mboost-dp1
Altitude
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
45*Genialt... ikke mindre...
De fortjener det, de sv.n som skider på vores førlighed og liv...
OG kom "den" på markedet, ville det hjælpe mere end "cykelstien",... for at pluselig ville det give en flænge i siden ( ja en f.cking flænge, noget der virkelig kan ses ) ville "motivere" på en helt anden måde.
Tillagt: Ben hur i trafikken, Viiiildt, måske lidt for vildt, men Stadig, + 10 cm, fra pedalerne i hver side, burde være cykelisten, og vi snakker trods alt liv....
De fortjener det, de sv.n som skider på vores førlighed og liv...
OG kom "den" på markedet, ville det hjælpe mere end "cykelstien",... for at pluselig ville det give en flænge i siden ( ja en f.cking flænge, noget der virkelig kan ses ) ville "motivere" på en helt anden måde.
Tillagt: Ben hur i trafikken, Viiiildt, måske lidt for vildt, men Stadig, + 10 cm, fra pedalerne i hver side, burde være cykelisten, og vi snakker trods alt liv....
fidomuh (50) skrev:Ser du, bilisten maa koere saa taet paa dig som han vil, saalaenge han ikke rammer dig.
Nej, man skal holde sikkerhedsafstand. jeg mener det er noget med minimum en halv meter under normale omstændigheder.
En person der overhaler en cykel uden sikker afstand, vil teknisk set kunne få et klip i kortet.
fidomuh (50) skrev:Hvis du har meget smaa "arme" stikkende ud som han ikek kan se, hvis eneste formaal er at ridse biler, saa er det dig der faar lov til at haefte.
I guarantee it ;)
Nu stikker den omkring 2mm ud fra den refleksarm jeg har monteret på cyklen. Så han skal reelt ramme refleksarmen, en 10 cm høj, lys orange arm med et katteøje monteret, for at blive ridset.
#53
Sikkerhedsafstand er ikke defineret i faerdselsloven.
Sikkerhedsafstand er "Saalaenge jeg ikke rammer dig" :)
Jep, men det er dig der har monteret udstyr specifikt designet til at oedelaegge andres ejendom. Det har ingen preventiv effekt da ingen kan se det paa afstand.
Saa du vil staa ufatteligt daarligt i en retsag.
Men altsaa, jeg har intet problem med dit device, jeg koerer ikke folk ned :P
Jeg pointerer bare at det kan give lidt bagslag :)
Nej, man skal holde sikkerhedsafstand. jeg mener det er noget med minimum en halv meter under normale omstændigheder.
Sikkerhedsafstand er ikke defineret i faerdselsloven.
Sikkerhedsafstand er "Saalaenge jeg ikke rammer dig" :)
En person der overhaler en cykel uden sikker afstand, vil teknisk set kunne få et klip i kortet.
Jep, men det er dig der har monteret udstyr specifikt designet til at oedelaegge andres ejendom. Det har ingen preventiv effekt da ingen kan se det paa afstand.
Saa du vil staa ufatteligt daarligt i en retsag.
Men altsaa, jeg har intet problem med dit device, jeg koerer ikke folk ned :P
Jeg pointerer bare at det kan give lidt bagslag :)
fidomuh (55) skrev:Sikkerhedsafstand er ikke defineret i faerdselsloven.
Sikkerhedsafstand er "Saalaenge jeg ikke rammer dig" :)
Kiggede lige lidt på reglerne, og du har ret i at det ikke er defineret nøjagtigt.
Men loven siger at ved overhaling af cykler skal der være ekstra stor sideafstand
"Saalaenge jeg ikke rammer dig", kan ikke være ekstra stor sideafstand.
Desuden huskede jeg forkert tidligere- Cyklister må godt køre 2 ved siden af hinanden, så længe vejforholdene er til det, og det ikke er til gene for andre trafikanter.
Jeg kan sjovt nok ikke komme tæt nok på dem :)myplacedk (5) skrev:
Bilister holder endnu mere afstand, til blonde langhårede kvinder. Så tag en paryk på i stedet for en hjelm, og vær tryg!
Kører selv dagligt i kassevogn i indre københavn, og rigtig mange cyklister tænker slet ikke..
Er cykelstien blokeret, svinger de bare ud på kørebanen, uden at tænke over om der mon kommer en bil der kører 50 km/t.
Og så er rigtig mange dårlige til at respektere lys signaler, f.eks har jeg selv væltet en cyklist i et højre sving. Hvor der var grøn pil for billister, men rødt for cyklister og rødt for fodgængere.
Han var pisse tosset, forlangte politi og det ene og det andet.
Er cykelstien blokeret, svinger de bare ud på kørebanen, uden at tænke over om der mon kommer en bil der kører 50 km/t.
Og så er rigtig mange dårlige til at respektere lys signaler, f.eks har jeg selv væltet en cyklist i et højre sving. Hvor der var grøn pil for billister, men rødt for cyklister og rødt for fodgængere.
Han var pisse tosset, forlangte politi og det ene og det andet.
D_V (61) skrev:... f.eks har jeg selv væltet en cyklist i et højre sving. Hvor der var grøn pil for billister, men rødt for cyklister og rødt for fodgængere.
Han var pisse tosset, forlangte politi og det ene og det andet.
Du skulle have tilkaldt politiet lige på stedet!
Så havde han nok stukket piben ind!
Har selv været ved det, med en kvindelig cykelist, der ikke mente at gult lys betyder "Krydset skal ryddes", men fortsatte over med MP3 i ørene og mobil i håden, hvor hun læste SMS! Jeg var kørt frem i krydset for grønt og der var hun tæt på at ryge rundt, da jeg fulgte loven og "ryddede krydset"!!
Spidse eller skarpe genstande der er til fare for dig selv eller andre er ulovlige. Rammer jeg nogensinde dig, og du smadrer min lak, så skal du ikke forvente at jeg giver dig hånd til at komme op, for så noget der er dybt dybt idiotisk.Jakob Jakobsen (49) skrev:fidomuh (47) skrev:Fancy shit :D
Saa er de fandme koert taet paa :)
Men lige for en god ordens skyld, saa er det dig der kommer til at haefte for lakeringen paa bilen hvis en bilejer opdager det og stopper dig.
Nej, det er billisten der påkører mig under en hasaderet overhaling der har skylden.
Så længe min cykels bredde ikke overstiger 70cm. er den skam lovlig.
#61 D_V:
"Er cykelstien blokeret, svinger de bare ud på kørebanen, uden at tænke over om der mon kommer en bil der kører 50 km/t."
Præcis. Bare fordi der ikke ligger en brian bagved ved med huller i potten, tror de det er sikkert.
Jeg har cyklet til arbejde hver dag gennem snart 10 mdr. På vej hjem og hvor der ikke er cykelsti, ser jeg meget sjældent at folk på cykel, lige kaster et blik over venstre skulder, inden de svinger ud for parkerede biler, eller overhaler andre cyklister.
Det er jo deres lemmer.
#63 Magten:
"Spidse eller skarpe genstande der er til fare for dig selv eller andre er ulovlige. Rammer jeg nogensinde dig, og du smadrer min lak, så skal du ikke forvente at jeg giver dig hånd til at komme op, for så noget der er dybt dybt idiotisk."
Ja det er ekstremt, men noget lidt ligesom; er de knægte, der suser rundt på scootere uden skjolde. De er ikke typegodkendt til det, og nogle gange har skjoldene/panelerne et formål, udover at se fancy og "pimp" ud.
OT
Efter min mening, er nogle gode vel positionerede batteri diodelygter bedre end den laser cykelsti.
"Er cykelstien blokeret, svinger de bare ud på kørebanen, uden at tænke over om der mon kommer en bil der kører 50 km/t."
Præcis. Bare fordi der ikke ligger en brian bagved ved med huller i potten, tror de det er sikkert.
Jeg har cyklet til arbejde hver dag gennem snart 10 mdr. På vej hjem og hvor der ikke er cykelsti, ser jeg meget sjældent at folk på cykel, lige kaster et blik over venstre skulder, inden de svinger ud for parkerede biler, eller overhaler andre cyklister.
Det er jo deres lemmer.
#63 Magten:
"Spidse eller skarpe genstande der er til fare for dig selv eller andre er ulovlige. Rammer jeg nogensinde dig, og du smadrer min lak, så skal du ikke forvente at jeg giver dig hånd til at komme op, for så noget der er dybt dybt idiotisk."
Ja det er ekstremt, men noget lidt ligesom; er de knægte, der suser rundt på scootere uden skjolde. De er ikke typegodkendt til det, og nogle gange har skjoldene/panelerne et formål, udover at se fancy og "pimp" ud.
OT
Efter min mening, er nogle gode vel positionerede batteri diodelygter bedre end den laser cykelsti.
Har cyklet til arbejde tværs gennem Århus i et års tid og har faktisk ikke haft problemer med bilisterne... de andre cyklister derimod kan til tider være lidt af en udfordring.
Jeg plejer at ligger på 25-35km/t med et gennemsnit på omkring de 30 ifølge cykelcomputeren. Da jeg kører hurtigere end gennemsnittet så overhaler jeg en hel del andre cyklister når der er plads til det. Det jeg finder mest irriterende er faktisk når man overhaler en langsomt kørende/SMS'ende cyklist og ved et efterfølgende lyskryds holder for rødt. Så kommer vedkommende (stadig med mobilen i hånden) kørende i en fin bue (dvs ud på kørebanen, eller ind på fortovet) uden om, hen over striberne og "parkerer" sin cykel foran min (eller andre som holder foran mig) midt i fodgængerfeltet. Når der så bliver grønt starter de gerne pænt langsomt op med nogle gode store sving for det er jo lidt svært at komme ordentligt igang med en mobil i hånden. De cykler selvfølgelig stadig lige langsomt så man skal til at overhale dem igen - og det cirkus kan så gentage sig ved det næste kryds.
Kunne de dog bare acceptere at de ikke holder forrest når det blev grønt havde jeg ikke noget personligt problem med dem ud over jeg synes det et totalt åndsvagt at køre og SMS'e - så be'r man da om at blive kørt ned.
Jeg plejer at ligger på 25-35km/t med et gennemsnit på omkring de 30 ifølge cykelcomputeren. Da jeg kører hurtigere end gennemsnittet så overhaler jeg en hel del andre cyklister når der er plads til det. Det jeg finder mest irriterende er faktisk når man overhaler en langsomt kørende/SMS'ende cyklist og ved et efterfølgende lyskryds holder for rødt. Så kommer vedkommende (stadig med mobilen i hånden) kørende i en fin bue (dvs ud på kørebanen, eller ind på fortovet) uden om, hen over striberne og "parkerer" sin cykel foran min (eller andre som holder foran mig) midt i fodgængerfeltet. Når der så bliver grønt starter de gerne pænt langsomt op med nogle gode store sving for det er jo lidt svært at komme ordentligt igang med en mobil i hånden. De cykler selvfølgelig stadig lige langsomt så man skal til at overhale dem igen - og det cirkus kan så gentage sig ved det næste kryds.
Kunne de dog bare acceptere at de ikke holder forrest når det blev grønt havde jeg ikke noget personligt problem med dem ud over jeg synes det et totalt åndsvagt at køre og SMS'e - så be'r man da om at blive kørt ned.
#66
Har du proevet at sige noget til disse mennesker?
Jeg har "opdaget" at det fungerer ganske fint lige at parkere sin cykel foran deres og spoerge dem om de er dybt retarderede :P
Nogle bliver lidt sure, men de fleste indser ret hurtigt at det er noget lort de har gang i.
Og hvis de goer det igen dagen efter, eller er naesvise / sviner en til, saa er det jo blot at positionere sig selv saaledes at de ikke kan undgaa at ramme en, hvilket typisk resulterer i at de taber mobilen. Saa laerer de det maaske.
Nogen folk SKAL laere det paa den haarde maade :P
Har du proevet at sige noget til disse mennesker?
Jeg har "opdaget" at det fungerer ganske fint lige at parkere sin cykel foran deres og spoerge dem om de er dybt retarderede :P
Nogle bliver lidt sure, men de fleste indser ret hurtigt at det er noget lort de har gang i.
Og hvis de goer det igen dagen efter, eller er naesvise / sviner en til, saa er det jo blot at positionere sig selv saaledes at de ikke kan undgaa at ramme en, hvilket typisk resulterer i at de taber mobilen. Saa laerer de det maaske.
Nogen folk SKAL laere det paa den haarde maade :P
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.