mboost-dp1

Monitor: Rød farve forsvinder efter warmup..


Gå til bund
Gravatar #1 - Coder
6. apr. 2004 12:04
Min IBM 6557 P92 mister den røde farve et lille stykke tid efter man har tændt for den. Jeg har skilt den ad, og prøvet at kigge efter kold lodninger, og søgt/trykket på printet bag ved kanonen, men uden held...

Er der nogle som har en ide til hvordan jeg kan løse dette?

Jeg er studerende, så reperation er ikke et valg.
Gravatar #2 - Viperaberus
6. apr. 2004 12:09
Hvis du har en degauss funktion er det en mulighed.
Har du stærke magnetfelter i nærheden af monitoren? (fx. Højtalere)
Gravatar #3 - Coder
6. apr. 2004 18:10
Nej, det har intet med det at gøre. Den står pt. på gulvet skilt ad :)
Gravatar #4 - woobi
7. apr. 2004 21:50
Det er højst sanlynligt en løs forbindelse for signalet for den røde farve.

Der hvor du har kigget bag kanonen plejer der at sidde nogle små transistorer i par af tre det sker tit at der går fejl i en af disse måske en løs lodning måske hele transistoren.

Højst sansynligt en løs lodning da det sker efter den har stået tændt - det kan sagtens lade sig gøre at prøve sig frem og "trykke" lidt på nogle af dem rundt omkring og på den måde finde den løse lodning.
Gravatar #5 - Coder
10. apr. 2004 16:16
Det var også det jeg prøvede først, sad og trykke forskellige steder på printet for at se om der var nogle ændringer. Men kunne ikke få fremkaldt en effekt...

Alle lodningerne ser gode ud, men alt peger jo i den retning... Hvad kan det ellers være? Det må jo være en forbindelse som forsvinder et eller andet sted når printet udvider sig..
Gravatar #6 - amokk
11. apr. 2004 19:53
hvis farven først forsvinder når den er varmet op, er det højst sandsynligt en ustabil komponent et sted, fx. en kondensator eller lign.

ikke noget man lige kan lave medmindre man kender nogen der roder meget med elektronik eller vil betale for rep.
Gravatar #7 - Plague
16. apr. 2004 01:55
Prøv at tage en stiv plastic pensel/børste og køre rundt på bagsiden af printet mens den er tændt og den røde farve er "forkert" på skærmen......
Nogle gange skal der en del til før at man opdager en dårlig lodning....
Du kan eventuelt bruge en gammel tandbørste til det...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login