mboost-dp1

Profil billede.


Gå til bund
Gravatar #51 - Du3-
8. apr. 2010 13:14
SlettetBruger (50) skrev:
Kan gå med til at barn kan være indtil man er 19 år 7mdr og 22 dage

Smut pomfrit ;P


Damn :'(
Gravatar #52 - Fjolle
8. apr. 2010 13:14
På newz er man børn hvis man ikke har været registreret i mere end 5 år ;)
Gravatar #53 - Slettet Bruger [3892592321]
8. apr. 2010 13:17
shit... synes bestemt at ha været her længere end 2 år :S

hm, måske har jeg en anden bruger
Gravatar #54 - røvskæg
8. apr. 2010 13:25
børn ~ teenagere

Måske er man først voksen, når man selv får børn.
Gravatar #55 - arne_v
8. apr. 2010 13:28
#voksen

Man er voksen når man begynde at ryste på hovedet over unge mennesker og beklage sig med "da jeg var ung så ..." !

:-)
Gravatar #56 - Du3-
8. apr. 2010 13:30
Fjolle (52) skrev:
På newz er man børn hvis man ikke har været registreret i mere end 5 år ;)


Damn.. Vidste jeg ikke skulle ha lurket i det første år...

Oh well.. Tager diskussionen igen om et par år! :D

Gravatar #57 - Fjolle
8. apr. 2010 13:31
Hah. Næste år hæver jeg bare min opdigtede grænse til 10 år :)

Edit. Det er sku egentligt skræmmende :(
Gravatar #58 - terracide
8. apr. 2010 13:33
røvskæg (54) skrev:
børn ~ teenagere

Måske er man først voksen, når man selv får børn.


Hvem har bildt dig dét ind?
Jeg har set folk få børn...der opførte sig værre end børn...er det ikke hele iddeen med "De unge mødre"?
Gravatar #59 - røvskæg
8. apr. 2010 13:45
arne_v (55) skrev:
#voksen
Man er voksen når man begynde at ryste på hovedet over unge mennesker og beklage sig med "da jeg var ung så ..." !
:-)


Den køber jeg ikke.

Da jeg var barn, blev man voksen, når man blev konfirmeret som 14 årig.
I dag er konfirmanterne da ikke andet end børn med smarte mobiltelefoner.
Gravatar #60 - Slettet Bruger [3892592321]
8. apr. 2010 13:48
arne_v (55) skrev:
#voksen

Man er voksen når man begynde at ryste på hovedet over unge mennesker og beklage sig med "da jeg var ung så ..." !

:-)


Den bruger jeg selv i flæng, folk ved bare ikke jeg ikke taler om alder ^^

/Buddhist
Gravatar #61 - onetreehell
8. apr. 2010 14:31
Jeg så et program hvor de fulgte med i et elite gymnasium. Jeg var ikke specielt imponeret. Jeg gik selv i gymnasium dengang, og jeg ville mene at de ikke var på niveau med min klasse i matematik (det kunne selvfølgelig være at min klasse var ekstraordinært god til matematik).

#60
Jeg sagde også "dengang jeg var knægt", dengang jeg var knægt :)
Gravatar #62 - Fjolle
8. apr. 2010 14:36
Altså. Dengang jeg var knægt var der sku ikke noget der hed elite-gymnasier.

Kan heller ikke se pointen i det. Hvornår har nogen sidst kigget på dit gymnasie-bevis?

Elite-uni-uddannelser er til gengæld i et andet niveau. Og hvis det ikke er hårdt nok kan man jo bare tage et semester eller to på MIT :)
Gravatar #63 - terracide
8. apr. 2010 15:10
Det er kun skolelever der går op i eksamensbeviser, har aldrig brugt mine, ej heller i jobsamtaler...og har hørt flere arbejdsgiver tale om hvor ligegyldige de beviser er....
Gravatar #64 - onetreehell
8. apr. 2010 15:16
#62
Jeg tror de kiggede på det da jeg søgte ind på universitetet. Eller måske ikke. Jeg kan ikke huske om der var karakter-krav...

#63
Jeg har hørt om nogle der har et krav for karakterer i web teknologi på datalogi, når det er datalogi-studerende. Men det er vel bare en grovsortering af de dataloger der ingen interesse har for web, vil jeg tro...
Og så er det sikkert bare HR-pis man skal lyve sig igennem
Gravatar #65 - Fjolle
8. apr. 2010 15:20
Ja, de kigger på karakterer til uni, men ikke skole. Hvis man vil ind på sin drømmeuddannelse ville det da være smartest at tage en gymnasieuddannelse man faktisk kan bestå end det elite pjat :)
Gravatar #66 - myplacedk
8. apr. 2010 19:18
Fjolle (62) skrev:
elite-gymnasier.

Kan heller ikke se pointen i det. Hvornår har nogen sidst kigget på dit gymnasie-bevis?

Da jeg tog min HH kedede jeg mig helt sindssygt. Jeg var nok fraværende omkring en tredjedel af tiden. Og en tredjedel var jeg mentalt fraværende, og vidste knapt nok hvilket fag vi havde*. Og den sidste tredjedel af tiden fulgte jeg bare ikke med.
Lektier lavede jeg kun hvis de skulle afleveres.
Læseferien gik ikke med at læse, det gjorde jeg sådan set kun i bussen på vej til eksamen. Til en 4-timers eksamen kunne jeg gå efter 1 time, hvor jeg også nåede at spise morgenmad. Rekorden var at aflevere et omslag med 0 sider, inden der var gået en halv time. (Og jeg bestod alligevel, hvilket nok er den skræmmende del af historien.)

Og folkeskolen var mere kedelig, og den gjorde jeg mindre ud af.

Det blev til 13 år på den måde. Fra jeg fyldte 7 og 14 år frem (undtaget et sabbat-år) fik jeg tiden til at gå med at sidde stille og vente.

Det er ufatteligt nedbrydende og demotiverende! Jeg tror ærligt talt at jeg ville have været et bedre menneske i dag, hvis jeg kunne bruge skoletiden på at studere. Dels ville jeg nok være klogere og dygtigere, men jeg ville nok også have et helt andet forhold til mange ting. Fx. er det stadig meget unaturligt for mig, at have faste mødetider. Jeg er jo blevet opdraget med at jo senere jeg mødte, jo mere ligegyldigt "blah-blah" gik jeg glip af (og de første 5-15 minutter skete der bogstaveligt talt intet), og jo mindre skulle jeg være der indtil jeg kunne komme derfra igen. Heldigvis har min arbejdsplads også et frit forhold til mødetider.

Nej, jeg skulle have haft nogle udfordringer. Det er ikke godt nok, at den som bliver først færdig kan vælge mellem at lave opgaverne igen, eller sidde stille og vente på de andre. Jeg blev jo nærmest straffet for at være dygtig.

Selv hvis jeg havde fået præcist de samme papirer, ville jeg nok være et bedre menneske i dag. Men da jeg ville være mere motiveret, ville jeg nok også have fået bedre papirer.

Og i bedste fald kunne jeg nok have været hurtigere færdig. Hvis min arbejdsindsats i løbet af min 3-årige HH kunne koncentreres til 37 timer om ugen, ville jeg være færdig på under et år.

*) Jeg præsterede enda at sidde og tampe på lommeregneren som om jeg fulgte med. I en historie-time.
Gravatar #67 - Ronson ⅍
8. apr. 2010 19:41
Hmm, hvis terra har hørt det fra flere folk så må det være sandt. Men først, mere om det senere.
Kan vi ikke komme tilbage til dengang man rent faktisk skulle have et billede på af sig selv?

Mit gamle billede blev afvist af diktaturstyret fordi der var to ansigter, langt væk - og meget langt bagude - i profil på billedet. Det var åbenbart for meget for vedkommende at man kunne se andre på billedet. Så det var bedre med et shopped billede, som fik lov at leve i ultra kort tid, fordi så blev det moderne at give profilbilledfunktionen fri, så alle og enhver kunne smide et hvilket som helst ligegyldigt billede ind af køer og tegninger, fordi de ikke tør stå ved deres eget udseende.

Jeg synes det er smagløst og ubehøvlet. Dengang jeg var ung var der også billede på dankortet, hvad sker der lige for det i dag??
Gravatar #68 - røvskæg
8. apr. 2010 19:54
terracide (63) skrev:
Det er kun skolelever der går op i eksamensbeviser, har aldrig brugt mine, ej heller i jobsamtaler...og har hørt flere arbejdsgiver tale om hvor ligegyldige de beviser er....


Du er vel klar over at mmorpg ikke er et job.
Gravatar #69 - terracide
8. apr. 2010 20:31
#68:
o/ U mad? :)
Gravatar #70 - arne_v
9. apr. 2010 00:06
terracide (58) skrev:
røvskæg (54) skrev:

Måske er man først voksen, når man selv får børn.


Hvem har bildt dig dét ind?
Jeg har set folk få børn...der opførte sig værre end børn...er det ikke hele iddeen med "De unge mødre"?


Og?

Når de opfører sig værre en børn, så må du jo mene at de ikke er børn og derfor være helt enig.

Gravatar #71 - arne_v
9. apr. 2010 00:13
terracide (63) skrev:
Det er kun skolelever der går op i eksamensbeviser, har aldrig brugt mine, ej heller i jobsamtaler...og har hørt flere arbejdsgiver tale om hvor ligegyldige de beviser er....


Det er jo så noget misvisende sludder.

Lad os kigge på http://jobworld.dk/.

Vi tager de første 5 ikke-freelancer jobs.

1:

Din uddannelsesprofil er enten softwareingeniør, datalog eller datamatiker med flere Microsoft-certificeringer.

2:

The ideal candidate has the following qualifications:
* Degree in Computer Science or related field

3:

Dit fundament
Du har sandsynligvis en videregående uddannelse i business eller it

4:

Vi forventer, at du:
* Har en relevant videregående uddannelse som fx cand.it, cand.merc.dat, civilingeniør eller cand.merc.aud

5:

<ikke et ord om uddannelse>

Der efterspørges tydeligvis uddannelse !
Gravatar #72 - Windcape
9. apr. 2010 00:48
arne_v (71) skrev:
Det er jo så noget misvisende sludder.
Eller også mente terra noget andet?

Eksamensbeviser er ligegyldige. De siger intet om hvad man rent faktisk har foretaget sig, og dårlige karakterer er ikke begrundet.

Og så hjælper det ikke at den nye reform ikke er gået ind hos folk endnu. At 7 faktisk er en høj karakter ligger fjernt fra mange.

F.eks. tror jeg at "Skrevet speciale hos Systematic i foråret 2010" er mere væsentligt for mit CV, end hvad jeg får i karakter om 10 dage.
Gravatar #73 - Windcape
9. apr. 2010 00:51
Voksen:

Man bliver først voksen den dag man kan tage ansvar for andre end end selv. Børn er måske det mest typiske element som lærer folk det. Lige pludselig er der forpligtelser som IKKE kan udsættes.

At der er folk der så aldrig bliver voksne er en undtagelse.

Myndig:

Når man (i teorien) kan tage vare på sig selv. Typisk omkring de 18-21 år.
Gravatar #74 - arne_v
9. apr. 2010 01:42
#72

Karakterer er sjældent så vigtige.

Men:
- et eksamensbevis (og her snakker vi igen bachelor og opad) er ofte en forudsætning for et job i IT branchen (i min mini-stikprøve var det 4 ud af 5 job opslag der nævnte sådanne, og det er endnu værre i udlandet)
- gennemførslen af en akademisk uddannelse giver noget relevant ballast (matematikere, fysikere, kemikere etc. klarer sig normalt meget godt i IT branchen selvom det slet ikke er en IT uddannelse)
Gravatar #75 - myplacedk
9. apr. 2010 06:57
arne_v (74) skrev:
Karakterer er sjældent så vigtige.

Jeg tror også det er det, alle har været enige om fra starten.

Det kan være vigtigt at have et papir, men ingen gider læse det.

Der er ingen af arbejdsgiverne i min karriere, som kender til mine karakterer fra hverken folkeskole, HH eller datamatiker. Dvs. alt over "bestået" er spildt arbejde, set på den måde.

Det er bla. derfor jeg i skolen gjorde mere ud af at lære stoffet, end at få høje karakterer. Andre koncenrerede sig kun om at få høje karakterer, og lærte ikke alverden.
Gravatar #76 - Skak2000
9. apr. 2010 19:41
Godt at se profil billed problemet er løst... Næsten

Spørgsmål:
Kan man ikke rate samtlige indlæg fra #47 og frem som irrelevant?
Da det er OT ?
Gravatar #77 - Imperial
9. apr. 2010 20:39
Mit profilbillede er pisse godt.
Gravatar #78 - GormDK
9. apr. 2010 22:26
røvskæg (23) skrev:
Nogen der ved om newz-avatar-generatoren tilfældigvis kunne komme frem med et hagekors ?

*Kigger på min avatar*
Jo, det kan den vidst godt :/
Gravatar #79 - GormDK
9. apr. 2010 22:28
terracide (63) skrev:
Det er kun skolelever der går op i eksamensbeviser, har aldrig brugt mine, ej heller i jobsamtaler...og har hørt flere arbejdsgiver tale om hvor ligegyldige de beviser er....

Høhø, ja du har vidst ikke fået så meget ud af din skoletid.
Gravatar #80 - markjensen
9. apr. 2010 23:47
GormDK (79) skrev:
Høhø, ja du har vidst ikke fået så meget ud af din skoletid.


Det har du vist heller ikke ;)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login