mboost-dp1

Hi3G - 3 Danmark

3 undskylder nedbrud med 1 times taletid til alle mobilkunder

- Via newz.dk - , redigeret af Net_Srak

For en uge siden oplevede teleselskabet 3, hvad de efterfølgende har kaldt det værste nedbrud i deres 7-årige tid her i Danmark. Nedbruddet medførte, at nogle kunder ikke kunne ringe, sende sms eller anvende mobilt bredbånd i op til 16 timer.

3 har allerede undskyldt mange gange og beklaget, at den planlagte softwareopdatering af noget centralt udstyr ikke gik efter planen. Nu kommer der så en mere kontant undskyldning.

I en sms til sine kunder har 3 meddelt, at de vil give alle mobilkunder 60 minutter gratis tale i løbet af november.

Sms fra 3 skrev:
Hej. Den 19. okt blev vi ramt af et nedbrud. Vi giver derfor alle mobilkunder 60 min. gratis tale i nov. Du får en ny sms, når de 60 min gratis tale er aktiveret. Vh 3

Alle 3’s over 300.000 kunder blev berørt af nedbruddet.

Opdatering: Det forlyder nu fra 3’s kundeservice at de, der “kun” har internet hos 3, vil få gratis musik i november måned.





Gå til bund
Gravatar #1 - LinguaIgnota
26. okt. 2010 11:59
Jeg vil hellere have noget, som jeg kan bruge til noget. F.eks. et afslag på næste måneds telefonregning.
Jeg får sgu alligevel aldrig brugt de minutter, der i forvejen er inkluderet i mit abonnement, så fedefingeren til jer, 3.

Ellers er idéen med kompensation fin nok.
Gravatar #2 - Sand.
26. okt. 2010 11:59
De fleste af deres abbonementer giver allerede 5 eller 6 timers tale hver måned, hvilket nok ikke er mange som bruger, så denne "gave" eller hvad man nu kalder den, er vel sådan lidt halvhjertet, da det nok er langt fra alle, som kan bruge den ekstra time til noget...

Jeg ville have refunderet prisen for mit abbonement for den dag: 600kr/30dage=20kr
Gravatar #3 - AViGu
26. okt. 2010 12:02
Well - taget i betragtning at de ikke er forpligtet ti ldet, så er det vel en god løsning...
De har jo også tabt en masse penge på at deres system brød ned, så det er i det hele taget flot at de yder kompensation.

Telia havde nok IKKE gjort det samme :D
Gravatar #4 - Abech
26. okt. 2010 12:06
Har jeg forstået det rigtigt at 16 timers nedbrud bliver godtgjort med 1 times gratis tale?

HAHAHAHA Kom igen 3
Gravatar #5 - GibStorm
26. okt. 2010 12:10
Øhm, jeg har ikke fået nogen SMS. Explain? :)
Gravatar #6 - Corholio
26. okt. 2010 12:11
#4

Du ville nok ikke ha' ringet alle 16 timer, uafbrudt ... så det virker da som en okay kompensentation.

¤5

Er du sikker på at du er kunde hos 3 ?
Gravatar #7 - Skovsen
26. okt. 2010 12:18
#5
Det er sikkert deres netværk som er nede igen ;)
Gravatar #8 - buchi
26. okt. 2010 12:21
jeg synes sgu det virker glimrende. Det er noget som "ingen" kan være utilfredse med. Personligt havde jeg nok hellere set 1GB traffik mere or so, men det kan min mor ikke bruge ;)
Alle der har abonnement hos 3, kan få glæde af dette :)
Gravatar #9 - Bennek
26. okt. 2010 12:22
Det er da sødt af dem. Men jeg er nu mere opsat på at få mine 2000 kr. tilbage, som de trak fra mit kreditkort, EFTER jeg havde annuleret mit webshopkøb. Det er snart en måned siden, 3!
Gravatar #10 - Morten82
26. okt. 2010 12:22
ON TOPIC
#4 Jeg må være enig i hvad #6 skriver - En times taletid holder flere dage for mig så det må siges at være jævnt fair taget i betragtning af de kunne have undladet at gøre noget...

OFF TOPIC
Sagt med et smil på læben så er man sku en nørd hvis man får systemkrise af ikke at have telefonen aktiv i 16 timer - Jo det er da irriterende men så få dog en hobby så i har noget at give jer til hvis det skulle ske igen! :D

#7 - Hahaha.. :)
Gravatar #11 - Morten82
26. okt. 2010 12:23
#9 hvad har det med systemnedbrud at gøre
Gravatar #12 - Bennek
26. okt. 2010 12:24
Jeg ville faktisk hellere have haft dobbelt så mange Fri SMS'er.
Gravatar #13 - AzCii
26. okt. 2010 12:24
Jeg har fået min SMS fra 3, men ja 1 time gratis når jeg i forvejen har 5 timer gratis, det er sku en ommer.

Efter min mening skal de enten sige undskyld og så ellers holde kæft, eller også skal de gøre det rigtige og give alle kunder penge tilbage svarende til 16timer af deres abonnement.
Gravatar #14 - csstener
26. okt. 2010 12:24
#0 skrev:
For en uge siden oplevede teleselskabet 3, hvad de efterfølgende har kaldt det værste nedbrud i deres 7-årige tid her i Danmark. Nedbruddet medførte at nogle kunder ikke kunne ringe, sende sms eller anvende mobilt bredbånd i op til 16 timer.


OMFG....Kan nogen fortælle mig hvorfor det er så slemt???


1 times tale tid er skuda fint...når man jo tinker over at de kunne lade vær
Gravatar #15 - csstener
26. okt. 2010 12:26
AzCii (13) skrev:
Efter min mening skal de enten sige undskyld og så ellers holde kæft, eller også skal de gøre det rigtige og give alle kunder penge tilbage svarende til 16timer af deres abonnement.


Så du vil gerne have de penge tilbage som du brugte i mellem de 16 timer. I stedet for 60 min taletid?
Gravatar #16 - Abech
26. okt. 2010 12:31
#6 #10

Ja okay. Det er selvfølgelig rigtigt nok. Der var jeg lige for hurtig.
Gravatar #17 - webwarp
26. okt. 2010 12:33
hehe ja hjælper ikke lige ved mit abb., men de er nu længe tilgivet her for den ene svipser versus den generelle stabilitet og dækning. Kun deres erhvers-service, der fortsat er til hundene.
Gravatar #18 - Morten82
26. okt. 2010 12:37
#17 - ENIG

#16 - Fair nok! :)


#13 - De kan jo ikke vurdere det fra abonnement til abonnement - det ville simpelthen tage for lang tid, så man er jo nødt til at gøre noget der i bedste fald tilgodeser alle på et eller andet plan og der er det da en glimrende ide men en times taletid til alle kunder. Der jo nok også en del kunder der taler langt mere end de 5 timer og de er sikkert superglade.


Gravatar #19 - GrillBiller
26. okt. 2010 12:40
til dem der piver over at de betaler for mere taletid end de bruger...
er det 3's fejl?
Gravatar #20 - HerrMansen
26. okt. 2010 12:42
AViGu (3) skrev:
Well - taget i betragtning at de ikke er forpligtet ti ldet, så er det vel en god løsning...
De har jo også tabt en masse penge på at deres system brød ned, så det er i det hele taget flot at de yder kompensation.

Telia havde nok IKKE gjort det samme :D


Deres kunder er ligeså ikke forpligtet til at forblive kunder hos en udbyder som ikke tilbyder en form for kompensation når de kvajer sig.
Gravatar #21 - csstener
26. okt. 2010 12:51
HerrMansen (20) skrev:
AViGu (3) skrev:
Well - taget i betragtning at de ikke er forpligtet ti ldet, så er det vel en god løsning...
De har jo også tabt en masse penge på at deres system brød ned, så det er i det hele taget flot at de yder kompensation.

Telia havde nok IKKE gjort det samme :D


Deres kunder er ligeså ikke forpligtet til at forblive kunder hos en udbyder som ikke tilbyder en form for kompensation når de kvajer sig.


Det er rigtigt men udbyderne brokker sig jo ikke over kunderne. Så hvis man skal se sådan på det så skal kunderne heller ikke brokke sig over udbyderne.
Gravatar #22 - Mohr87
26. okt. 2010 13:03
Ja sikke nogle kvaj! at de vil opdatere noget udstyr - hvad bilder dig sig ind? de skulle gå tilbage til GSM v0.0.0.1, det vidste man hvad var.

Hold nu kæft med at vi (har selv 3) 'kun' får en time - det er jo en fin handel. Havde slet ikke regnet med at få noget...

#20 - så vælg noget andet? - for kun 6000 kr. mere om måneden kan du få TDC, som er langt mere stabilt?!?

<3 3
Gravatar #23 - Zhor
26. okt. 2010 13:06
Har heller ikke fået noget SMS endnu men det gør ikke noget kan da kun takke dem for at give mig 16 timers fred fra kæresten og jeg har tilmed en god undskyldning hvorfor den var slukket med pressen som bevis ;)
Gravatar #24 - f-style
26. okt. 2010 13:18
#23
derimod får du nu ulempen at at kæresten forpligter dig til at bruge den gratis time til at skulle diskuere hendes valg af sko når hun skal til bageren og hente brød. Er de 16 timers nede tid det værd ;-)
Gravatar #25 - Tingholm
26. okt. 2010 13:35
Hvad med dem der er 3 kunder, i den afdeling de kalder Oister?? Får de også kompensation?
Gravatar #26 - BurningShadow
26. okt. 2010 13:42
Oh, WOW!!! COOL!!!!1111

...eller ikke! Jeg har allerede 48 timer inkl. i mit abonnement, så hvad fanden skal jeg med en ekstra???
Jeg ville have haft mere fornøjelse af at min telefon, og min internet forbindelse havde virket!

Pis mig i øret!
Gravatar #27 - Ravensholt
26. okt. 2010 13:47
De har stadig problemer.
Jeg pendler med toget hver morgen, og omkring vanløse station mister man forbindelsen fuldstændig. De steder på ruten hvor man plejede at være på med 3G, 3,5G (H) kommer man nu kun på med "Edge" :\
Gravatar #28 - IT-ekspert Kejser
26. okt. 2010 13:47
Som side note så giver de fri musik i november til dem som har mobilt bredbånd!.. Så jeg skal da skamhøre mere musik end jeg plejer.. :D

Det stod i fodnoten på deres homepage den da de havde nedbrud!.. :)

KILDE: http://www.3.dk/Privat/Kundeservice/

http://www.3.dk/Privat/Kundeservice/ skrev:

Vedrørende netværksproblem d. 19/10

Tirsdag d. 19/10 2010, blev vi ramt af et netværksproblem, der gjorde, at mange af jer var uden dækning i en periode.

3 er ikke forpligtet til at kompensere for fejl i netværket, men vi er naturligvis kede af, at vi har givet en stor del af jer problemer. Derfor har vi - helt ekstraordinært – besluttet os for at forære alle vores mobilkunder 60 min. gratis tale og de kunder, der kun har EazyInternet, gratis musik i hele november måned.

Vh. 3
Gravatar #29 - ZanZan
26. okt. 2010 14:04
Jeg kan godt li' at folk får gratis taletid. Hvad med dem der har ubegrænset tale? Eller dem som snakker 1 time om måneden og har 5 timer i deres abonnement?

Det er lidt den ringeste måde at sno sig udenom rent faktisk ikke at betale en skid til deres kunder.
Gravatar #30 - GrillBiller
26. okt. 2010 14:07
Folk som har 5timers taletid.. er vel også dem som har brug for 5 timers taletid...

(Jeg er 3kunde og har Me3G abbonement ;) )
Gravatar #31 - mrKayne
26. okt. 2010 14:37
Nå... Den nedetid havde jeg allerede glemt alt om.. Utroligt at folk brokker sig over at få kompensation af en art, selvom de ikke har ret til det..

Mig ha', mig ha', mig ha'....
Gravatar #32 - Huleboeren
26. okt. 2010 15:43
mrKayne (31) skrev:
Nå... Den nedetid havde jeg allerede glemt alt om.. Utroligt at folk brokker sig over at få kompensation af en art, selvom de ikke har ret til det..
Mig ha', mig ha', mig ha'....

Når jeg betaler 600kr om måneden forventer jeg da at det virker 100% - og hvorfor får jeg ingen gave som 600kr/abonnements kunde i forhold til dem på billigere abonnementer..
Jeg vil have en Farrari!
but seriously, unacceptable :(
Gravatar #33 - Dijkstra
26. okt. 2010 16:33
#31

Nej, det utrolige er at 3 forsøger at køre spin på at have haft et nedbrud, - og så gør det så absolut skrabet som de kan.

De fleste har jo et abo hvor de er bundet til at købe rigeligt. Så at få ekstra taletid giver ikke noget.

Svarer næsten til en "spis-hvad-du-kan-restaurant" som vælger at give 20% mere mad til deres kunder.

P.S. Jeg har ikke abo hos 3. Jeg er i princippet ligeglad. Men jeg synes ikke 3's måde at håndtere sagen på er særlig fiks.
Gravatar #34 - Hested
26. okt. 2010 17:05
#33
Helt enig. Du ramte hovedet paa soemmet!

Alle dem med abo hos 3, har i forvejen rigeligt med taletid til raadighed. Og alle har jo haft besvaerd med deres nedbrud.

Selvom de ikke er juridisk forpligtiget, er det bare at gnide salt i saaret, naar de giver 60 min mere taletid!

Hvis de virkelig ville give noget som troest, skal det i hvert fald IKKE vaere flere minutter!
Gravatar #35 - luuuuu
26. okt. 2010 17:12
Hvis vi antager at alle har et 3iDeal abonnement:

399kr / 30 dage (720 timer) = 0.55kr. i timen.

16 timers nedbrud * 0.55kr = 8,8kr.

16 timers nedbrud * 0.60 øre per minut (36kr / time) = 576kr potentielt tabt fortjenste per kunde.

Du har fået en time gratis.

36kr - 8,8kr = 27,2kr fortjeneste.

Umiddelbart vil jeg påstå at du er kommet godt ud af den her aftale. Det kan godt være at det lige er dig der ikke rigtig får noget ud af det, fordi du ikke bruger de 5 timer du har til rådighed, men du er ikke alene i verden. Overvej hvor meget det rent faktisk koster 3 at give en times gratis taletid til alle kunder. 36kr * 300.000kunder. Regn det selv ud.
Gravatar #36 - Dr_Mo
26. okt. 2010 18:53
#35
Lad os sige, at alle vælger at benytte sig af de 36 kr. Du sparer 36 kr. 3's udgifter er ikke 36 kr. Det har du åbenbart helt glemt.

Så lav regnestykket en gang til, med det faktiske antal kunder der benytter sig af tilbuddet og det faktiske udgift dette indebærer for 3. Se nu det beløb relativ til 3's omsætning :-)
Gravatar #37 - Bettemand
27. okt. 2010 06:25
Det er jo en smart gimmick enormt mange forretninger benytter sig af. Prutter man kraftigt om prisen i eks. Fona kan man være heldig at få en ekstra dims med til den dippedut man køber. De slår ikke noget af prisen. Det gør de af flere grunde:

1) De kan ikke trække et afslag fra i skat
2) Det koster dem markant mindre i og med indkøbsprisen er stort set lig ingenting for dem.
Gravatar #38 - Sugardad
27. okt. 2010 07:23
Tak herfra! har taletidskort hos dem, og er lige løbet tør
Gravatar #39 - LinguaIgnota
27. okt. 2010 09:14
Sugardad (38) skrev:
Tak herfra! har bistandsabonnement hos dem, og er lige løbet tør


Fixed.
Gravatar #40 - luuuuu
27. okt. 2010 19:31
Mr_Mo (36) skrev:
#35
Lad os sige, at alle vælger at benytte sig af de 36 kr. Du sparer 36 kr. 3's udgifter er ikke 36 kr. Det har du åbenbart helt glemt.

Så lav regnestykket en gang til, med det faktiske antal kunder der benytter sig af tilbuddet og det faktiske udgift dette indebærer for 3. Se nu det beløb relativ til 3's omsætning :-)


Hvis folk fra antipiratindustrien kan tillade sig kaste rundt med potentielt tabte penge, så kan jeg vel også.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login