mboost-dp1

Program til statistik


Gå til bund
Gravatar #1 - Footracer
31. okt. 2006 22:02
Hej medfoldere.

Efter jeg har fået en Conroe at folde med, har jeg tænkt på at lave et program / service til at holde øje med hvor lang tid det tager for hver work unit at blive færdiggjort, hvorved det kan beregnes hvor effektiv ens processor er til de forskellige work units. Det kan selvfølgelig også bruges til mange andre ting.

Er det noget folk her på siden ville være interesserede i hvis det var jeg lavede det? Gider næsten ikke gå igang med at lave det hvis det kun bliver mig selv der får glæde af det.

Kunne så få en hjemmeside op at stå hvor folk kunne indsende resultaterne så vi kunne se hvordan folk får foldet her på holdet.

Jeg ved godt at extreme overclocking har en hel del statistik, synes bare det kunne være mere interessant at se hvad en bestemt processor kan ved de forskellige work units.

Kom endelig med forslag til hvad i kunne tænke jer i programmet / servicen hvis i synes det lyder interessant.

Synes klart at der er alt for lidt aktivitet omkring folding her på holdet, desværre.
Gravatar #2 - Smasher
1. nov. 2006 05:33
Jo, det kunne da være fedt nok at se hvad de forskellige cpu'er kan i forhold til hinanden :)
Gravatar #3 - Footracer
1. nov. 2006 08:29
Jep, også fedt at kunne se hvad ens computer får lavet. Kan jo så også lave statistik over hvilke WUs vi får flest af osv osv. Man kan jo bygge på uendeligt. :)
Gravatar #4 - Jace
1. nov. 2006 13:18
Kanon initiativ! Jeg har savnet spændende statistik på dette projekt i flere år.

Problemet er vel bare at det ikke er muligt at få det til at køre automatisk, men at man selv skal indsende data til hjemmesiden. Det giver for det første mulighed for fejl i indtastede data eller direkte mulighed for at manipulere med data. For det andet tror jeg det er meget få folk der rent faktisk husker at indsende sine resultater med jævne mellemrum. Sådan noget skal bare helst køre 100% automatisk hvis det skal blive en succes.

Det er enormt ærgeligt at folding@home's statistikker ikke er mere detaljerede, så man kunne bruge deres data til at arbejde med.

Så skulle man lave programmet så det selv sendte sine data til en database et sted, som man så kunne hive data ud fra og vise på en hjemmeside? Det kunne være noget med at hente brugernavnet fra client.cfg filen, og så smide det ind på en konto under det navn på databasen

Men spændende idé... Håber den bliver realiseret :)

Mvh
Jace
Gravatar #5 - Footracer
1. nov. 2006 14:06
Enig, har også savnet spændede statistik de sidste par år med folding. :)

Kan godt lave det så det bliver uploadet automatisk. Kan f.eks. gøre det via en webservice, der opdaterer felter i databasen for den pågældende bruger, som så igen kan vises på en hjemmeside.

Dog vil det nok tage mig en del tid at lave det, da jeg ikke har vildt mange timers fritid til at lave det. Kan dog begynde i det små og så altid tilføje funktionalitet alt efter behov. Så hvis vi får lavet en prioriteret liste over hvad folk vil have, så kan det jo komme på efterhånden.

Når systemet så er færdiglavet kunne man kontakte extreme overclocking, der jo ellers har udmærket statistik og se om de kunne have lyst til at føje det til deres side, så man kan se det derfra.

Jeg vil så småt i weekenden gå igang med at lave noget databaseværk og sager så basis for systemet er lavet. Så kan der altid smides funktionalitet på efterhånden.

Dog vil jeg ikke have folk til at forvente at systemet bliver hurtigt klart, men skal nok komme. Når jeg får min webserver op, kan jeg oprette en lille side med status på projektet, så interesserede kan følge udviklingen og komme med forslag til funktionalitet.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login