mboost-dp1

PayPal

14-årig dansk dreng sigtet for Paypal-hacking

- Via Version2 - , redigeret af Pernicious

En 14-årig dreng fra Nordsjælland er blevet sigtet af politiet for at have skaffet sig uberettiget adgang til en anden computer efter straffelovens §263. Denne har en straframme på op til 6 måneders fængsel. Drengen er efter sigtelsen blevet løsladt i samarbejde med kommunen og på grund af sin lave alder. Det skriver Version2.

Politiet formoder, at det lykkedes drengen at stjæle penge fra Paypal-konti. Dette skulle angiveligt være sket ved at udsende spammails med et vedhæftet program, der udgav sig for at være fra Nordea eller CSIS. Programmet var dog en keylogger, der dermed gav drengen adgang til Paypal-konti.

Politiet har i forbindelse med sigtelsen af den 14-årige dreng konfiskeret hans stationære- og bærbare computere, to mobiltelefoner, en spillekonsol, en musikafspiller og en række lagringsmedier. Disse undersøges nu af politiets IT-afdeling, NITEC.

IT-sikkerhedsekspert Martin Mølgaard Povelsen fra revisionsfirmaet PwC er ikke overrasket.

Martin Mølgaard Povelsen, PwC, til Version2 skrev:
Det overrasker mig ikke, at en 14-årig står bag det her. Det er ikke et spørgsmål om, at det er en 14-årig, der har udført det, men at en 14-årig har haft tid og den fornødne mangel på forståelse af konsekvenserne.





Gå til bund
Gravatar #1 - ruNury
16. dec. 2011 12:52
Politiet har i forbindelse med sigtelsen af den 14-årige dreng konfiskeret hans stationære- og bærbare computere, to mobiltelefoner, en spillekonsol, en musikafspiller og en række lagringsmedier


For en 14-årig dreng er det vel nærmest det samme som at komme i fængsel.
Gravatar #2 - Foxlol
16. dec. 2011 12:54
Det er jo paypal der har problemet her, de har for lav sikkerhed.

Samt må den 14-årige brugt lang tid på det, og hvis han stjålet penge så må forældrene jo have undret sig.

Men stadig skræmmende at det kunne lade sig gøre, SÅ paypal gør det mere sikkert.
Gravatar #3 - KaptajnKaffe
16. dec. 2011 12:54
hvad fanden skal de med hans konsol og musik afspiller? stakkels dreng
Gravatar #4 - pvt.hudson
16. dec. 2011 12:56
Fail parents ftl..
Gravatar #5 - Ricaz
16. dec. 2011 12:57
ruNury (1) skrev:
For en 14-årig dreng er det vel nærmest det samme som at komme i fængsel.


Præcis. De skulle da bare lige sørge for at han blev straffet, nu hvor de ikke kunne sende ham i fængsel.
Gravatar #6 - chris
16. dec. 2011 12:58
KaptajnKaffe (3) skrev:
hvad fanden skal de med hans konsol og musik afspiller? stakkels dreng

En rigtig H4x0R ville da ikke gemme sine "inkriminerende" filer på sin computer, men istedet på noget lidt mindre åbenlyst...

Eller vent..
en rigtig H4x0r ville nok skjule sin færden tilpas godt, til at det ikke ville være relevant...
Gravatar #7 - Flanders
16. dec. 2011 13:02
Foxlol (2) skrev:
Det er jo paypal der har problemet her, de har for lav sikkerhed.


Øhh, han har franarret folk deres login-oplysninger. Hvad har det dog med Paypals sikkerhed at gøre?
Gravatar #8 - silan
16. dec. 2011 13:03
Foxlol (2) skrev:
Det er jo paypal der har problemet her, de har for lav sikkerhed.

Samt må den 14-årige brugt lang tid på det, og hvis han stjålet penge så må forældrene jo have undret sig.

Men stadig skræmmende at det kunne lade sig gøre, SÅ paypal gør det mere sikkert.


Det er svært at beskytte sig mod en pc hvor der ligger keylogger på. Det kræver jo du har beskyttelse udover et adgangskode, og så bliver det et spørgsmål om bekvemmelighed vs sikkerhed. Tænk nem-login.
Gravatar #9 - Jaqen
16. dec. 2011 13:03
chris (6) skrev:
en rigtig H4x0r ville nok skjule sin færden tilpas godt, til at det ikke ville være relevant...
Men ville en 14-årig, der måske ikke har gjort noget andet end at lægge en keylogger på en andens pc gøre så meget ud af det?

man behøver jo ikke at være et geni for at scamme/gætte/lokke en kode frem og så misbruge denne
Gravatar #10 - terracide
16. dec. 2011 13:13
Foxlol (2) skrev:
Det er jo paypal der har problemet her, de har for lav sikkerhed.

Samt må den 14-årige brugt lang tid på det, og hvis han stjålet penge så må forældrene jo have undret sig.

Men stadig skræmmende at det kunne lade sig gøre, SÅ paypal gør det mere sikkert.


Definer "lav sikkerhed" i den verden du lever i?
At slutbruger (som set mange gange før) er snotdumme og IT-mongoler, betyder ikke at PayPal har lav sikkerhed...
Gravatar #11 - Ronson ⅍
16. dec. 2011 13:42
?
Gravatar #12 - AlmondMan
16. dec. 2011 14:00
Fedt at beslaglægge spillekonsollen, hvad er chancen for han gemmer noget derpå :p
Gravatar #13 - syska
16. dec. 2011 14:03
terracide (10) skrev:
Foxlol (2) skrev:
Det er jo paypal der har problemet her, de har for lav sikkerhed.

Samt må den 14-årige brugt lang tid på det, og hvis han stjålet penge så må forældrene jo have undret sig.

Men stadig skræmmende at det kunne lade sig gøre, SÅ paypal gør det mere sikkert.


Definer "lav sikkerhed" i den verden du lever i?
At slutbruger (som set mange gange før) er snotdumme og IT-mongoler, betyder ikke at PayPal har lav sikkerhed...


Helt enig ... lige meget hvad man næsten gør, så kan man ikke sikre sig mod snot dumme brugere.

AlmondMan (12) skrev:
Fedt at beslaglægge spillekonsollen, hvad er chancen for han gemmer noget derpå :p


Hvis den dreng bare har lidt hjerne, så har han jo allerede snydt dig :-)

Tag alt hans lort og bur ham inde i 1 år. Han er klar over hvad der kan ske, længere er den ikke. Nu må han være en mand og tage sin straf.
Gravatar #14 - csstener(^,^)
16. dec. 2011 14:46
Magten (38143) jeg er ham tråden skrev:
..der har fået mail fra "Nordea"..


Magten (38147) jeg er ham tråden skrev:
En side under ibrahimaltay.org (som er markeret som phishing site hos google).. Jeg tror ikke det er samme mail som tidligere, jeg synes ihvertfald ikke det her ser bekendt ud.


er blevet updaget for længe siden her på newz(updaget af magten)
Gravatar #15 - Heppa
16. dec. 2011 14:51
Selv om han har "stjålet" penge fra andres konti er det ret begrænset hvad har har kunne gøre med dem uden at det har haft hans "fingeraftryk" på dem.

For at fjerne penge fra en PayPal konto er der to muligheder:

1) Træk penge ud til kontoholderens autoriserede kredit kort eller bank konto. Disse kan ikke bare lige ændres.

2) Overføre pengene til en anden PayPal konto, hvor man så har sit eget kredit kort eller bank konto registreret på.

Altså vil en udbetaling af kontante midler fra PayPal blive gjort til din egen bank konto her i DK (hvor personens identitet selvfølgelig er kendt af banken) eller til dit eget kredit kort (hvor din identitet ligeledes er kendt).

Det andet alternativ er at bruge andre personers PayPal konto til at betale for ting online med. Når der kommer til køb af fysiske varer, kræver de fleste butikker at shipping adressen som tingene skal sendes til er identisk med adressen registreret i PayPal. Det bliver altså svært at få ting sendt til hans egen adresse.

Selvfølgelig kan han købe WOW guld, nøgen chat eller andet stads, men det bliver man jo ikke rig af ;o)

Gravatar #16 - csstener(^,^)
16. dec. 2011 15:02
#15
du glemte:

3) kopier et kort ved hjælp af en magnetstrippe scanner og et kamera som er opsat i nogle pengeautomater..derefter smider han pengene over på det stjålne kort og hæver det samme beløb fra en hæveautomat(med det stjålne kort). Personen med det stjålne kort vil først opdage noget når han/hun bliver arresteret for hacking og den 14 årige kan bare kopier et nyt kort og fortsætte.

Gravatar #17 - RobertL
16. dec. 2011 15:10
Det er ikke et spørgsmål om, at det er en 14-årig, der har udført det, men at en 14-årig har haft tid og den fornødne mangel på forståelse af konsekvenserne.


NEMLIG !!
Og LIGE PRÆCIST DERFOR kan det ikke nytte noget at vi straffer
BØRN som om de er voksne der kan overskue rækkevidden af det de foretager sig !
Indrømmet, knægten er klog nok til at forstå 'fortjenesten' i det han foretager sig, men hen er HELT TYDELIGT ikke gammel nok til at kunne forstå rækkevidden af det !

I øvrigt stjæler Paypal jo selv med arme og ben, hvilket ikke så få mennesker med en paypal-account der pludseligt oplever noget aktivitet kan bevidne . Der er jo en grund til at de valgte at lade sig registrere som en 'bank' .. I LUXEMBOURG !!
Gravatar #18 - terracide
16. dec. 2011 15:14
#17:
Kan du overskue og planlægge at sende keyloggers ud i stor stil...så er du også gammel nok til at vide at det du gør er forkert....og ergo gammel nok til at tage straffen..
Gravatar #19 - PinHigh
16. dec. 2011 15:33
Nu må i kraftpetervæltemig ta' jer sammen. 7 ud af 18 indlæg undskylder eller syntes at det er lidt synd for knægten.....

Fyren har tyv-stjålet penge op af andres lommer. Som 14 årig så burde man være FULDT ud klar over hvad man gør.
Og skulle man mod forventning ikke være det, så er det godt nok på tide man lærer det. Og gerne på en hård måde, så det kan forståes med det samme.
Den slags forklaringer og undskyldeninger for hans eventuelle manglende forståelse, er netop årsagen til hans manglende forståelse.

Gravatar #20 - syska
16. dec. 2011 15:54
RobertL (17) skrev:
Indrømmet, knægten er klog nok til at forstå 'fortjenesten' i det han foretager sig, men hen er HELT TYDELIGT ikke gammel nok til at kunne forstå rækkevidden af det !


Troll ... overstående kan du bare ikke mene. Du er tydeligvis syg, hvilket knægten også kan være hvis han er så dum.

Børn(8år og ned) lærer rimelig hurtigt at forstå når de har gjort noget forkert. Ergo kan der da slet ikke være nogen tvivl om en 14 årig enten er mental syg hvis han ikke har fattet det han gør er ulovligt. Udover det, så er der medierne som han højst sandsynlig også følger godt med i.

Hvis han endnu ikke har fattet det ... så er han syg og skal indlægges til mental undersøgelse. Måske hans forældre også har et par problemer. Han virker som en tabt sjæl.

Men ... kunne være fedt hvis han kom online og lige selv kommentere på vores anklager mod ham :-p
Gravatar #21 - syska
16. dec. 2011 15:55
og herre gud ... en straf på 6 måneders fængsel overlever han da nok lige. Måske derfor han tænkte ... "ahh, I dont give a darn, jeg får mine 5 mins of fame".
Gravatar #22 - mireigi
16. dec. 2011 16:06
AlmondMan (12) skrev:
Fedt at beslaglægge spillekonsollen, hvad er chancen for han gemmer noget derpå :p


Hvis det er en PS3, og du er lidt sej, kan du gøre følgende:
1. Opret en txt-fil
2. Skift filens type fra .txt til .mp3
3. Rediger i filens meta-data så den genkendes som .mp3 ved læsning
4. Forbind din PS3 til din PC via netværk
5. Upload filen til din PS3 via det indbyggede Media Server program

Trin 3 er klart det sværeste, men det er muligt at gøre. Det er i princippet samme trick der anvendes når du modtager en phishing email, hvor afsenderen er Blizzard Entertainment. Der er fikset lidt i emailens meta-data ved afsending.
Gravatar #23 - locky
16. dec. 2011 16:10
Mummm drengen kunne da også bruge PGP og så give dem fingeren når de spørger efter koden :)
Gravatar #24 - Thomaslje
16. dec. 2011 16:23
eller også endnu bedre kunne han havde brugt true crypt og så et ordenligt password og så give dem fingeren når de spørger efter koden :)
Gravatar #25 - locky
16. dec. 2011 16:28
En af to... forskellen er ens :)
Gravatar #26 - ScarT
16. dec. 2011 16:30
En hel anden ting han kunne gøre, var at lade være med at gøre det i første omgang. Det er ikke engang "imponerende-skriv-det-på-cv'et-agtigt" det her. Det er faktisk idiotisk.
Men som artiklen siger.

men at en 14-årig har haft tid og den fornødne mangel på forståelse af konsekvenserne.
Gravatar #27 - Thomaslje
16. dec. 2011 16:30
det ved jeg ikke jeg kunne ikke helt se om man kunne sætte pre boot password på pgp men det kan man med true crypt og hvis han gør det med et ordenligt password med speciel tegn i så kommer de aldrig ind
Gravatar #28 - mireigi
16. dec. 2011 16:40
ScarT (26) skrev:
En hel anden ting han kunne gøre, var at lade være med at gøre det i første omgang. Det er ikke engang "imponerende-skriv-det-på-cv'et-agtigt" det her. Det er faktisk idiotisk.


Jeg tror at Keven Mitnick er uenig med dig. Han tjener formuer i dag som sikkerhedskonsulent for mange virksomheder, netop fordi han var en aktiv "hacker" i sine unge dage, og på den måde lærte meget om sikkerhed, der ikke stod i nogen lærebøger.
Gravatar #29 - terracide
16. dec. 2011 16:47
mireigi (28) skrev:
Jeg tror at Keven Mitnick er uenig med dig. Han tjener formuer i dag som sikkerhedskonsulent for mange virksomheder, netop fordi han var en aktiv "hacker" i sine unge dage, og på den måde lærte meget om sikkerhed, der ikke stod i nogen lærebøger.


Tiden var en anden dengang...Mitnik var meget dygtig til "Social Hackng" (aka IRL hacking) og hentede meget af hans udstyr ved dumptster diving...han fedtede ikke rundt med keyloggers...
Gravatar #30 - RpR
16. dec. 2011 16:51
terracide (29) skrev:
Tiden var en anden dengang...Mitnik var meget dygtig til "Social Engineering " (aka IRL hacking) og hentede meget af hans udstyr ved dumptster diving...han fedtede ikke rundt med keyloggers...

FYP
Gravatar #31 - tormok
16. dec. 2011 16:53
http://www.computerworld.com.au/article/136508/hacker_mitnick_preaches_social_engineering_awareness/ skrev:
"Social engineering bypasses all technologies, including firewalls."

Kevin Mitnick
Gravatar #32 - Magten
16. dec. 2011 17:05
KaptajnKaffe (3) skrev:
hvad fanden skal de med hans konsol og musik afspiller? stakkels dreng
Hvorfor er det synd for ham?
Gravatar #33 - HerrMansen
16. dec. 2011 17:39
*suk* hacking indebærer at man angriber Paypal, hvilket han jo ikke gjorde.

Den rette overskrift må vel være "14 årig dreng, franarret kunder Paypal login oplysninger"
Gravatar #34 - crankyrabbit
16. dec. 2011 18:04
KaptajnKaffe (3) skrev:
hvad fanden skal de med hans konsol og musik afspiller? stakkels dreng


Hvorfor stakkels dreng???? Nej han skulle sgu have et herre los i bollerne i tilgift, så alle ideer i den retning aldrig ville nå hjernen igen...
Gravatar #35 - -N-
16. dec. 2011 19:03
#32 Det er altid synd for kriminelle at de, ligesom resten af samfundet, skal tage ansvar for deres handlinger.

Men mon ikke han får en giga gamercomputer i fængslet, alt andet ville jo være umenneskeligt :-D
Gravatar #36 - mireigi
16. dec. 2011 20:04
terracide (29) skrev:
Tiden var en anden dengang...Mitnik var meget dygtig til "Social Hackng" (aka IRL hacking) og hentede meget af hans udstyr ved dumptster diving...han fedtede ikke rundt med keyloggers...


Også derfor jeg puttede "hacker" i citationstegn. Men det knægten har gjort, og det Mitnik gjorde er præcis det samme. De har begge brugt et medium til at narre én eller flere personer til at give deres bruger/password oplysninger.

Telefonopkald/phishing-email/email-med-key-logger = medium til at franarre oplysninger.
Gravatar #37 - hmeco
16. dec. 2011 22:00
#er par bemærkninger
pvt.hudson (4) skrev:
Fail parents ftl..

det er faktisk en af de få der entlig har forstået budskabet.
7 mener dette er irrelevant? ergo 7 der lige skal vågne lidt op..


terracide (18) skrev:
#17:
Kan du overskue og planlægge at sende keyloggers ud i stor stil...så er du også gammel nok til at vide at det du gør er forkert....og ergo gammel nok til at tage straffen..


en af de få få få få få få få tidspunkter jeg entlig er enig med terracide. <- epic

#comment on!
udover at drengen burde side og tage straffen så burde hans forældre erstatte de skader ungen har lavet.
det er deres ansvar at deres børn er "vel opdragen" og ikke begår kriminalitet.

et suppliment kan være en af mine blogposts som jeg skrev i forhold til gaming, og ansvar til DR sidste år..

http://www.slap.dk/Blog/2010-12-09/gaming-et-probl...
Gravatar #38 - LeChuck
16. dec. 2011 22:15
#36 uanset om deres metoder kommer ind under samme betegnelse, var tiden dog stadig en anden den gang... Jeg kender ikke specielt meget til Mitniks historie, men det er mit indtryk at han startede fra bunden. Det var ham der fandt svaghederne og udnyttede dem. At downloade en keylogger og derefter narre folk til at installere den er ikke noget specielt, det er kun kriminelt.

Mit gæt er at Mitnik tjener penge som sikkerhedskonsulent via sit talent, og ikke via hans kriminelle fortid. De ting han lærte den gang er ihvertfald næppe så aktuelle i dag. Under alle omstændigheder er det den 14 årige har lavet netop ikke noget man vil skrive på et resume, som #26 siger. Forestil dig ham til en jobsamtale som sikkerhedskonsulent: "Mine første erfaringer med IT sikkerhed? Jo, jeg narrede folk til at installere keyloggere og prøvede at stjæle deres penge." Som før nævnt er det IKKE imponerende, specielt eller tegn på et stort talent. Tværtimod.
Gravatar #39 - snesman
17. dec. 2011 00:22
Nej fuck da den kriminelle lavalder. Det er noget hippierne har fundet på. Der ligger ikke en eneste fornuftig overvejelse bag en kriminel lavalder.
Gravatar #40 - syska
17. dec. 2011 00:42
snesman (39) skrev:
Nej fuck da den kriminelle lavalder. Det er noget hippierne har fundet på. Der ligger ikke en eneste fornuftig overvejelse bag en kriminel lavalder.


Vi burde gøre som i Kina ... men bare på en lidt anden måde. Ingen dumme børn. De skal bare slagtes.

Hvilket minder mig om Hvordan vi slipper af med de andre. Mega griner film.
Gravatar #41 - snesman
17. dec. 2011 00:44
Ja tanken bag var i hvert fald super fed. Ved ikke om jeg kommer til at se filmen igen.
Gravatar #42 - Cuco2
17. dec. 2011 02:06
Hans spillekonsol og andet kan jo være under mistanke for at være købt for andres penge, så der kan være ganske god grund til at konfiskere dem uanset om der ligger noget brugbart data på dem eller ej.
Gravatar #43 - Lars.dk
17. dec. 2011 05:52
Han må tag den straf han får. Så det sku lige meget om han kun er 14 eller 32 gør man noget man ikke må får det konsekvenser.
Gravatar #44 - LeChuck
17. dec. 2011 06:35
#39 den kriminelle lavalder er vel også 14 år?
Gravatar #45 - crankyrabbit
17. dec. 2011 08:07
LeChuck (44) skrev:
#39 den kriminelle lavalder er vel også 14 år?

Ja pt. men alle sager mod 14årige er sat på stand bye, fordi regeringen vil hæve den igen...FJOLSER er hvad de er..
Gravatar #46 - Le-druidet-o-Hel
17. dec. 2011 08:36
Jeg syntes det er utroligt han kan gøre det.
Han må siddet selv programmeret keyloggeren og fået den lavet sådan sender dataerne tilbage til ham. Dog tror ikke mange 14-årige, som kan programere en keylogger og skrive en mail virker troværdig. Dette kan så betyde, at folk mister tilliden til nordea mails frem over.
Folk generalt aldrig tjekker afsender mailen inden de åbner mailen.
Gravatar #47 - starn
17. dec. 2011 08:50
Le-druidet-o-Hel (46) skrev:
Jeg syntes det er utroligt han kan gøre det.
Han må siddet selv programmeret keyloggeren og fået den lavet sådan sender dataerne tilbage til ham. Dog tror ikke mange 14-årige, som kan programere en keylogger og skrive en mail virker troværdig. Dette kan så betyde, at folk mister tilliden til nordea mails frem over.
Folk generalt aldrig tjekker afsender mailen inden de åbner mailen.


Han har nok ikke selv siddet og kodet en keylogger, hvorfor dog bruge tid på det, når der findes en masse gratis på nettet. Det kræver ikke meget tid at sætte sådan en fætter op, og alt info sendes til en mail. :)

Gravatar #48 - terracide
17. dec. 2011 08:58
mireigi (36) skrev:
Også derfor jeg puttede "hacker" i citationstegn. Men det knægten har gjort, og det Mitnik gjorde er præcis det samme. De har begge brugt et medium til at narre én eller flere personer til at give deres bruger/password oplysninger.

Telefonopkald/phishing-email/email-med-key-logger = medium til at franarre oplysninger.


Nej.
Mitnick kunne finde på at fysisk gå ind i bygninger og smide post i deres interne postvogn.
Mitnick kunne finde på at fysisk interagre med folk, (NPL) for at vinde deres tilld og narre informationer ud af dem.
Mitnick kunne finde på at dumpster dive efter manualer og teleudstyr, nappe det hjem og probe det for exploits.
Mitnick kunne finde på at disassemble kode for at finde exploits.
Mitnick brugte "moles"...for at få informantioner.
Mitnick udvekslede idéer og informatioenr med nadre hackere...

Mitnick downloaede ikke en færdig keylogger og spam mailede løs som en ande scriptkiddie.

Der er en verden (og talenter) til forskel...og du er tydeligvis mentalt udfordret ved at sætte lighedstegn imellem Mitnick og denne scriptkiddie.

Terra - Det eneste de har tilfælles er at de brød loven...
Gravatar #49 - Thomsen
17. dec. 2011 11:37
syska (20) skrev:
Troll ... overstående kan du bare ikke mene. Du er tydeligvis syg, hvilket knægten også kan være hvis han er så dum.

Børn(8år og ned) lærer rimelig hurtigt at forstå når de har gjort noget forkert. Ergo kan der da slet ikke være nogen tvivl om en 14 årig enten er mental syg hvis han ikke har fattet det han gør er ulovligt. Udover det, så er der medierne som han højst sandsynlig også følger godt med i.

Hvis han endnu ikke har fattet det ... så er han syg og skal indlægges til mental undersøgelse. Måske hans forældre også har et par problemer. Han virker som en tabt sjæl.


Undskyld, men du ved simpelthen ikke, hvad du taler om. Uden at tage stilling til den aktuelle sag, så er en 14-årig ikke i stand til at overskue langsigtede konsekvenser af handlinger og kan heller ikke styre impulser særligt godt. Den del af vores hjerne, der tager sig af de processer, er nemlig først færdigudviklet i første halvdel til midten af tyverne, når fedtvævet omkring frontallapperne er dannet.

Det er af præcis samme grund, at unge mænd er overrepræsenteret i ulykkesstatistikkerne. Vi ved allesammen godt, at det er fuldstændigt åndssvagt og vildt farligt at køre for hurtigt. Men unge, nybagte bilister har ikke den samme impulskontrol og konsekvensforståelse, som folk der bare er få år ældre. Nogle vil kalde det at blive gammel og kedelig, men der er altså en helt reel biologisk forklaring på ændringen i opførslen.
Gravatar #50 - terracide
17. dec. 2011 11:44
Thomsen (49) skrev:
Undskyld, men du ved simpelthen ikke, hvad du taler om. Uden at tage stilling til den aktuelle sag, så er en 14-årig ikke i stand til at overskue langsigtede konsekvenser af handlinger og kan heller ikke styre impulser særligt godt. Den del af vores hjerne, der tager sig af de processer, er nemlig først færdigudviklet i første halvdel til midten af tyverne, når fedtvævet omkring frontallapperne er dannet.

Det er af præcis samme grund, at unge mænd er overrepræsenteret i ulykkesstatistikkerne. Vi ved allesammen godt, at det er fuldstændigt åndssvagt og vildt farligt at køre for hurtigt. Men unge, nybagte bilister har ikke den samme impulskontrol og konsekvensforståelse, som folk der bare er få år ældre. Nogle vil kalde det at blive gammel og kedelig, men der er altså en helt reel biologisk forklaring på ændringen i opførslen.


Og jeg var udemærket i stand til at forstå forskellen på forkert og rigtigt da jeg var 14.
Hell, min datter på 8 kender forskel...fucking pladder!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login