mboost-dp1

Telia

Stofa-kunder kan snart streame fra YouTube

- Via Stofa FB - , indsendt af SpYkE112

I efterhånden over et år har kunder hos den danske internetudbyder Stofa haft problemer med indhold på YouTube, der ikke altid afvikles korrekt.

Ifølge en ny udmelding fra Stofa på deres Facebook-side, så ligger problemet ikke direkte hos dem, men mellem Telia og Google. Idet Stofa anvender en forbindelse fra Telia, er deres kunder blevet ramt.

Dialog med de to parter har ifølge Stofa ikke ført til en løsning, hvorfor de sideløbende har arbejdet på at få etableret en ny fiberforbindelse via en anden leverandør. Den er nu kommet så langt, at de inden længe vil route trafik til YouTube af denne vej.

Stofa skrev:
Vi har hastefremrykket en aftale med en ny fiberforbindelse, hvor de sidste ender sættes sammen lige nu. Vi har fremrykket etableringen af forbindelsen så meget, at den kun fungerer på netop Youtube i første omgang. Det betyder, at vi ikke længere benytter Telia til Youtube – og det skulle løse vores problemer i løbet af denne uge.

Stofa beklager i deres meddelelse, at det har været et irritationsmoment for deres kunder.





Gå til bund
Gravatar #51 - hypermx
3. maj 2013 06:50
Faldt lige over dette. Kan være det hjælper nogen. Har dog ikke testet dette endnu.

http://www.hardwareonline.dk/traad.aspx?fid=16&...

Deri står der ip adresser som skal blockeres.
Gravatar #52 - iammadsnielsen
3. maj 2013 06:55
HerrMansen (47) skrev:
"Man skal ikke fortælle hvad problemet er med support folkene, men istedet for spille dum og vente på at de sender en videre til kompetente folk"


Eller bede om teknisk support når man kommer igennem, plejer at virke for mig.
Gravatar #53 - Mejenborg
3. maj 2013 07:00
HerrMansen (47) skrev:
"Man skal ikke fortælle hvad problemet er med support folkene, men istedet for spille dum og vente på at de sender en videre til kompetente folk"

Så hvorfor er de der overhovedet? Skal vi bare spare idioterne væk der kun kan gå igennem 10 år gamle checklister med "Genstart modemet" og "Pust i kablet" eller bedre endnu - lave en "Tryk 1 for Hr. og Fru Danmark", "Tryk 2 for réel tech support".


Man kan ikke spare "idioterne" væk, da de for det meste opfylder Hr. og Fru. Danmark's supporterings behov. I tilfældet af at man er en IT faglig kompetent vedkommene og ringer ind til en kundeservice medarbejder, burde man kunne forklare sig i forståelige fraser om sit problem og hvilke fejlfindings skridt man har taget. Det vil give supporteren reél mulighed for endten at hjælpe dig ordenligt, eller sende dig videre til den rette person.
Og kan man ikke finde ud af det, så tror jeg ikke det er supporteren der er idioten..


Man kan os gøre som iammadsnielsen forslår:
iammadsnielsen (52) skrev:
Eller bede om teknisk support når man kommer igennem, plejer at virke for mig.
Gravatar #54 - kblood
3. maj 2013 08:19
Det er da lidt fedt at de opsætter en fiber forbindelse uden om Telia for at løse problemet. Jeg har ikke prøvet at Youtube har fungeret, så jeg har bare vænnet mig til det og skipper hen til der hvor klippet stoppede efter en reload.

I flere tilfælde virker det nu til at streaming har fungeret, i alle opløsninger, og derfor har jeg ikke bemærket det så meget. Måske har jeg bare ikke brugt Youtube nok de sidste par uger til at bemærke det. Men de sidste par dage har det godt nok ikke været nemt at få bare en video til at virke uden problemer.
Gravatar #55 - kblood
3. maj 2013 10:23
Tjaa... det gælder åbenbart stadigt ikke alle videoer. Jeg har lige set to 18 minutters video klip på Youtube og et 30 minutters klip der gik igennem i første forsøg i 720p. Men man skal måske være lidt heldig at det man ser ligger på de rigtige cache servere.
Gravatar #56 - Dr_Mo
4. maj 2013 15:02
hypermx (51) skrev:
Faldt lige over dette. Kan være det hjælper nogen. Har dog ikke testet dette endnu.

http://www.hardwareonline.dk/traad.aspx?fid=16&...

Deri står der ip adresser som skal blockeres.

Enten har stofa fået fixet det, ellers så virker den løsning, har ikke oplevet problemer med Youtube siden jeg lavede den fix.
Gravatar #57 - bjoeg
5. maj 2013 10:35
#56
Stofa skrev på deres FB side igår at problemet nu skulle være løst.

De har omdirigeret trafikken udenom Telia
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login