mboost-dp1

Profil billede.


Gå til bund
Gravatar #1 - Rasmus064
6. apr. 2010 16:43
http://newz.dk/user/edit/userimage skrev:
Alle billeder vil blive tjekket af en fra crew, inden det bliver lagt på din profil. Vi forbeholder os retten til at afvise billeder, som, vi mener, ikke følger reglerne.


Hvorfor giver de dejlige mennesker bag newz.dk Daniel-Dane lov til først at tage Fidomuhs, Vandfarves og nu mit profil billed?

Ved godt der ikke står nogle steder at to personer ikke må have samme billede, men det er da lidt tåbeligt?
Gravatar #2 - røvskæg
6. apr. 2010 16:47
Enhver burde da vide nu, at det hedder avatar.

http://da.wikipedia.org/wiki/Avatar_(chat)

NEWZ BUG !!!
Gravatar #3 - gnаrfsan
6. apr. 2010 16:48
røvskæg (2) skrev:
Enhver burde da vide nu, at det hedder avatar.

Jeg tror det er et markedsføringstrick, fordi alle nu efterhånden er trætte af at diskutere filmen.
Gravatar #4 - Daniel-Dane
6. apr. 2010 16:54
Jeg fatter slet ikke, hvorfor folk flipper så meget ud over, at jeg skiftede til et billede som lignede fidomuhs. Det er ærlig talt barnligt at gøre så meget ud af det.

Og hvis du har rettighederne til billedet, så bliver jeg da nødt til at fjerne det.
Gravatar #5 - gnаrfsan
6. apr. 2010 16:58
@Daniel: Det er da fjollet at der kan være to profiler med det samme billede. Det er irriterende at se på når man læser en tråd igennem.
Gravatar #6 - vandfarve
6. apr. 2010 16:59
#1

Jeg tror faktisk ikke, at de tjekker noget længere. I mine øjne er det levn fra gamle tider, hvor der var virkelig strenge krav, men nu burde man da kunne skifte profilbillede uden problemer - og uden tjek fra Newz.dk-crewet.
Gravatar #7 - Daniel-Dane
6. apr. 2010 16:59
#5
Korrekt. Men det er lige så fjollet, at man skal tage stilling til, om det ligner et, som en anden bruger har.
Gravatar #8 - arne_v
6. apr. 2010 17:07
Daniel-Dane (4) skrev:
jeg skiftede til et billede som lignede fidomuhs. Det er ærlig talt barnligt at gøre så meget ud af det.


Helt enig.

(og quoteringen er med vilje !)
Gravatar #9 - arne_v
6. apr. 2010 17:07
#5

Læs teksten og ignorer billederne.
Gravatar #10 - vandfarve
6. apr. 2010 17:09
arne_v (9) skrev:
#5

Læs teksten og ignorer billederne.


Når man scroller, så er det langt nemmere at navigere efter billederne (eksempelvis for at finde ud af, om ens yndlings-bruger eller loverboy på Newz.dk har skrevet noget).

Så nej.
Gravatar #11 - Windcape
6. apr. 2010 17:09
vandfarve (6) skrev:
Jeg tror faktisk ikke, at de tjekker noget længere.
Heller ikke her.

Oprindeligt skulle profilbilleder jo afbillede sig selv, uden solbriller/hat/etc.

I dag er det helt frit.
Gravatar #12 - arne_v
6. apr. 2010 17:10
#11

Vil det sige at du ikke ser sådan ud ????

:-)
Gravatar #13 - arne_v
6. apr. 2010 17:14
#10

En skam at din lærebog i forvaltningsret ikke bruger det samme system så.

:-)
Gravatar #14 - vandfarve
6. apr. 2010 17:41
arne_v (13) skrev:
#10

En skam at din lærebog i forvaltningsret ikke bruger det samme system så.

:-)


Jeg må være ramt i Newz.dk-effekten, siden jeg aldrig fik læst den bog (men jeg fik alligevel 12 i faget - jeg ved ikke, om jeg skal græde eller grine, siden det lykkedes mig at "snyde systemet" ved stort set ikke at læse i det fag, men blot følge med i undervisningen og læse andres noter med stor succes).

;)
Gravatar #15 - paradise_lost
6. apr. 2010 17:57
Daniel-Dane (4) skrev:
Det er ærlig talt barnligt at gøre så meget ud af det.
Ja det er barnligt af dig. Hvad får du lige ud af det udover at provokere lidt?
Gravatar #16 - arne_v
6. apr. 2010 17:58
#14

Ungdommen nu om dage.

Da jeg startede på studiet kunne de ældre studerende fortælle om den gamle professor som aldrig omtalte noget fra pensum i sine forelæsninger - det kunne de studerende jo selv læse !
Gravatar #17 - vandfarve
6. apr. 2010 18:07
arne_v (16) skrev:
#14

Ungdommen nu om dage.

Da jeg startede på studiet kunne de ældre studerende fortælle om den gamle professor som aldrig omtalte noget fra pensum i sine forelæsninger - det kunne de studerende jo selv læse !


Et eller andet sted ville jeg nok også foretrække det, men der lyder et ramaskrig fra de studerende, hver gang en underviser bevæger sig bare brøkdele ud over pensum.

*Pudser glorien*
Gravatar #18 - Daniel-Dane
6. apr. 2010 18:49
paradise_lost (15) skrev:
Ja det er barnligt af dig. Hvad får du lige ud af det udover at provokere lidt?
Hvad er "det"? Jeg skiftede profilbillede og straks skulle et par brugere tude over det. Så jeg skiftede til et par brugers billeder for at tydeliggøre sagens absurdhed. Men så stopper vi her, da det allerede er løbet af sporet.
Gravatar #19 - Mamad (moveax1ret)
6. apr. 2010 18:51
jeg er enig med de andre- tag liiiige og grow up
Gravatar #20 - Slettet Bruger [3892592321]
6. apr. 2010 18:54
#18

Ja, vi forventer ikke du tjekker om det ligner ALLEs. men da i det mindste de mest genkendelig.
Gravatar #21 - Caek of Doom
6. apr. 2010 18:55
hahaha... episk tråd
Gravatar #22 - Slettet Bruger [3892592321]
6. apr. 2010 18:58
... Der lige fandt sit eget avatar i en bedre opløsning, yay
Gravatar #23 - røvskæg
6. apr. 2010 19:17
Nogen der ved om newz-avatar-generatoren tilfældigvis kunne komme frem med et hagekors ?
Gravatar #24 - vandfarve
6. apr. 2010 19:25
røvskæg (23) skrev:
Nogen der ved om newz-avatar-generatoren tilfældigvis kunne komme frem med et hagekors ?


Første halvdel af svaret findes her:

http://newz.dk/om-os/faq skrev:
Profilbillede: Vil du gerne have et billede på din profil, så uploades det her. Billedet bliver også vist ved de forumindlæg du måtte skrive. Bemærk: Alle billeder skal godkendes før det kommer online. Hvis du ikke uploader et profilbillede, anvender vi Gravatar og derefter eventuelt Identicon.


Spørg Gravatar!

(Kort svar: Nej)
Gravatar #25 - Windcape
6. apr. 2010 19:25
vandfarve (17) skrev:
Et eller andet sted ville jeg nok også foretrække det, men der lyder et ramaskrig fra de studerende, hver gang en underviser bevæger sig bare brøkdele ud over pensum.
Og at lave skoler med lidt højere niveau end gennemsnittet (*host* Sander's elite universiteter *host*) er fuldstændig udelukket i Danmark :(

Jeg har også lige gennemført uddannelsen som datamatiker uden at læse lektier, læse op til eksamen, eller forberede mig til timerne.

Lidt for meget fritid hvis du spørger mig...
Gravatar #26 - vandfarve
6. apr. 2010 20:05
Windcape (25) skrev:
Og at lave skoler med lidt højere niveau end gennemsnittet (*host* Sander's elite universiteter *host*) er fuldstændig udelukket i Danmark :(

Jeg har også lige gennemført uddannelsen som datamatiker uden at læse lektier, læse op til eksamen, eller forberede mig til timerne.

Lidt for meget fritid hvis du spørger mig...


AHHH!

Hvad fanden laver du på Newz.dk?! Du burde læse, knejt...

:P
Gravatar #27 - Anders Fedеr
6. apr. 2010 20:09
vandfarve (24) skrev:
Spørg Gravatar!

(Kort svar: Nej)

Faktisk tror jeg det er Identicon der er ansvarlig for de små grimme figurer.

Dette Identicon skulle være autentisk og ligner med lidt god vilje ... hvis Hitler's yndlingsfarve havde været turkis:
http://www.chrismclaren.com/blog/wp-content/images...
Gravatar #28 - Frandsen
6. apr. 2010 20:11
Windcape skrev:
Jeg har også lige gennemført uddannelsen som datamatiker uden at læse lektier, læse op til eksamen, eller forberede mig til timerne.


Hvordan blev resultatet så?
Gravatar #29 - Fjolle
6. apr. 2010 20:13
Windcape (25) skrev:
Og at lave skoler med lidt højere niveau end gennemsnittet (*host* Sander's elite universiteter *host*) er fuldstændig udelukket i Danmark :(

Jeg har også lige gennemført uddannelsen som datamatiker uden at læse lektier, læse op til eksamen, eller forberede mig til timerne.

Lidt for meget fritid hvis du spørger mig...


Der er en lille bitte forskel i niveau i en elite-uddannelse og så en datamatiker-uddannelse :)
Gravatar #30 - gnаrfsan
6. apr. 2010 20:16
Anders Feder (27) skrev:
Dette Identicon skulle være autentisk og ligner med lidt god vilje ... hvis Hitler's yndlingsfarve havde været turkis:
http://www.chrismclaren.com/blog/wp-content/images...

Det er det første hippie-agtige hagekors, jeg har set!
Gravatar #31 - Tumleren
6. apr. 2010 20:17
Daniel-Dane er bare en dårlig 4chan faggot som er kommer ind på newz og prøver at trolle og få en respons ved diskret at skifte til det billede fido's avatar kommer fra. Det lykkedes og han fik lige en ekstra gang rejsning af at se jeres kommentarer da han så skiftede til et par andre brugeres billeder.
Det er ligesom alle hans andre dårlige posts: Ignorer dem og vind en lille sejr inden i dig selv når du skipper hans indlæg
Gravatar #32 - Windcape
6. apr. 2010 20:18
vandfarve (26) skrev:
Hvad fanden laver du på Newz.dk?! Du burde læse, knejt...
Skal aflevere specialet i morgen, det ligger printet ved siden af mig ;-)

Frandsen (28) skrev:
Hvordan blev resultatet så?
Vi har ikke været til eksamen endnu. Men kunden (Systematic) var meget tilfreds. Det er nok for mig :)

Fjolle (29) skrev:
Der er en lille bitte forskel i niveau i en elite-uddannelse og så en datamatiker-uddannelse :)
Ja, gæt hvorfor?

Hvis man havde 2½ års fokuseret undervisning i systemudvikling, arkitektur og processforståelse så ville man få nogle enormt dygtige folk.

Akademiuddanelserne er sådan set ikke meget bedre. Vi har ikke brug for matematikere der ikke kan kode, og har nul processforståelse.
Gravatar #33 - Fjolle
6. apr. 2010 20:21
Øh. Tror at du misforstod mig. Hvis du ville have haft en elite-uddannelse burde du nok have valgt sådan en istedet for datamatiker...
Gravatar #34 - vandfarve
6. apr. 2010 20:21
Windcape (32) skrev:
Skal aflevere specialet i morgen, det ligger printet ved siden af mig ;-)


Lov mig, at du printer det nu i fire eksemplarer, sender naboen et, afleverer et hos forældrene, sover med det tredje og pakker det fjerde ned i tasken.

... eller bare har det liggende andre steder og beder til den Gud, som du normalt lovpriser, at der ikke globalt printernedbrud i morgen lidt i 12.
Gravatar #35 - vandfarve
6. apr. 2010 20:22
Fjolle (33) skrev:
Øh. Tror at du misforstod mig. Hvis du ville have haft en elite-uddannelse burde du nok have valgt sådan en istedet for datamatiker...


... men du misforstod vist også ham. Han talte om uddannelser generelt, ikke specifikt hans uddannelse. :)
Gravatar #36 - Fjolle
6. apr. 2010 20:24
Men.. Man kan jo sagtens få en høj kvalitets *elite* uddannelse hvis man gerne vil...
Gravatar #37 - Windcape
6. apr. 2010 20:25
#34

Vi skal aflevere 3 eksemplarer til skolen. Og et til Systematic. Så jeg har faktisk 4 kopier liggende :-).

Fjolle (33) skrev:
Hvis du ville have haft en elite-uddannelse burde du nok have valgt sådan en istedet for datamatiker...
Hvorfor? Der er ingen garanti for at akademiundanelserne er bedre.

Derudover ville jeg ikke nødvendigvis selv være kvalificeret, men jeg synes stadigvæk det er en god ide at folk der er bedre end gennemsnittet, får muligheden for at bruge deres kompetencer.

(Derudover har jeg søgt ind på ingeniør studiet, så jeg skal læse matematik fra nu af til August, for at bestå sommerkurset.)
Gravatar #38 - Fjolle
6. apr. 2010 20:36
Windcape (25) skrev:
Og at lave skoler med lidt højere niveau end gennemsnittet (*host* Sander's elite universiteter *host*) er fuldstændig udelukket i Danmark :(


Det var nu dette jeg kommenterede på.

Du kan sagtens få en uddannelse med "lidt højere niveau end gennemsnittet" i dk. At vi ikke har brug for hele skoler til det er så en anden sag.
Gravatar #39 - Skak2000
6. apr. 2010 20:48
#37: Windcape
Bare for at berolige dig så har jeg hørt om eksempler hvor virksomheden var meget tilfreds med det program der blev lavet. Men fordi dokumentationen ikke var god nok, bestod de ikke eksamen.

Men gætter på det ikke er tilfældet her!

Gravatar #40 - arne_v
6. apr. 2010 20:55
#37

Det er ikke unaturligt at en virksomhed og en uddannelsesinstitution vurderer lidt forskelligt.

Virksomheden lægger vægt på om det afleverede program virker og kan vedligeholdes/videreudvikles.

Uddannelsesinstitutionen lægger vægt på om der er demonstreret viden indenfor et antal specifikke fag.
Gravatar #41 - arne_v
6. apr. 2010 20:58
Windcape (32) skrev:
Vi har ikke brug for matematikere der ikke kan kode, og har nul processforståelse.


Jeg ved godt at det er en kategori du frygter meget.

Men slap af - de er en uhyre sjældent set ude i virkeligheden.
Gravatar #42 - arne_v
6. apr. 2010 20:59
Windcape (37) skrev:
men jeg synes stadigvæk det er en god ide at folk der er bedre end gennemsnittet, får muligheden for at bruge deres kompetencer.


Elite universiteter er sjældent universiteter for de dygtigste studerende. Det er som oftest universiteter for de studerende hvis forældre tjener flest penge.
Gravatar #43 - vandfarve
6. apr. 2010 21:05
arne_v (42) skrev:
Elite universiteter er sjældent universiteter for de dygtigste studerende. Det er som oftest universiteter for de studerende hvis forældre tjener flest penge.


Intet er perfekt.
Gravatar #44 - KC
6. apr. 2010 22:18
Hvordan ændrer jeg mit billede? Det er da en mega sjov leg, savner også lidt opmærksomhed...

Fandt det! - ærgerligt det ikke sker øjeblikkeligt!
Gravatar #45 - Skak2000
6. apr. 2010 22:56
#44
Spændt på hvem der bliver irriteret denne gang...
Gravatar #46 - Barkane
8. apr. 2010 09:35
Skak2000 (45) skrev:
#44
Spændt på hvem der bliver irriteret denne gang...


Det blev så #1's avatar :)
Gravatar #47 - Rasmus064
8. apr. 2010 10:19
Troet ikke der var så mange børn på Newz.
Gravatar #48 - Slettet Bruger [3892592321]
8. apr. 2010 10:34
#47

Du er 89'er .. du er en af dem
Gravatar #49 - Du3-
8. apr. 2010 13:04
SlettetBruger (48) skrev:
#47

Du er 89'er .. du er en af dem


Hov hov.. Du definerer vidst et barn lidt anderledes end hvad jeg ville gøre.. Et barn er man vel kun til man er 18? :D
Gravatar #50 - Slettet Bruger [3892592321]
8. apr. 2010 13:13
Kan gå med til at barn kan være indtil man er 19 år 7mdr og 22 dage

Smut pomfrit ;P
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login