mboost-dp1

Faglighed i folkeskolens små klasser - er besøg hos en religiøs sekt i orden?


Gå til bund
Gravatar #51 - Manofsciencemanoffaith
9. mar. 2015 18:53
#49 skrev:
Ikke ifølge et tidligere sektmedlem på det meget troværdige medie Selvet.dk.
Gravatar #52 - spand-online
9. mar. 2015 19:32
jamen! Selvet.dk har en artikel om at blive lykkelig med tantra. Er det ikke netop tantra i ikke kan lide?
Gravatar #53 - Marianne Willert
9. mar. 2015 21:46
Det tyder jo på, at der er, som har dårlig erfaring derfra og hende vil vi gerne I kontakt med.
Gravatar #54 - Marianne Willert
9. mar. 2015 21:47
Det har intet at gøre med, at vi ikke kan lide tantra. Her er tale om en religiøs sekt, der infilterer byen og det er vi nogle, der selvsagt er imod og især det, at Gedved skole mener, at det er et egnet udflugtsmål for de små klasser.
Gravatar #55 - spand-online
9. mar. 2015 21:51
Tjo men du hr bare ikke rigtigt stillet noget bevis endnu. Det er ikke nok at sige "religiøs sekt" og dødstrusler, den slags er trods alt ret almindeligt på internettet :)
Gravatar #56 - Slettet Bruger [1245850121]
9. mar. 2015 21:52
Marianne Willert (54) skrev:
[..]en religiøs sekt, der infilterer byen[..]


Prøv at kontakte Hollywood, lyder som en fed agent film.
Gravatar #57 - Clauzii
10. mar. 2015 02:10
"Mission Impossible 6"
Gravatar #58 - Qw_freak
10. mar. 2015 07:55
Nu springer jeg bare lige ind i diskussionen uden at have læst den mur af tekst i har produceret....

Kan vi ikke blive enige om at små børn ikke bør tage på besøg på steder hvor de utvivlsomt vil blive udsat for holdninger der på stedet fremstår som sandhed?

Jeg mener ikke at 2'nd klasses børn kan filtrere den slags fra, uanset om det er folkekirken, Scientology eller nyspiritueller der er besøgsmålet.
Jeg kan forestille mig at man måske godt kunne sende 8-9-10 klasser afsted, mod at de forinden har fået undervisning i at være kristiske omkrng budskaberne sådanne steder.
Gravatar #59 - chewie
10. mar. 2015 08:17
Jeg har selv haft noget familie som blev manipuleret til alt muligt af karismatiske ledere af en new-age-gren (noget der hedder "Lysarbejderne" såvidt jeg husker).

Indrømmet så er den del af min familie ikke de skarpeste knive i skuffen, men det var da imponerende hvordan lederne kunne overbevise forholdsvist mange mennesker om at de skulle donere penge og arbejde gratis for det fælles gode formål (læs: ledernes velstand). Mine familiemedlemmer satte stort set deres eget liv på pause i 3-4 år for at gøre nøjagtigt som de blev bedt om. Når man prøvede at tale fornuft med dem gik de bare i forsvarsposition og ævlede løs om det de var blevet hjernevasket med.

Jeg forstår sgu godt Mariannes bekymring om emnet og ville også have store problemer med at acceptere at min egen søn blev sendt på besøg hos sådan en "virksomhed". Religion, ligegyldigt hvilken, er lort og manipulerende, men jeg mener også at niche-religioner såsom denne er væsentligt mere aggressiv end eksempelvis good old kristendom.
Gravatar #60 - CBM
10. mar. 2015 09:01
#56
tilføj noget tiger balsam til tigerdåben, et rumskib, nogle E.T.'s + nogle special effects og du har en blockbuster.. nåh nej... den kæde er jo væk :)

#58
Enig
Gravatar #61 - snesman
10. mar. 2015 11:11
#59
Enig. Men Marianne bygger sin kampagne på formodninger om at de er en sekt. Der kommer intet konkret...
Gravatar #62 - Manofsciencemanoffaith
10. mar. 2015 11:30
snesman (61) skrev:
#59
Enig. Men Marianne bygger sin kampagne på formodninger om at de er en sekt. Der kommer intet konkret...


Er alle religioner ikke en sekt? Er det ikke bare et spørgsmål om antallet af medlemmer?
Gravatar #63 - milandt
10. mar. 2015 11:35
#0

Nej
Gravatar #64 - Qw_freak
10. mar. 2015 12:07
snesman (61) skrev:
#59
Enig. Men Marianne bygger sin kampagne på formodninger om at de er en sekt. Der kommer intet konkret...

Det er vel bare fordi hun ikke har den fornødne viden og evne til at kunne formulere sig fornuftigt.
Gravatar #65 - Hængerøven
10. mar. 2015 12:09
Qw_freak (64) skrev:
snesman (61) skrev:
#59
Enig. Men Marianne bygger sin kampagne på formodninger om at de er en sekt. Der kommer intet konkret...

Det er vel bare fordi hun ikke har den fornødne viden og evne til at kunne formulere sig fornuftigt.


Så vi må gå ud fra, at fordi hun mener der er en sekt, så er det en sekt uanset hvad?

Det nærmer sig det uanstændig det hun har gang i, og helt almindelige ting bliver pustet op som bare fanden

I en artikel bragt i bladet IKON, nr. 77, december 2011, s. 8–9, forfattet af sektmedlem Bolette Schiøtz, er der „flere og flere af hendes elever, der også tilbyder en bred vifte af foredrag og kurser flere steder i Danmark”. — Der er altså tale om en aggressivt missionerende sekt, som fører en landsdækkende hvervekampagne.


Man er åbenbart "aggressivt missionerende" fordi man tilbyder kursus og foredrag flere steder i landet..
Gravatar #66 - snesman
10. mar. 2015 12:28
Qw_freak (64) skrev:
Det er vel bare fordi hun ikke har den fornødne viden og evne til at kunne formulere sig fornuftigt.

Det tror jeg er rigtigt.

Men hun bliver mange gange spurgt om en underbygning af hendes påstand. Og hun har ingen eksempler at komme med. Det er ikke kun et spørgsmål om formulering. Enten har hun eksempler, om det så er dokumenterede eller rygter, på hvad det er for nogle uhyrligheder sekten har gang i, eller også har hun ikke.

Og hvis hun ikke har, skal man efter min mening være fra Gedved for at give en fuck.
Gravatar #67 - Clauzii
10. mar. 2015 18:33
Mit forslag var (og er), at et besøg (evt. sammen med en neutral person), nok ville gavne Marianne mere end den her form for fora-selvsving.

Indtil da vil det bare være en sludder for en sladder. Og sladder er skidt :(


Gravatar #68 - spand-online
10. mar. 2015 20:33
Clauzii (67) skrev:


Indtil da vil det bare være en sludder for en sladder. Og sladder er skidt :(


Sladder er godt, så længe det ikke går ud over en selv :)
Gravatar #69 - Zombie Steve Jobs
11. mar. 2015 11:30
Og derfor kommer jeg så sjældent her. Derp.
Gravatar #70 - Hængerøven
11. mar. 2015 14:04
Zombie Steve Jobs (69) skrev:
Og derfor kommer jeg så sjældent her. Derp.


Du er måske del af tigerens rede?
Gravatar #71 - Steffi
11. mar. 2015 19:31
Sikke da en stor gang vrøvl du kommer af med herinde Marianne ....

1. Tigerens rede har ligget i VORES by siden 1989....
2. Ja de arbejder lokalt ... - Ellers havde du vel jagtet dem for at modtage kontanthjælp nu ....
3. En sekt lever isoleret ... -> De arbejder lokalt, benytter skole børnehave etc... Tværtimod kunne din jagt på dem ende i isolering for deres vedkommende .. Det virker meget som det du er ude efter... De kan vel næppe straffes for have egen urtehave og butik ....

4. Byen er vokset ja ... Der er også kommet en del industri til byen - ergo flere arbejdspladser ... Desuden ligger Gedved lige midt i mellem Horsens og Århus .. Hvor der er passende distance til endnu flere arbejdspladser... Stemmer du dørklokker er der nok ikke engang 1/10 af byens medlemmer der er medlem i Tigerens rede ...

5. Lad nu være med at dramatiserer tingene yderligere ....
Gravatar #72 - OxxY
11. mar. 2015 19:49
Oh my lol
Gravatar #73 - Slettet Bruger [1245850121]
11. mar. 2015 19:50
*grabs popcorn*
Gravatar #74 - Ronson ⅍
11. mar. 2015 20:21
Gravatar #75 - Steffi
11. mar. 2015 20:22
Så dygtig som hun er til at vride og vende tingene rundt, så ville hun bestemt ikke ha problemer med at knække halsen på en giraf ....

Den er jo kørt helt af sporet ....

Gravatar #76 - Hængerøven
11. mar. 2015 20:38
Ronson ⅍ (74) skrev:
for en god ordens skyld..


hah :)
Gravatar #77 - Steffi
11. mar. 2015 21:16
I øvrigt vil jeg egentlig gerne fraråde folk at "debatterer" med Marianne ... Hun har nemlig udstilt jer som ateister med latterlige og ligegyldige kommentarer i den gruppe hun så ihærdigt gerne vil have medlemmer til ... :)
Gravatar #78 - gramps
11. mar. 2015 21:38
Steffi (77) skrev:
Hun har nemlig udstilt jer som ateister


Nej, det har vi sgu selv gjort.

Steffi (77) skrev:
med latterlige og ligegyldige kommentarer


Ja, hvad skal vi ellers få tiden til at gå med?
Gravatar #79 - Slettet Bruger [1245850121]
11. mar. 2015 21:57
Marianne Willert skrev:
Newz. er for ateister. De synes alle religiøse er tåber og gider ikke beskæftige sig med emnet.


Newz er ikke kun for ateister, men der er nok en del blandt os. Vi tror ikke på usynlige guder, men vi tilbeder derimod store selskaber som Microsoft, Google og Apple samt peprsoner som Gabe Newell, Steve Jobs og Steve Ballmer (wat). For disse religiøse symboler er vi villig til at gå i hellig virtuel og verbal krig, koste hvad det vil. Da vores våben er slemme ord og papsvær, så er det desværre en langtrukken krig med meget få omkomne. Som en del af vores våben arsenal, så har vi trolling og når en 3.-part kommer mellem os i vores hellige krig, ja så går vi til angreb på den fælles fjende med trolling som våben, enten til det ikke er sjovt mere eller til 3.-parten vælger at forlade os.
Gravatar #80 - chewie
12. mar. 2015 07:53
#75
Tjah det kan jo siges om de fleste religiøse mennesker. De eneste der ikke kan se problemet er dem selv...
Gravatar #81 - Ronson ⅍
12. mar. 2015 08:00
Newz. er for ateister. De synes alle religiøse er tåber og gider ikke beskæftige sig med emnet.
Det er alligevel det pæneste nogen kvinde har sagt om os.
Gravatar #82 - CBM
12. mar. 2015 09:01
#79
Det er da godt hun ikke generaliserer..... JEG er for eksempel ikke ateist :)
Gravatar #83 - Slettet Bruger [1245850121]
12. mar. 2015 09:04
CBM (82) skrev:
#79
Det er da godt hun ikke generaliserer..... JEG er for eksempel ikke ateist :)


Præcis hvad jeg mener! Er du så Google eller Apple?
Gravatar #84 - chewie
12. mar. 2015 10:00
http://www.thechurchofgoogle.org/Scripture/google_prayers.html skrev:
Our Google, who art in cyberspace,
Hallowed be thy domain.
Thy search to come,
Thy results be done,
On 127.0.0.1 as it is in the Googleplex.
Give us this day our daily searches,
And forgive us our spam,
As we forgive those who spam against us.
And lead us not into temptation,
But deliver us from Microsoft.
For thine is the search engine,
And the power,
And the glory,
Forever and ever.
Amen.
Gravatar #85 - Manofsciencemanoffaith
12. mar. 2015 11:22
CBM (82) skrev:
#79
Det er da godt hun ikke generaliserer..... JEG er for eksempel ikke ateist :)


Hvorfor ikke?
Gravatar #86 - CBM
12. mar. 2015 12:57
#83 : nok mest google :)
#85 : tjah man oplever jo lidt af hvert i løbet af livet :)
Gravatar #87 - Ronson ⅍
12. mar. 2015 13:12
Skal vi hijacke tråden og forsøge at omvende dig?
Gravatar #88 - Chewy
12. mar. 2015 16:30
tjah man oplever jo lidt af hvert i løbet af livet :)


Er det ikke netop et argument for at være ateist?
Gravatar #89 - spand-online
12. mar. 2015 16:41
Chewy (88) skrev:
Er det ikke netop et argument for at være ateist?


Det kommer vel an på hvad man oplever :)
Gravatar #90 - Manofsciencemanoffaith
12. mar. 2015 17:02
spand-online (89) skrev:
Det kommer vel an på hvad man oplever :)


Tjah, hvis du har snakket med Gud, så er der jo ikke så meget at diskutere.
Gravatar #91 - Hængerøven
12. mar. 2015 17:47
Manofsciencemanoffaith (90) skrev:
Tjah, hvis du har snakket med Gud, så er der jo ikke så meget at diskutere.


Tag du den med din lokale psykiater
Gravatar #92 - spand-online
12. mar. 2015 18:07
Manofsciencemanoffaith (90) skrev:
Tjah, hvis du har snakket med Gud, så er der jo ikke så meget at diskutere.


Jeg skulle hilse :)


nah jeg tror ikke på usynlige mænd. tandfeen sagde at de ikke findes.
Gravatar #93 - spand-online
12. mar. 2015 18:07
Men jeg synes det er synd at Marianne ikke skriver herinde mere
Gravatar #94 - Steffi
12. mar. 2015 21:23
Enig .. Men hun foretrækker altså sit eget forum, hvor hun absolut ikke er så flot formuleret som her :)
Gravatar #95 - holmen
13. mar. 2015 07:51
Er steffi en "cultist" eller bare en fra gedved?
Gravatar #96 - Slettet Bruger [1245850121]
13. mar. 2015 07:56
holmen (95) skrev:
Er steffi en "cultist" eller bare en fra gedved?


Gravatar #97 - thimon
13. mar. 2015 09:20
Apropos religion, så viser denne artikel at en oralsk dømmende gud ikke er nødvendig for at udvikle komplekse samfund.

http://videnskab.dk/kort-nyt/komplekse-samfund-ops...

Dermed ikke sagt at religion i form af primitive ånder etc. ikke har været nødvendigt for menneskets tidligere civile udvikling.

Man kan vel derfor sige at religion derfor ikke er nødvendig.

:)
Gravatar #98 - CBM
13. mar. 2015 14:40
For at citere southpark

"We cannot know with certainty if God or Christ exists. They COULD. Then Again There COULD be a giant reptilian bird in charge of everything. Can we be CERTAIN there isn't? NO, so it's pointless to talk about." :-)

"We don't take the lords name in vain in this house, just in case there IS one." :-)
Gravatar #99 - Steffi
19. mar. 2015 08:01
Jeg er bare en fra Gedved ... :)
Gravatar #100 - Slettet Bruger [1245850121]
19. mar. 2015 08:31
Steffi (99) skrev:
Jeg er bare en fra Gedved ... :)


Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login