på hver deres måde - Froyo loader HELE websiden ind på én gang, mens Safari tager sitet i portioner, dvs elementer længere nede på sitet bliver løbende loadet.

Da Flash blev slået fra, vandt Froyo faktisk.
Gravatar #24 - TuxDK
8. jul. 2010 12:34
Darkmind (12) skrev:
Mig 3G iphone er blevet umådelig langsom efter IOS4 er kommet på den, har på fornemmelsen at det er med vilje så jeg vil købe den nye.. Ville ønske at jeg kunne komme tilbage til Ios3:(


Den har ikke RAM til det.

iPhone 3GS skulle vidst være ok at køre iOS 4 på, men alt under der skulle overhovedet ikke fungere ordenligt.
Gravatar #25 - mehanika
8. jul. 2010 12:36
Når Apple snart bliver tvunget til at åbne op i deres platform (som alt tyder på de gør), så findes ser jeg intet argument for ikke at købe en Iphone over en HTC telefon. :)
Gravatar #26 - Jonas
8. jul. 2010 12:39
Geslau (2) skrev:
svare det ikke lidt til at sammenligne en fiat500 med en Fararri enzo..


Nej...

...Eller jo, hvis du kan få en Ferarri Enzo for 100 kilo.
Gravatar #27 - TuxDK
8. jul. 2010 12:44
#25

Jeg kan finde mange, men det ville bare starte en flamewar :)
Gravatar #28 - albani
8. jul. 2010 12:46
#27

He, jeg lod den sgu også bare køre forbi... don´t feed the troll
Gravatar #29 - graynote
8. jul. 2010 12:46
debichu (1) skrev:
Det er muligt at jeg lægger mig ud med en hvis procentdel af verdens befolkning. Men nu tror jeg, personligt, ikke at folk med en iPhone går så sindsygt meget op i hvor hurtig deres Safari afvikler javascripts.


Jeg har tænkt lidt det samme, men når vi snakker så små devices som mobiltelefoner, så er strømforbrug en faktor - og hvis Android (generelt) afvikler opgaverne meget mere effektivt, så burde det kunne aflæses i antallet af timer/minutter telefonen kan holde sig i live.

(..eller hvad? Det kan det vel?)
Gravatar #30 - pbol01
8. jul. 2010 12:46
@Nokia
Har de ikke stadig over 30 % af det totale mobilmarked og ca samme mængde på smartphone markedet?
Gravatar #31 - TuxDK
8. jul. 2010 12:47
#30

Jeg mener at Symbian stadig står for 55%+ af mobil OS markedet.
Det inkludere dog vidst også S40 og tidlige S60 modeller.
Gravatar #32 - Justin
8. jul. 2010 12:49
myplacedk (8) skrev:
Husk at telefoner og smartphone er to helt forskellige markeder, som ikke overlapper så voldsomt meget.

Det er efterhånden sjældent jeg ser Nokia smartphones, og jeg kan ikke mindes at have set en Samsung.


Måske fordi af Nokia og Samsung ejerer ikke har et behov for af flashe deres mobiler ....
Gravatar #33 - Bllets
8. jul. 2010 12:51
Justin (32) skrev:
Måske fordi af Nokia og Samsung ejerer ikke har et behov for af flashe deres mobiler ....


Pfft.. Når jeg går ned af gaden, laver jeg intet andet end flashe min nokia smartphone!

Handler jo om at være coooooool og med på moden..

http://blogs.targetx.com/pbu/Sam/SM131~Mom-Says-I-...
Gravatar #34 - Justin
8. jul. 2010 12:54
myplacedk (19) skrev:
Nokia er svære at placere. De sælger rigtigt mange smartphones, som bliver brugt som almindelige telefoner.

Når jeg siger at jeg ser meget få Nokia Smartphones, så ignorerer jeg fx. E51'ere, som bliver brugt til telefoni, SMS og alarm, og hvor ejeren ikke aner hvad de ellers skulle bruge telefonen til. Dem ser jeg en del af.


og du ved med sikkerhed af alle de æble og google telefoner du ser bliver brugt som smartphone ??
Gravatar #35 - mrF0x
8. jul. 2010 13:00
Naturligvis render Android fra de andre *suk*

what else is new ? :D
Gravatar #36 - myplacedk
8. jul. 2010 13:00
Geslau (21) skrev:
Nåååå okey.. såå alle de der små piger på 12-13 år med en iPhone tælder heller ikke med så.. :)

Dem har jeg ikke set nogen af, så hvor de placeret i min personlige statistik har ingen betydning.

Geslau (21) skrev:
Kan vi blive enig om det hele er mobil telefoner..

Vi kan ikke blive enige om, at alt hvad der kan kaldes mobiltelefoner, rammer det samme marked.

Geslau (21) skrev:
jeg vil tro vi om 2-3 år slet ikke vil kunne købe en NY "ikke smart phone" længere.. fordi det er blevet så normalt at de kan så meget..

I så fald bliver grænsen for hvad vi kalder en "smartphone" bare rykket tilsvarende.

Den billigste Nokia med sort/hvid skærm og næsten ingen funktioner, kan jo langt mere end dem enormt smarte biltelefon min far købte for 10.000 kr. engang.

Der vil altid være forskel på hvilken slags telefon vil have. Nogle vil bare ringe og SMS'e, andre vil have en lommecomputer.

Det sker at folk køber en telefon der ikke passer til deres (brugsmæssige) behov, men det ændrer ikke ovenstående.
Gravatar #37 - ghostface
8. jul. 2010 13:01
Gravatar #38 - AlleyKat
8. jul. 2010 13:02
#19 skrev:
Når jeg siger at jeg ser meget få Nokia Smartphones, så ignorerer jeg fx. E51'ere, som bliver brugt til telefoni, SMS og alarm, og hvor ejeren ikke aner hvad de ellers skulle bruge telefonen til. Dem ser jeg en del af.
Heh, jeg ser sgu heller ikke min E51 som en smartphone, til trods for at jeg har et par extra ting på den ift. de fleste (Putty, kalendersync med Google, RC af min stationæres Winamp etc.).

Smartphones er tingester med stor touchskærm og mulighed for en masse blærede programmer - jeps, især spil - i de flestes verden, uanset korrekte nørd-definitioner. ;o)
Gravatar #39 - myplacedk
8. jul. 2010 13:06
AlleyKat (38) skrev:
Heh, jeg ser sgu heller ikke min E51 som en smartphone,

Da iPhone dukkede op kunne E51 mere. Den har bare ikke en lækker brugerflade og en stor skærm. Ergo er E51 mere smartphone end 1st gen iPhone.

Men derfor kan du da godt have ret. ;-)

Jeg stod i hvert fald tit med min E51 og grinede af folk der stod med sin store touchscreen, og hverken kunne bruge bluetooth, MMS, eller hvad de nu stod og savnede.
Godt nok er skærmen ikke så velegnet til at surfe på, men det fungerer i det mindste.
Gravatar #40 - Billy Blaze
8. jul. 2010 13:40
Nu overser i lidt at det ikke handler om hvem som har den største andel på verdensplan, men nærmere hvem som besøger de forskellige IT/gadget sider. De skal trods alt ramme deres målgruppe og hvis de er mest interesseret i iOS og Android, så er det klart at man vælger de to styresystemer. Nu kan jeg selvfølgelig ikke finde nogle links, men jeg mener at de fleste sider har lavet statistik over hvem som besøger deres sider og her var der vist flest iOS og Android brugere(ret mig hvis jeg tager fejl).

Så i bund og grund handler det om at ingen gider at læse om Symbian, Windows Mobile, webOS og hvad ellers de andre nu hedder.

De kunne selvfølgelig godt have taget de andre med, men nu valgte de bare de mest interessante(især fordi så mange opstiller det som en kamp mellem Android og iOS)
Gravatar #41 - sebbdk
8. jul. 2010 13:42
#14: Geslau

bare lige noget der generede mig...

Windåse vs linux,

Windåse er ikke engang en fjere del så lukket som Iphone er.
Så nej det svare ikke til at sammenligne de to.


Gravatar #42 - Legin
8. jul. 2010 13:55
debichu (20) skrev:
Tjener Google penge på Android? Sidst jeg læste om Android stod det som Open Source.


Google tjener da helt klart penge på Android, både direkte og inddirekte. Direkte i form af licenser: Firmaer skal betale en smule for at benytte Android, når de har i tankerne at sælge produktet videre - hvilket de sjovt nok har. Indirekte tjener de penge i form af den reklame at Android er for Google. Eftersom folk forbinder Android til Google.

Gravatar #43 - Qwertopew
8. jul. 2010 13:56
#9: Geslau skrev:
det bare pludselig blevet så vigtig for alle at fortælle at de ikke syntes det er okey et nyt firma gør det..


Er Apple det nye firma du snakker om? For de har eksisteret i omkring 35 år nu.
Gravatar #44 - Fugmann
8. jul. 2010 14:04
Tallene taler for sig selv. Og er det ikke netop Apple, der satser på HTML5/Javascript i stedet for Flash?
Gravatar #45 - nash
8. jul. 2010 14:17
debichu (20) skrev:
Tjener Google penge på Android? Sidst jeg læste om Android stod det som Open Source.


Netop (det var sarkastisk). Google har tjent nada på Android. Tværdigtmod.

Hvis du ser kursen på Apple, så buldre den derud af jo flere iOS devices der sælges.

Dette billedet ser du ikke hos Google med Android (kursen har ikke klaret sig godt i år).

Og Googles problem er at de nu får Apple som konkurrent på reklamer på iOS devices, hvilket på lang sigt kommer til at koste, IMHO.

Gravatar #46 - Glædelig Jul!!
8. jul. 2010 15:08
Geslau (14) skrev:
[quote=Aputech (10)]

det er lukket.. JA.. men sikkert..


Ahemm.

http://www.betanews.com/article/Apple-still-silent...
Gravatar #47 - Glædelig Jul!!
8. jul. 2010 15:10
nash (15) skrev:
Ja, for Google de griner hele vejen til bank, med alle de penge de har tjent på Android ; )


Og brugerne griner mens de bruger deres super fede Androidtelefon, jeg gør i hvert tilfælde.

Gravatar #48 - Glædelig Jul!!
8. jul. 2010 15:19
#46 indeholder altså et "qoute" for meget, "Ahemm+link var min kommentar og "det er lukket.. JA.. men sikkert.." var Geslaus kommentar, hvor Aputech kom fra, aner jeg ikke.

Beklager fejlen.
Gravatar #49 - Greatdane
8. jul. 2010 15:37
I almindelig brug viser engadgets test at der ikke er den store forskel.

Dog med Froyo som vinder.


Så mangler vi bare iPhone 4 og telefoner med froyo her i Danmark. Sidste nævnte skal vi nok ikke forvente før til efteråret.

2.1, som er på Disirer, lengend og meget mere er stadig meget langsommere end iphone 3gs.

Bliver spændene at se hvornår HTC, samsung, S//E og alle de andre får taget sig sammen til at opdaterer deres telefoner. Og ikke mindst hvilke telefoner, nogen telefoner skal nok bliver efterladt ude i 2.1 kulden.
Gravatar #50 - Monkee
8. jul. 2010 16:09
Tests som den hér illustrerer godt hvorfor der er brug for både iOS og Android (og Symbian, Windows Mobile og alle de andre). Så længe der er konkurrence på OS markedet, bruger alle masser af kræfter på at være foran alle de andre. Imo, ville det værste ville være hvis der kun var ét OS (jeg er på Android vognen, btw ;-) )

Og det kan godt være at den gennemsnitlige iPhone bruger er ligeglad med hvor hurtigt javascript afvikles, men det gør vel at man kan presse mere "juice" ud af smartphonens processor, hvilket kan give længere batteritid ift. performance - og det tror jeg ikke ret mange iPhone brugere er ligeglade med.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login