mboost-dp1

Windows 10 installations-tråden


Gå til bund
Gravatar #51 - CBM
31. jul. 2015 04:52
#50
lyder til at win 10 er no go

godt at der kan installeres en Linux i stedet for
Gravatar #52 - Magten
31. jul. 2015 05:26
#50
Og hvor meget er det er rent faktisk nyt i forhold til tidligere versioner?
Gravatar #53 - Clauzii
31. jul. 2015 05:57
Personligt er jeg ikke glad for ideen med, at mange/alle ens informationer ligger mere eller mindre frit tilgængeligt for hverken MS eller andre. Javist, 'nørder' kan sagtens/hurtigt sætte sig ind i hvordan man begrænser og tweeker, men den alm. forbruger er, ærligt talt, lidt fooked, med alle de åbninger.

Grafisk er der mange fejl/mangler, med næsten ens udseende knapper nogen steder, opdelinger, der i minimaliseringens navn, er røget ad hå til, samt inkonsistens i f.eks kontekst(højrekliks)-menuer med forskellig layout, alt efter hvor i systemet man befinder sig. Og personligt synes jeg mere det ligner en 'Smarties'/'M&Ms'-fabrik end et OS der skal/bør være forholdsvist neutralt i udtrykket, da det er folks programmer der bør have fokus.

Det ligner mere et 'Forbrug-Forbrug'-system, end et "Arbejd-Arbejd"-system. Klart, der kommer helt sikkert Patches/Service-packs til at rette op på en del fejl og mangler, men hvorfor dog ikke have sat lanceringen til sidst på året i stedet, så helhedsoplevelsen havde været mere gennemført fra starten af.

Jeg har som sådan heller ikke noget imod at man har kørt Insider-programmet, men et firma af MS's størrelse burde da være i stand til at fortælle "Nu skal i se noget fedt noget vi har til jer!" - i stedet virker det lidt som "Fook, hvad pokker er det i vil have?"

Ok, sat på spidsen, men ikke desto mindre virker det lidt rodet lige nu. Det skal nok blive bedre, ingen tvivl.

TL,DR: (og som flere sites påpeger) "Is it too little too late?"
Gravatar #54 - Etherial
31. jul. 2015 06:15
kinaholm (48) skrev:
Jeg opdaterede / clean installede i fredags til Win10 Enterprise.
Alt er kørt super, indtil i dag, hvor Microsoft allerede bestemte, at jeg da lige skulle have den nye Nvidia driver, som så skulle geninstalleres.
Kan godt lide, at de til den almindelige bruger kan pushe driver updates ud, men at jeg ikke kan få det disablet på Enterprise, det er jo til grin.



Hvor har du fået Enterprise udgaven fra? Den ligger ikke på min MSVL endnu :(
Gravatar #55 - Fjolle
31. jul. 2015 06:29
Den er tilgængelig på MSDN og deres partner side.
Gravatar #56 - mbw2001
31. jul. 2015 09:21
#48
Updates and Security -> Advanced Options -> Defer upgrades?

#50
Er det ikke kun for technical preview de regler var gældende? Der var de rimelig tydelige om at de indsamlede data, hvilket var fair nok når der netop var tale om en techincal preview.

#54
Volume Licensing kommer først 1 august mener jeg. Men osm #55 skriver er den både på partner site og MSDN.
Gravatar #57 - Magten
2. aug. 2015 21:37
Clauzii (53) skrev:
Jeg har som sådan heller ikke noget imod at man har kørt Insider-programmet, men et firma af MS's størrelse burde da være i stand til at fortælle "Nu skal i se noget fedt noget vi har til jer!" - i stedet virker det lidt som "Fook, hvad pokker er det i vil have?"
Der er nu mange andre overvejelser end det feedback der kommer fra Insiders - og rigtig meget af det der kommer fra Insiders er BS fra folk der ikke fatter hvad de er gået ind til. Der er TAP kunder - som regel ret store firmaer, som får support tidligere end andre mod at de giver feedback og tester ret intensivt. Udover det er der en række lukkede fora hvor udvalgte virksomheder også kan give feedback og snakke direkte med de feature ansvarlige - og ofte også udviklerne. Jeg har selv været så heldig at være en del af det denne gang - men kun på en enkelt feature som er indenfor mit område - og det har været helt fantastisk at komme så tæt på.
Gravatar #58 - terracide
3. aug. 2015 06:45
gramps (44) skrev:
terracide (35) skrev:
Jeg er glad for jeg ikke bruger start menuen mere...

Hvad mener jeg med det?

Win Key + upd + enter


Problemet med den metode er, at Windows 10 kun understøtter op til 500 programmer i Start. Også hvis man bare skriver løs i søgeboksen, så er grænsen 500.

http://arstechnica.com/gadgets/2015/07/review-windows-10-is-the-best-version-yet-once-the-bugs-get-fixed/1/ skrev:
On fresh Windows 10 installs you'll probably never notice the difference, since it'll take some time to build up 500 or so entries. On my main PC with a full install of Office 2016, the Adobe Creative Cloud suite, Visual Studio 2015, Visual Studio 2013, and many more applications besides, I blew right past this number. The result? The All apps view didn't show all my programs. This would be tolerable if that's all that happened. Stupid and annoying, but tolerable, because since Windows Vista, I've launched apps from Start in exactly one way: by typing the name of the app to search for it. I don't really care about All apps at all.

Except that searching breaks, too. For search-to-start apps, Windows appears to use the same database. If that database is incomplete (because you have too many entries) then too bad, so sad; it won't find your apps and you'll have no good way of launching them.


Op til 500?
Prolbem?
Seriøst?
lol

List de 500 programmer du bruger på daglig basis...I dare you!
Gravatar #59 - XorpiZ
3. aug. 2015 12:31
terracide (58) skrev:
List de 500 programmer du bruger på daglig basis...I dare you!


.. moving the goalposts.

Eller har du bare ikke forstået problemet?
Gravatar #60 - mbw2001
3. aug. 2015 14:34
#59
Jeg er ikke sikker på jeg har forstået problemet. På en maskine med fuld office pakke, 7-zip, Adobe Reader m.v. har jeg 80 genveje i startmenu-mappen. Jeg kan virkelig ikke forstå hvordan man rammer 500 uden at gå amok med random programmer.
Gravatar #61 - Magten
3. aug. 2015 14:50
Jeg har godt nok svært ved at se hvordan man kan komme op på 512 (relevante) genveje i sin start menu, men det er jo åbenbart sket for nogen.
Der er så også nogle firmaer der snart må til at styre deres genveje, i stedet for at smide alt muligt lort med.
Gravatar #62 - kurt7
3. aug. 2015 14:55
Microsoft arbejder på at løse 512-problemet.
Gravatar #63 - terracide
3. aug. 2015 14:59
XorpiZ (59) skrev:
.. moving the goalposts.

Eller har du bare ikke forstået problemet?


Magten (61) skrev:
Jeg har godt nok svært ved at se hvordan man kan komme op på 512 (relevante) genveje i sin start menu, men det er jo åbenbart sket for nogen.
Der er så også nogle firmaer der snart må til at styre deres genveje, i stedet for at smide alt muligt lort med.


Så vi er ude i at nogle har hørt om en der har problemet....altså fucking nuggets der whiner som altid...gå nu tilbage til 3.11 med jer...det er det samme crowd med det samme FUD hver gang...
Gravatar #64 - Clauzii
3. aug. 2015 15:49
#63
Nu er det så ArsTechnica der belyste at problemet eksisterer.

Du kan jo prøve at installere noget så simpelt som en gang Cubase og en 10-15 plugin pakker, og se hvor mange entries du så har tilbage ;)
Gravatar #65 - XorpiZ
3. aug. 2015 16:14
terracide (63) skrev:
XorpiZ (59) skrev:
.. moving the goalposts.

Eller har du bare ikke forstået problemet?


Så vi er ude i at nogle har hørt om en der har problemet....altså fucking nuggets der whiner som altid...gå nu tilbage til 3.11 med jer...det er det samme crowd med det samme FUD hver gang...


Du forstår altså ikke problemet, med andre ord. Læs nu hvad der er blevet skrevet. Det handler om, at hvis man har installeret mere end 500 entries, så virker søgefunktionen ikke ordentligt.

Det er selvfølgelig en bug, så hvorfor du skaber dig som en snotunge må guderne vide.

Længe siden du har fået fisse, måske?
Gravatar #66 - terracide
3. aug. 2015 16:33
XorpiZ (65) skrev:
terracide (63) skrev:
XorpiZ (59) skrev:
.. moving the goalposts.

Eller har du bare ikke forstået problemet?


Så vi er ude i at nogle har hørt om en der har problemet....altså fucking nuggets der whiner som altid...gå nu tilbage til 3.11 med jer...det er det samme crowd med det samme FUD hver gang...


Du forstår altså ikke problemet, med andre ord. Læs nu hvad der er blevet skrevet. Det handler om, at hvis man har installeret mere end 500 entries, så virker søgefunktionen ikke ordentligt.

Det er selvfølgelig en bug, så hvorfor du skaber dig som en snotunge må guderne vide.

Længe siden du har fået fisse, måske?


Hvorfor du whiner som en snotunge over et problem så lille det er til at dø af grin over.

Ledte lidt efter Cubase's brugerskare (for antal, men fandt nada.
Kiggede så på det specifikke markedsegment og der forholder det sig således:

Protools har større marketshare end alle konkurenter sammenlagt.
Hvem der ligger #2, #3 etc er svært at fastslå grundet manglende data, men Avid og Cubase er nogenlunde samme størrelse "fisk".

http://files.shareholder.com/downloads/AVID/0x0x28...

Et hurtigt overblik, lidt servietmatematik (priserne er også i samme område)...og jeg er ved at dø af grin.

Sure...find en lille niche (som primært køre Mac's anyways) (så vi er ude i en niche af en niche)...der åbenbart bruger Cubase (uden at sætte templates op f.eks.) med røven og ikke hovedet...(Så er vi (forhåbenligt!) (men ikke sikkert, det er jo dig vi har gang i nu) udei en niche af en niche af en niche..på et problem der får et fix).

Hvem er det der bræger nu,...bare fordi du tror at arrogant er et argument, betyder ikke at den varme luftluft du lukker ord har nogen værdi...tard ^^
Gravatar #67 - gramps
3. aug. 2015 20:19
terracide (63) skrev:
Så vi er ude i at nogle har hørt om en der har problemet....altså fucking nuggets der whiner som altid...gå nu tilbage til 3.11 med jer...


Ja. Jeg har ikke haft problemer med Windows på min maskine de sidste par år. Windows har fungeret upåklageligt. Opdateringer, det hele, ingen problemer.

Men jeg kører så Linux, så deeeeeet.
Gravatar #68 - Slettet Bruger [4133311405]
3. aug. 2015 20:28
gramps (67) skrev:
Ja. Jeg har ikke haft problemer med Windows på min maskine de sidste par år. Windows har fungeret upåklageligt. Opdateringer, det hele, ingen problemer.

Men jeg kører så Linux, så deeeeeet.


Jeg har kørt Linux flere gange de sidste år og hver gang er mere eller mindre en øv-oplevelse. :-(

Regner med at min Intel NUC der ikke længere skal være firewall måske skal være Linux test maskine.
Gravatar #69 - gramps
3. aug. 2015 20:34
IT-ekspert Yvossen (68) skrev:
Jeg har kørt Linux flere gange de sidste år og hver gang er mere eller mindre en øv-oplevelse. :-(


Det kommer an på hvad man har brug for. Linux er ikke det bedste for alle. Og det kræver at man bruger mindst et halvt år på at lære systemet at kende - ligesom Windows jo også krævede at man lærte det at kende dengang man lærte det at kende - og kun bruger Linux. Men jeg vil ikke hijacke den her tråd til at tale om Linux.
Gravatar #70 - Ravensholt
4. aug. 2015 06:33
gramps (69) skrev:
Det kommer an på hvad man har brug for. Linux er ikke det bedste for alle. Og det kræver at man bruger mindst et halvt år på at lære systemet at kende - ligesom Windows jo også krævede at man lærte det at kende dengang man lærte det at kende - og kun bruger Linux. Men jeg vil ikke hijacke den her tråd til at tale om Linux.


Et halvt år er ikke nødvendigt.
De mest populære distributioner (på nær Arch/Gentoo) er ganske tilforladelige og brugervenlige. Langt de fleste værktøjer har en grafisk brugergrænseflade, og de forskellige brugergrænseflader minder enten meget om Windows, eller meget om OS X (eller noget midt i mellem).
Min gamle farmor på 77 kan finde ud af, at bruge det - det siger lidt om sværhedsgraden.
Personligt har jeg hoppet lidt mellem Linux og Windows en del år - og den eneste grund til, at jeg holder fast i Windows privat, er de spil jeg af og til spiller. Med Steam er det blevet bedre - nogle af mine favoritter kører fint - mens andre stadigvæk ikke virker, og nok aldrig kommer til det.

Hvis man ikke er bange for, at bruge en commandoprompt (console/terminal) - er det klart en fordel, så snart det bliver lidt mere teknisk - men eftersom 80% af det vi foretager os i dag, foregår i en browser, vil man sagtens kunne erstatte Windows med enten Ubuntu, Mint, OpenSUSE eller lign. Jeg er på ingen måde super bruger, og jeg har alligevel formået, at få sat VPN, VNC (Remote desktop) m.m op på min ZBOX (NUC lign. mini computer). I sådanne tilfælde, og med sådanne behov, skal man ikke være bange for at bruge terminalen en lille smule. I øvrigt er der rigtig meget hjælp at hente på nettet.

Anyway ...
Den klart fedeste Windows 10 feature er OneGet som er Microsofts implementation af Chocolatey, NuGET og Aptitude. Det er simpelthen så fedt, at man via en "simpel" powershell kommando kan downloade og installere VLC, Visual Studio m.m uden at skulle åbne en browser først.
Gravatar #71 - XorpiZ
4. aug. 2015 06:45
terracide (66) skrev:
Hvorfor du whiner som en snotunge over et problem så lille det er til at dø af grin over.


Hvorfor er det du bruger en masse tid på Cubase og Protools?

Du har altså ikke forstået problemet, med andre ord.

Problemet er, at når man har mere end 500 entries i sin startmenu, så gør søgefunktionen i stykker, ligesom man ikke kan se alle apps.

terracide (66) skrev:

Protools har større marketshare end alle konkurenter sammenlagt.
Hvem der ligger #2, #3 etc er svært at fastslå grundet manglende data, men Avid og Cubase er nogenlunde samme størrelse "fisk".

http://files.shareholder.com/downloads/AVID/0x0x28...

Et hurtigt overblik, lidt servietmatematik (priserne er også i samme område)...og jeg er ved at dø af grin.


Det er kraftedeme sort snak det der :D

edit:

Eller, det er sikkert rigtigt nok hvad du skriver. Men hvad fanden har det af relevans for noget som helst?
Gravatar #72 - Saxov
4. aug. 2015 06:54
Magten (61) skrev:
Jeg har godt nok svært ved at se hvordan man kan komme op på 512 (relevante) genveje i sin start menu, men det er jo åbenbart sket for nogen.

Kan være det er folk der, ligesom nogle bekendte jeg havde engang, installerede deres programmer i startmenuen's path.
Så havde de jo alle filerne let tilgængelige :/
Gravatar #73 - freesoft
5. aug. 2015 16:41
Så fik jeg Win10 installeret. Gik ind i Windows Updates hvor den var klar. Har ikke fået popup. Fik dog mail i nat med "Du har reserveret Windows 10 – og hvad så?".

Det tog 20 min så var jeg logget ind igen.
Gravatar #74 - IT-ekspert Kejser
6. aug. 2015 20:03
Hvor meget skal man lægge i denne "artikel" fra bgr.com? kender ikke til siden og dens troværdighed: https://bgr.com/2015/07/31/windows-10-upgrade-spyi...
Gravatar #75 - XorpiZ
8. aug. 2015 15:32
XorpiZ (71) skrev:
Eller, det er sikkert rigtigt nok hvad du skriver. Men hvad fanden har det af relevans for noget som helst?


Jeg er stadig meget spændt på hvordan Henny i en febervildelse kom frem til, at der blev snakket Cubase...
Gravatar #76 - Clauzii
8. aug. 2015 16:10
Fordi jeg kom med et eksempel med Cubase, men kunne have været et hvilket som helst større program med Plugin muligheder - så er den start menu hurtigt fyldt op ;)
Gravatar #77 - mbw2001
8. aug. 2015 18:10
#76
Men er det ikke på tide de programmer rydder lidt op i deres genveje?
Hvor mange gange over det sidste år har du brugt andre genveje end den til det primære program?
Hvorfor skal hver enkelt plugin have sin egen genvej?
Gravatar #78 - gramps
8. aug. 2015 21:20
#77
Det ændrer vel ikke på problematikken?
Gravatar #79 - XorpiZ
8. aug. 2015 23:39
Clauzii (76) skrev:
Fordi jeg kom med et eksempel med Cubase, men kunne have været et hvilket som helst større program med Plugin muligheder - så er den start menu hurtigt fyldt op ;)


Men hvad har det med mig at gøre? :<
Gravatar #80 - dub
9. aug. 2015 00:01
XorpiZ (79) skrev:
Men hvad har det med mig at gøre? :<


Hvis nu du havde læst Avids 2008 annual report så ville du forstå det eller ... måske ikke.
Gravatar #81 - XorpiZ
10. aug. 2015 06:55
... nu har jeg installeret Windows 10.

Det var umuligt for mig at få en opgradering fra Windows 8 igennem, uanset hvordan jeg gjorde det, så jeg lavede en clean install.

Nu kan jeg dog ikke aktivere....

nogle ideer?
Gravatar #82 - mrtb
10. aug. 2015 06:59
#81 Kontakt MS Support. Ellers tror jeg ikke der er anden vej uden om, end at geninstallere Windows 8, og opgradere derfra.
Gravatar #83 - XorpiZ
10. aug. 2015 07:02
#82

Ak, det lyder som noget bøvl. Jeg prøver.
Gravatar #84 - Geekalot
10. aug. 2015 07:23
Er ikke så slemt som jeg frygtede :) dog var jeg lidt utilfreds med win10`s mkw og mp3 måde, krævede jeg brugte 5 min på at finde ud af hvordan jeg fik media player classic og winamp til at fungere igen hehe, mig i en nødeskal :) Men win 10 virker umiddelbart rigtigt godt, har hvert fald svært ved at sætte fingre på noget, men nu jeg så heller ikke en haj inden for det her :)
Gravatar #85 - mbw2001
11. aug. 2015 08:16
#78
Nej, Det ændrer bare hvor ansvaret for problematikken ligger.
Hvorfor er det altid Microsofts opgave at løse alle andres dårlige vaner?
Gravatar #86 - Qw_freak
11. aug. 2015 09:08
mbw2001 (85) skrev:
#78
Nej, Det ændrer bare hvor ansvaret for problematikken ligger.
Hvorfor er det altid Microsofts opgave at løse alle andres dårlige vaner?


Men er problematikke ikke nærmere at der ikke synes at være nogen grund til at lave en begrændsning på 500 apps!?
Gravatar #87 - Manofsciencemanoffaith
11. aug. 2015 09:14
Kan man selv vælge, hvornår man vil installere OS opdateringer?
Gravatar #88 - thimon
11. aug. 2015 11:33
http://www.myce.com/news/windows-10-updates-can-di...

Windows 10 kan disable piratkopieret software og ikke-autoriseret hardware.

Har dette noget på sig, og har nogle oplevet problemer med dette?
Gravatar #89 - Magten
11. aug. 2015 15:31
Igen viser internettets "journalister" sig fra sin bedste side, og aaaaalt for mange sluger det råt. Læg i øvrigt mærke til at *ingen* større sites har bragt nyheden. Men det er efterhånden standard at folk spreder FUD på den måde, og alle dem der ikke ved noget om det labber det i sig som var det flødeskum på et par bryster.

Det er en ændring i *Microsoft Services* terms. Ikke Windows 10. Piratdelen dækker næppe mere end software købt igennem Microsoft (altså f.eks. apps i Store - såsom på Xbox). Lur mig om ikke Google og Apple har samme muligheder. Det er jo ikke sådan så Microsoft på magisk vis pludselig har mulighed for at se om du nu også ejer software de intet kender til.
Hardware er ikke anderledes end det tidligere har været: Det dækker Xbox, og i den forstand at man har moddet den for at omgå diverse spærringer (pirat software f.eks.).
Gravatar #90 - Magten
11. aug. 2015 15:35
Og for de interesserede så er TOS her: http://www.microsoft.com/en-us/servicesagreement/?...

b. Sometimes you’ll need software updates to keep using the Services. We may automatically check your version of the software and download software updates or configuration changes, including those that prevent you from accessing the Services, playing counterfeit games, or using unauthorized hardware peripheral devices. You may also be required to update the software to continue using the Services. Such updates are subject to these Terms unless other terms accompany the updates, in which case, those other terms apply. Microsoft isn’t obligated to make any updates available and we don’t guarantee that we will support the version of the system for which you licensed the software.
Gravatar #91 - Magten
11. aug. 2015 18:08
Bare lige for god ordens skyld - #89 var ikke møntet på dig, Thimon, bare en generel betragtning af alt for mange medier der ikke gør deres arbejde (så kan man så diskutere om deres arbejde er netop det :)).
Gravatar #92 - gramps
12. aug. 2015 11:57
Magten (89) skrev:
Lur mig om ikke Google og Apple har samme muligheder.


Google har i hvert fald tidligere fjernet apps fra telefoner fordi de udgjorde en fare.
Gravatar #93 - kinaholm
12. aug. 2015 15:09
Windows 10 har ødelagt mit Robocopy backup script.. Det kan skrives om men fra før at skulle bruge 1 linje til mine billeder er jeg nu oppe på 17.. Før kunne jeg bare køre denne:
robocopy \\panda\Billeder O:\Billeder /MIR /MT /LOG+:"O:\logs\backupscript.txt" /tee /NDL

Men det gider ikke virke længere, selvom stier er korrekte.
Gravatar #94 - Zombie Steve Jobs
12. aug. 2015 15:31

Af uransagelige årsager tvang den mig til at installere dansk. Fair nok, jeg ændre lortet til engelsk. Nu har jeg både US og DK keyboard layout, fair nok igen.
Men jeg kan ikke lave @ på det danske, det eksisterer simpelthen ikke, når jeg kikker på virtual keyboard, virker fint på US med shift + 2, på DK kører jeg så alt+NUM64 som, jeg har lavet en macro-bind til, men damn, det er virkelig irriterende. Giver ingen mening.

Nogen, der har oplevet lignende eller har en løsning? MS support kunne ikke løse det.

For det andet virker search af helvedes til. tror de har nogle localizationproblemer.
Gravatar #95 - Chewy
18. aug. 2015 15:48
Var det ikke noget med at W10 skulle have betydelig bedre support for flere skærme?

Grunden til at jeg spørger er at jeg syntes at det er blevet betydeligt værer....
Gravatar #96 - Slettet Bruger [4133311405]
18. aug. 2015 18:14
Chewy (95) skrev:
Var det ikke noget med at W10 skulle have betydelig bedre support for flere skærme?

Grunden til at jeg spørger er at jeg syntes at det er blevet betydeligt værer....


Hvad er blevet værre?
Gravatar #97 - Chewy
18. aug. 2015 18:39
Når mit tv slukker, så er det random om computeren selv skifter over når det bliver tændt igen...
Og det er et helvede at skifte mellem "duplicate screen" og "expand screen"...
Før kunne jeg bare vælge "expand on 2 & 3" eller "duplicate on 2 & 3"..
Nu skal jeg cycle igennem "expand on 1 & 2" og "1 & 3" og "only on 1/2/3" før jeg overhovedet får muligheden for "duplicate" (eller omvendt). Og når jeg så får den, så er det ikke altid at den gider at skifte. Meldingen er noget ala cannot save settings....
Gravatar #98 - XorpiZ
18. aug. 2015 18:53
I Windows 8 gik min computer amok når jeg tændte for forstærkeren (blinkede osv.).

Det gør den ikke i Windows 10, så på den måde er jeg tilfreds.
Gravatar #99 - CBM
21. aug. 2015 04:39
Jeg har nu fået opdateret 2 af mine win 8.1 maskiner til 10. Det gik utroligt smertefrit via windows update. Jeg er helt forbløffet :)
Gravatar #100 - budbringeren
21. aug. 2015 07:24
Chewy (97) skrev:

Før kunne jeg bare vælge "expand on 2 & 3" eller "duplicate on 2 & 3"..
Nu skal jeg cycle igennem "expand on 1 & 2" og "1 & 3" og "only on 1/2/3" før jeg overhovedet får muligheden for "duplicate" (eller omvendt).


Prøv med genvejen 'Windows + P'. Eller giver den samme problemer?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login