mboost-dp1

GEARAspiWDM.sys - problemer efter iTunes (og Norton Ghost etc.) install/update


Gå til bund
Gravatar #1 - Clauzii
3. mar. 2014 16:29
Der er en chance for at dine CD/DVD-drev bliver ubrugelige efter en iTunes/Norton Ghost/etc. install/update!!!

Der bliver installeret en driver der hedder GEARAspiWDM.sys (mm.). Jeg har lige nu været igennem en fjernelse, og kan nu se/bruge mine drev igen vha. følgende:

Start regedit.exe og gør PRÆCIS som følger:

Slet følgende:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\GearAspiWDM

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\GEARSecurity

Find HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\System\CurrentControlSet\
Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318} og slet:
GEARAspiWDM i UpperFilters.

Find HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\System\CurrentControlSet\
Control\Class\{6D807884-7D21-11CF-801C-08002BE10318}:
Slet GEARAspiWDM i UpperFilters.

Find HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\System\CurrentControlSet\
Control\Class\{CE5939AE-EBDE-11D0-B181-0000F8753EC4}:
Slet GEARAspiWDM i UpperFilters.

GENSTART!

Slet GearAspi.dll fra Windows\System32

Slet også Gearsec.exe hvis den er der.

Slet GearAspiWDM.sys fra Windows\System32\Drivers

Slet Windows\System32\GEARAspi.dll i nøglen HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\
CurrentVersion\SharedDLLs


Slet Windows\System32\Gearsec.exe fra nøglen HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\
CurrentVersion\SharedDLLs

Slet Windows\System32\Drivers\GearAspiWDM.sys fra nøglen HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\
CurrentVersion\SharedDLLs


GENSTART!

Og det skulle virke igen. Det er ikke sikkert at man kan se drevene inde fra iTunes bagefter, men ----- det er der vist ikke noget at gøre ved :(
Gravatar #2 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
3. mar. 2014 17:03
Hvilken indvirkning har det på dine optiske drev o_O

Altså - forsvinder de fra denne computer, enhedshåndtering eller hur?

- edit -

Info her - og produceret af dem her (Advarsel: De skriver at de er kompatible med Vista, og er vist ikke opdateret siden!)

- deres side fik forøvrigt også mit Firefox til at brokke sit over et script der stoppede med at svare o_O
Gravatar #3 - Clauzii
3. mar. 2014 18:03
PHP-Ekspert Thoroughbreed (2) skrev:
Altså - forsvinder de fra denne computer, enhedshåndtering eller hur?


Yeps! Troede mit bundkorts ene IDE port var røget, indtil det slog mig at jeg var faldet over GEARAspiWDM.sys. ASPI! tænkte jeg, nono, det har NERO sørget for allerede. Da jeg så skulle se film i går, var der ingen af de optiske drev der virkede.

Ovenstående løste problemet, men hver gang iTunes starter, siger det at der ikke kan brændes/læses til CD/DVD. Gør ikke mig noget.. Vil hellere have mine drev er i live :P

/fandt ovenstående løsning her: http://www.gearsoftware.com/wiki/index.php/DRIVERS...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login