mboost-dp1

Modtaget fake i7 920


Gå til bund
Gravatar #51 - lillesvin
29. jun. 2010 12:30
#44: Læs #38.
Gravatar #52 - Aputech
29. jun. 2010 12:35
Jeg har lige talt med ham.

Han har lige været derude for at aflevere varen og tale med den ansvarlige medarbejder. Han var imidlertid blevet syg, så der var ingen at tale med andet end folk, der henviser til netop denne medarbejder.

Han har fået en underskrift på at de har modtaget æsken.

Indtil den vedkommende medarbejder kommer sig fra sin madforgiftning står sagen lige nu i det uvisse.
Gravatar #53 - lillesvin
29. jun. 2010 12:39
O.o Well, that was unexpected!

Gad vide om de har tænkt sig at forsøge at køre ham træt?
Gravatar #54 - Ndrskv
29. jun. 2010 12:42
Hvorfor tager Hr. Thyregod ikke personligt hånd om sagen og får den afsluttet? Ombyt skidtet for kunden, og tag snakken med intel bagefter og få afklaret hvordan det her er sket...
Gravatar #55 - TWFH
29. jun. 2010 12:48
#49: Newegg havde netop ikke modtaget varer fra en godkendt leverandør, men fra IPEX som de ikke længere bruger af selv samme årsag.

Gravatar #56 - colombodk
29. jun. 2010 12:49
#50
Der hvor jeg "arbejder", har vi faktisk HD videoovervågning og kan se den type detaljer som I udtrykker tvivl om. Jeg har adgang til at gennemse 3 måneders video fra 50+ HD videokameraer i løbet af en halv time.

Alle virksomheder opererer i dag med elektronisk tracking af alle lagerbevægelser; det betyder at man altid ved præcis, hvad man har, hvor og hvor mange, hvilke bevægelser der er, og alting stregkodescannes ved alle bevægelser, og når det i SHGs tilfælde endda er et robotstyret lager, så opstår der meget sjældent situationer hvor svindel kan opstå internt i kæden.

I Neweggs tilfælde havde de brugt en uofficiel distributør og fået leveret udelukkende falske CPU'er. At SHG skulle have fået leveret en falsk CPU i en -formodentlig stor sending- i blandt en masse ikke-falske, er således en ny situation i forhold til tilfældet med Newegg. Men det er da muligt at det er sket, men det er efter min mening usandsynligt.
Gravatar #57 - Zombie Steve Jobs
29. jun. 2010 12:54
Kan vi ikke få de der billeder? Så er det lidt nemmere at hjælpe
Gravatar #58 - Aputech
29. jun. 2010 12:59
#57

Fra mig? Jo, jeg får dem han har sendt når han kommer tilbage og så poster jeg dem.

#56

Helt sikkert. Vi må se hvad der sker.
Jeg har en helt ren samvittighed og jeg stoler på hvad han siger og hvad jeg så.
Gravatar #59 - colombodk
29. jun. 2010 13:09
#58
Det er sgu i orden! :-) Vi må håbe at enten Intel eller SHG alligevel giver din ven en rigtig CPU, uanset hvor fejlen ligger.
Gravatar #60 - thyregod
29. jun. 2010 13:10
Hej Alle,

Da denne sag har høj prioritet her i huset, så har vi valgt at lave status på hele vores Intel lager. Desværre viser det sig, at en af vores officielle Intel distributører muligvis kan have kørt en ikke officiel Intel kasse ind på vores lager.

Det betyder at vi er ved at gennemgå alt og kunden naturligvis har fået sine penge retur, da han ikke skal stå i en klemme hvis der kan være den mindste tvivl.

Med venlig hilsen,

Shg.dk a/s

Poul Thyregod
direktør
Gravatar #61 - fidomuh
29. jun. 2010 13:16
#55

Oh, jeg har laest forkert saa :/

#60

Jeg tillader mig at kalde dig fuld af lort, igen.

Det sikrer kunden, at der ikke indkøbes fra suspekte distributører og derved elimineres muligheden for at få falske produkter ind på vores lager. Selvom vi kun handler med officielle Intel distributører, så gik jeg øjeblikkelig ud på lageret og kunne ved selvsyn se at de andre processorer i samme sending var 100 % i orden - ingen ønsker en Dansk gentagelse af den svindelsag der har kørt i USA! Vi har endvidere videooptagelser der følger alle vores varer ind og ud af huset og derved kan vi dokumentere der heller ikke flyttet rundt på produkterne i den proces. Mens produkterne venter på salg, så ligger de på vores robotlager hvor ingen har adgang og kun en server har overblik over hvor produkterne er placeret.

Vi har således tjekket vores indkøb, lager og konkluderer at det er en original version der har forladt vores lager.

Vi havde en samtale med kunden i går, men han ønskede ikke at komme forbi så vi kunne se den falske CPU og endvidere havde han tid til at køre et af billederne igennem Photoshop inden reklamationen ved os. Vi finder således sagen beklagelig, men kan på ingen måder accepterer at vi bliver beskyldt for svindel og kan heller ikke åbne en ladeport for at man ”bare” kan bytte sine falske CPU´er ved os.

Man kan så tænke – hvorfor ikke bare bytte den CPU og så undgå dårlig omtale i dette stærke forum??

Vi ønsker således ikke at være et sted, hvor man på e-bay kan handle en falsk CPU for 5$ for samtidig at købe en original ved os for derefter at bytte rundt og derved få pengene retur eller stå med 2 funktionsdygtige CPU´er!

Jeg ved at det er ord mod ord, men alt er 100 % dokumenteret på vores lager. Derfor er vores virksomhed ikke et oplagt valg, hvis man vil forsøge at lave numre!


Jeg har tilladt mig at highlighte de ting du skriver, som er direkte loegn.

Det er flot af jer at i indroemmer fejlen og betaler pengene retur, jeg haaber dog at kunden her returnerer resten af det koebte og faar alle sine penge retur.
Gravatar #62 - Aputech
29. jun. 2010 13:21
Tak for afklaringen. Vi har dog ikke modtaget nogen henvendelse fra jeres side endnu. Hvorfor vælger I at kommunikere gennem dette forum?

Og jeg vil se bort fra at blive kaldt medskyldig i bedrageri. Tror jeg.
Gravatar #63 - lillesvin
29. jun. 2010 13:22
Bare lige for en god ordens skyld, så skulle SHG måske lade "kunden" vide, at han "har fået sine penge retur", for det ved han åbenbart ikke endnu...
Gravatar #64 - MOA
29. jun. 2010 13:25
Pinligt. Især når man først har kaldt kunden og hans ven en bedrager, fordi man har sagt man har udført en masse fejlsøgninger.

Lortebutik.

P.s. jeg siger det iøvrigt videre til 9 andre.
Gravatar #65 - Zombie Steve Jobs
29. jun. 2010 13:26
Kontat Intel, de vil gerne undersøge da shg er authorized, men kræver at de ser pics, kvittering og så videre...
Gravatar #66 - Plimmer
29. jun. 2010 13:31
Uff.. Tror jeg vil tage op til overvejelse hvor jeg skal handle hardware i fremtiden. Det her er godt nok alt for meget bøvl for en fejl fra deres side af. Samtidigt at blive kaldt en bedrager for at spørge om råd herinde ser heller ikke alt for godt ud for SHG.
Gravatar #67 - Aputech
29. jun. 2010 13:32
#65

http://img293.imageshack.us/gal.php?g=img0831f.jpg

Her er de sendte billeder. Ingen kvittering indtil videre.
Gravatar #68 - squad2nd
29. jun. 2010 13:40
Det er for grineren. Så for eftertiden når man skal (hvis man gider) handle hos Shg.dk i deres butik, så skal man selv have et videokamera med så man kan dokumentere det hele. :-P

#1 Hvis du har ret i det her, så er du og din kammerat sateme blevet dårligt behandlet. Jeg forstår dog godt Shg.dk er lidt bange for hvis folk laver numre... men man kan godt iværksætte et apparat for at undersøge det. Laver du selv numre, kan de jo anklage dig for svindel... og det er en stor pris at betale for en latterlig CPU's skyld.
Gravatar #69 - colombodk
29. jun. 2010 13:44
#67
Wow, selve CPU'ens overflade ser ret "ægte" ud. Som den ligger der på æsken, så kunne man let blive snydt.

Faktisk lidt af en verdenssensation det her, det er kun det andet dokumenterede svindel med Intels CPU'er i verden. Det kommer helt sikkert på de internationale www-sider også.

Egentlig ikke så underlig at SHG var lidt skeptiske for det er da mega-usandsynligt at lige SHG i lille Danmark skulle blive ramt af sådan en svindelsag! Gad vide hvordan Newegg behandlede deres første kunder der henvendte sig med en fake CPU? Nok på ret samme måde, desværre...
Gravatar #70 - squad2nd
29. jun. 2010 13:47
#69

Og ikke nok med det, så viser det også at deres video-cam overvågning er det rene bullshit. Han forstod ikke engang at kigge materialet ordenligt efter, da der endelig var brug for det.
Det er jo ikke for sjov, men en virkelig alvorlig anklage imod Shg
Gravatar #71 - colombodk
29. jun. 2010 13:53
#70
Nu ved vi jo ikke, om hvad SHGs videoer faktisk kan vise, men så vidt jeg kan læse mig til, så skulle selve æskerne se meget autentiske ud. Could fool anyone...
Gravatar #72 - fidomuh
29. jun. 2010 14:01
#71

Mjah, imo ligger problemet mere i at direktoeren gaar ud og paastaar at han ved selvsyn har set at pakken er iorden da kunden faar den, at de HAR tjekket deres lager og HAR tjekket at alt er iorden.

It be all lies :)
Gravatar #73 - PazO
29. jun. 2010 14:05
#60
Jeg har aldrig oplevet noget så groft som at anklage en kunde for svindel!

Har tidligere handlet meget hos SHG, men det stopper her.
Gravatar #74 - colombodk
29. jun. 2010 14:16
HAR direktøren *faktisk* skrevet, eller sagt, at han mente at kunden var svindlere?
Gravatar #75 - Zombie Steve Jobs
29. jun. 2010 14:17
#74
Jeg ved at det er ord mod ord, men alt er 100 % dokumenteret på vores lager. Derfor er vores virksomhed ikke et oplagt valg, hvis man vil forsøge at lave numre!
Gravatar #76 - fidomuh
29. jun. 2010 14:17
#74

Vi havde en samtale med kunden i går, men han ønskede ikke at komme forbi så vi kunne se den falske CPU og endvidere havde han tid til at køre et af billederne igennem Photoshop inden reklamationen ved os. Vi finder således sagen beklagelig, men kan på ingen måder accepterer at vi bliver beskyldt for svindel og kan heller ikke åbne en ladeport for at man ”bare” kan bytte sine falske CPU´er ved os.

Man kan så tænke – hvorfor ikke bare bytte den CPU og så undgå dårlig omtale i dette stærke forum??

Vi ønsker således ikke at være et sted, hvor man på e-bay kan handle en falsk CPU for 5$ for samtidig at købe en original ved os for derefter at bytte rundt og derved få pengene retur eller stå med 2 funktionsdygtige CPU´er!

Jeg ved at det er ord mod ord, men alt er 100 % dokumenteret på vores lager. Derfor er vores virksomhed ikke et oplagt valg, hvis man vil forsøge at lave numre!


Det ville jeg tolke ret meget som en anklage.
Gravatar #77 - Slettet Bruger [978408155]
29. jun. 2010 14:18
#74

Yeat right.. Det er ligeså meget direktøren der skriver her som det er direktøren der sender deres nyhedsbrev rundt
Gravatar #78 - squad2nd
29. jun. 2010 14:20
#77
Shg.dk's nyhedsbreve er også pisseirriterende, så det kunne sagtens være skrevet af direktøren!
Gravatar #79 - Aputech
29. jun. 2010 14:21
thyregod (36) skrev:


Vi havde en samtale med kunden i går, men han ønskede ikke at komme forbi så vi kunne se den falske CPU og endvidere havde han tid til at køre et af billederne igennem Photoshop inden reklamationen ved os. Vi finder således sagen beklagelig, men kan på ingen måder accepterer at vi bliver beskyldt for svindel og kan heller ikke åbne en ladeport for at man ”bare” kan bytte sine falske CPU´er ved os.

Man kan så tænke – hvorfor ikke bare bytte den CPU og så undgå dårlig omtale i dette stærke forum??

Vi ønsker således ikke at være et sted, hvor man på e-bay kan handle en falsk CPU for 5$ for samtidig at købe en original ved os for derefter at bytte rundt og derved få pengene retur eller stå med 2 funktionsdygtige CPU´er!

Jeg ved at det er ord mod ord, men alt er 100 % dokumenteret på vores lager. Derfor er vores virksomhed ikke et oplagt valg, hvis man vil lave numre


Det ligger i det udsagn.
Gravatar #80 - cjoey
29. jun. 2010 14:22
Så vidt jeg ser det er det ikke shg der har lavet fejlen her. De skal selvfølgelig stole på leverandørene, når disse er Intel Channel Partners. De har først fået varen retur i dag og herefter sat kniven for struben på leverandøren. Disse har så knækket og erkendt at der kunne være falske imellem og derfor stopper shg salget, mens de tjekker alle dem der er på lageret. Kunden har fået pengene tilbage og vil formentlig blive oplyst herom.

Det understreget bare at man altid skal tjekke det man har fået udleveret mens man står i butikken. Det gælder både shg og andre steder, hvor man udleverer varer til kunder.

Jeg er dog enig i at det var unødvendigt at insinuere at kunden er en svindler, men det var helt sikkert ikke meningen.
Gravatar #81 - Aputech
29. jun. 2010 14:22
Men vi venter stadig på en officiel henvendelse, ikke kommunikation gennem dette forum.

Edit: Udmelding modtaget.
Gravatar #82 - squad2nd
29. jun. 2010 14:26
#80

Det er rigtigt det ikke er Shg der har lavet fejlen, og hvis de havde udmeldt "vi foretager en grundig undersøgelse med det samme", så ville folk også være forstående og have respekt.

Men at feje en kunde af bordet som var han det mest løgnagtige lort, DÉT er sateme deres ansvar!
Gravatar #83 - Billy Blaze
29. jun. 2010 14:26
#80
Nu ved vi ikke om det virkelig er Hr. Thyregod som skriver herinde, men hvis det er, så er det ualmindelig dårlig stil at gå så meget i offensiven når kunden kommer og fremviser en falsk CPU. Hvad med at man hos SHG lige tjekkede inden og tog kunden seriøs, i stedet for at gå helt sukkerkold med det samme og beskylde kunden for at svindle.

Godt nok tamt af SHG...

[Edit] 2 sek for sent!
Gravatar #84 - trylleklovn
29. jun. 2010 14:27
Synes folk er hurtigt ude og udtale sig om noget de under ingen omstændigheder kan have det fulde overblik over.

Jeg synes SHG har handlet helt korrekt i denne her sag, de har som forhandler en hvis indsigt i deres egne og leverandørernes forhold, og har tilmed taget ekstra hensyn til at undgå denne problemstilling. At de så efterfølgende opdager at der er et problem med deres leverandør, på trods af at de har gjort en ekstra indsats for at netop det ikke skulle ske, kan da på ingen måde være deres problem. De gør dog alt for at rette op på det nu.

Og at de, pga. al den ekstra indsats med en rimelig sikkerhed kan vurdere, at det i højere grad er sandsynligt at kunden har fusket, end at deres leverandør skulle have gjort det, er da helt naturligt.


Det er selvfølgelig uheldigt at det så viser sig, at kunden sandsynligvis ikke har fusket, efter at shg som udgangspunkt har meldt ud at denne må have gjort det. Men jeg har udelukkende den opfattelse at SHG tydeligvis er professionelle og ganske vidende om hvordan markedet fungerer.


Jeg har før handlet hos SHG og denne sag ændrer ikke på dette.
Gravatar #85 - Aputech
29. jun. 2010 14:35
Tak for hjælpen, (næsten) alle sammen!

I lovez the internetz.
Gravatar #86 - Billy Blaze
29. jun. 2010 14:36
#84
Successful employee is successful :)

Aj, jeg kan ikke lige se hvordan man ikke kan synes at SHG har grebet den her sag forkert an.
Gravatar #87 - squad2nd
29. jun. 2010 14:36
#84

Jeg har før handlet hos SHG og denne sag ændrer ikke på dette.


Mon det ikke ændrer sig den dag hvor du selv sidder med en harddisk der er lavet af gedeafføring, et motherboard lavet af sammenpressede Mariekiks kiks eller en Ramblok lavet af Jakabov?

Så er det jo ikke sjovt ikke at kunne få byttet skidtet, måske miste pengene, og oveni hatten blive inddirekte anklaget for svindel.


#85
Tror jeg taler for en del når jeg siger, 'you're welcome'. Under normale omstændigheder ville det være fedt hvis du kunne donere noget hardware, men det er vist ligemeget!!
Gravatar #88 - MOA
29. jun. 2010 14:37
trylleklovn (84) skrev:
Synes folk er hurtigt ude og udtale sig om noget de under ingen omstændigheder kan have det fulde overblik over.

Jeg synes SHG har handlet helt korrekt i denne her sag, de har som forhandler en hvis indsigt i deres egne og leverandørernes forhold, og har tilmed taget ekstra hensyn til at undgå denne problemstilling. At de så efterfølgende opdager at der er et problem med deres leverandør, på trods af at de har gjort en ekstra indsats for at netop det ikke skulle ske, kan da på ingen måde være deres problem. De gør dog alt for at rette op på det nu.

Og at de, pga. al den ekstra indsats med en rimelig sikkerhed kan vurdere, at det i højere grad er sandsynligt at kunden har fusket, end at deres leverandør skulle have gjort det, er da helt naturligt.


Det er selvfølgelig uheldigt at det så viser sig, at kunden sandsynligvis ikke har fusket, efter at shg som udgangspunkt har meldt ud at denne må have gjort det. Men jeg har udelukkende den opfattelse at SHG tydeligvis er professionelle og ganske vidende om hvordan markedet fungerer.


Jeg har før handlet hos SHG og denne sag ændrer ikke på dette.

Problemet er jo at hr. Thyrenosser skriver han ved selvsyn kan konludere at kunden og hans ven er svindlere, for han har jo 100% styr på sit lager.

Gravatar #89 - Gudmundur
29. jun. 2010 14:41
Hello everyone.

I am the guy who bought the fake i7 CPU.

I just got a call from SHG they're going to send me a new genuine CPU via express delivery. So the case is closed.

I want to thank everyone that paid any interest in this. It probably helped out more than we could imagine.

Have a nice sunny day everyone and I am gonna setup my new rig tonight.

mvh,
/Gudmundur
Gravatar #90 - lillesvin
29. jun. 2010 15:11
#87: "Ramblok lavet af Jakabov" <- Hahahahaa! +1 for et sejt mentalt billede, der opvejer regnskyllen og gråvejret, der ligepludselig overtog Århus.

Edit: Btw, officially congrats, Gudmundur! Looking forward to hearing about your new rig made entirely out of awesome and win!
Gravatar #91 - fidomuh
29. jun. 2010 15:16
#84

Jeg synes SHG har handlet helt korrekt i denne her sag


De gik direkte ud og loej om hvad de har foretaget af interne tjek og insinuerede ret kraftigt at manden var en svindler?

Hvad skal der til for at du synes et firma goer noget forkert? Skal de voldtage boern paa aaben gade? :)

på trods af at de har gjort en ekstra indsats for at netop det ikke skulle ske, kan da på ingen måde være deres problem.


Det er altid deres problem, isaer naar man paastaar at have tjekket det ved selvsyn.

Det er selvfølgelig uheldigt at det så viser sig, at kunden sandsynligvis ikke har fusket, efter at shg som udgangspunkt har meldt ud at denne må have gjort det


Det er ikke et udgangspunkt at paastaa at man selv har tjekket videoovervaagning, resten af sendingen og generelt deres lager.

Det er bare loegn.
Gravatar #92 - cjoey
29. jun. 2010 16:45
Fido...Thyregod skriver at han har tjekket at dét der er kommet ind fra lageret er det der er kommet ud til kunden. Det er det eneste han selv er herre over i processen. Det har han da ikke løjet om. Lad os nu ikke blæse hans rolle op.

Ved selvsyn har han tjekket resten af de 920'ere på lageret. Senere skriver han at de tjekker resten af Intel beholdningen. Igen, ingen løgn. Muligvis har du bare misforstået hvad han har skrevet?
Gravatar #93 - Slettet Bruger [978408155]
29. jun. 2010 17:13
lillesvin (90) skrev:
#87: "Ramblok lavet af Jakabov" <- Hahahahaa! +1 for et sejt mentalt billede, der opvejer regnskyllen og gråvejret, der ligepludselig overtog Århus.

Edit: Btw, officially congrats, Gudmundur! Looking forward to hearing about your new rig made entirely out of awesome and win!


Heh, nu får jeg pludselig følelsen af at hele tråden her er scam og PR ^^
Gravatar #94 - Zombie Steve Jobs
29. jun. 2010 17:23
#92 At han starter med sådan en svada i stedet for: Enten at holde sin kæft, indtil han har styr på situationen eller sige, vi undersøger. Så kommer han senere og siger "'ammen det er nok her der er en fejl alligevel", det duer jo ikke.
At sige han lyver er måske over stregen, men det er fanneme ikke særligt servicemindet.
Gravatar #95 - lillesvin
29. jun. 2010 18:34
SlettetBruger (93) skrev:

Heh, nu får jeg pludselig følelsen af at hele tråden her er scam og PR ^^


Huh? Hvad i alverden får dig på den tanke?

I en helt anden sammenhæng, så har jeg en lille mistanke om, at vendepunktet var da SHG så den her label: http://img684.imageshack.us/f/img0838q.jpg/
Så vidt jeg kan se vha. Google Images, så er den ikke på nogle af de andre fake bokse, man har fundet. Måske en, der er sat på i forb. med SHGs interne håndtering af varen? I så fald er det temmelig entydigt bevis på, at boksen har været gennem SHGs hænder.

Just a thought.
Gravatar #96 - Gudmundur
29. jun. 2010 18:42
Still no CPU :/

Gravatar #97 - Slettet Bruger [978408155]
29. jun. 2010 18:42
Det er bare en følelse... man gør hvad man kan for at få opmærksomhed i de her tider :P bare se på "alt gives bort"
Gravatar #98 - Aputech
29. jun. 2010 19:04
No fake. Ingen CPU før i morgen.
Gravatar #99 - cjoey
29. jun. 2010 20:37
#95

Det er ikke en shg-label... :-)
Gravatar #100 - Jakob Jakobsen
29. jun. 2010 20:59
Sochet
Undrer mig at de går så langt for at forfalske et produkt, men ikke bruger 2 minutter på at kontrollere for stavefejl.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login