mboost-dp1

unknown

3 har kundefremgang på 3.500 % i 2004

- , redigeret af Pernicious

3 gik på markedet i Danmark i november 2003 og forlod året med 3.425 kunder, men siden da er der blevet sat turbo på salget. Nye tal viser at 3 gik ud af 2004 med 124.647 kunder i folden.

3’s direktør Jesper Weng mener, at fremgangen er et resultat af deres brede udbud af indholdstjenester, samt nye og bedre 3G telefoner. Efterhånden som 2004 er skredet frem, er markedet modnet og nu klar til at tage imod 3G-telefoni.

En analytiker mener dog, at 3’s kundefremgang må have kostet mange penge, når man kigger på de kampagner, som selskabet har kørt med hele året. Yderligere må de forvente hård konkurrence, når TDC/Telmore lancerer deres 3G-telefoni senere i 2005.





Gå til bund
Gravatar #1 - Spook
21. feb. 2005 13:20
Det der for alvor holder mig fra 3, er netop telefonerne til en krone. Uden abonnement koster de 4-5000. Altså må jeg skulle betale en faens masse i abonnement for at det kan løbe rundt...

[Edit: for mange slåfejl hvis man spiser mens man taster :o)]
Gravatar #2 - Razzia
21. feb. 2005 13:21
Jeg ville også gerne have 3g, hvis ikke det var for de uhyrlige høje priser på abbonementet. I øjeblikket snakker/sms'er jeg for 20-25 kr om måneden. Hos 3 er det billigste abbonement på ~180 kr/måneden. :/

Ville ellers gerne have en Motorola A1000, men ikke til den pris.
Gravatar #3 - c03
21. feb. 2005 13:22
3 skulle have en rigtig slem kundeservice...
Gravatar #4 - Ajax
21. feb. 2005 13:27
Er det ikke temmelig misvisende at skrive at det er en kundefremgang på 3.500% i 2004, når 3 først gik på markedet i november 2003?

Hvis jeg åbnede en butik i d. 31 december 2003 og solgte 1 vare, og jeg efterfølgende i år 2004 solgte 100.000 varer..
Så er det da fuldstændigt latterligt at sige at mit salg er steget med 100.000% i år 2004.
Gravatar #5 - Sunrise
21. feb. 2005 13:34
#3 deres kundeservice er blevet noget bedre . .
Gravatar #6 - GrillBiller
21. feb. 2005 13:38
-->#5
yep.. i sensommers var kundeservice ventetiden en 40 min.. men her i det nye år.. den kommet ned på et ~kvarter.. en vente tid som ligner Cybercitys vente tid.. så det er jo ganske ok..
jeg skal jo heller ikke ringe til dem dagligt.
Gravatar #7 - raz0
21. feb. 2005 13:40
#4 Enig, men efter dit eksempel ville det dog give 9.999.900% :-)

Efter at have set Kontants indslag om 3, kan jeg godt forstå, at folk er skeptiske overfor 3. Man kan måske mene, at de eksempler Kontant gennemgik hører til de få, men personligt kender jeg flere af mine venner og bekendte, der er blevet snydt af 3. De har modtaget afsindige regninger på op til 5000,- på én måned, hvilket de selvfølgelig slet ikke har brugt for. Så vidt jeg husker, var det fordi de havde talt "gratis" på 3's net, men da regningen kom, var det slet ikke gratis alligevel.
Gravatar #8 - pulven
21. feb. 2005 13:45
#7

Og jeg synes at en regning på 400kr var meget for blot sms da jeg havde orange engang... 5000kr... Du kan få en 3g telefon uden abonnoment for de penge.. (men igen, der er ikke andre udbyder indtil videre.. såeeh.. )
Gravatar #9 - mathiasmadsen
21. feb. 2005 13:49
Hvordan kan folk blive ved med at købe de latterligt dårlige telefoner??! Jeg ejer selv en, og med alle de fejl og mangler der er på den kommer der da godt nok tiul at gå lang tid før jeg så meget som OVERVEJER at anskaffe mig sådan en igen! Min telefon (NEC e616V) er godt nok osse den dårligste 3-telefon, men stadig har de ikke rettet alle de fejl, der gemmer sig rundt omkring... Og min storebror, der købte en på samme tid som jeg, har da heller ikk fået en skid tilbage på sin ødelagte udstillingsmodel, der blev smadret et par uger efter pga. at den havde ligget i hans lomme!!

Hvis nogen OVERVEJER at købe en 3-mobil skulle I nok lige tage og overveje det MEGET nøje!! 3=problemer!!
Gravatar #10 - Sunrise
21. feb. 2005 13:53
#9 . . har du prøvet en z1010 . . det er den mest fejlfrie telefon 3 der er . . men giver dig ret i at lg'en og nec616 er det værste lort . .
Gravatar #11 - trylleklovn
21. feb. 2005 13:54
jeg synes ikke 3's abn priser er specielt høje, jeg kunne snildt få et abn hos dem der er billigere end mit nuværende orange go hvor min sidste regning var på 390,-
Men præcis som #9 siger så er jeg heller ikke meget for disse 3 mobiler, mærker som motorola, lg, nec og samsung er ting jeg aldrig normalt ville købe .. og deres sony ericsson har ikke symbian så det er ikke sjovt .. jeg tror jeg venter lidt tid, indtil de får ordentligt styr på udviklingen af telefoner der understøtter umts..
Gravatar #12 - mathiasmadsen
21. feb. 2005 14:20
#10 Nej, har ikke prøvet nogle af de andre 3-telefoner, men kender en der osse har fået smadret sin, det var vist nok en Motorola..!
Gravatar #13 - GrillBiller
21. feb. 2005 14:31
Har selv prøvet en Nec telefon.. (en af dem som virkede) og var ganske ok.. trods dårlig batteri tid.

men de nye generation af 3mobiler de har til salg nu er ganske fine og virker uden problemer.

her jeg taler om er de nye Motorola A1000/E1000, SE Z1010 og den nye LG 8130.

har selv en A1000 og er ganske tilfreds.
Gravatar #14 - nielsbuus
21. feb. 2005 14:40
Til orientering vil jeg nævne at jeg selv har en LG U8120. Og jeg har bemærket følgende ting:

- Når du kommer telefonen i lommen, og du går indendørs så kommer den frygtelig i tvivl om der nu er 3 dækning selvom man bor i Aalborg hvor der er altså er dækning langt ud i oplandet i følge 3's dækningskort.
- Når man skifter mast, enten fra en 3 mast til en anden 3 mast eller fra 3 mast til GSM eller omvendt, så bliver der forvirring i telefonen. Når man så klikker på indholdsportalen, så får man fejl om at der ikke er hul igennem til portalen. Løsningen er at slukke sin telefon og tænde den igen, så den bliver "initialiseret" rigtigt på netværket. Det er bare noget klamphuggeri at sådan noget skal gøres manuelt, den bør sgu' sørge for selv at omkonfigurere sig når den skifter net. Plat-ugler.
- Jesper Weng (3's direktør) siger at 70% af Danmarks areal er dækket med 3G. Det er en lodret løgn, og mener behøver faktisk kun tjekke 3's eget dækningskort på www.3.dk for at se det ikke passer. Den reele dækningsprocent i areal ligger på 10-15% af arealet, da det kun er motorveje og større byer som er dækket. Så med mindre 3 regner havet med og har sat master op ude i Kattegat, så bliver det svært at anskue det på en måde så man ender med 70% dækning. Selvfølgelig... hvis Jesper Weng lever i den frygtede københavner-bobbel hvor alt vest for Valby Bakke er overdrev, så er der nok noget om snakken. ;)
- Li'som at indholdsportalen har problemer med at tilpasse sig nyt netværk, så har videotelefonien det også - her skal telefonen også vrides gennem en genstart før den er klar.
- 3 har uorden i deres nummer system, jeg har prøvet af lave videoopkald til 2 porterede numre (altså - uden for 3's egen nummerserie) og så mener den pludselig at modtageren ikke er i stand til at modtage videoopkald. Sådan noget ævl.
- 3's kundeservice består hovedsageligt af anarkistiske gymnasie-elever der værd har forskellig vinkel til problematikkerne og løsningerne på dem.
- Når man modtager en SMS fra sin telefonsvarer (3svar) så er det normal kutüme at man kan klikke på telefonens opkalds-knap og så ringe op til afsenderen af SMS'en. Det kan man også på min U8120 hvis det for eksempel er mine venner eller familie, men af en eller anden grund så den auto-SMS som 3svar udsender genereret forkert, så telefonen fatter ikke at ringe op til den. Med andre ord, hvis du får en SMS om svar, så skal du ud af din indbakke, ud på hovedmenuen, ind i din adressebog og ned til bunden under 3svar og så ringe op. Absurt.
- 3's indholdstjenester er ustabile. Nogle gange når man ellers tror man har fået forbindelse og godt kan pejle sig igennem forside ---> mit 3 ---> nyheder ---> tv2 nyheder ---> video indslag, så får man en fejlbesked når man vil starte videoklippet.
- i 3's reklamer fremstår videoerne på 3's telefoner som væren pixelperfect, altså ingen udvaskede farver eller pixelerede kompressions-effekter og en stabil høj 25fps framerate. Virkeligheden er en ganske anden...
- Lyden i telefonen ved videotelefoni er ringe. Med mindre man sidder i et støjsvagt rum og ringer op, så kan ikke høre modtageren pga. den ret lave lyd. Lav lyd gør sig også gældende for videoindslag fra TV2. Så ikke noget med at være på 3's videotjenester i bussen eller toget for folk snakker og motorerne kører.
- 3mail fungerer!
Gravatar #15 - Erroneus
21. feb. 2005 14:41
Højt abb. ja, men er du da gal for nogle tilskud de giver! Købte nokia 6630 for 1000 kr plus deres største abb, det giver en samlet pris på ca. 2750 kr, men så fik de lige en gammel slidt og brugt kameratelefon i hovedet, så har jeg ligepludselig givet 1750 kr. for den smartphone og har et abb. med hvor jeg kan bruge 150 min. pr. md samt adgang til mange af deres services.

Jeg har været meget modstander af 3 pga. der har været alt for mange problemer, men deres nyeste telefoner er glimrende og så skal vi bare ha deres kundeservice med, så begynder det at ligne noget rigtigt godt :)

MadiZone:

Deres dækningskort på deres hjemmesider passer ikke, har det ikke gjort i lang tid. Ved ikke hvorfor de ikke får det opdateret, for det passer ikke mere, det er sikkert.
Gravatar #16 - jabbax
21. feb. 2005 15:17
læs lidt her : http://www.3sucks.dk/
Gravatar #17 - dickie
21. feb. 2005 15:59
hmm... jeg må være en af de eneste som er godt tilfreds med 3.. jeg har absolut ingen problemer. Jeg har en SE z1010 som virker ganske udemærket, nogle gange forsvinder mit baggrundsbillede men det gør ikke det store. Der er færre dumme software fejl end i min gamle nokia (6510). Desuden giver jeg kun 180,- om måneden, hvilket inbefatter 2 1/2 times fri tale, desuden er tale til andre 3 mobiler gratis... båre normal og video. Videotelefoni bliver ikke streamet super pænt, men man kan da se og høre hvad der sker. En af grundene til at jeg gik fra telmore til 3 var at 3 kunne tilbyde en lavere månedlig pris end det jeg var vandt til at betale telmore. Men hvis telmore gør det billigere end 3 nu når TDC åbner kan det være at jeg overvejer at skifte tilbage... Men generelt er jeg en meget tilfreds 3 abonnent
Gravatar #18 - GrillBiller
21. feb. 2005 16:45
Jeg er også ganske tilfreds.. der skal meget til før jeg hopper tilbage til GSM.

husk lige.. det er kun dem som har problemer som skriver det i de forskellige forumer osv.

eks.
Det kan godt være at 181kr abb. lyder dyrt.. men det er jo eks. inkl 150 min forudbetalt taletid.
Gravatar #19 - m_abs
21. feb. 2005 17:15
Jeg hører hellere ikke til deres mest tilfredse kunder.
Jeg har guldabb. og en Motorola A920. Det er en kæmpe telefon, men det er også en PDA og det var grunden til jeg valgte den.
Guldabb. er efter min mening spild af penge, da det sjove hurtigt går af de tjenester man kan bruge på guld.
Alle de ting som skulle være fedt ved 3G er næsten ubrugeligt, video telefoni virker sådan set, hvis man kan undvære lyden.
3Guru (GPS) er lidt af en joke, jeg bor i Odense og den har en tendens til at lokalisere mig i øst Sjæland. Det sjoveste var da den mente jeg var inden for en 125km radius af københavn, hvilket er en smule ved siden af.
"Det mobile bredbånd" er sådan set fint, det er okay hurtigt og nogenlunde stabilt, hvis man ikke bruger 3's tjenester, men MB-prisen er vildt overdrevet 10kr/MB.
Hvis man "køber" fx. en musikvideo til 12 kr. så kan man ikke beholde denne ligeså lang tid man vil da denne ikke kan gemmes uden for telefonens interne RAM-lager. Dette RAM-lager er ikke ret stort og skal helst holdes frit for at telefonen kan bruges optimalt, så man bliver nødtil at slette musikvideoer man har betalt for. Da jeg brokkede mig over det hos 3, fik jeg kort sagt at vide at de ikke kan stole på mig som kunde og at jeg bare ville give den videre til andre, de kunne ikke lige svare på hvorfor jeg dog ville betale for noget jeg ville kopiere til andre, når jeg kan downloade det gratis på nettet i forvejen.
Jeg hader virkelig DRM. Synes især det er forkert, når der ikke bliver oplyst ved købt at filerne, at de er DRM-saboteret.

Men også "alm." ting som telefon opkald har telefonen svært ved, jeg snakkede med en kammerat i ca. 2 timer og vi blev afbrudt ca. 18 gange hvor den ene gang var fordi hans telefon løb tør for strøm. Vi havde begge 3 på det tidspunkt.

På den positive side, så er det fedt at have gratis taletid med andre 3 kunder, og 2½ times taletid til andre telefoner ved siden af det er langt mere end jeg nogensinde bruger på en måned. Problemet er bare at næsten alle jeg kender som har/havde 3 har enten allerede skift firma eller er i gang med det. Så er de gratis opkald til andre 3 kunder ikke ret brugbart mere. Og mit forbrug kunne så dækkes for under 100 kr./md. hos CBB, så gæt hvor jeg skifter hen når det halve år er gået.

Iflg. flere indlæg på mobildebat.dk har 3 låst bl.a MMS og Internet indstiller i A920'eren, så selvom sim-låsen bliver låst op vil telefonen ikke kunne benyttes fuldt hos andre udbydere end 3, hvilket er svinsk for at sige det mildt. Dette er også en medvirkede faktor i at jeg ikke vil være kunde hos dem, vil ikke støtte et firma som opføre sig så dårligt over for deres kunder.
Gravatar #20 - amokk
21. feb. 2005 18:07
http://www.mobildebat.dk/printthread.php?t=34579

Syng med :-)

#4
Jeps det er en latterlig måde at opgøre kundefremgang på...

Men du har vist ikke haft procentregning... En fremgang fra 1 til 100.000 kunder, er altså 10.000.000 % (1 kunde = 100%)
Gravatar #21 - Ejvind
21. feb. 2005 18:34
jeg har en Motorola A1000 som jeg i det store hele er godt tilfreds med og synes ikke lige at det er dyrt når man tænker antal minutter man får i forhold til pris. Men hvis TDC/Telmore kommer her i år så skifter jeg lige så snart jeg kan det skal da ingen hemmelighed være :P
Gravatar #22 - demolition
21. feb. 2005 19:25
#14: Hvis man regner i befolkning og ikke i areal, så passer procentsatsen nok bedre..

#20: Og en fremgang fra 1 til 2 er 200% eller hvad? Tror lige du skal regne efter en gang. :-)

Synes også den måde at opgive fremgang på er noget underlig. Selvfølgelig er fremgangen på en masse procent lige her i opstartsfasen. Da de f.eks. fik deres første kunde, var fremgangen på uendelig mange procent. :-)
Gravatar #23 - Per Dalbjerg
21. feb. 2005 19:28
3 har ikke fået den bedste omtale, det må vi erkende, de har haft mange startproblemer dårlig telefoner, dårlig kundeservice og dårlig dækning.

Mange ting er 3 siden hen kommet efter da de startede havde de kun 1 telefon i dag har de langt flere kender ikke tallet.

Det er da klart at telefoner har fejl husk på at 3g jo altså stadig er i en slags opstartsfase hverken nokia eller sonyericsson som vi ellers forbinder med moderne telefoner udbyder mere end et par stykker 3g telefoner. Det er altid svært for at nyt teleselskab og det gør det da ikke lettere at de også starter med et helt nyt net.

At opbygge et net er jo ikke billigt og da slet ikke når man ikke kan trække på erfaringer andre steder da 3g jo er helt nyt.

Men lad os nu prøve at se lidt lysere på 3 det er da godt klaret for et helt nyt og ukendt selskab med et ukendt net at komme på 120000 kunder på 1 et kvart år. og så med alt den skepsis der har været til 3g de senere år.
Gravatar #24 - mistral
21. feb. 2005 19:31
22# nej det er stadig 100% da fra 1 til 2 kun er fremgang på 1. som er = de 100 % som han skriver :)

just my words
Gravatar #25 - bjerh
21. feb. 2005 20:58
Der skal sq ikke meget for at gøre deres mobiler bedre.. :)
Gravatar #26 - amokk
21. feb. 2005 21:23
#23 kan godt være du synes det er flot af 3 at opstarte på denne måde, men hvor mange tror du beholder 3 når TDC og co. kommer med deres 3G net?
Gravatar #27 - Whoever
21. feb. 2005 21:25
lidt forskelligt:

10kr. pr. megabyte er sammen med telmore det billigste på markedet (og 3 er så det hurtigste, telmore er alm. gprs).

har ingen problemer haft med videotelefonien.

Købte telefoner da man kunne få 2 e313 for 299,- og boom (fri samtale) for 49,- pr. måned.
... :D hehehe

Det store problem ligger dog i hardwaren, eller rettere firmwaren (telefonerne er sådan set ok, e313 optikken er rigtig god til den pris (f.eks. bedre end SonyEriksons t610 kamera)). Det er det mest talentløse lort jeg nogensinde har set. Hvis jeg tager toget fra århus til kbh (eller omvendt) fatter den ikke at fange netværket igen. så skal jeg slukke og tænde før lortet fatter det.

#23, nu findes 3 jo ikke kun i Danmark. De er velfungerende (forholdsvis) og mere udbredte i en del lande (hvor der er konkurrence!)
Gravatar #28 - starfish
21. feb. 2005 21:56
Jeg er 3 kunde og har en NEC e616v. Jeg oplever ikke flere problemer med min 3 mobil end jeg tidligere gjorde med mit Orange abbonement (dengang nokia 3310).

Der er næsten altid dækning hvor jeg færdes (Århus / Viby J) og telefonen virker upåklageligt. Dog er telefonens menusytem noget langsomt at bevæge sig rundt i, men det opvejes kraftigt af kvaliteten på telefonens skærm.

Mit abbonement er på 49 kr om måneden og langt mit største forbrug er gratis da det er til andre 3 kunder. Så alt i alt koster det mig under 100 kr om måneden for mit abbonement og forbrug.
Gravatar #29 - Discoman
21. feb. 2005 22:08
27# CBB tager kun 9,95 kr pr mb..! Såee telmore er ikke billigst!
Gravatar #30 - amokk
21. feb. 2005 22:09
#29 fedt nok så kan du sende ca. 5 KB mere for en 10'er
Gravatar #31 - Erroneus
21. feb. 2005 23:08
26: Kommer da an på deres priser og deres tilskud, tvivler på TDC vil give så voldsomme tilskud også.

Offtopic:
Nogle gange undrer jeg mig fandme over de konfirmander her på newz.dk, prøv at se alle de indlæg som har fået flamebait uden der er skid oversag til det, tag jer sammen, vi kan ikke alle være enige.
Gravatar #32 - hejmanden
21. feb. 2005 23:57
3 ER NOGET LORT!!! Jeg kan love jer for man blir dårligt behandlet så snart der er fejl på ens regninger og ikke MINDST MOBIL!!

Tag eks. mig og min dame, vi køber den samme mobil og allerede efter en uge virker de på intet tidspunkt, og vi ender med at betale mindst 600 kr om måneden! For en mobil som har været i skuffen. Jeg har sendt dem utallige klager, og opsigelser, og jeg har sågar været rundt i alle 3 butikker på Sjælland... INTET held, de vil bare ikke lave vores mobiler selvom de kan se den ikke engang kan ringe/modtage opkald.. det er fordi vi går under deres betegnelse "ikke potentielle kunder i fremtiden"!!

LORTE FIRMA! Gid de må sutte pik i helvede!
Gravatar #33 - jensendk
22. feb. 2005 07:10
3G Er ikke modent til virksomhedsbrug, i hvertfald ikke med 3 som udbyder. Vi har eksperimentielt 3Datakort, og det er bestemt ingen succes.. Dels virker kortene ikke imponerende, langt fra, med 3's support lugter langt væk af Tele2 i begyndelsen (Elelr deres nuværende regningsservice). # bør kigge indad hvis de vil have os på flere end de 4 vi eksperimenterer med pt..
Gravatar #34 - smiley
22. feb. 2005 07:36
Har en 3 mobil. lad være med at købe en.
Gravatar #35 - Ramses II
22. feb. 2005 07:43
Har min anden 3 mobil købte den første i November 2003 og den anden i august 2004, aldrig haft problemer med nogen af dem .. de virker stadig perfekt begge to.

Kan kun anbefale dem, bruger deres web ca 2 timer om dagen og det kører kanon.

Min Første telefon var en Motorola A835 og nr 2 var en A920.

Men har dog hørt at folk har haft problemer med deres LG telefoner, men hva pokker :) ... jeg går efter funktionere og ikke om de har en smart klap :)

edit*
Nu skal det lige siges at mht. web bruger jeg deres nyhedstjenester hvor man ikke betaler efter forbrug. og 3 tilbyder faktisk et pænt stort netværk af spændende ting.
Gravatar #36 - Per Dalbjerg
22. feb. 2005 08:35
FOR FANDEN MAN NU TROR JEG AT JEG ER RIMELIG LIGEGLAD MED DET RATING SYSTEM ER DER BARE EN DER KAN KOMME MED EN GRUND TIL AT MIT INDLÆG #23 SKULLE VÆRE FLAMEBAIT DET SAMME ER DER MED MANGE ANDRE INDLÆG HERINDE. ADMIN TAG JER SAMMEN DET FANDME FOR RINGE DET HER. ELLERS SÅ DROP DET RATING SYSTEM DET VIRKER TYDELIGVIS IKKE EFTER HENSIGTEN.
Gravatar #37 - amokk
22. feb. 2005 09:21
#36 slap af mester... dit #23 er ikke flamebait mere...

men jeg tror der er en eller anden troll løs herinde, pludselig sker det at alle indlæg i en tråd er rated flamebait... BTW få rettet din caps lock
Gravatar #38 - sedroc
22. feb. 2005 09:21
Jeg har haft min 3 telefon i et års tid nu (Motorola A835), og er ganske tilfreds med både telefonen, 3's netværk og deres kundeservice. Jeg har helt klart oplevet en del flere problemer med disse 3 ting, end hvis jeg havde beholde min nokia pop-telefon og forudbetalt telefoni, men jeg havde så ikke oplevet hvad den nye teknologi kan tilbyde. Videotelefoni, højhastigheds internet og indholdstjenester er ikke noget jeg bruger meget, men det er helt klart noget som jeg er glad for.

UMTS (3G telefoni) er en ret ny teknologi. Og nye teknologier virker aldrig ordenligt lige med det samme (50ms TFT anyone? 2xCD-R uden burn-proff anyone? PnP i Win98?). Hvis man er tilfreds man det man har, hvorfor så prøve noget andet? Til jer der whiner: tag en tudekiks og find jeres gamle nokia 3210 frem!
Gravatar #39 - Per Dalbjerg
22. feb. 2005 09:51
#37 tror mit caps lock fungere fint synes bare at jeg lige vil gøre opmærksom på at det ikke er første gang det her rating system kører af lort.

#26 jeg tror faktisk at der er mange der beholder 3 netop af de faktorer at de er bundet hos 3 i 6 mdr (Engang var det 12 mdr), og at TDC og de andre udbyder nok ikke vil prøve at køre priskrig med 3 simpelhen fordi det vil være alt for kostbart.

Men lad os nu se hvad der sker ikke os alle der er teleanlytiker og er så skide klog som ham der john strand som åbentbart ved alt. :-)
Gravatar #40 - Softy
22. feb. 2005 10:06
Vil man have videochat, så kan man da bruge sin bærbare, hvilket mange efterhånden har. Misforstå mig ikke. Det kan sikkert godt bruges af forretningsfolk og sådan. Men jeg synes til privat brug, så er det bare lir.
Desuden er 3G teknologien allerede forældet. Der er både 4G og Super 3G og et par andre i nichen. Jeg tror personligt det bliver lidt en overgangsperiode.
Medmindre disse 3G-telefoner kan opgraderes til at bruge de nye standarder eller selskaberne giver gratis nye telefoner ud når de skifter til næste generation af teknologi, så synes jeg måske nok det er lidt spild af penge på noget midlertidigt.

For mig skal man kunne snakke i en mobil, sende beskeder, have alarm (helst kalender) og så må den da gerne have nogle spil til når man keder sig i sporvognen ;)

BTW:
#39:
Skal man endelig brokke sig over en rating, så gør det på en ordentlig måde, hvis du gerne vil have positiv respons. Det indlæg med CAPS er ihvertfald til det niveau der ligger under flamebait. Og det skulle ikke forbavse mig om der er nogle stykker der allerede har sat dig på ignore pga. det indlæg.
Gravatar #41 - Ramses II
22. feb. 2005 10:23
#40
Nu er det godtnok ikke mange der bruger Videochat :) og det er bare en feature der er ... aldrig selv prøvet det.

Men det giver så godt muligheder for hastigheder og så har de avancerede telefoner nogle ekstremt gode features det kombineret med den gode hastighed gør dem meget anvendelige.

Nu kan 3G nettet jo netop opgraderes til Super 3G så det er vel ikke helt dårligt :)
Gravatar #42 - amokk
22. feb. 2005 10:26
"Nu kan 3G nettet jo netop opgraderes til Super 3G"

Ja og GSM nettet kan opgraderes til EDGE...

Men hvad hjælper det når folk skal ud og have nye telefoner for at bruge det, og i den forbindelse skal binde sig for at betale 300 kr i 6 måneder hos 3?
Gravatar #43 - Softy
22. feb. 2005 10:49
#41:
Okay.... jeg er ikke den der har for meget tid mellem hænderne for tiden, da jeg er ved at flytte fra Polen til Kbh. Men selvom det kan opgraderes, så må ja give #42 ret. Opgradering er meget sjældent en service som selskaberne giver ud gratis.

NB: Er der nogen der har et godt job til mig i Kbh. som udvikler? ... evt. en god lejlighed? :)
Gravatar #44 - hejmanden
22. feb. 2005 11:10
HAHAHAHAHAHAH!!!! JEG FIK EN NY REGNING PÅ 600 KR!!!! SELVOM MINE TELEFONER HAR VÆRET (SERIØST) BRÆNDT OG SMADRET I 1000 DELE SIDEN DECEMBER!!!

Jeg har desuden sendt dem en opsigelse både med et anbefalet brev, og en fax hvor jeg har en kvittering for modtagelse og et billede af det brev jeg sendte dem!

Så sidder soen og siger hun intet kan stille op, og da jeg beder om en som er kompetent til sit job, siger hun DET ER JEG DAAAA!!! (sagt med tudestemme) hahahahahaha!!! Det endte med hun ga mig 5 x 280,5 kr. damn nogle nice verbale tæsk der!

Nu vil jeg ringe Sonofon op og spørge hvorfor deres regninger altid er min. 600 kr. selvom jeg har et max på 300!
Gravatar #45 - henne
22. feb. 2005 14:36
Whinere hele bundtet...

Der er jo kun to muligheder: Enten synes man selv at man er god til procentregning og at 3500% er flot klaret af det seriøse pioner-firma 3.. Eller også så slår man koldt vand i blodet og mindes de lignende sager fra tidligere tider, hvor den smarte popsælger narrer den dumme køber.
Det kan da ikke passe at jeg er den eneste som kan huske Image Scandinavia, WorldOnline, Tiscali, Tele2, Debiltel, Viasat, Leasy og resten af slænget som lever af at bolle dumme kunder i røven.
Jeg griner min røv i laser konstant over hvor dumme folk vil stå frem og erkende at de reelt er.
Gravatar #46 - amokk
22. feb. 2005 19:58
#45

"Image Scandinavia, WorldOnline, Tiscali, Tele2"

Det er så ét og samme firma vi taler om her...

Og den gang det hed Image, var det da ganske godt, blev i øvrigt startet af Frank Rasmussen som senere startede Telmore...
Gravatar #47 - Discoman
22. feb. 2005 21:56
Amokk..

Man kan faktisk godt sige, at frank rasmussen er en dygtig forretningsmand!
Gravatar #48 - amokk
22. feb. 2005 22:12
tja han fik vist omkring ½ milliard for at sælge telmore 3½ år efter det var åbnet
Gravatar #49 - Discoman
26. feb. 2005 00:38
Amokk:

Også en pæn slat for 3 1/2 års arbejde!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login