mboost-dp1

sxc.hu - forwardcom

6% af internetbrugerne står for 50% af reklameklikkene

- Via Starcom MediaVest Group - , redigeret af Emil

En ny undersøgelse af amerikanske internetbrugere har fundet frem til, at der er en kraftig skævvridning i, hvem der klikker på bannerreklamer.

Skal man tro undersøgelsen, så står 6 pct. af internetbrugerne for 50 pct. af alle klikkene. De 6 pct. er heller ikke en repræsentativ flok, da de primært er mænd i alderen 25 til 44 år, der har en årsindkomst på under 40.000 dollars.

Den lille kerne af klikkere bruger fire gange så lang tid på nettet som den almindelige internetbruger, men deres økonomiske forbrug er ikke højere. Den klikkende gruppe bruger også mere tid på auktionssider, online gambling og jobsider end de fleste andre.

Det lyder måske til, at det ser sort ud for bannerreklamerne, men i undersøgelsen fremhæves det også, at det er forkert at analysere effektiviteten af bannerreklamer alene på antallet af klik.





Gå til bund
Gravatar #1 - Flameanden
13. feb. 2008 06:54
Det er garanteret også dem der primært er skyld i at SPAM er rentabelt.
Gravatar #2 - Hůňděštějlě2
13. feb. 2008 07:16
Tra la la! *Påbegynder konstruktionen af et reklamefinansieret website for 'mænd i alderen 25 til 44 år, der har en årsindkomst på under 40.000 dollars.'*
Gravatar #3 - skooterkurt
13. feb. 2008 07:26
Undskyld jeg spørger dumt, men hvem står så for at klikke de sidste 50%? Hvis det ikke er internetbrugere hvem er det så?!
Gravatar #4 - Dijkstra
13. feb. 2008 07:30
Well det er muligt #1 har ret i at det også er dem der gør SPAM rentabelt.

Men i et eller andet omfang er det vel dem der gør nettet rentabelt. Hvis ikke vi havde dem til at klikke reklamer så skulle pengene jo ind et andet sted fra :-)
Gravatar #5 - systemator
13. feb. 2008 07:32
det viser jo bare at eksponeringsbaseret kampagner og ejerskaber er vejen frem, hvilket mange større firmaer også kører med - f.eks. coca cola.

klik er stadig bunden af markedet sammen med cpa/cpl og er stort set altid usegmenteret, hvor eksponeringer bliver målrettet mod brugerne (f.eks. libresse mod kvinder m.v.)

segmenterede visninger har næsten altid en højere konvertering per klik end klikkampagner.

just my 2 cent from the marketingworld ;-)
Gravatar #6 - skooterkurt
13. feb. 2008 07:36
#3 Hmm... resten må vel være bots og søgemaskiner?
Gravatar #7 - The-Lone-Gunman
13. feb. 2008 07:38
#3

De 94 pct. af internetbrugerne...
Gravatar #8 - skooterkurt
13. feb. 2008 07:42
#7 Doh, ok sådan kunne den også forståes :)
Gravatar #9 - LordMike
13. feb. 2008 08:50
Det viser jo bare hvor meget vi andre hader reklamer... ;)
Gravatar #10 - graynote
13. feb. 2008 09:06
Aktionssider?

Jah, jeg er lidt pedantisk, men alligevel .. det ser altså så utillidsvækkende ud, når der er fejl i manchetter og overskrifter.

Menes der ikke auktionssider?

graynote
Gravatar #11 - myplacedk
13. feb. 2008 09:25
#4
Men i et eller andet omfang er det vel dem der gør nettet rentabelt.

Der står i resumeet at deres forbrug ikke er højere, kun deres klik-procent. Dvs. alt andet lige gør de nettet mindre rentabelt - de går ind på flere hjemmesider uden at købe noget.

Sagt på en anden måde - de har større interesse for reklamerne, men køber ikke flere ting. De tilfører ikke flere penge end andre.

Det svarer til forskellen på at gå ind i en butik, og at købe noget.

Det kan godt være at de fleste af kunderne i H&M er i 30'erne, men indtægterne alligevel primært kommer fra teenagere. (Aner ikke om det er sandt, men i KAN det være.) Hvis man gør tallene forkert op får man ubrugelige statistikker, og fokuserer måske markedsføringen på den forkerte målgruppe.
Gravatar #12 - Xill
13. feb. 2008 10:04
#11 det er da dem som klikker på et banner på sider som newz og derved skaffer penge til siden, at det så ikke betyder at der bliver solgt noget er ikke et problem vi kan tage os af her på newz.

men set fra dem som har reklamer på deres side's synspunkt, så er det rigtigt hvad #4 skriver
Gravatar #13 - myplacedk
13. feb. 2008 10:10
#12
Det flytter jo bare penge fra ét Internet-firma til et andet. Det gør altså ikke nettet rentabel. Så kunne de jo bare flytte penge mellem hinanden, og springe hjemmesiderne helt over.

Det kan være de gør visse hjemmesider rentable, men ikke nettet. Dem som gør nettet rentabelt, well, det kommer vel an på hvad man mener med det. :)
Gravatar #14 - myplacedk
13. feb. 2008 10:13
Mere til #13...

Du kan se det på denne måde: Et klik på en reklame på newz.dk giver newz.dk og bannernetværket penge. Men samtidig koster det annoncøren penge.

Hvis "nettet" er de virksomheder som har Internet-baserede produkter, så koster de jo nettet penge, da der ryger noget af til afgifter, drift osv. Men primært bliver pengene bare flyttet rundt.
Gravatar #15 - elemental
13. feb. 2008 10:20
jeg tror jeg har klikket på en bannerreklame to gange siden jeg kom på nettet i 1995.

OG DET VAR EN FEJL BEGGE GANGE!11!!
Gravatar #16 - Lowkey
13. feb. 2008 10:36
#1

De mennesker der er skyld i at SPAM er rentabelt, er folk der synes at det er for pinligt at købe deres viagra eller magisk penisforstørrelsescreme på et apotek efter lægens anvisning og synes at russiske/afrikanske/kinesiske knock-offs, lavet under betænkelige omstændigheder, lyder som et ALDELES GLIMRENDE alternativ.

...Og så naturligvis fjolser - vores største naturlige resource.

Hvis blot vi kunne/måtte omsætte fjolser til energi, ville en stor del af vores problemer være løst.
Masser af forholdsvis ren energi, ingen spam og ingen risiko for dødstrusler, uanset hvem man vælger at tegne og trykke i avisen.
Gravatar #17 - krainert
13. feb. 2008 11:34
#3, 6, 8
:)
De mener vel, at 6 % af ALLE internetbrugerne står for 50 % af ALLE klik. De resterende 94 % af internetbrugerne står for de sidste 50 %. Derfor er der en MEGET skæv fordeling ;P
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login