mboost-dp1

Mike Willis

Trefor dropper Waoo til fordel for TDC

- Via Business.dk -

På bredbåndsområdet har elselskaberne og TDC længe været indædte rivaler, hvor TDC har slået på tromme for, at det ikke var nødvendigt med fiber ud til slutkunder, mens elselskaberne under Waoo, har promoveret hastighedsgaranti og symetriske hastigheder.

Et af de store elselskaber i Waoo, trekantsområdet forsyningsselskab Trefor, trækker sig nu ud af Waoo samarbejdet, da Trefor netop har indgået en strategisk samarbejdsaftale med TDC om, at TDC fremover skal drifte Trefors fibernet, der i dag er tilsluttet 95.000 husstande.

TDC vil med aftalen kunne tilbyde sine egne produkter, mens Trefor fortsætter med deres eksisterende produkter. TDC ville gerne have købt Trefors fibernet, men det blev til en lejeaftale i stedet for. Trefor ejer derfor stadig fibernettet og har ansvaret for dette.

TDC og Trefor ser aftalen som historisk og håber at det vil give bedre udnyttelse af fibernettet. Flere oplysninger omkring samarbejdet kan findes her.





Gå til bund
Gravatar #1 - saks
21. okt. 2014 14:34
Der er en del oplysninger om, hvad det pt. har af konsekvenser for eksisterende kunder her: http://trefor.dk/Privat/Fiberbredb%C3%A5nd/Interne...

under ofte stillede spørgsmål.

TRE-FOR siger, at man efter aftalens indfasning kan få det bedste fra begge selskaber, men bare vent det siges altid ved sådanne meddelelser for at berolige kunderne.

Mit gæt er at på sigt vil TRE-FOR trække sig helt fra at levere egne produkter på fiberen og i stedet blot stå for at grave ny fiber ned og kræve leje ind. Bemærk at oplysningerne i pressemeddelelsen siger at TDC overtager alt udstyr på fiberen!, men blot ikke selve fiberen.

Dette er skidt fordi der bliver en konkurrent mindre :( og TDC er jo ikke kendt for at gå forrest med hurtigere forbindelser og ikke mindst bandwidth caps. Samt at TDC nok alligevel køber det hele til sidst.
Gravatar #2 - mrKayne
21. okt. 2014 14:47
#1
This.

Jeg vil gætte på, at nuværende TRE-FOR kunder, kan se frem til enten en prisstigning for produktet de allerede ejer, eller nedsættelse i hastighed til samme pris de betaler nu.

TDC gavner bare ikke fremtiden.
Gravatar #3 - JonJak
21. okt. 2014 14:57
Man hørte jo det samme på Sjælland.. Derfor jeg har et princip om at undgå TDC lige gyldig hvad jeg fortager mig.. Skiftede da de købte telmore, mig og min naboe har få hentet tilbud og fået vores 80 lejligheder over på fiber og er dermed også sluppet for TDC her..

Ikke sjov læsning, men det er jo værst for kunderne i området..
Gravatar #4 - Dreadnought
21. okt. 2014 15:11
Håber de får styr på regningerne, for det kunne Trefor/Waoo ikke hitte ud af. En kollega måtte hver måned ringe for at få rettet sin faktura. Han har dog for nyligt opgivet og skiftet til ADSL.
Gravatar #5 - zymes
21. okt. 2014 15:31
JonJak (3) skrev:
mig og min naboe har få hentet tilbud og fået vores 80 lejligheder over på fiber og er dermed også sluppet for TDC her..

Hvis i nu kunne nøjes med én lejlighed hver, så ville det blive meget billigere at have internet.
Gravatar #6 - El_Coyote
21. okt. 2014 16:08
#1
Bandwidth caps?
Jeg har aldrig ramt noget loft på min ellers godt brugte adsl.
Gravatar #7 - saks
21. okt. 2014 16:28
#6 Tænkte YouSee som jo også er TDC, og det er YouSee produkter der ihvertilfælde skal tilbydes på TRE-FORs fiber.

Er også lidt underligt hvis TREFOR på sigt vil konkurrere med TDC om internetkunderne på deres egen fiber. Det vil jo nedsætte det indtjeningspotentiale TDC har. Men TREFOR vil selvfølgelig ikke indrømme noget endnu, da det evt. kan gøre kunderne bange og i værste fald skræmme dem væk. Det kommer stille og roligt med årene i stedet.

Og når TDC kommer til at eje udstyret, skal TREFOR så betale TDC for en kunde på TREFOR's egen fiber?
Gravatar #8 - mbw2001
21. okt. 2014 17:05
saks (7) skrev:
Er også lidt underligt hvis TREFOR på sigt vil konkurrere med TDC om internetkunderne på deres egen fiber. Det vil jo nedsætte det indtjeningspotentiale TDC har.


Ja for det ville jo være en helt utænkelig situation at en udbyder har infrastrukturen men at konkurrenter kan benytter denne infrastruktur til at levere egne produkter.
Det lyder ikke bekendt?

Gravatar #9 - fennec
21. okt. 2014 17:39
saks (7) skrev:
Og når TDC kommer til at eje udstyret, skal TREFOR så betale TDC for en kunde på TREFOR's egen fiber

Går ud fra de mener udstyret ude ved kunden. Derved overtager TDC alt first level support med kunden. Og Trefor står bare for at leverer fiber til døren/væggen.
Gravatar #10 - nic0
21. okt. 2014 17:54
trefor overlader ikke alt deres backbone net til TDC, men tror nærmere der er tale om CPE udstyr (ikke router) men i stedet STB, media recorder, telefoni osv osv.

de for lov at bruge trefor's backbone/infrastruktur til carrier af dvs. services, men trefor drifter og udvikler deres backbone selv.

CPE router vil være trefor's 1line der tager sig af det. evt. bliver de hyret til at yde support på alle TDC produkter.
Gravatar #11 - jblidd
21. okt. 2014 18:12
Waoo har aldrig kunne konkurrere med TDC, når det gælder tv delen. Det er grunden til, at jeg selv har fibernet fra Waoo, mens TDC leveret tv gennem den lokale antenneforening. Hvis aftalen betyder, at TDC står for tv-delen og 3for står for internet delen, så er der tale om best of both worlds, TDC kan nemlig ikke konkurrerer på internetdelen, og ved at de ikke har adgang købt fiberdelen, så kan de heller ikke skrue priserne op på den del. 3Fors fiberprodukter bliver mere attraktive og TDC får adgang til kunder, der ønsker bedre og billigere tv pakkeløsninger end dem, som Waoo kan leverer.
Gravatar #12 - saks
21. okt. 2014 18:17
#8 TDC giver kun adgang til deres net fordi de skal, ellers havde de ikke gjort det.

#9 #10
fra pressemeddelelsen:

TDC Group får det fulde ansvar for drift og vedligeholdelse af fibernettet. TREFOR overdrager det tekniske udstyr på fibernettet, dvs. hardware i gadeskabe, centraler osv.

TREFOR ejer fortsat fibernettet. Et antal medarbejdere fra TREFORs driftsorganisation overføres til ansættelse i TDC Operations.
Gravatar #13 - TezlaByte
21. okt. 2014 18:47
Jeg har aldrig haft bedre net end EnergiMidt
Og det er nu tredje husstand jeg "kører" på.
Klippestabilt*, fin pris og go' hastighed.

Hver eneste gang jeg er stødt på noget med TDC, bliver jeg skuffet gang på gang og hører om mindre hastigheder end der er købt osv.

Jeg kan selv mærke, at dette bliver noget rant mod TDC, så jeg holder her, da det intet gavner.

Hæja Waoo! *piift*

*(ang. klippestabilt, så har jeg en "Sam Knows" device herhjemme, så medmindre den lyver, så kører mit net ret godt og altid)
Gravatar #14 - gramps
21. okt. 2014 19:38
#13
Et hurtigt indspark til TDC og SamKnows:

Min 60/12-forbindelse fra Yousee er iflg. SamKnows på gennemsnitligt 64,41/14,24. Jeg har kun oplevet problemer med selve linjen en enkelt gang, og da var det en entrepenør der havde gravet kablet over.

Den laveste hastighed var 52,03 tilbage i juni. Det er et meget sjældent dyk under 60. Når jeg sidder og kigger på grafen, så er der dog en tydelig tendens til at Yousee prøver at ramme 60 mere præcist, men indtil videre har de stadig et lille stykke vej ned :-)

Mit største problem er, at Yousee er dem, der kan tilbyde højest hastighed til mig. TDC, Telia og Telenor kan kun tilbyde 20/2 over ADSL, og mobilt bredbånd har simpelthen for lav cap. Og fordi Yousee leverer hurtigst internet, så er jeg tvunget til at have en TV-pakke, så min regning er på 520 kr/md. for internet :-(
Gravatar #15 - ufomekaniker2
21. okt. 2014 21:01
Jeg har fibernet, og stueantenne fordi jeg faktisk aldrig ser tv. Så hvis jeg også bliver tvunget over i YouSee en dag, og derved også bliver påtvunget en tv-pakke, bryder min verden sammen. Så bliver det for alvor dyrt at have internet :D
Gravatar #16 - Montago.NET
21. okt. 2014 21:21
"I felt a great disturbance in the Fiber, as if thousands of voices suddenly cried out in terror, and were suddenly silenced. I fear something terrible has happened."
Gravatar #17 - HerrMansen
21. okt. 2014 23:23
ufomekaniker (15) skrev:
Jeg har fibernet, og stueantenne fordi jeg faktisk aldrig ser tv. Så hvis jeg også bliver tvunget over i YouSee en dag, og derved også bliver påtvunget en tv-pakke, bryder min verden sammen. Så bliver det for alvor dyrt at have internet :D


Du kan få dit antennesignal lukket - Nul kabelTV og nul abonnement.

Vi har en grundpakke hos Yousee igennem vores boligselskab - og så en internetforbindelse ved siden af hos samme. Vi har flere gange fået tilbudt at vi kan lukke for grundpakken ved at de plomberer udtaget mod et engangsbeløb. Nul TV.
Gravatar #18 - OrangeNewton
22. okt. 2014 04:46
#17
Det er vidst ikke noget de tilbyder generelt. Den typiske melding til kunder der beder om det er:
"Rent teknisk er det et krav med begge dele, for internet kører som et overlay til tv-forbindelserne. Vi har overvejet at skille det ad, men det er meget vanskeligt at ændre rent teknisk, sådan som vi har indrettet nettet. Det vil kræve en større ombygning af nettet."
Gravatar #19 - JonJak
22. okt. 2014 05:41
zymes (5) skrev:
Hvis i nu kunne nøjes med én lejlighed hver, så ville det blive meget billigere at have internet.


Jeg sagde kun der var lagt fiber ind i 80 lejligheder, man kan jo ikke afvise at nogen f.eks rent teoretisk har boret hul i væggen og deler en 90/90 :D heheh
Gravatar #20 - TezlaByte
22. okt. 2014 06:35
#14
Ja, det var lige godt pokkers. Bor du i et værelse hos TDC? :D

Funny, eh?

Men jojo, gode historier er der vel også fra TDC - synes bare man hører det modsatte "altid" -.-
Gravatar #21 - ibyte_dk
22. okt. 2014 06:51
Nå, jamen det er da ingen hemmelighed. Jeg og mindst 50% af Waoo kunderne i området, har Waoo i ren og skær protest mod TDC. Så de kan de se frem til massiv kundeflugt, inkl. undertegnede.
Gravatar #22 - mbw2001
22. okt. 2014 07:03
ibyte_dk (21) skrev:
mindst 50% af Waoo kunderne i området, har Waoo i ren og skær protest mod TDC


Hold da op. Hvilket område er det? Dit hus? Og hvem har lavet den undersøgelse?

Gravatar #23 - Slettet Bruger [74305015]
22. okt. 2014 07:07
mbw2001 (22) skrev:
Hold da op. Hvilket område er det? Dit hus? Og hvem har lavet den undersøgelse?


Den verdenskendte og respekterede PROOMA organisation.
Gravatar #24 - ibyte_dk
22. okt. 2014 07:35
mbw2001 (22) skrev:
Hold da op. Hvilket område er det? Dit hus? Og hvem har lavet den undersøgelse?


En hurtig opgørelse over naboer, kollegaer, venner og familie, hvor alle er kunder hos Waoo, netop for at undgå TDC. Så jeg har ingen grund til at tro, at det skulle forholde sig væsentligt bedre hos andre.
Gravatar #25 - gramps
22. okt. 2014 08:31
#20
Jeg bor ikke langt fra en af TDCs bygninger, og ikke langt fra et større erhvervsområde, så backbone er nok ikke langt væk. Men det er også lettere at lave en god forbindelse over coax end kobber.
Gravatar #26 - HenrikH
22. okt. 2014 08:32
mbw2001 (22) skrev:
Hold da op. Hvilket område er det? Dit hus? Og hvem har lavet den undersøgelse?

Er det ikke mere relevant at de vil flygte fra TDCs nye fiber, over til hvad? TDCs gamle kobber? YouSee's kabelTV?
Gravatar #27 - sisseck
22. okt. 2014 09:05
HerrMansen (17) skrev:
Du kan få dit antennesignal lukket - Nul kabelTV og nul abonnement.


Alt efter kontrakter i området kan det blive en dyr affære. Normalt skal lejer betale for at få åbnet antennesignal igen hvis vedkommende har fået det lukket mens de har boet i lejligheden. Der hvor jeg bor koster sådan et lille indgreb lidt over 3000. Jeg startede selv med at forsøge med internet fra yousee, det kunne jeg ikke med mindre antennesignal+tv-pakke også blev købt hos dem (iflg. deres support).
Gravatar #28 - ibyte_dk
22. okt. 2014 09:27
#22, #23

Tag jer sammen. Selv om i ikke sætter jeg ind i tingene før i slynger påstande ud, så betyder det ikke, at andre gør det samme.

Man behøver kun tage en tur forbi trustpilot, så er man rimeligt på det rene.

https://www.trustpilot.dk/review/www.yousee.dk

https://www.trustpilot.dk/review/www.waoo.dk

https://www.trustpilot.dk/review/www.tdc.dk
Gravatar #29 - gramps
22. okt. 2014 09:48
#28
Jeg giver ikke meget for Trustpilot. Øverste anmeldelse på Yousee pt. indeholder følgende citat:

Jeg har så stadig et problem med at den tidligere lejer har ødelagt tv-stikket og jeg ikke kan installere/placere antenne kabel i tv-stikket i stuen og til det får jeg at vide at det er ikke Yousee's problem og det er mig der kommer til at betale for teknikkeren. Jeg har så aflyst teknikeren fordi det gider jeg ikke at finde mig i, jeg vil da ikke betale for en skade som jeg ikke har begået og det er en princip-sag for mig.


Så må han sgu klage til udlejer eller tidligere lejer. Det kan da ikke passe at Yousee skal have dårlig anmeldelse fordi tidligere lejer var en spasser.

Mange af de andre dårlige anmeldelser skyldes at Yousee tager penge for pakkeskift til mindre pakke. Det er nævnt i betingelserne som kunden har skrevet under på; det virker også idiotisk at det skal gå ud over Yousee at kunderne ikke formår at læse betingelserne.
Gravatar #30 - OxxY
22. okt. 2014 10:40
Jeg har samme oplevelse som gramps på yousee, og bor så vidt jeg ved ikke i nærheden af noget.

Min 48/24 speedtester normalt som 52/25.
Gravatar #31 - HerrMansen
22. okt. 2014 11:08
#27 400kr mener jeg de sagde i sin tid.

Men vi har så heller ikke nogen planer om det - vi venter på at Fiber kommer ind så vi kan komme helt væk fra Yousee (og få en hastighed der er lige høj op og ned...)
Gravatar #32 - Slettet Bruger [74305015]
22. okt. 2014 12:00
ibyte_dk (28) skrev:
#22, #23

Tag jer sammen. Selv om i ikke sætter jeg ind i tingene før i slynger påstande ud, så betyder det ikke, at andre gør det samme.

Man behøver kun tage en tur forbi trustpilot, så er man rimeligt på det rene.

https://www.trustpilot.dk/review/www.yousee.dk

https://www.trustpilot.dk/review/www.waoo.dk

https://www.trustpilot.dk/review/www.tdc.dk


Snakker om at sætte sig ind i tingene og henviser til TrustPilot som kilde. Sjovt.

Som gramps siger i #29, så skal man lige have en hvis form for kildekritik på TrustPilot. Mange af problemerne ligger enten hos anmelderen eller andre steder end hos udbyderen, nogle er bare sure for at være sure og så der større chance for at folk anmelder grundet en negativ oplevelse end ved en positiv oplevelse.

Jeg da glad kunde mange steder og ligeledes har jeg meget sjældent lavet en positiv anmeldelse af et-eller-andet. Tilgengæld, så er næsten alle mine negative anmeldelser blevet angivet et-eller-andet sted som f.eks. TrustPilot eller EDBpriser.

Den lokale PC-pusher har en relativ ringe bedømmelse på TrustPilot, men jeg må sige at det er stedet inden for IT hvor jeg har oplevet den mest kompetente og ærlige service/vejledning. Ejeren giver umådelig god vejledning fordi han ikke bare sælger produkterne, men han har brugt produkterne i eget hjem for at teste om det er værd at sælge.

Personligt er jeg blevet mindre og mindre glad for brugeranmeldelser, jeg har endda oplevet anmeldelser af produkter hvor kunden ikke har købt produktet, men har anmeldt produktet med minimum karakter grundet at kunden for flere år siden havde købt et andet produkt fra producenten som ikke levede op til forventningerne.

Hvis du vil give mig et billede af hvad TDCs kunder synes om TDC, så må du spørge en tilfældig og representativ andel af TDCs kunder.

Disclaimer: Hvis der er noget her der ligner påstande/fakta, så er alle påstande/fakta underbygget af PROOMA undersøgelser.
Gravatar #33 - zeonos
22. okt. 2014 15:07
#14

har selv yousee(tdc) 60/12, og i københavn har vi haft problemer mindst 10 gange i løbet af 2 år, hvor det fredag aften vil falde til ca 128k, du kan ikke spille, ikke se video, og dårligt nok kigge på en tekst side.

Folk vil skrive hele weekenden på facebook, support, forum etc. og først mandag formiddag vil problemet blive løst.

Jeg havde også ca 5min hver dag hvor modem ville stoppe med at modtage forbindelse. De har skiftet antennestik to gange, modem og kable en gang, og været rundt i hele opgangen og skifte skit, og i kælderen og efterspænde, og først efter femte besøg fra teknikker var problemet løst.
Gravatar #34 - ufomekaniker2
22. okt. 2014 18:12
gramps (29) skrev:
#28
Jeg giver ikke meget for Trustpilot. Øverste anmeldelse på Yousee pt. indeholder følgende citat:

Så må han sgu klage til udlejer eller tidligere lejer. Det kan da ikke passe at Yousee skal have dårlig anmeldelse fordi tidligere lejer var en spasser.

Mange af de andre dårlige anmeldelser skyldes at Yousee tager penge for pakkeskift til mindre pakke. Det er nævnt i betingelserne som kunden har skrevet under på; det virker også idiotisk at det skal gå ud over Yousee at kunderne ikke formår at læse betingelserne.


Jeg bryder mig ikke om YouSee's betingelser.
Gravatar #35 - Slettet Bruger [74305015]
22. okt. 2014 18:25
ufomekaniker (34) skrev:
Jeg bryder mig ikke om YouSee's betingelser.


Så er du jo så fri at du bare kan fravælge dem og vælge et alternativ.
Gravatar #36 - HerrMansen
22. okt. 2014 19:38
IT-ekspert Yvossen (35) skrev:
Så er du jo så fri at du bare kan fravælge dem og vælge et alternativ.


Kommer da helt an på om du er lejer eller ejer.
Gravatar #37 - OxxY
22. okt. 2014 19:44
HerrMansen (36) skrev:
IT-ekspert Yvossen (35) skrev:
Så er du jo så fri at du bare kan fravælge dem og vælge et alternativ.


Kommer da helt an på om du er lejer eller ejer.


Mange ejere er også underlagt ejerforeningers antenneftaler f.eks.
Gravatar #38 - luuuuu
22. okt. 2014 19:48
Jeg har stadig 110/20 gennem YouSee fordi de har glemt at sætte farten ned efter deres fejlede hotspot forsøg... Hm.
Gravatar #39 - Ulver
22. okt. 2014 21:25
#32 Med den tilgang til fx trustpilot, så burde alle virksomheder på siden have dårlige ratings, siden du påstår at det jo kun de dårlige kunder som skriver en anmeldelse.
Gravatar #40 - OxxY
22. okt. 2014 21:50
Ulver (39) skrev:
#32 Med den tilgang til fx trustpilot, så burde alle virksomheder på siden have dårlige ratings, siden du påstår at det jo kun de dårlige kunder som skriver en anmeldelse.

Medmindre de bataler for at få dem fjernet :p

Men helt seriøst, ligesom så mange andre ratings, er der en meget skæv fordeling i 1* vs 5*
1* jeg var sur over noget, oftest urelateret til det trustpilot faktisk burde bedømme på
5* der kom en mail og sagde jeg skulle skrive noget, jeg har ikke haft problemet.

ligesom med ratings på app i appstoren :p
Gravatar #41 - Xaroc
22. okt. 2014 22:55
Jeg syntes det er fedt TDC har 3 hastigheder på deres hjemmeside, men selvom man bor tæt på kolding centrum bliver forbindelsen ustabil ved 20/2 og deres mindste forbindelse på hjemmesiden er 25/2 >.>
Gravatar #42 - ibyte_dk
23. okt. 2014 09:35
Jeg er affiliate marketer og content creator på Youtube. Jeg kører min egen webserver og har 90/90 mbit/s hos Waoo. Jeg har på intet tidspunkt målt uvarslede nedbrud i de 3 år jeg har været kunde. Eneste downside er deres ringe routeres mangel på loop-back.

Jeg er dybt afhængig af min fiber forbindelse og har reelt ikke nogen mulige alternativer til samme pris.

Jeg har flyttet meget, og har været kunde hos samtlige danske teleselskaber. Og TDC har soleklart både været de dårligste på stabilitet, service og handelsbetingelser. Desuden kræver det kun ét prischeck på området, at konstatere TDC ubestridt er de dyreste på samtlige af deres produktkategorier.

Hvad angår Trustpilot. Hvor arrogant skal man lige være, for at mene ens egen holdning er bedre end 10.000 anmeldelser. Er det fordi man simpelthen ikke forstår tolkningen af statistik og begreber som gennemsnit, spredning og varians, eller er man bare ignorant og modsat, fordi det er lidt hipster-smart?
Gravatar #43 - gramps
23. okt. 2014 09:41
ibyte_dk (42) skrev:
Hvad angår Trustpilot. Hvor arrogant skal man lige være, for at mene ens egen holdning er bedre end 10.000 anmeldelser. Er det fordi man simpelthen ikke forstår tolkningen af statistik og begreber som gennemsnit, spredning og varians


Du mener altså at spredning, varians og gennemsnit på Trustpilot er fornuftigt?!
Gravatar #44 - XorpiZ
23. okt. 2014 09:51
ibyte_dk (42) skrev:
Hvor arrogant skal man lige være, for at mene ens egen holdning er bedre end 10.000 anmeldelser.


Der er meeeeeget langt fra det, og så til det du oprindeligt skrev:

ibyte_dk (21) skrev:
Nå, jamen det er da ingen hemmelighed. Jeg og mindst 50% af Waoo kunderne i området, har Waoo i ren og skær protest mod TDC. Så de kan de se frem til massiv kundeflugt, inkl. undertegnede.


Altså, der er intet galt i at bruge PROOMA, men det ville da klæde dig at erkende det, istedet for at skyde med spredehagl.
Gravatar #45 - ibyte_dk
23. okt. 2014 11:41
XorpiZ (44) skrev:

Altså, der er intet galt i at bruge PROOMA, men det ville da klæde dig at erkende det, istedet for at skyde med spredehagl.


Jeg skal bare lige forstå din logik:
Flere kilder der antyder det samme = spredehagl?

Ja, for normalt i alle andre sammenhænge, der ville vi jo sige det modsatte. Men OK. Det er selvfølgelig også dig, der sætter reglerne for hvordan du forstår ting :D
Gravatar #46 - XorpiZ
23. okt. 2014 12:08
ibyte_dk (45) skrev:
XorpiZ (44) skrev:

Altså, der er intet galt i at bruge PROOMA, men det ville da klæde dig at erkende det, istedet for at skyde med spredehagl.


Jeg skal bare lige forstå din logik:
Flere kilder der antyder det samme = spredehagl?

Ja, for normalt i alle andre sammenhænge, der ville vi jo sige det modsatte. Men OK. Det er selvfølgelig også dig, der sætter reglerne for hvordan du forstår ting :D


Der er ingen kilder, der antyder, at mindst 50% af kunderne i området har valgt Waoo i protest mod TDC.

Der er kilder, der antyder at folk er utilfredse med TDC og mere tilfredse med Waoo, men det er en helt anden snak.
Gravatar #47 - gramps
23. okt. 2014 13:04
ibyte_dk (45) skrev:
Jeg skal bare lige forstå din logik:
Flere kilder der antyder det samme = spredehagl?


Er dine kilder en tilfældigt udvalgt sample af alle TDCs kunder?

Sagt på en anden måde: Hvis jeg spurgte et par tusinde mennesker på Nørrebro om hvem der skal være statsminister, kan jeg så stole på tallene?
Gravatar #48 - Magten
23. okt. 2014 13:41
ibyte_dk (42) skrev:
Jeg har flyttet meget, og har været kunde hos samtlige danske teleselskaber. Og TDC har soleklart både været de dårligste på stabilitet, service og handelsbetingelser. Desuden kræver det kun ét prischeck på området, at konstatere TDC ubestridt er de dyreste på samtlige af deres produktkategorier.
Jeg har gennem de sidste 4 år været kunde hos Struernet og Fullrate - alle TDC forbindelser i sidste ende. Det er minimalt hvad jeg har haft af nedbrud, og hver gang er jeg blevet varslet om det på sms og holdt opdateret.

Jeg har altid målt højere hastighed end den bestilte så heller ikke der har jeg nogen klagepunkter.

Er det så den endegyldige sandhed? Nej. Er din det? Nej.
Gravatar #49 - saks
23. okt. 2014 13:47
Jeg tror ikke, der er nogen der frivilligt vælger TDC, når man kun ser på bredbånd (ADSL), hvis de i stedet kunne få fiber til samme pris eller billigere.

Kvalitet og prisen på internet er jo begge bedre hos TREFOR/Waoo, men ikke alle skifter til det selvom de kan få fiber pga. det evige "det vi har fungerer jo ok, og vi gider ikke bøvle med at få det lavet om".

Hvis nogen foretog alt arbejdet for dem med skiftet var der stor set ingen der ville skifte tilbage til ADSL igen.
Gravatar #50 - gramps
24. okt. 2014 07:38
saks (49) skrev:
Hvis nogen foretog alt arbejdet for dem med skiftet var der stor set ingen der ville skifte tilbage til ADSL igen.


Det er ikke lang tid man bruger på at skifte alligevel. Man skal måske sidde i en telefonkø når man vil opsige, men ellers er det 5-minutters-opgaver i et par dage.

Folk er for dovne.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login