mboost-dp1

Tesla Motors, Inc.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
De har også lavet en lille video der demonstrerer det :) Ser meget cool ud, men der er dog stadig en del ting der kan finpudses - Med mindre at den har "Asshole"-mode slået til, og det er derfor den bliver ved med at ligge i overhalingssporet.
#3
I USA har de andre regler for kørsel i sporene, i hvert fald i Californien. Du må køre i det spor du vil; men du skal forsøge at undgå at skifte bane. Hvis man skal et langt stræk giver det derfor mening (såfremt man ellers ikke er langsom bilist!) at lægge sig i "overhalingssporet".
I USA har de andre regler for kørsel i sporene, i hvert fald i Californien. Du må køre i det spor du vil; men du skal forsøge at undgå at skifte bane. Hvis man skal et langt stræk giver det derfor mening (såfremt man ellers ikke er langsom bilist!) at lægge sig i "overhalingssporet".
HenrikH (4) skrev:
#3: Hvilket overhalingsspor? der er et par sekunder hvor den ligger i et ser det ud til
Vil gætte på at det er det :) Lige omkring 50 sekunder inde, hvor den kører frem til et lyskryds og holder, uden at nogen holder på højre side af den.
gramps2 (5) skrev:#3
I USA har de andre regler for kørsel i sporene, i hvert fald i Californien. Du må køre i det spor du vil; men du skal forsøge at undgå at skifte bane. Hvis man skal et langt stræk giver det derfor mening (såfremt man ellers ikke er langsom bilist!) at lægge sig i "overhalingssporet".
Sært - Men så giver det mere mening!
Det som Tesla mangler i den her video er en kommentar til de sidste 60 sekunder, hvor bilen parkerer sig selv.
Fordi det der mangler er lovgivning og en fleet service - hvorfor eje en bil hvis du kan købe en "Car as a Service" hvor du har en bil til rådighed når du skal bruge det, og så den bare kan køre videre når du er færdig med den.
Berlin har sådanne et system allerede hvor man via en App kan finde en bil og benytte den til præcist det man nu vil. Tesla kunne tage den et step up.
Fordi det der mangler er lovgivning og en fleet service - hvorfor eje en bil hvis du kan købe en "Car as a Service" hvor du har en bil til rådighed når du skal bruge det, og så den bare kan køre videre når du er færdig med den.
Berlin har sådanne et system allerede hvor man via en App kan finde en bil og benytte den til præcist det man nu vil. Tesla kunne tage den et step up.
TormDK (8) skrev:Fordi det der mangler er lovgivning og en fleet service - hvorfor eje en bil hvis du kan købe en "Car as a Service" hvor du har en bil til rådighed når du skal bruge det, og så den bare kan køre videre når du er færdig med den
Det er vist det Tesla har skrevet om, deres egen flåde af Uber-lignende karakter ?
Det kunne være SÅ Nice at blive hentet af en bil og så arbejde på vej til og fra arbejde mens man også lige hører lidt musik osv
Så skulle de nok lave en limo agtig bil som var billig at bruge
Evt med mulighed for at trække en kold sodavand mv.
Så skulle de nok lave en limo agtig bil som var billig at bruge
Evt med mulighed for at trække en kold sodavand mv.
Den kan osse hente og bringe både unger og konen mens man ligger derhjemme og lader som om man slår græs eller vasker op. Den dyt har potentiale :D
Hærmoriden (11) skrev:Den kan osse hente og bringe både unger og konen mens man ligger derhjemme og lader som om man slår græs eller vasker op. Den dyt har potentiale :D
Og man kunne principielt nøjes med én bil - så længe man ikke havde brug for at køre på samme tidspunkt. ... så kunne det sgu godt være jeg fik opsat nogle solceller - da det ville involvere ca. 2x kørselsforbrug :-)
Det seneste jeg har hørt om de her selvkørende biler at de ikke er testet meget i vinterperioden med sne og is. Hvordan er situationen der? Hvis den ikke kan køre automatisk i snevejr, så er det ikke så smart at man ikke kan slå manuelt til
Men ser helt klart frem til dette. Med det kan min kone og jeg nøjes med at have en bil, da vi ikke skal køre til/fra arbejde på samme tid.
Bedst ville dog være hvis man ikke selv ejede bilerne, men i stedet var oprettet som bruger i et firma, hvor man ligesom taxa'er bare bestiller en bil til hvornår man har brug for en. Både som her-og-nu kørsel samt fast kørsel (f.eks. til og fra arbejde)
Men spørgsmålet er selvfølgelig hvornår dette kommer til Danmark.
Men ser helt klart frem til dette. Med det kan min kone og jeg nøjes med at have en bil, da vi ikke skal køre til/fra arbejde på samme tid.
Bedst ville dog være hvis man ikke selv ejede bilerne, men i stedet var oprettet som bruger i et firma, hvor man ligesom taxa'er bare bestiller en bil til hvornår man har brug for en. Både som her-og-nu kørsel samt fast kørsel (f.eks. til og fra arbejde)
Men spørgsmålet er selvfølgelig hvornår dette kommer til Danmark.
Adagio (13) skrev:Det seneste jeg har hørt om de her selvkørende biler at de ikke er testet meget i vinterperioden med sne og is. Hvordan er situationen der? Hvis den ikke kan køre automatisk i snevejr, så er det ikke så smart at man ikke kan slå manuelt til
Da det er Tesla, er almindeligt styretøj. Min formodning er at når den "sand autonome bil" kommer, altså, den hvor man som fører ikke har et valg, så passer den som minimum til alt det vejr der findes i USA (og dermed også vores vejr).
_tweak (14) skrev:Min formodning er at når den "sand autonome bil" kommer, altså, den hvor man som fører ikke har et valg, så passer den som minimum til alt det vejr der findes i USA (og dermed også vores vejr).
Det må mam da formåde, ellers bliver det nok meget kaotisk når der er mange 100% selvkørende biler på vejen der skal køre i snevejr for første gang :)
Men spørgsmålet er nok nærmere om hvor langt de er nået med de test. Da jeg til nu ikke har hørt om at der er blevet udført test i al slags vejr ser jeg det som meget langt tid før det er klar til andre steder end Floria
gramps2 (15) skrev:Som addendum, så er det ikke unormalt at teste sunshine case først (pun intended), og så, når systemet kan klare optimale forhold, gradvist gøre forholdene værre og værre.
Det giver selvfølgelig mening. Det ville være kaotisk hvis selvkørende biler i første omgang kun kunne testes i worst case scenario
Fedt.
Jeg glæder mig til den første auto-auto.
Det må være det oplagte navn. Automobil var jo netop en selvkørende bil, altså en der ikke kræver heste eller andre trækdyr.
De påstår at bilerne kan køre tættere og langt mere trafiksikkert - når altså alle er selvkørende. Det kunne være lækkert nok. Indimellem er der rimelig meget trafik hist og her, selv i Danmark.
Det der gør en taxatur dyr er jo man-power. Så hvis man først får fuldautomatiske "taxaer" kunne man godt forestille sig at prisen bliver sådan at få mennesker vil have deres egen bil, hvilket vil gøre reducere behovet for parkeringspladser ved supermarkeder, skoler, arbejdspladser, kommunen, biografen etc. betragteligt.
Og som andre har nævnt allerede, - man kan lave arbejde på vej til arbejde.
Og som andre har nævnt allerede, - børnene kan selv køre
Og man kan komme hjem hvis man skulle have fået en lille én eller to.
Der er rigtigt mange smarte ting ved selvkørende biler.
Jeg håber bare sikkerheden bliver god! Mit mareridt er 100.000 biler med hacket software på terror-aktion. Det kunne godt blive en ubehagelig situation.
Jeg glæder mig til den første auto-auto.
Det må være det oplagte navn. Automobil var jo netop en selvkørende bil, altså en der ikke kræver heste eller andre trækdyr.
De påstår at bilerne kan køre tættere og langt mere trafiksikkert - når altså alle er selvkørende. Det kunne være lækkert nok. Indimellem er der rimelig meget trafik hist og her, selv i Danmark.
Det der gør en taxatur dyr er jo man-power. Så hvis man først får fuldautomatiske "taxaer" kunne man godt forestille sig at prisen bliver sådan at få mennesker vil have deres egen bil, hvilket vil gøre reducere behovet for parkeringspladser ved supermarkeder, skoler, arbejdspladser, kommunen, biografen etc. betragteligt.
Og som andre har nævnt allerede, - man kan lave arbejde på vej til arbejde.
Og som andre har nævnt allerede, - børnene kan selv køre
Og man kan komme hjem hvis man skulle have fået en lille én eller to.
Der er rigtigt mange smarte ting ved selvkørende biler.
Jeg håber bare sikkerheden bliver god! Mit mareridt er 100.000 biler med hacket software på terror-aktion. Det kunne godt blive en ubehagelig situation.
gramps2 (20) skrev:#19
Du glemmer at hvis flere kan bestille en bil, så vil der være flere biler på gaden i myldretiden.
Jeg tvivler ærligt talt på at selvstyrende biler vil løse trængselsproblemer; snarere, tror jeg, vil de skabe større trængselsproblemer end vi har set indtil nu.
Langt størstedelen af de trængselsproblemer jeg ser på vejene i dag, opstår af at nogen laver et eller andet uventet, og alle bag dem så bliver nødt til at bremse. Det problem ville man være ude over, hvis _alle_ kørte i selvkørende biler.
CPG Grey har lavet en ganske fin video omkring emnet (Ovennævnte bliver omtalt 1 min inde i videoen):
#21
P-E-R-F-E-C-T!
Jeg mener faktisk at Mythbusters lavede et forsøg engang med en "ring-road" - som beviste netop dette.
- edit -
Nok ikke helt, men fandt dog denne der beviser det.
P-E-R-F-E-C-T!
Jeg mener faktisk at Mythbusters lavede et forsøg engang med en "ring-road" - som beviste netop dette.
- edit -
Nok ikke helt, men fandt dog denne der beviser det.
#21
Jeg har læst hvad der bl.a. fører til trængsel, og det er sandt, at forsinkelse i opfatteevne er en stor bidragyder. Men uanset hvor effektivt biler selv kører, så vil flere biler på vejene ikke føre til mindre trængsel. Især hvis vores samfund til stadighed er bygget op med at man skal møde på arbejde kl. 8-9 stykker og har fri 8 timer senere.
Samtidig forudsætter dit drømmescenario at ingen cykler eller går.
(I øvrigt pudsigt med ordet "traffic", at det betyder "congestion")
#22
Sandt, mennesket er et problem i trafikken. Men hvad er alternativet til at have mennesker i trafikken? Vi kommer ikke til at skille os af med cyklister eller fodgængere lige foreløbigt. Så længe mennesker sidder bag rattet i en bil skal de selvstyrende biler tage højde for dét - og så kører de suboptimalt.
Jeg har læst hvad der bl.a. fører til trængsel, og det er sandt, at forsinkelse i opfatteevne er en stor bidragyder. Men uanset hvor effektivt biler selv kører, så vil flere biler på vejene ikke føre til mindre trængsel. Især hvis vores samfund til stadighed er bygget op med at man skal møde på arbejde kl. 8-9 stykker og har fri 8 timer senere.
Samtidig forudsætter dit drømmescenario at ingen cykler eller går.
(I øvrigt pudsigt med ordet "traffic", at det betyder "congestion")
#22
Sandt, mennesket er et problem i trafikken. Men hvad er alternativet til at have mennesker i trafikken? Vi kommer ikke til at skille os af med cyklister eller fodgængere lige foreløbigt. Så længe mennesker sidder bag rattet i en bil skal de selvstyrende biler tage højde for dét - og så kører de suboptimalt.
denne her nyhed er i morgen tre år gammel: http://www.fdm.dk/nyheder/giv-agt-selvkoerende-bil...
.. det er lidt skægt, set med denne nyhed som baggrund :-) - specielt med Teslas demovideo af en selv-parkerende, selv-cruisende bil.
At en bil helt på egen hånd kan køre gennem Kolding om syv år (red:2020), tror ikke mange på.
.. det er lidt skægt, set med denne nyhed som baggrund :-) - specielt med Teslas demovideo af en selv-parkerende, selv-cruisende bil.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.