mboost-dp1

Underlig summen fra pc'en...


Gå til bund
Gravatar #1 - jhj
12. apr. 2004 16:30
Jeg har et mindre problem med min pc, som måske kan lyde lidt mystisk.

Det forholder sig sådan, at der kommer en form for summen fra maskinen, når jeg scroller op og ned i f.eks. IE, Opera eller andet program med scrollbar. Normalvis, når jeg ikke scroller op og ned i noget program, summer den som en computer nu kan gøre, men sådan lidt op og ned i niveau.

Det er ved at blive lidt af en gene, når jeg er på nettet. Har i et råd til, hvordan jeg kan finde ud af, hvad problemet er eller hvad, jeg skal gøre, for at finde ud af det? Mit eget gæt ligger på, at det er strømforsyningen, men jeg kan ikke umiddelbart allokere lydkilden, når jeg stikker øret ned til det åbne kabinet.
Gravatar #2 - amokk
12. apr. 2004 19:15
det er lydkortet som får støj fra de andre komponenter i compen, støjen er lidt kraftigere når den så arbejder...

du kan undgå det ved at slå mikrofon, line in, og cd audio fra i kontrolpanelet for lyd...
Gravatar #3 - jhj
13. apr. 2004 13:50
Tak for svaret. Det gjorde dog ikke tricket; men jeg vil forsøge at hive lydkortet ud af pc'en. Så må det vel afsløre sig som synderen, hvis det ellers er tilfældet.
Gravatar #4 - amokk
13. apr. 2004 21:46
kommer støjen ikke ud af dine højttalere? det plejer at være sådan når den støjer på den måde
Gravatar #5 - Viperaberus
14. apr. 2004 07:41
Ellers er der vel kun den triste måde:
Pil alt andet end CPU,RAM og Grafikkort ud, og smid ting i 1 efter 1
I din situation er det nok en fordel at lade HDD,mus og keyboard være :D, men hvis problemet STADIG er der må de også pilles fra!
Gravatar #6 - amokk
14. apr. 2004 11:33
hvis det ikke er lydkortet som støjer, har du nok ret i at det er strømforsyningen, der sidder en højfrekvent transformator, og idet øjeblik du scroller, arbejder compen hårdere, og bruger mere strøm, derfor ændres frekvensen hvilket du kan høre... (bare en teori)
Gravatar #7 - jhj
16. apr. 2004 15:40
Ja, det var ikke lydkortet, har jeg fundet ud af nu. Jeg har også fået en anden til at kigge på det, og han mener også, at det må være strømforsyningen. Derfor satser jeg nu på at købe en ny, lownoise strømforsyning i omegnen 200-400 kr. Jeg har kig på denne allerede: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=74343

Kender i noget til dens kvalitet? Er der andre i kan anbefale?

Tak på forhånd.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login