mboost-dp1

Samsung

Samsung kommer med Premium Suite-opdatering til Galaxy S3

- Via CNET News - , redigeret af Pernicious

Samsung annoncerede for få dage siden på deres blog, Samsung Tomorrow, at Samsung Galaxy S3 snart vil få en større opdatering. Der er nu kommet en del 2 af deres annoncering.

Opdateringen, som de kalder “Premium Suite Upgrade”, vil blandt andet fokusere på context-aware funktioner, der betyder, at billeder kan tagges med vejr, dato og placering, se de mest brugte apps eller at S3 kan forudsige, hvad du ønsker at gøre, når du sætter høretelefonerne i såsom at starte din musikafspiller. Der er også mulighed for at åbne to forskellige programmer samtidigt, Facebook integreres med din låseskærm samt justering af lydstyrken for hver side af høretelefonerne.

Opdateringen kommer også med forbedrede kamerafunktioner, hvor det blandt andet er muligt at tage flere billeder i et gruppebillede og vælge det bedste ansigt på hvert billede for hver person i gruppen, for derefter at kombinere dem. Kameraet bliver også bedre til at tage billeder i situationer med svagt lys.

Samsung har endnu ikke meldt noget ud om tilgængelighed og hvilke lande, der vil få opdateringen, som også kommer til Galaxy Note 10.1. Du kan se videoer, som demonstrerer de nye funktioner herunder.





Gå til bund
Gravatar #1 - Stallemanden
11. dec. 2012 08:55
Jeg kører med Omega V33.2 og der kan jeg se, at alle disse fornemme features er med allerede.

http://kitchen.indieroms.net/blog/?page_id=763
Gravatar #2 - vooze
11. dec. 2012 08:55
Glæder mig da til den bliver ported til min S2 :)

Jeg bruger i øjeblikketen en rom, hvor man har ported alt fra S3 til S2 :) Så kører man i princippet stadig stock-rom, men er bare fri for at vente på hvornår de vil opdatere deres ældre telefoner.
Gravatar #3 - El Cerveza
11. dec. 2012 09:58
Jeg fik min opdateret for en uges tid siden.

Funktionen med 2 samtidigt åbne programmer ser ud til at være begrænset til Google produkter.
Gravatar #4 - webwarp
11. dec. 2012 10:06
#3 ok, jeg synes udmiddelt den lyder som en gimmic, er skærmen ikke for lille til noget fornuftigt ? Ville elske det på min tablet, men kan ikke lige komme i tanke om scenarie på tlf..
Bedre foto i mørke er den eneste jeg lige tænker er noget, der vil forbedre telefonen..
Gravatar #5 - Martin5000
11. dec. 2012 10:25
#3: Det er vist nærmere Samsung-apps det er begrænset til, men der findes selvfølgelig et hack, så det kan fungere med næsten alle apps.

#4: Funktionen er også på min Galaxy Note 10.1 (tablet) og du har helt ret i at den er mere anvendelig dér. Det findes vist også på Galaxy Note 2, hvor jeg tror det kan være anvendeligt. På Galaxy S3 er det vist mest en gimmick, men jeg vil hellere have at den er der og man så kan lade være med at bruge den istedet for at mangle den de gange hvor behovet er der.
Jeg har kun brugt funktionen nogle gange på vejen til/fra arbejde - de s-toge jeg skal med kører desværre gennem et sort hul for telekommunikation og jeg er derfor på edge det meste af tiden. Jeg har derfor et par gange brugt funktionen til at læse pdf'er, se billeder eller andet mens jeg har ventet på at en webside loadede - dér er det især fedt at man selv kan resize de to "vinduer" så man gør browseren lille og kun kan se progress bar'en i toppen mens man venter.

Edit: Thumbs up til Samsung for også at tilføje nye funktioner istedet for kun at opgradere det underliggende OS - Så er det næsten tilgiveligt at de kun er havnet på JB 4.1.2 istedet for 4.2 :-D
Gravatar #6 - Brugernavn
11. dec. 2012 12:51
Martin5000 (5) skrev:
#3: Det er vist nærmere Samsung-apps det er begrænset til, men der findes selvfølgelig et hack, så det kan fungere med næsten alle apps.


Hvis man vel at mærke vil roote og miste garantien.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1...
Gravatar #7 - bjerh
11. dec. 2012 13:03
#6 Der er absolut intet der tyder på at man mister garantien ved at roote, unlocke eller installere en custom rom. Tværtimod har man hørt mange historier hvor det intet problem har været.

Dertil kommer det jo at man bare kan smide sin mobil tilbage til original rom, låst og hvad der ellers hører sig med. Man kan klare det hele via fastboot, selvom mobilen ellers er død!

Edit: Ligesom man forresten kan redde lang de fleste "bricks" på samme måde, i øvrigt, som er årsagen til at de fleste vil lave en reklamationssag efter en dårlig flashing.
Gravatar #8 - Brugernavn
11. dec. 2012 13:12
bjerh (7) skrev:
#6 Der er absolut intet der tyder på at man mister garantien ved at roote, unlocke eller installere en custom rom. Tværtimod har man hørt mange historier hvor det intet problem har været.

Hvad med den mail Samsung sendte rundt til alle servicecentre, hvor der stod at de ikke skulle behandle telefonen hvis softwaren var modificeret?
bjerh (7) skrev:
Dertil kommer det jo at man bare kan smide sin mobil tilbage til original rom, låst og hvad der ellers hører sig med. Man kan klare det hele via fastboot, selvom mobilen ellers er død!

Samsung telefoner har en tæller, der tæller hvor mange gange der er installeret uoriginalt software på telefonen.

bjerh (7) skrev:
Dertil kommer det jo at man bare kan smide sin mobil tilbage til original rom, låst og hvad der ellers hører sig med. Man kan klare det hele via fastboot, selvom mobilen ellers er død!


Ja, hvis du kan få forbindelse til telefonen.
Gravatar #9 - Törleif Val Viking
11. dec. 2012 13:21
Er der nogle der rent faktisk bruger funktionen der forudser hvad du har tænkt dig når du kobler udstyr til ?

Jeg har det på min SE Xperia Active og bruger det ikke, da det er forskelligt hvad jeg gør når jeg kobler mine øretelefoner til (nogle gange skal jeg jo ringe og ikke høre musik)
Gravatar #10 - Jakob Jakobsen
11. dec. 2012 13:51
Brugernavn (8) skrev:

Samsung telefoner har en tæller, der tæller hvor mange gange der er installeret uoriginalt software på telefonen.


Kilde/dokumentation?

Gravatar #11 - Brugernavn
11. dec. 2012 13:53
Jakob Jakobsen (10) skrev:
Brugernavn (8) skrev:

Samsung telefoner har en tæller, der tæller hvor mange gange der er installeret uoriginalt software på telefonen.


Kilde/dokumentation?


http://i00.i.aliimg.com/img/pb/102/008/465/4650081...

Du kan selv se den ved at boote telefonen i Odin Mode.

Samme tæller er også i SGS 3 samt SGNote 1 og 2
Gravatar #12 - Jakob Jakobsen
11. dec. 2012 13:56
#11

Og den tæller er meget nem at nulstille, så den er reelt ikke noget problem.
Gravatar #13 - Brugernavn
11. dec. 2012 13:57
Jakob Jakobsen (12) skrev:
#11

Og den tæller er meget nem at nulstille, så den er reelt ikke noget problem.


Også hvis du ikke kan boote eller skærmen er gået i stykker?
Jeg har indtil videre sendt en SGS 2 og 3 med en skærm, der ikke virkede... Første gang var min telefon rootet. Jeg fik at vide at de kun havde repareret den undtagelsesvist og at de heller ikke mente at det var lovligt at roote software i Danmark. Der er jeg nu uenig.
Gravatar #14 - Jakob Jakobsen
11. dec. 2012 14:01
#13

Man er vel så forudseende, så man nulstiller tælleren efter man har smidt ny firmware på?
Gravatar #15 - Brugernavn
11. dec. 2012 14:03
Jakob Jakobsen (14) skrev:
#13

Man er vel så forudseende, så man nulstiller tælleren efter man har smidt ny firmware på?

Hvis man er opmærksom på det. Og hvis Triangle Away i det hele taget sletter alle spor. Du skal dog stadig kunne flashe telefonen for at få den originale software tilbage. Og kan du ikke flashe den fordi den er i stykker, er du lidt på røven.

Gravatar #16 - Maxi
11. dec. 2012 16:39
iOS 4life
Gravatar #17 - Coma
11. dec. 2012 17:59
Brugernavn (8) skrev:
Hvad med den mail Samsung sendte rundt til alle servicecentre, hvor der stod at de ikke skulle behandle telefonen hvis softwaren var modificeret?
bjerh (7) skrev:
Dertil kommer det jo at man bare kan smide sin mobil tilbage til original rom, låst og hvad der ellers hører sig med. Man kan klare det hele via fastboot, selvom mobilen ellers er død!

Samsung telefoner har en tæller, der tæller hvor mange gange der er installeret uoriginalt software på telefonen.

bjerh (7) skrev:
Dertil kommer det jo at man bare kan smide sin mobil tilbage til original rom, låst og hvad der ellers hører sig med. Man kan klare det hele via fastboot, selvom mobilen ellers er død!


Ja, hvis du kan få forbindelse til telefonen.


Jeg har haft min sgs2 til reparation da USB stikket var ødelagt den korte cm 10, og blev lavet uden problemer og med garanti. Jeg har haft min sgs3 til rep da skærmen var blevet smadret, det kostede mig 600kr at gå den skiftet at den var rooted gav mig Ingen problemer. Kender flere der har samme historie med HTC. SÅ problemet er vist ikke så stort. Alt er lavet igennem telecare, men at de påstår at det ikke er lovligt at root og flashe det siger vist alt om dem.
Gravatar #18 - Brugernavn
11. dec. 2012 18:05
Coma (17) skrev:
sgs3 til rep da skærmen var blevet smadret, det kostede mig 600kr at gå den skiftet at den var rooted gav mig Ingen problemer. Kender flere der har samme historie med HTC. SÅ problemet er vist ikke så stort


Det var ikke en garanti reparation. Og som sagt brokkede de sig, da jeg havde min indr. Det er et spørgsmål om held, når Samsungs officielle holdning er SU app = ingen garanti
Gravatar #19 - Brugernavn
11. dec. 2012 19:04
Jeg er heller ikke den eneste der har fået den udmelding fra Samsung.
http://newz.dk/samsung-galaxy-s-ii-rammer-10-millioner-solgte-eksemplarer#26 skrev:
#23 Jeg regnede nok med det.
Jeg spurgte faktisk Samsung support i DK om det samme, og fik at vide at garantien/reklamationsretten røg hvis man root'ede sin telefon, så det har jeg ikke haft mod til endnu :(
Gravatar #20 - JariRavnMikkelsen
11. dec. 2012 19:10
Vi kan da hos Telecare bekræfte påstanden om at
Custom rom = ingen garanti.

Det gælder faktisk alle producenter.

Om vi nu lige opdager det eller ej, er også meget afhængigt af reperationstypen. og ikke mindst hvad type rom der er installeret. Er det en Rom der ligner original, eller noget helt andet der slet ikke ligner en standard rom, her mener jeg SENSE eller Touchwiz overfladen. Er telefonen helt død, og bricket totalt, kan vi ikke bevise om der er Rootet/flashet, og derfor skal telefonen repareres under garanti. Samsungs procedure for test inden afslutning af rep, er jeg ikke helt inde i, og er meget op til inviduelle tekniker og model.

Men på HTC's vegne kan jeg sige at der køres en afsluttende test software som validerer softwaren og telefonens vitale funktioner, og fejler hvis apperatet er S-Off eller Tampered. Som er et resultat af Custom flash. Og her starter balladen. Så er der et tilbud på vej, indeholdene et nyt Mainboard, som ligger i omegnen af 1500-2500,- afhængig af model.

Ergo er det ren spørgsmål om rent held hvis din rootede telefon ryger gennem Telecare uden garantifrafald.
Gravatar #21 - Brugernavn
11. dec. 2012 19:48
Jammen så tak da, Chewy, fordi du rater mine indlæg irrelevant, hver gang, jeg opfordrer folk til at tænke sig om en ekstra gang, inden de rooter.
Gravatar #22 - Coma
11. dec. 2012 22:12
JariRavnMikkelsen (20) skrev:
Vi kan da hos Telecare bekræfte påstanden om at
Custom rom = ingen garanti.

Det gælder faktisk alle producenter.

Om vi nu lige opdager det eller ej, er også meget afhængigt af reperationstypen. og ikke mindst hvad type rom der er installeret. Er det en Rom der ligner original, eller noget helt andet der slet ikke ligner en standard rom, her mener jeg SENSE eller Touchwiz overfladen. Er telefonen helt død, og bricket totalt, kan vi ikke bevise om der er Rootet/flashet, og derfor skal telefonen repareres under garanti. Samsungs procedure for test inden afslutning af rep, er jeg ikke helt inde i, og er meget op til inviduelle tekniker og model.

Men på HTC's vegne kan jeg sige at der køres en afsluttende test software som validerer softwaren og telefonens vitale funktioner, og fejler hvis apperatet er S-Off eller Tampered. Som er et resultat af Custom flash. Og her starter balladen. Så er der et tilbud på vej, indeholdene et nyt Mainboard, som ligger i omegnen af 1500-2500,- afhængig af model.

Ergo er det ren spørgsmål om rent held hvis din rootede telefon ryger gennem Telecare uden garantifrafald.


Det er mig en gåde hvordan producenterne kan forsvare at køre den stil. Hvis vi snakker HW isues der blivet lavet så har jeg svært ved at se hvorfor det at skifte rom, skulle gøre at mit usb stik ikke måtte blive lavet på garantien f.eks. Heldigvis har jeg ikke oplevet sådan et problem, men skete det, vil jeg godt nok brokke mig højt til producenten. Vil tro de let vil tabe sådan en sag ved forbrugerstyrelsen. Men nu er problehet heldigvis ikke så stort for mig mere, jeg har smidt samsung osv ud, og gået over til google nexus.. så er jeg fri for alt det pjat :)

Det svare jo realt til at sige, "nej du har kørt linux på din pc. Så at grafik kortet er deffekt er uden for garanti nu"
Gravatar #23 - Brugernavn
11. dec. 2012 22:27
Coma (22) skrev:
Hvis vi snakker HW isues der blivet lavet så har jeg svært ved at se hvorfor det at skifte rom...

Bøvl:
Den rigtige firmware version kan være skjult, og give fejlsøgeren det forkerte udgangspunkt = flere support timer.
De risikerer at noobs der har fået deres ven til at flashe telefonen, sender den ind til reparation fordi deres alfa build af CM nightly kitchen spoof 10 er fyldt med fejl.

Penge:
De sparer generelt penge ved at afvise reparationer.

Risiko:
At der sker unødige hardware fejl og slid, hvis f.eks. ROM'en får kameraet til at fokusere 24/7 (som WP7.5 i øvrigt kan finde på)
At CPU/GPU overopheder pga. overclocking, og brænder af, hvilket sikkert kan lede til andre hardwarefejl.
At blits-LED'en kører på fuld drøn for længe ad gangen og overopheder/brænder ud før tid.
At bootloaderen overskrives med fejlbehæftet software, så telefonen sendes ind til reparation, selvom Samsung ikke har noget med fejlen at gøre.
At partisioner slettes og telefonen sendes ind til reparation, selvom Samsung ikke har noget med fejlen at gøre.

Osv.

Jeg har selv oplevet at CPU'en overophedede pga en fejl i en ROM, og jeg var nødt til at slukke telefonen og flashe en anden for at få den til at stoppe. Hvis jeg ikke havde opdaget det i tide, ved jeg ikke hvad der var sket, men jeg brændte mig på min SGS2.
Gravatar #24 - Chewy
12. dec. 2012 00:49
@ #20
Vi kan da hos Telecare bekræfte påstanden om at
Custom rom = ingen garanti.


Men er det i tråd med dansk lovgivning?
Når der er præcedens for at jeg må skille min computer ad, og skifte hardware ud, samt et jeg må udskifte software uden at garantien ryger. Så har jeg meget svært ved at se hvordan det kan være lovligt at afvise en reparation indenfor "garantien", uden at de kan påvise at det direkte er brugerens skyld at fejlen er opstået.
Hele problemet ligger i at der endnu ikke har været en sag omhandlende smartphones specifikt.
Og med det i tankerne er det logisk nok at firmaerne afviser så mange reklamationer som overhovedet muligt. Det spare de penge på. Og så længe at der ikke er en afgørelse der direkte siger hvordan tingene forholder sig. Så kan de sige at de "troede" at de holdt sig indenfor loven.
Gravatar #25 - Brugernavn
12. dec. 2012 06:36
Hvorfra ved du at der ikke har været en masse af den slags sager?
Gravatar #26 - JariRavnMikkelsen
12. dec. 2012 20:05
Chewy (24) skrev:
@ #20
Vi kan da hos Telecare bekræfte påstanden om at
Custom rom = ingen garanti.


Men er det i tråd med dansk lovgivning?
Når der er præcedens for at jeg må skille min computer ad, og skifte hardware ud, samt et jeg må udskifte software uden at garantien ryger. Så har jeg meget svært ved at se hvordan det kan være lovligt at afvise en reparation indenfor "garantien", uden at de kan påvise at det direkte er brugerens skyld at fejlen er opstået.
Hele problemet ligger i at der endnu ikke har været en sag omhandlende smartphones specifikt.
Og med det i tankerne er det logisk nok at firmaerne afviser så mange reklamationer som overhovedet muligt. Det spare de penge på. Og så længe at der ikke er en afgørelse der direkte siger hvordan tingene forholder sig. Så kan de sige at de "troede" at de holdt sig indenfor loven.


Hos Telecare håndhæver vi jo ikke vore egen love, men producenternes udstukne garantibestemmelser. Disse er godkendte i følge dansk lovgivning, Og ikke, ja så hænger producenten med problemet.

Jeg kan følge din teori med "åben software" Men da der findes så mange (åbner posen helt) "ELENDIGE LORTE ROMS" som er direkte fjendtlige mod produkterne, håbløst dårlig programmeret, og tit software portet fra forskellige produkter og mærker på kryds og tværs. Forstår JEG skam udemærket at Samsung ikke vil betale for folk som har kværket deres telefons hardware med software som overnævnt.

Bevares der findes da også gode alternativer til originale roms, som ikke er destruktive eller så fejlfyldte. Men hvor sætte græsen??? Det er jo umuligt at sige at noget er ok, og andre ikke.?
Det vil ende i et ragnarok.

At de ofte gør det skarpt og at garantien frafalder uanset rep type. Kan diskuteres, men i sidste ende forståeligt, da meget kan ende i følgeskader.

Til sidst.
Jeg har skam selv rootet, og flashet og ved godt hvad får folk til at gøre det. Nye funktioner, bedre batteritid, osv. Dette KAN være nogle af gevinsterne. Men det kan også gå direkte modsat. Jeg flashede en rom på min daværende LG O2X, som uden det stod noteret og ja har læst efter :), overclockede CPU fra 1000mhz til 1400mhz og kostede et nyt mainboard. Herefter fik jeg forståelsen for hvad producenterne slåsser med, og hvorfor de gør som de gør!


Husk alt hvad jeg skriver her ikke er Telecare's holdninger, men mine egne holdninger. Jeg fortæller bare lidt om arbejdsgangen på min arbejdsplads, som i dette tilfælde jo er meget relevant :)
Gravatar #27 - Chewy
23. dec. 2012 22:27
@ 26
Til at starte med, så undskyld det sene svar, men har haft alt for travlt..

Men selvfølgelig skal producenten havde muligheden for at afvise reparation, hvis brugerens handlinger har udsat telefonen for stress, som den ikke er lavet til.
Jeg forventer hellere ikke at CPU producenten erstatter CPU, hvis jeg har overclocket den.
Det jeg taler imod, er den konsekvente afvisning, som folk prøver at skræmme andre folk med.
Hvis usb stikket er gået i stykker, hvis skærmen går i stykker, eller hvis man f.eks. har en Galaxy III hvor bagbeklædningen flækker. Og producenten så afviser reparation, grundet root. Så skal de (imho) bare tage sig sammen, og reparere eller levere en ny telefon...

Det blev til et meget kort svar, men håber at jeg har fået alt med. Sig endelig til hvis der er noget der skal uddybes..
Gravatar #28 - Brugernavn
23. dec. 2012 23:38
Chewy (27) skrev:
@ 26
Det jeg taler imod, er den konsekvente afvisning, som folk prøver at skræmme andre folk med.


Jeg formoder at du hentyder til mig. Da jeg havde min rootede S2 inde til reparation, fik jeg som sagt besked om at de havde gjort en undtagelse da de reparerede min tydeligvis hardware-fejlbehæftede skærm, og da jeg sagde at de burde dække hardwaren, uanset software blev de (Telecare) lidt ubehageligt med at jeg havde brudt loven ved at roote etc. Det endte dog med at der ikke skete noget. Men hvis de havde afvist, er der en ventetid på minimum 3 måneder inden din sag tages op af forbrugerombudsmanden. Du kan få meget bøvl med det, og der er i øvrigt ikke nogen regel, der siger at producenter ikke kan fraskrive sig ansvaret på denne måde.

Se på realiteterne i stedet for din egen holdning til rettighederne. Jeg advarer baggrund af mine egne oplevelser og producenternes officielle holdning.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login