mboost-dp1

Modtaget fake i7 920


Gå til bund
Gravatar #1 - Aputech
28. jun. 2010 14:17
Hey folks.

En af mine venner bestilte og afhentede samme dag en i7 920 processor fra SHG.dk. Det var i lørdags d. 26 juni.
Da han kom hjem viste den sig at være fake, og nu ønsker SHG ikke at kendes ved den, og påpeger at de kun bestiller fra officielle Intel distributører. De fraskriver sig al ansvar, med andre ord.

Er der nogle der ved hvad han har af muligheder nu, eller er der nogle der har oplevet lignende?
Gravatar #2 - Magten
28. jun. 2010 14:21
NewEgg har vist haft nogle problemer med fake i7 920'ere også:
http://www.engadget.com/2010/03/07/newegg-sells-30...
Gravatar #3 - Aputech
28. jun. 2010 14:24
Yep, dem har vi også set efterfølgende, men det hjælper ikke rigtigt med noget. Ikke andet end vi har kunne se at det drejer sig om helt samme fakes. De ligner dem på en prik.

Gravatar #4 - milandt
28. jun. 2010 14:30
Så er det heldigt at han har 14 dages fuld returret når han handler online. Retur med den hurtigst muligt. Nægter SHG at tilbagebetale de penge der er betalt, så få din ven til at kontakte sin bank der kan tilbageføre beløbet for ham.
Gravatar #5 - Aputech
28. jun. 2010 14:40
Det virker ikke som at det bliver en mulighed at få refunderet pengene eller få en ny fra dem.

De påstår hårdnakket, at den ikke kommer fra dem, og at de står uden ansvar i sagen.

Kigger lige på det med banken.



Gravatar #6 - siliankaas
28. jun. 2010 14:42
#1 Hvordan ved du den er fake?

#4 Kommer an på om de har købt den online jo...

#1 Hvis du kan se med det blotte øje at den er fake, ville jeg da tage tilbage til SHG og sige at de kan se det ved selvsyn.

Jeg tror ikke på SHG bevist køber fake CPU, så det er sandsynligt at de kan gå ud på lageret og finde en mere der er fake(??)
Gravatar #7 - Aputech
28. jun. 2010 14:50
Jeg var med ude og hente den og tog med hjem til ham, hvor han gik igang med montere det hele. Han købte ved samme lejlighed et nyt motherboard og nye RAM og dem var der intet galt med.

Så det er ved selvsyn.

Der er tale om et stykke blik med et klistermærke på og en stor tung blok lavet i et eller hvidt kunstmateriale, der skulle forestille at være blæseren.

Der er ingen der siger at det drejer sig om en overlagt handling fra deres side, men de nægter som sagt et hvert kendskab eller tilknytning til varen.
Gravatar #8 - milandt
28. jun. 2010 14:57
siliankaas (6) skrev:
#4 Kommer an på om de har købt den online jo...
Nej ok, det antog jeg bare.

Aputech (7) skrev:
Der er ingen der siger at det drejer sig om en overlagt handling fra deres side, men de nægter som sagt et hvert kendskab eller tilknytning til varen.
Har I ingen kvittering eller noget andet der beviser at I har købt dem hos SHG?
Gravatar #9 - Aputech
28. jun. 2010 15:01
Jo, det hele. Varenummeret på kvitteringen stemmer bare ikke overens med nummeret på æsken.

Han tager ud til dem nu, inden de lukker klokken 18.00.

Men han ringede til dem tidligere i dag, hvor han fik besked på de intet kunne eller ville gøre for ham.
Gravatar #10 - kinaholm
28. jun. 2010 15:03
Glæder mig til at følge med i den her sag - vær sød at opdatere os :)
Gravatar #11 - Zombie Steve Jobs
28. jun. 2010 15:08
billeder, cpu, kvittering, indpakning, alt plz.
Gravatar #12 - Aputech
28. jun. 2010 15:13
#11
Det har jeg ikke adgang til lige nu. Jeg sidder på arbejde med min telefon her.
Gravatar #13 - fidomuh
28. jun. 2010 15:20
Jeg gaar ud fra at han bestilte online?

Da du var med ude og hente varen, kan du jo bevidne at det er selvsamme aeske som i modtog fra SHG.

Derfor skulle der ikke vaere de store ben i det..
Gravatar #14 - Frandsen
28. jun. 2010 15:20
Ligner den dem fra Newegg?
Reported fake Intel CPU sold at Newegg
Gravatar #15 - Niklas H
28. jun. 2010 15:27
#14 Læs #3
Gravatar #16 - Aputech
28. jun. 2010 15:29
#13

Yup. Over nettet og afhentning samme dag. Vi må se hvad der sker.

#14

Helt samme ja.
Gravatar #17 - fidomuh
28. jun. 2010 15:32
#16

Well, saa har i 14 dages fuld returret. Du skal bare returnere praecis det du modtog, saa er det SHGs problem at finde ud af resten.

Jeg ville nok kontakte forbrugerraadet hvis ikke SHG giver sig idag. :)
Gravatar #18 - Aputech
28. jun. 2010 15:38
Han blev nødt til at vente til i morgen med at tage derud, så det trækker lidt ud.

Og han ringer også til forbrugerklagenævnet i morgen. Han prøvede ellers tidligere i dag, men deres telefontid er mellem 9 og 12, så det nåede han ikke.
Gravatar #19 - D_V
28. jun. 2010 15:44
Da det ser ud som om det er et kendt problem, kan du vel i sidste ende tage fat direkte i Intel og beklage dig over at deres reseller nægter at stå ved hvad de sælger.
Gravatar #20 - The-Lone-Gunman
28. jun. 2010 16:15
Sig han skal tage ud i butikken og skabe sig til at de giver ham ret, eller at de ringer efter politiet.

At være barnlig er desværre den mest effektive måde at få ret som forbruger på, hvis almindelig fornuft ikke virker i første omgang.
Gravatar #21 - terracide
28. jun. 2010 16:29
Tag fat i Intel direkte.
Så skal de nok tage fat i shg.dk...tvivler på at shg.dk vil stille sig på bagbenene overfor Intel.
Gravatar #22 - Slettet Bruger [978408155]
28. jun. 2010 16:50
terracide (21) skrev:
Tag fat i Intel direkte.
Så skal de nok tage fat i shg.dk...tvivler på at shg.dk vil stille sig på bagbenene overfor Intel.


really? hvorfor skulle store intel bøvle med lille bitte skod SHG?
Gravatar #23 - Zombie Steve Jobs
28. jun. 2010 18:40
#22 fordi de vel er det ansigt som kunden sætter på Intel?
Gravatar #24 - cjoey
28. jun. 2010 19:53
Hey, jeg arbejder hos shg.dk. Jeg har lige sendt linket til vores indkøbsafdeling for at høre om de kan finde ud af noget.

Stay tuned...
Gravatar #25 - kinaholm
28. jun. 2010 19:58
#24 - Fedt gjort! :)
Gravatar #26 - siliankaas
28. jun. 2010 19:59
#24 Thumbs up
Gravatar #27 - Aputech
28. jun. 2010 20:45
Fedt!
Gravatar #28 - Dr.pikkuk
29. jun. 2010 08:26
trusler om politianmeldelse plejer også at have god effekt - og i og med at du kan bevidne forløbet tror jeg at din ven har en stærk sag.
prøv også evt trusler med ekstra bladet eller lign. det er nemlig rigtigt hvad der tidligere er blevet skrevet at det desværre hjælper at skabe sig.
Gravatar #29 - Aputech
29. jun. 2010 08:31
Vi må se hvad der sker i dag.

Alle nævnte fremgangsmåder er til overvejelse :)
Gravatar #30 - fidomuh
29. jun. 2010 08:35
#29

Hvis ikke de giver sig, kan jeg lige hoere MetroXpress om de har lyst til at koere en historie paa det :)
Gravatar #31 - terracide
29. jun. 2010 08:47
SlettetBruger (22) skrev:
terracide (21) skrev:
Tag fat i Intel direkte.
Så skal de nok tage fat i shg.dk...tvivler på at shg.dk vil stille sig på bagbenene overfor Intel.


really? hvorfor skulle store intel bøvle med lille bitte skod SHG?


De gjorde det samme ved Newegg, da newegg påstod det var ved en fejl at nogle "demovarer" var blevet sendt ud.

Intel gik ud og sagde dét vvar en fed løgn...Newegg trak i land...og indrømmede de var købt af en levenradør som rigtige i7'er...

Terra - Intel tager fake CPU's alvorligt...
Gravatar #32 - fidomuh
29. jun. 2010 08:52
#31

Newegg har en faktor 100 i salg ifht. SHG, men ja, Intel er ekstremt nazi med den slags..

Det er satme ogsaa daarlig PR, baade for Intel og for deres leverandoerer! :)
Gravatar #33 - Slettet Bruger [978408155]
29. jun. 2010 09:22
fidomuh (32) skrev:
Newegg har en faktor 100 i salg ifht. SHG, men ja, Intel er ekstremt nazi med den slags..


XD, my point exactly.

Vi følger tråden spændt
Gravatar #34 - Aputech
29. jun. 2010 09:50
Han tager derud om en times tid. Update følger...
Gravatar #35 - Aputech
29. jun. 2010 10:09
Han har i mellemtiden talt med forbrugerklagenævnet, og de mener, at han har en god sag, og hvis ikke det løser sig i dag, vil de gerne køre sagen videre.

De var samtidig positivt indstillet ift en politianmeldelse, hvis altså sagen ikke løser sig ad normale veje.
Gravatar #36 - thyregod
29. jun. 2010 10:40
Det er korrekt at vi er blevet kontaktet af en kunde der påstod at han havde købt og hentet en falsk CPU ved os…

Shg.dk er dog den eneste virksomhed i Danmark der er med i Intel´s online program og derved indberetter vi alt til Intel. Det sikrer kunden, at der ikke indkøbes fra suspekte distributører og derved elimineres muligheden for at få falske produkter ind på vores lager. Selvom vi kun handler med officielle Intel distributører, så gik jeg øjeblikkelig ud på lageret og kunne ved selvsyn se at de andre processorer i samme sending var 100 % i orden - ingen ønsker en Dansk gentagelse af den svindelsag der har kørt i USA! Vi har endvidere videooptagelser der følger alle vores varer ind og ud af huset og derved kan vi dokumentere der heller ikke flyttet rundt på produkterne i den proces. Mens produkterne venter på salg, så ligger de på vores robotlager hvor ingen har adgang og kun en server har overblik over hvor produkterne er placeret.

Vi har således tjekket vores indkøb, lager og konkluderer at det er en original version der har forladt vores lager.

Vi havde en samtale med kunden i går, men han ønskede ikke at komme forbi så vi kunne se den falske CPU og endvidere havde han tid til at køre et af billederne igennem Photoshop inden reklamationen ved os. Vi finder således sagen beklagelig, men kan på ingen måder accepterer at vi bliver beskyldt for svindel og kan heller ikke åbne en ladeport for at man ”bare” kan bytte sine falske CPU´er ved os.

Man kan så tænke – hvorfor ikke bare bytte den CPU og så undgå dårlig omtale i dette stærke forum??

Vi ønsker således ikke at være et sted, hvor man på e-bay kan handle en falsk CPU for 5$ for samtidig at købe en original ved os for derefter at bytte rundt og derved få pengene retur eller stå med 2 funktionsdygtige CPU´er!

Jeg ved at det er ord mod ord, men alt er 100 % dokumenteret på vores lager. Derfor er vores virksomhed ikke et oplagt valg, hvis man vil forsøge at lave numre!

Med venlig hilsen,

Shg.dk a/s

Poul Thyregod
direktør
Gravatar #37 - Aputech
29. jun. 2010 10:49
Han er på vej ud til jer nu med det hele. Han var på arbejde i går og kunne ikke nå ud til jer.

Ja, han croppede dem i PS før han sendte dem, men han har samtidig sendt jer originalerne. Det kan hurtigt udredes om filerne er manipulerede.

Der er ingen der siger at I på nogen måde har gjort noget af dette overlagt.

Denne tråd blev oprettet for at høre folk om råd og muligheder.

Han er som nævnt tidligere på vej ud til jer.
Gravatar #38 - Aputech
29. jun. 2010 10:58
Og jeg var som sagt med ham ude og hente varene og tog med hjem til ham for at sætte det op. Han taler dog ikke dansk, da han er islænding og derfor har jeg valgt at bruge dette forum for at høre de andre brugere ad.

Jeg har dertil været bruger herinde i et stykke tid nu og jeg har ikke i sinde at sætte min troværdighed her, apple fanboi eller ej, overstyr.
Gravatar #39 - milandt
29. jun. 2010 11:01
thyregod (36) skrev:
[...]så gik jeg øjeblikkelig ud på lageret og kunne ved selvsyn se at de andre processorer i samme sending var 100 % i orden


thyregod (36) skrev:
Mens produkterne venter på salg, så ligger de på vores robotlager hvor ingen har adgang


Så nogen (inkl. dig selv) har altså adgang til jeres lager uden videre.

thyregod (36) skrev:
Vi havde en samtale med kunden i går, men han ønskede ikke at komme forbi så vi kunne se den falske CPU


Aputech (34) skrev:
Han tager derud om en times tid. Update følger...


Aputech (38) skrev:
Han taler dog ikke dansk


I må have misforstået hinanden, da han ikke taler dansk. Er spændt på at høre konklusionen af besøget hos jer.
Gravatar #40 - terracide
29. jun. 2010 11:22
SlettetBruger (33) skrev:
XD, my point exactly.

Vi følger tråden spændt


Du er vist ikke klar over HVOR "nazi" Intel er når det kommer til den her slags sager ;)
Gravatar #41 - fidomuh
29. jun. 2010 11:30
#36

Vi har således tjekket vores indkøb, lager og konkluderer at det er en original version der har forladt vores lager.


Men ud fra vidneberetningen kan vi konkludere at det er en falsk der har forladt jeres lager, om det saa er dig, din medarbejder eller en helt 3. der har byttet rundt, er ligegyldigt.

SHGs medarbejder har, ifoelge vidner, leveret en falsk CPU til en kunde og naegter nu at goere noget ved sagen.

Jeg kunne meget godt taenke mig at se de her videooptagelser der beviser at det er en original der forlader jeres lager.
De maa jo saa foelge kassen ret praecist, uden nogen former for daekning af kassen overhovedet, hele vejen til kunden?

Og ja, det er ord mod ord, heldigvis har forbrugerraadet en positiv indstilling overfor sagen.

Dertil kommer saa at det ikke er foerste gang SHG bruger lyssky metoder til at komme udenom defekte produkter.
Gravatar #42 - Aputech
29. jun. 2010 11:39
fidomuh (41) skrev:


Jeg kunne meget godt taenke mig at se de her videooptagelser der beviser at det er en original der forlader jeres lager.
De maa jo saa foelge kassen ret praecist, uden nogen former for daekning af kassen overhovedet, hele vejen til kunden?


Den konklusion finder jeg også interssant.

fidomuh (41) skrev:


Dertil kommer saa at det ikke er foerste gang SHG bruger lyssky metoder til at komme udenom defekte produkter.


Fortæl, fortæl.
Gravatar #43 - fidomuh
29. jun. 2010 11:52
#42

Den konklusion finder jeg også interssant.


Dertil kommer saa ogsaa, at indholdet i kassen sagtens kan have vaeret fake, selvom den eksterne kasse var OK.

Og det var en tidligere sag med et bundkort, hvor der var problemer med stabiliteten ifht. RAM og CPU.

Vi sendte det ind til RMA og fik det retur som "Det virker helt fint".
Monterer det og faar 100% samme fejl efter ganske kort tid.

Sender det ind til RMA igen, med CPU'en siddende i, samt RAM medfoelgende (saa de kan teste det) og faar at vide, at der er boejede CPU pins i soklen, saa de vil ikke roere ved det...
Vi faar det saa retur og tester og nu kan motherboardet end ikke boote.

Deres "bevis" for at det var 'mig der havde oedelagt det' var et billede taget efter cpu'en var taget ud af soklen.

Men da vi ikke selv havde taget billeder af en sokkel med en virkende cpu i (cpu'en blev som sagt sidden i, i virkende tilstand, ved indsendelse), blev det bare til en lang smaedekamp frem og tilbage, hvor SHG kom med ganske nedsaettende bemaerkning og selveste Thyregoderne (far og soen) var med i det hele.

Ikke at jeg paastaar de bevidst har oedelagt det, men jeg sendte noget ind der semi-virkede, uden boejede pins, men fik noget der 100% ikke virkede retur.

Dertil kommer saa, at de leverede et defekt grafikkort i samme omgang, efter RMA paastod de saa at der ikke var indsendt tilbehoer med (der manglede kun Far Cry 2 som fulgte med), selvom vi havde sendt det ind som 'komplet' og netop havde markeret dette i RMA sagen.
Det skal saa ogsaa naevnes at grafikkortet blev indsendt som defekt efter vejledning af XFX Support (producenten) idet det blev 110 grader varmt under det mindste load.
SHG mente ikke at dette var et problem, da maskinen jo sagtens kunne traekke 3D Studio Max hele natten over! .... Saa de var meget taet paa bare at sende det retur med en teknikerloen smidt oveni, paa postopkraevning, ioevrigt, saa du ikke kan faa dine ting, uden at acceptere regningen.
(Hvilket nok egentligt er 100% ulovligt)

Alt i alt er SHG bare en utroligt uorganiseret shop, og den gamle 'service' man kom efter, eksisterer bare ikke mere.

Det er ioevrigt samme direktoer hos ProShop, PRC Data og Gate58.

Jeg er ikke kunde der mere, paatrods af at have haft flere firma konti der og lavet indkoeb for *MANGE* penge hos dem.
Gravatar #44 - colombodk
29. jun. 2010 12:16
#1
Sagen lyder mystisk, især når direktøren skriver, at de har videoovervågning og tracking på alle deres produkter. Du er sikker på at din ven er helt ærlig mht cpu'en?

#43
Du lyder som en komplet nar. Når du selv beskadiger cpu-soklen, så er det ikke sælgers problem, men dit.

Selv om du markerer, at et produkt er "komplet", og så samtidig skriver, at et medfølgende spil mangler, så er produktet jo netop IKKE komplet.
Gravatar #45 - Niklas H
29. jun. 2010 12:20
#44 Læs #7

Aputech (7) skrev:
Der er tale om et stykke blik med et klistermærke på og en stor tung blok lavet i et eller hvidt kunstmateriale, der skulle forestille at være blæseren.
Gravatar #46 - colombodk
29. jun. 2010 12:22
#45
har rettet mit indlæg.
Gravatar #47 - fidomuh
29. jun. 2010 12:22
#44

Du lyder som en komplet nar.


Du lyder som en god pik sutter, men det er irrellevant.

Når du selv beskadiger cpu-soklen, så er det ikke sælgers problem, men dit.


Men jeg har ikke beskadiget soklen.
Jeg ved godt at det kan vaere svaert at forstaa naar jeg skriver at motherboardet virkede (omend ustabilt med netop de RAM/CPU), der ingen fejl var paa soklen og CPU'en blev medsendt fastmonteret.

[add]
Selv om du markerer, at et produkt er "komplet", og så samtidig skriver, at et medfølgende spil mangler, så er produktet jo netop IKKE komplet.


Beklager hvis du ikke forstod mig, men spillet blev sendt med ind. Pakken var komplet.
De sendte ikke spillet med retur.

Efter et par uger fik vi det retur, kamp-ridset og totalt smadret.

Saa efter lidt mere brok frem og tilbage, fik vi et nyt.
Gravatar #48 - lillesvin
29. jun. 2010 12:26
Springer lige ind her som ven af aputech og hans ven.

Jeg synes det er imponerende, at hr. Thyregod har kunnet finde tid til at kigge sine antageligt lange videooptagelser igennem, for at verificere sine påstande. Også ret imponerende, at deres overvågning er så HD, at han kan aflæse registreringsnumrene på boksene. I den forbindelse er det sjovt, at han ikke har bemærket at 'socket' var stavet 'sochet' på mærkaten med reg.nr.

Jeg er bange for at SHG stejler ekstra meget, fordi vores ven taler engelsk. (Som Thyregod jo sagde, så er det sikkert en scam.) Men hvorfor skulle han gøre sig besværet med at købe en falsk processor på eBay for at scamme SHG, for så alligevel at lægge flere tusind kroner for bundkort og RAM?
Gravatar #49 - fidomuh
29. jun. 2010 12:28
#48

For at spare penge et eller andet sted, de satans islaendere er jo at sidestille med de famoes 'sandniggers' eller bare de rigtige 'niggers', fra Nigeria ... ;)

I det hele taget synes jeg det er utroligt at Thyregod finder tid til at gaa personligt ind i en sag som denne, naar det er rimeligt aabenlyst at selv NewEgg har faaet en sending crap fra en godkendt leverandoer.
Gravatar #50 - Aputech
29. jun. 2010 12:29
#44

Du har tydeligvis ikke læst hele tråden for mange af de ting du skriver bliver forklaret som tråden løber.

Jeg finder videoargumentet lidt suspekt i og med at det implicerer at Hr. Thyregod har set og clearet flere dages, måske ugers overvågningsmateriale. Det spiller ikke helt for mig.

Jeg var som sagt selv med hele vejen, og man skal kigge grundigt efter på kassen for at kunne se at den er fake. Men man ved det straks når man åbner æsken.

Kan Hr. Thyregod spotte en fake fra en ægte på båndene - det tvivler jeg på.

Og ja, jeg stoler fuldt ud på ham.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login