mboost-dp1

Nyt grafikkort - AMD eller Nvidia?


Gå til bund
Gravatar #1 - Nielson
27. maj 2014 20:47
Så drenger,

Så er det ved at være tid til at jeg skifter mit gamle GeForce GTX 580 ud med et nyere og kraftigere grafikkort. Men som altid når man har været lidt for tryg ved sit eget og ikke har fulgt med i udviklingen, er det lidt af en jungle at skal ud i, så jeg håber i kan hjælpe!

Jeg er egentlig lidt ligeglad om det er AMD eller Nvidia der står som producent på kortet, kravene er at det skal kunne sparke røv på højeste settings i alle nye spil, helst støjsvag og ligge til omkring de 4.5 K.

Er det til at støve op og hvis ja, hvilket skal man vælge? Jeg har været ret så glad for mit GTX 580, men som sagt har jeg intet imod AMD. Kører dog med en i5-2500k, så det kan godt være at det skal være Nvidia?
Gravatar #2 - Plimmer
28. maj 2014 17:46
780ti eller 290x og din cpu betyder intet for hvad dit gfx kort skal være.
Gravatar #3 - Nielson
28. maj 2014 19:04
Plimmer (2) skrev:
780ti eller 290x og din cpu betyder intet for hvad dit gfx kort skal være.


Det blev til et GTX 780 Ti Phantom :) Synes jeg har hørt folk herinde tale om at Nvidia kort feks kører bedre sammen med Intel end med AMD.

Thanks!

Gravatar #4 - Plimmer
28. maj 2014 21:12
Nielson (3) skrev:
Synes jeg har hørt folk herinde tale om at Nvidia kort feks kører bedre sammen med Intel end med AMD.


Det skulle ikke undre mig, det ændre ikke på at det er forkert dog.
Gravatar #5 - ignuz
28. maj 2014 21:20
Plimmer har ret, der er ikke noget om at nvidia kører bedre med intel end AMD gør.
Gravatar #6 - Nielson
30. maj 2014 10:06
Plimmer (4) skrev:
Det skulle ikke undre mig, det ændre ikke på at det er forkert dog.


ignuz (5) skrev:
Plimmer har ret, der er ikke noget om at nvidia kører bedre med intel end AMD gør.


Tak! Så blev jeg i hvert fald så meget klogere :)
Gravatar #7 - mvoigt27
30. maj 2014 18:28
Amd's egne graffikkort benchmarks til pressen er som regel med en intel processor, da det er det hurtigste du kan købe, men der er masser af glimrende amd processorer til prisen.

Har dog selv 4700MQ intel med nvidia GT755 sli. (Bærbar)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login