mboost-dp1

SLI med forskellige mærker


Gå til bund
Gravatar #1 - CasperDGS
10. jun. 2008 14:49
Jeg er den lykkelige ejer af et "Jetway 8800 GTS - 512mb". Mit bundkort understøtter SLI så jeg tænkte at jeg måske skulle købe et 8800 GTS 512mb til. Men er det nødvendigt at bruge samme mærke? Jetway's "8800GTS 512" koster 2000 kr. mens Asus' "8800GTS 512" koster 1500 kr. Så hvis jeg nu køber Asus', kan jeg så køre de 2 forskellige kort sammen.

Btw jeg har 580W strømforsyning.
Gravatar #2 - vandfarve
10. jun. 2008 14:58
Det korte svar: Ja, men...

Det lange svar: Ja, det kan godt lade sig gøre, hvis du har sikret dig vise ting. For det første skal du have lige mange ram (som du allerede har), og for det andet skal ram-, kerne- og bus-hastigheden være ens på begge kort, før det er nogenlunde sikkert.

Jeg vil klart anbefale, at man køber to ens kort fra samme producent, men hvis alle faktorer, egenskaber, hastigheder m.m. er ens på begge kort, så betyder det intet, da Nvidias 8000-serie alligevel produceres på samme fabrik, og da forskellen derfor begrænser sig til forskellige bundles og klistermærker på kortet.
Gravatar #3 - CasperDGS
10. jun. 2008 15:14
Jeg takker for hjælpen.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login