mboost-dp1

Adobe

Adobe udgiver C/C++ til Flash-compiler

- Via Adobe - , redigeret af Pernicious

Adobe har udgivet en C/C++ til Flash-compiler. Compileren compiler til Flash-bytecode (AS3) og ikke native CPU-kode. Formålet er bl.a. at gøre det lettere at porte C/C++-kode til Flash-platformen.

Den nye compiler går under navnet Alchemy og er indtil videre blot en tidlig prototype og lavet for at vurdere, hvor stor en interesse der er for et sådan projekt blandt Flash-udviklere.

Af samme årsag gør Adobe opmærksom på, at de på ingen måder kan supportere softwaren, ligesom de ikke lover, at det nogensinde vil udvikle sig til et egentligt produkt.





Gå til bund
Gravatar #1 - pedant
20. nov. 2008 16:08
Hvad er "C/C++"

Er det det samme som "Java/C#"?
Gravatar #2 - engfeh
20. nov. 2008 16:13
#1

JFGI
Gravatar #3 - Paranut
20. nov. 2008 16:14
Hvad er JFGI?
Gravatar #4 - engfeh
20. nov. 2008 16:15
STFW

Edit: Search The Fucking Web - og hvis du gør det finder du nok betydningen af JFGI (hvis du ikke allerede har regnet det ud)
Gravatar #5 - arne_v
20. nov. 2008 16:29
#1

Ikke helt.

C++ er næsten et rent superset af C.

C# ligner Java meget.

Men der er stor forskel på "næsten et rent superset" og "ligner meget".
Gravatar #6 - arne_v
20. nov. 2008 16:32
#2

Jeg tror, at du missede pointen i #1 !
Gravatar #7 - skooterkurt
20. nov. 2008 16:33
Kun mig der synes det lyder skummelt at skulle porte noget fra C til Flash? Hvor tit har man brug for det?
Gravatar #8 - engfeh
20. nov. 2008 16:37
#6

Ja, sorry - min fejl! Det der sker når man sidder og skriver opgave 23,5 timer i døgnet.
Gravatar #9 - arne_v
20. nov. 2008 16:39
#7

Som de skriver i original artiklen hos Adobe, så er formålet at gøre nogle af de mange libraries der er lavet i C/C++ tilgængelige for Flash udviklere.

Og som det understreges flere gang ere det kun et eksperiment for at se om der er interesse for ideen.
Gravatar #10 - allanmc
20. nov. 2008 16:40
#7:

Det kan f.eks. bruges til at spille quake i Flash, f.eks. som et spil på en hjemmeside, som det vises her:
http://www.peterelst.com/blog/2007/10/03/adobe-max...

Flash spil er populære, så hvis det passer at performance er bedre i den AS3 byte code der kan laves ud fra C/C++, så kunne det vel bruges til at lave tungere spil?

Fra kilden:
Ideally suited for computation-intensive use cases, such as audio/video transcoding, data manipulation, XML parsing, cryptographic functions or physics simulation, performance can be considerably faster than ActionScript 3.0 and anywhere from 2-10x slower than native C/C++ code.
Gravatar #11 - DiscoStu
20. nov. 2008 21:32
#7 Ja præcis. Og er det rigtigt vil der da være et kæmpe potentiale for at bruge til generelt tunger apps.

Dér ser jeg også et potentiale.

Quake i flash ser da i øvrigt ud til at vække begejstring:-)
Gravatar #12 - Bliz0r
20. nov. 2008 21:33
plz (8) skrev:
#6

Ja, sorry - min fejl! Det der sker når man sidder og skriver opgave 23,5 timer i døgnet.


Og den sidste 0,5 time bliver brugt på denne side? ;)
Gravatar #13 - Windcape
20. nov. 2008 23:13
Helt sikkert for at skabe mere konkurrence til Silverlight, som har et enormt bibliotek ved at havde adgang til .NET frameworket.
Gravatar #14 - ipwn
20. nov. 2008 23:34
Kool :) Så kan man jo fyre OpenGL over i Flash, og få pæn 3D grafik, selvom performancen vil være lidt skod. De 3D libraries jeg har set til flash er dog så super primitive, at jeg kun kan forestille mig at et ordentligt library som OpenGL stadig vil være adskillige gange bedre end de nuværende 3D flash muligheder :) Selvom det garanteret bliver software renderet grafik. (Kan ikke forestille mig at flash kan snakke direkte til hardware, selvom den kører C/C++ kode)
Gravatar #15 - Mikkelpf
21. nov. 2008 04:13
Jeg var faktisk til et Flash seminar for noget tid siden, og jeg mener at en af de ting de nævnte var GPU-support for Flash - bl.a. i forbindelse med decoding af H.264 video. Men nu arbejder jeg ikke med Flash på daglig basis længere, så jeg er ikke helt opdateret på hvor langt de er nået med disse tiltag. Men som udgangspunkt er det bestemt ikke umuligt at få Flash til at udnytte GPU'en.
Gravatar #16 - Bean
21. nov. 2008 06:37
Andre end mig der tænker "ny måde at få virus på"?

med flere mulighedder i noget vi finder på næsten hver eneste side, er det kun et spørgsmål om tid. :)
Gravatar #17 - bytemind
21. nov. 2008 07:36
#1 wiki c++
Gravatar #18 - _smelly_fish_
21. nov. 2008 12:14
Og til dem der ikke tror at Flash kan bruges til ordentlig 3D, bør se her:

http://alternativaplatform.com/en/demos/altcity-fp...

Kræver Flash player 10
Gravatar #19 - knasknaz
21. nov. 2008 13:20
#18: Imponerende!

Næste skridt for Flash ville næsten være at hooke skidtet op med OpenGL. :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login