mboost-dp1

K: Gamle Voodoo 2 / 3 / 4 /5 + Ældre MB med 3,3V/Universal AGP


Gå til bund
Gravatar #1 - Tripoden
25. feb. 2016 21:39
Er ved at samle (endnu) en gammel gammel retro maskine og denne gang skal der da noget 3dfx i, da jeg aldrig nåede at eje et da de var fremme.

Søger derfor noget af følgende

Voodoo 2 12mb, gerne 2 stk til SLI. Har sli kabel fra et kort jeg fik forærende for portoen, men desværre viste sig at være defekt.

Voodoo 3/4/5, helst PCI eller AGP 1,5V hvis det findes. Har fundet et Banshee, men det er desværre er 3,3V og alle de boards jeg har er 1,5V.

Alternativt kunne et S478 (P4) eller et Socket A(Athlon XP) der kan tage en Barton og har et AGP 3,3V/universal AGP være interessant.

Hvis nogle skulle være i tvivl, kan AGP typer ses her :)

https://en.wikipedia.org/wiki/Accelerated_Graphics...
Gravatar #2 - _tweak
25. feb. 2016 22:54
Af ren og skær nysgerrighed: hvad har du af retromaskiner indtil videre?
Gravatar #3 - Tripoden
25. feb. 2016 23:06
Kørende lige nu har jeg en pentium pro, et par ibm thinkpads fra før lenovo overtog, en athlon slot a og en athlon 64 x2 med det meget(!) sjældne 7800 GTX 512 der kun var på markedet under et halvt år.

Desuden nogle P4, hvoraf det var planen at den ene skulle have 3dfx selvom den faktisk er for ny. Har desværre et hul ved PII-PIII, men de er svære at opdrive.

Gemt væk pga. pladsproblemer er der alt fra en gammel 8088 til 286, 386 til 486. Planen er at de alle skal op at stå når jeg flytter til et større sted en dag :)
Gravatar #4 - _tweak
26. feb. 2016 07:05
Jeg ligger inde med en 8088, 80286, 386 (bærbar) 486 (toshiba satellite bærbar), pentium (toshiba satellite bærbar), en pentium 200mhz (dog ikke hjemme p.t.) - og så er jeg ved at bygge "drømmemaskinen" anno 1994-1996, TSENG6000, Gravis Ultrasound, Pentium I 133-300 mhz (jeg mangler stadig bundkort og chip).
Gravatar #5 - modgaard
26. feb. 2016 07:22
aaarh, men så skulle man jo alligevel have gemt de to Voodoo 2 kort :( De gav en (dengang) fremragende pløret grafik.
Gravatar #6 - CBM
28. feb. 2016 10:39
har 2 stk voodoo 2 kort, de ryger muligvis begge i nogle af mine mange desktop P4 maskiner (6 stk).
Har også en gammel IBM Thinkpad med docking station og Windows XP.
Dejlig dejlig maskine.

Så har jeg en ASUS laptop der kørte windows xp men som nu kører
Linux og er rebranded til "Amiga bærbar" og så booter den direkte til UAE.

Jeg har også en gammel compaq bærbar som kører windows 95.

Så har jeg en IBM X3400 M3 server,
En asus der kører windows 10,
2 stk raspberry pi,
En HP envy23 alt-i-en der kører windows 10,
En HP laptop der kører Windows 7,
En acer laptop med ødelagt skærm som kører windows 7,
En acer laptop med ødelagt skærm som kører windows 10,
En core 2 duo (pt uden OS) samt
en masse gamle commodore maskiner,
en masse laptops i forskellige alders kategorier og

lidt andre ældre maskiner
der alle ligger oppe på de gamles loft, såsom
En eller anden mikro tower acer der kører windows xp,
de 6 stk P4 desktop maskiner (IBM),
En AMD Athlon baseret maskine,
en 8086, 80386, 80486,
Pentium MMX bundkort og
et par Pentium 2 bundkort + cpuer.
Og et par stykker mere jeg ikke kan huske hvad indeholder (midi towers).

Jeg måtte aflive en P4 HP bærbar og en Gigagbyte U60 UMPC som begge kørte XP :'(

Min fars primære/eneste maskine er en IBM desktop P4 som har en Linux installeret på en gammel 80 GB PATA disk.

Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login