mboost-dp1

Er du letere rataderet.... angående dine anklage pga. karma

Gå til bund
Gravatar #1 - Daniel-Dane
20. jan. 2011 21:28
Jeg har aldrig haft noget imod denne unge mand. Men siden Steve Jobs-kommentaren™ er det bare gået ned ad bakke for ham. Pludselig får man denne besked ind ad brevsprækken:
http://peecee.dk/uploads/012011/ohwow.png

Han har virkelig ikke forstået pointen med karmasystemet. Hvorfor laver jeg denne tråd, spørger I? Ja, det skyldes, at hans besked har resulteret i, at jeg nu har 43 beskeder i alt. Og nej, at slette beskeder er ikke løsningen!

TL;DR
se link
Gravatar #2 - fjols
20. jan. 2011 21:33
Haha, han røg på min ignoreliste meget hurtigt efter han lavede sin nye bruger.
Jeg tror nu ikke han er særlig gammel, så lidt undskyldt er han vel ;)
Gravatar #3 - Daniel-Dane
20. jan. 2011 21:39
fjols (2) skrev:
Jeg tror nu ikke han er særlig gammel
Nok nærmere "kan let se". Jeg kan faktisk ikke huske, hvornår jeg sidst har sagt "din spade".
Gravatar #4 - LinguaIgnota
20. jan. 2011 21:45
Teh stupid, it burns.
Gravatar #5 - cyandk
20. jan. 2011 21:51
En ting kan man dog sige, hans stavning og grammatiske opstilling er noget nær perfekt.
Gravatar #6 - Svindleren
20. jan. 2011 22:59
du er ond.. han syndes ikke det er fear !11!!!11
Gravatar #7 - Chewy
20. jan. 2011 23:25
Bliver squ nødt til at stille mig op i køen af personer der er forundret over hvor underholdende januar måned har været indtil videre... :-)
Gravatar #8 - vandfarve
20. jan. 2011 23:32
Og der er stadig 11 dage tilbage af måneden.
Gravatar #9 - Chewy
21. jan. 2011 00:00
@8

:-) Det bliver bedre og bedre...
Gravatar #10 - Daniel-Dane
21. jan. 2011 00:04
vandfarve (8) skrev:
Jep, og jeg har stadig alt for mange penge på kontoen. Jeg tror lige, jeg ringer til Løkke og beder om yderligere nedskæringer.

Det er nu en newz.dk meme.
Gravatar #11 - ty
21. jan. 2011 00:31
Det er mobning det der
Gravatar #12 - Zeales
21. jan. 2011 02:02
HVOR ER NEWZ BARE LETERE RATADERET

TOTALT IRALLEVANT TRÅD!

sory for mit sprog
Gravatar #13 - arne_v
21. jan. 2011 02:22

Nu vil jeg tillade mig at tage emnet lidt seriøst.

Der findes desværre en kategori af mennesker som har et verdensbillede hvor de er verdens centrum. Og når de opdager at andre ikke opfatter det sådan, så bliver de vred. Og typisk skal der så bruges en masse bandeord. Og så bliver de endnu mere vrede fordi folk ikke er imponerede over deres bandeord.

Man må formode at det skylde må ligge hos deres forældre, fordi de aldrig har lært at opføre sig ordentligt.

Og skolen er sjældent istand til at rette op på problemet, når forældrene ikke er interesseret i at hjælpe til.

I gamle dage blev den slags af hankøn indhentet af virkeligheden, når de kom i cirkus mili. Men det sker jo ikke længere.

Men her kommer diverse internet sites så ind i billedet. De er faktisk ret gode til at påpege overfor den slags når de træder ved siden af.

Nogen af dem forstår så et hint.

Andre forsvinder fra sitet.

Så newz.dk er faktisk en god kollektiv forælder via sit karma system!!

Gravatar #14 - Daniel-Dane
21. jan. 2011 02:29
arne_v (13) skrev:
Nu vil jeg tillade mig at tage emnet lidt seriøst.
Oh wow, jeg sked en gris der. Jeg troede, du skulle til at kalde mig en svinagtig idiot for at hænge ham ud offentligt.

Heldigvis var det kun noget, du tænkte.
Gravatar #15 - Anders Fedеr
21. jan. 2011 02:52
arne_v (13) skrev:
Der findes desværre en kategori af mennesker som har et verdensbillede hvor de er verdens centrum.

Det er vist helt almindeligt blandt teenagere som "cssstener". Det er mere alvorligt når man stadig sidder fast i det verdensbillede langt op i 90'erne.
Gravatar #16 - illishar
21. jan. 2011 08:17
Anders Feder (15) skrev:
når man stadig sidder fast i det verdensbillede langt op i 90'erne.

Tænker du på Mærsk McKinney Møller? :P
Gravatar #17 - csstener
21. jan. 2011 08:18
Tror ikke helt at folk her inde har forstået at det var fordi han ville melde mig til admin for at rate mig slev op til en karma der hedder neutral..
Gravatar #18 - D_V
21. jan. 2011 08:20

Og hvad er der så galt ved det ???
Karma systemet fungere ved at vi kollektiv stemmer på hinanden, og hvis du har skrevet noget irrelevant, eller direkte flamebait. Så er det da kun fair du bliver "straffet" for det med en dårlig karma...

Og det er da helt klart unfair hvis du begynder at rate dig selv op, ved at lave flere konti. Så tag og kom ind i kampen, og skriv nogen relevante og/eller indsigtsfulde indlæg, så skal du nok hurtigt få dig en god karma.
Gravatar #19 - Windcape
21. jan. 2011 08:21
csstener (17) skrev:
Tror ikke helt at folk her inde har forstået at det var fordi han ville melde mig til admin for at rate mig slev op til en karma der hedder neutral..
Jeg kan godt rate dig ned på dårlig karma igen, hvis du har lyst :p
Gravatar #20 - csstener
21. jan. 2011 08:24
Havde ikke skrevet det til ham vis ikke han havde meldt det til admin.
Gravatar #21 - csstener
21. jan. 2011 08:25
Windcape (19) skrev:
Jeg kan godt rate dig ned på dårlig karma igen, hvis du har lyst :p
nej tak har det fint der hvor den er....(men folk er vel lige glade)
Gravatar #22 - fjols
21. jan. 2011 08:25
Du kan da godt snakke ordentligt alligevel din spade.

Og ja, vi er ligeglade så længe du ikke forstår hvad du har gjort galt og ikke undskylder.
Gravatar #23 - D_V
21. jan. 2011 08:26

Er du mentalt bagefter ?
For at blive ved med at skrive det samme og det samme, uden at læse hvad folk skriver til dig tyder godt nok på det.

Og fordi han melder dig til admin, giver da på ingen måde dig ret til at flame ham på den måde. Nu må du sgu lige komme ud af børnehaven, hvor man bliver sure på de andre børn over de sladre til de voksne. Det er sådan samfundet fungere, lev med det.
Gravatar #24 - Windcape
21. jan. 2011 08:26
csstener (21) skrev:
nej tak har det fint der hvor den er....(men folk er vel lige glade)
Nej nej, det er helt okay, jeg er allerede godt i gang!
Gravatar #25 - Windcape
21. jan. 2011 08:33
Sådan, det tog lidt tid, fordi at "Jeg er ham..." siden har loadproblemer.

Men nu har csstener ingen positive stemmer mere! /flex
Gravatar #27 - csstener
21. jan. 2011 08:39
D_V (23) skrev:

Er du mentalt bagefter ?
For at blive ved med at skrive det samme og det samme, uden at læse hvad folk skriver til dig tyder godt nok på det.

Og fordi han melder dig til admin, giver da på ingen måde dig ret til at flame ham på den måde. Nu må du sgu lige komme ud af børnehaven, hvor man bliver sure på de andre børn over de sladre til de voksne. Det er sådan samfundet fungere, lev med det.

Tror ikke du forstod min pointe.

#all
Var enlig på vej ind for at sige undskyl. Men ved ikke når han offentlig gøre hvad man skriver.
Gravatar #28 - BurningShadow
21. jan. 2011 08:42

Men ved ikke når han offentlig gøre hvad man skriver.
Hvad er det han har gjort offentligt, som du mener han burde have holdt sig til at gøre, under mere private former?
Gravatar #29 - Slettet Bruger [3855421303]
21. jan. 2011 08:45
arne_v (13) skrev:
Der findes desværre en kategori af mennesker som har et verdensbillede hvor de er verdens centrum.

Religion! :D
Gravatar #30 - Rasmus064
21. jan. 2011 08:56
SlettetBruger (29) skrev:
Religion! :D

Der er det gud der er verdens centrum og ikke dem selv.
desuden så er JEG verdens centrum, min masse for alt i universet til at dreje rundt om mig.
Gravatar #31 - csstener
21. jan. 2011 09:04
Rasmus064 (30) skrev:
Der er det gud der er verdens centrum og ikke dem selv.
desuden så er JEG verdens centrum, min masse for alt i universet til at dreje rundt om mig.

det er i orden så kigger jeg bare på imens du er verdens centrum...

BurningShadow (28) skrev:

Hvad er det han har gjort offentligt, som du mener han burde have holdt sig til at gøre, under mere private former?

vis jeg ville skrive det i et forum så havde jeg nok ikke sendt en besked til ham...
Gravatar #32 - Windcape
21. jan. 2011 09:05

Don't let the door hit you on the way out.
Gravatar #33 - csstener
21. jan. 2011 09:12
Windcape (32) skrev:

Don't let the door hit you on the way out.

så søde som folk dog er imod mig..:-)
Gravatar #34 - BurningShadow
21. jan. 2011 09:13

Så du bad ham altså om at gøre et eller andet, og det gjorde han så, men offentligt? Og derfor er du sur?

Vi er altid søde... mod dem der fortjener det.
Gravatar #35 - csstener
21. jan. 2011 09:17
BurningShadow (34) skrev:

Så du bad ham altså om at gøre et eller andet, og det gjorde han så, men offentligt? Og derfor er du sur?.

Du kan selv læse beskeden(han har jo linket til det). Er foresten kun sur over at han smider beskeden offentlig(i en tråd) ellers er jeg ikke rigtigt sur længere.
Gravatar #36 - BurningShadow
21. jan. 2011 09:24

Jeg kan ikke se at du har bedt ham gøre noget, men jeg kan se at du takker ham noget noget med noget afføring. Havde du bedt ham skide (hos dig?), og så gjorde han det offentligt, så du føler dig snydt?

Fear not, young one... You will get it in the end :-D

Ej, det er heller ikke helt fear (eller fair)... men han "offentlig gøre" ikke noget, han "offentliggør" det, og der er forskel.
Gravatar #37 - csstener
21. jan. 2011 09:29
men nu vi er igang med rating så forklar venligst hvorfor min post:#21317, #21283 i tråden: http://newz.dk/forum/tagwall/jeg-er-ham-84763/page... er rated som Irrelevant ,Flamebait??
Gravatar #38 - csstener
21. jan. 2011 09:31
BurningShadow (36) skrev:

Jeg kan ikke se at du har bedt ham gøre noget, men jeg kan se at du takker ham noget noget med noget afføring. Havde du bedt ham skide (hos dig?), og så gjorde han det offentligt, så du føler dig snydt?

Fear not, young one... You will get it in the end :-D

Ej, det er heller ikke helt fear (eller fair)... men han "offentlig gøre" ikke noget, han "offentliggør" det, og der er forskel.

Ok..du har tydeligvis ikke forstået hvad der står...
Gravatar #39 - Ronson ⅍
21. jan. 2011 09:32
csstener (37) skrev:
men nu vi er igang med rating så forklar venligst hvorfor min post:#21317, #21283 i tråden: http://newz.dk/forum/tagwall/jeg-er-ham-84763/page... er rated som Irrelevant ,Flamebait??

Det er fordi vi ikke kan li' dig.
Gravatar #40 - BurningShadow
21. jan. 2011 09:32

Nej, det har jeg muligvis ikke, men det er sgu da heller ikke nemt, sådan som du skriver!
Gravatar #41 - csstener
21. jan. 2011 09:34
Ronson (39) skrev:
Det er fordi vi ikke kan li' dig.
så i ville bare gøre mig sur. I see...Det er virkelig mig det er"galdt" med.

BurningShadow (40) skrev:

Nej, det har jeg muligvis ikke, men det er sgu da heller ikke nemt, sådan som du skriver!
ja jeg staver af helved til...det ved jeg godt

Flere eksempler vis i vil have flere..kommer måske bare til at tage lidt tid for at finde dem.
Gravatar #42 - Woller
21. jan. 2011 09:37

Relevant +1000
Gravatar #43 - tazimn
21. jan. 2011 09:41
Hey Gutter..

Det kunne jo være at csstener er ordblind, så slap af med de flames om at han staver dårligt..

Når det så er sagt så skal du, csstener, begynde at lytte til hvad folk prøver at fortælle dig..

Hvis du konstant skriver irrelevante ting herinde, eller sviner folk til, så er det meget svært for folk at tage dig seriøst. Og at du ikke forstår at det er direkte dumt at rate dig selv op, istedet for at lave nogle bedre indlæg, er rystende.

Hvis du ikke har noget positivt at bidrage med, så kunne du jo bare holde kæft.

Det handler ikke om at have flest indlæg på siden. Det handler om at tilføje relevans hvor det er muligt. Eller bidrage til en god stemning hvor det er muligt.

Bare slap af.. Du skal nok komme ud af den dårlige karma, hvis du tænker over hvad du skriver..
Gravatar #44 - Aputech
21. jan. 2011 09:44
csstener, folk der er sat i gabestok gør bedst i bare at holde deres mund, hvis de vil slippe for kasteskyts.
Gravatar #45 - csstener
21. jan. 2011 09:46
Woller (42) skrev:

Relevant +1000

Desvære kan ikke give dig relevant pga. de 2 kommentar som jeg skrev lidt om i #41 + et par stykker af samme type. har ødelagt min rating mulighed.

tazimn (43) skrev:
Hey Gutter..

Det kunne jo være at csstener er ordblind, så slap af med de flames om at han staver dårligt..
...
Har lidt ordblindhed fra min far.
Det var derfor jeg spurgte hvad der var galdt med de to kommentarer..men har ikke rigtigt fået anden en flamebait for at spørge om det.

#46 Tak vil jeg bruge fra nu af.
Gravatar #46 - Rasmus064
21. jan. 2011 09:48
csstener (45) skrev:
Har lidt ordblindhed fra min far.

Se så vi to der er ordblinde. Et lille råd. Google de ord i er i tvivl om. Hvis du bruger google rigtigt kan det være en fantastisk ordbog.
Gravatar #47 - Anders Fedеr
21. jan. 2011 10:04
Eller tag nogle kurser (+bespisning) i SAP. Så bliver du snart ligeså mentalt ligevægtig som sidens fremmeste brugere.
Gravatar #48 - XorpiZ
21. jan. 2011 10:05
csstener (45) skrev:
Desvære kan ikke give dig relevant pga. de 2 kommentar som jeg skrev lidt om i #41 + et par stykker af samme type. har ødelagt min rating mulighed.

Nyoprettede brugere kan først rate efter 2 måneder, netop for at undgå misbrug af karma-systemet.

Derudover, så synes jeg folk herinde er liiige hårde nok.

Jeg er 100% for at man er efter spammere, wow-sælgere og andre idioter, men jeg synes det er en smule usselt at være sådan efter en 17-årig pga. hans stavning, og pga. et par uheldige indlæg (eller tre). :)
Gravatar #49 - Svindleren
21. jan. 2011 10:05
Jeg hjælper dig op på hesten igen, jeg er alligevel en karma luder.. Men gør som de andre har skrevet ;-)
Gravatar #50 - D_V
21. jan. 2011 10:06

Der er jo ikke nogen der har været efter ham over hans indlæg, men derimod over den reaktion han har haft på ratingen af de pågældende indlæg.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login