mboost-dp1

Google Inc.

55 procent af spiludviklerne udvikler til mobile enheder

- Via Slashgear - , redigeret af Pernicious

Smartphone- og tabletmarkedet har oplevet en voldsom interesse gennem det sidste årti, og indenfor de sidste par år er teknologien blevet så god, at også gaming-industrien har fået øjnene op for smartdevice-markedet.

Med spilindustrien følger naturligvis også spiludviklere, og en ny undersøgelse viser nu, at hele 55 procent af den samlede mængde spiludviklere har deres hovedfokus på udvikling af spil til smartdevices.

Undersøgelsen beretter desuden også om fordeling blandt de andre spilmarkeder, og det står således klart, at 48 procent udvikler spil til pc eller Mac, 13,2 procent til Xbox, 13 procent til PlayStation og mindre end 5 procent til andre enheder som PS Vita eller Wii U.

Samtidig har 58 procent af udviklerne planer om at udgive deres næste spil til enten tablet eller smartphone, hvilket er 9 procentpoint flere end antallet af udviklere, der vil udgive til pc eller Mac.

Denne udvikling har længe været forudsagt af flere eksperter, men det er først indenfor den sidste tid, at statistikken er fulgt med teorien.





Gå til bund
Gravatar #1 - El_Coyote
4. mar. 2013 09:21
Hvis de så bare ville udvikle spil med substans i, istedet for "køb diamanter/whatever" for at komme videre. ala farmville.
Gravatar #2 - Maias227
4. mar. 2013 09:23
Det er vel egentligt også lidt et farligt tal at lægge for meget i, siden det typisk også er langt mindre studier der udvikler til mobile enheder. Det kunne være mere interessant at se hvor mange penge der bliver investeret i mobil enheders udvikling.
Gravatar #3 - Pts99
4. mar. 2013 09:32
Som amatør spiludvikler kan jeg godt forklare hvorfor så mange udvilker til mobile enheder:

Det kræver meget mindre, og tager langt mindre tid. Det er mest fordi, at folk hverken gider, eller har kapacitet til at spille større og mere sofistikkerede spil på deres mobile enheder.

Ud over det, så er der hundred millioner af brugere der downloader spil, så hvis jeg sætter et lille tower defense ud gratis, og kræver
5 kr for en fuld udgave, så kan jeg godt regne med et par tusind kroner løbende over de næste 3 måneder, for 1-2 dages arbejde.


Jeg laver spillende i C#, da jeg alligevelle skal lære sproget sammen med en ven. Spillende er bare vores projekter vi sælger.
Gravatar #4 - Nåkja
4. mar. 2013 15:28
El_Coyote (1) skrev:
Hvis de så bare ville udvikle spil med substans i, istedet for "køb diamanter/whatever" for at komme videre. ala farmville.

Der er da nogle ind i mellem.
Gravatar #5 - Whoever
4. mar. 2013 15:46
DragonVale FTW. Bedste iOS (og nu android) spil ever. Det fedeste er at alle spillets options er mulige uden at skulle betale. Du skal bare have mere tålmodighed.

edit: var en kommentar til #1
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login