mboost-dp1

AMD
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
AMD kan sagtens have hardwaren klar og sende den på markedet selvom Direct3D 11 ikke er frigivet endnu. De kan bare ikke have drivere til det, men hvis hardwaren har funktionaliteten så skal der bare en driveropdatering til for at kunne udnytte det.
Det kræver selvfølgelig de har nogen viden om hvad D3D 11 kommer til at indeholde og sikkert også nogen specifikke detaljer/implementationskrav, men mon ikke de arbejder sammen med MS om det.
Det kræver selvfølgelig de har nogen viden om hvad D3D 11 kommer til at indeholde og sikkert også nogen specifikke detaljer/implementationskrav, men mon ikke de arbejder sammen med MS om det.
mrdrunk (6) skrev:Nu synes jeg ikke DX10 gjorde meget- gør DX11 noget banebrydende?
I den næste GPU-generation kommer de såkaldte Computing-Shaders. De vil ifølge AMD, mindske afstanden mellem GPU og CPU, og kan udnyttes i DX11 og OpenCL, til at anvende GPU'ens regnekraft til "almindelige" programmer.
Af andre teknologier som AMD mener vil få fokus næste år finder man multi-touch skærme, fjernsyn med opløsninger over FullHD (1920x1080) og 3D stereoskopiske systemer.
Ehm, der var da 4 ting :|
#7 Tror han efterspørger nye funktioner, hvor man kan tage to screenshots af henholdvis dx10 og 11, hvor man så kan se hvilke forbedringer der er.
De ting der er nævnt er efter min forståelse ligesom ved dx10, ting der bare går at det hele fungere bedre, så koderne kan presse mere juice ud af systemet. Men det er svært at se sådanna forbedringer ved at sammenligne to screenshots. Hvad der kommer af den slags er der vist ikke kommet så meget om, eller tager jeg fejl?
Desuden tror jeg kun at det er Computing Shaders der kommer i DX11, det andet står vist for deres egen regning at sætte i fokus.
De ting der er nævnt er efter min forståelse ligesom ved dx10, ting der bare går at det hele fungere bedre, så koderne kan presse mere juice ud af systemet. Men det er svært at se sådanna forbedringer ved at sammenligne to screenshots. Hvad der kommer af den slags er der vist ikke kommet så meget om, eller tager jeg fejl?
Desuden tror jeg kun at det er Computing Shaders der kommer i DX11, det andet står vist for deres egen regning at sætte i fokus.
mon ikke MS arbejder på DX11?
Et eller andet 'godt' argument skal de jo have for at få folk til at skifte til Windows 7.
og så kan det være jeg flueknepper, men er det ikke directX 3D og openGL der menes?
Et eller andet 'godt' argument skal de jo have for at få folk til at skifte til Windows 7.
og så kan det være jeg flueknepper, men er det ikke directX 3D og openGL der menes?
#6
En af de nye ting i D3D 10 som man ikke umiddelbart kan se, er at det gør det muligt at direkte multitaske 3D applikationer: GPU'en og driveren har direkte support for at dele "tegnekræften" mellem flere applikationer, hvilket skulle give generelt bedre performance når der er mange ting der bruger 3D ad gangen. Som f.eks. med Vista Aero hvor hele desktoppen er compositet som 3D, og der realistisk også kører andre programmer samtidig der bruger 3D.
#9
Der er ikke noget der hedder DirectX 3D, grafikdelen af DirectX hedder Direct3D.
OpenCL er ikke det samme som OpenGL. OpenGL er et interface til 3D grafik mens OpenCL er et interface til at programmere GPUøer og lignende til mere ikke-grafik formål. (GL = Graphics Library, CL = Computing Library, mener jeg.)
En af de nye ting i D3D 10 som man ikke umiddelbart kan se, er at det gør det muligt at direkte multitaske 3D applikationer: GPU'en og driveren har direkte support for at dele "tegnekræften" mellem flere applikationer, hvilket skulle give generelt bedre performance når der er mange ting der bruger 3D ad gangen. Som f.eks. med Vista Aero hvor hele desktoppen er compositet som 3D, og der realistisk også kører andre programmer samtidig der bruger 3D.
#9
Der er ikke noget der hedder DirectX 3D, grafikdelen af DirectX hedder Direct3D.
OpenCL er ikke det samme som OpenGL. OpenGL er et interface til 3D grafik mens OpenCL er et interface til at programmere GPUøer og lignende til mere ikke-grafik formål. (GL = Graphics Library, CL = Computing Library, mener jeg.)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.