mboost-dp1
unknown
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
#2 Jamen "de fede scener" er jo rent faktisk med i filmen!
Det er jo helt til grin at vise klip ved mega fed grafik, der tydeligt er lavet til folk skal tro det er ingame grafik >:|~.
Det var lidt det samme da Lego udgav Lego Studios og viste film i deres reklamer der var optaget med proffesionelle kameraere og overhovedet ikke redigeret i noget der ligner Legos program.
Det er jo helt til grin at vise klip ved mega fed grafik, der tydeligt er lavet til folk skal tro det er ingame grafik >:|~.
Det var lidt det samme da Lego udgav Lego Studios og viste film i deres reklamer der var optaget med proffesionelle kameraere og overhovedet ikke redigeret i noget der ligner Legos program.
De er da ikke de eneste der reklamere for spil på den måde, mange spil har da fået lavet en hel "trailer" omkring spillet, hvori grafikken langt overgår den der er i spillet..
Sådan har det altid været. Kan da huske adskillige gange at have spillet spil, med en rigtig fed grafisk intro, for så at finde ud af selve spillet mere lignede tetris end selve traileren.
Syntes det er mere latterligt at de først griber ind nu. Call of Duty 2 er da langt fra en af de spil der overdriver grafikken til det yderste, for at være ærlig, så syntes jeg faktisk at det er en af de spil der HAR bedst grafik på markedet...
Heh så er der godt nok mange reklamer der skal forbydes .. Den kære carlsberg øl er der godt nok også blevet brugt mange dyre kroner på at få til at se godt ud i 3D .. :)
Og hvordan beviser man at et spils grafik ikke kan se så godt ud, det kan det vel ofte i teorien, der er bare ingen der i praksis har adgang til den type hardware som almen forbruger?
Og hvordan beviser man at et spils grafik ikke kan se så godt ud, det kan det vel ofte i teorien, der er bare ingen der i praksis har adgang til den type hardware som almen forbruger?
Jeg kan huske flere spil gennem tiderne (Warcraft og Command & Conquer fx), hvor man egentlig bare skyndte sig igennem banen for at se en fed mellem-sekvens i langt bedre kvalitet end selve spillet. Typisk var det en video fremfor grafik fra en grafik-engine. De spil's reklamer burde så også været omfattet af forbud. For langt ude :-/ I så fald bliver fremtiden for spil-reklamer et billede af pap-kassen.
#5 en spil intro må da sagtens være CG(Computer Grafik), det kan jeg slet ikke se noget problem i.
#7 Om du så havde en UBER gamer pc fra år 3000 så ser spillet altså ikke bedre ud en spiludvilkerne har lavet det. Dine gamle dos spil ser jo heller ikke bedre ud bare fordi du har en nyere PC'er.
#8 Som jeg skriver til #5 så er intro'er og mellemsekvenser da ikke noget problem, de er der for historiens skyld og IKKE for at sælge spillet.
#7 Om du så havde en UBER gamer pc fra år 3000 så ser spillet altså ikke bedre ud en spiludvilkerne har lavet det. Dine gamle dos spil ser jo heller ikke bedre ud bare fordi du har en nyere PC'er.
#8 Som jeg skriver til #5 så er intro'er og mellemsekvenser da ikke noget problem, de er der for historiens skyld og IKKE for at sælge spillet.
#10
men OFTE kan man jo stille på opløsningen og på hvor mange detaljer osv der skal vises i spillet... og det er jo her at hr (og fru) danmark kan have problemer med at computeren ikke kan følge med til MAX i alle indstillinger...
det er nok ikke det der direkte refereres til i nyheden, da der snakkes om pre-renderet grafik...
men OFTE kan man jo stille på opløsningen og på hvor mange detaljer osv der skal vises i spillet... og det er jo her at hr (og fru) danmark kan have problemer med at computeren ikke kan følge med til MAX i alle indstillinger...
det er nok ikke det der direkte refereres til i nyheden, da der snakkes om pre-renderet grafik...
Jeg syntes på alle måder den dom er helt i orden..
Da jeg så reklamerne de første gange tænkte jeg "damn, det ser godtnok grumt ud, glæder mig til at spille"
og da jeg så senere så screenies fra spillet tænkte jeg "fuck det er da grimt"..
Tænk hvis jeg havde spildt båndbredde på rent faktisk at downloade det, eller enu værre, spildt penge på at købe det..
Da jeg så reklamerne de første gange tænkte jeg "damn, det ser godtnok grumt ud, glæder mig til at spille"
og da jeg så senere så screenies fra spillet tænkte jeg "fuck det er da grimt"..
Tænk hvis jeg havde spildt båndbredde på rent faktisk at downloade det, eller enu værre, spildt penge på at købe det..
Fedt! Sad også lige og blev gnaven over BF2 ikke kan få federe grafik end jeg har nu, hvor jeg ellers havde set nogle reklamer med det...
Hvis de skal rette sig efter det der, og vise hvad den rigtige grafik i virkeligheden er, så synes jeg da egentlig hellere man skulle henvende sig til mobilproducenterne, og teleselskaberne.. og få dem til at vise hvordan deres video telefoni i virkeligheden er... for som det ser ud nu, så kan en alm 3g telefon jo nærmst afspille video samtaler i dvd kvalitet...
Sjovt, jeg ser slet ingen problemer med den form for promovering af spil... Ja jeg er meget grafisk interesseret i det at jeg er animator, så det er kun sjovt for mig at se når trailers til "Hellgate - London" bliver udgivet af Blur studios som udelukkende er hyret til at skulle have en intro til spillet som producenten så kunne sælge det på..
Mange af jer herinde som #11 forveksler prerendered animationer og stills med realtime renderede.. Dette er en ret meget forkert opfattelse af hvad man kan opnå i spil og hvad man ikke kan.. Prisen og kræften på din computer gør det ikke muligt for nogen at kunne få ingame grafikken til at ligne noget der er pre-renderet, dette skyldes at du ikke KAN realtime renderer de hæftige raytrace's, displacement maps, antal polygoner, og forskellige shaders.. P.t. som spil-verdenen ser ud nu så er man først næsten lige begyndt at kunne bruge Displacement maps, men langt de fleste tilfælde vil normal maps blive brugt og kan ikke skabe samme kvalitet som et displacement map kan da det skal bruge polygoner at rykke rundt med, og det har man bare ikke udviklet til realtime renderings endnu..
Anyway, jeg mener som sagt ikke at der er noget ivejen for den form for promovering, jeg givr dog ret i at man burde lave en regel om at der skal gøres opmærksom på under reklamen/traileren om det er pre-renders eller realtime renders (ingame grafik) dette kunne fx. gøres med en form for diskret tekst eller logo i det ene hjørne af en trailer/reklame..
Mange af jer herinde som #11 forveksler prerendered animationer og stills med realtime renderede.. Dette er en ret meget forkert opfattelse af hvad man kan opnå i spil og hvad man ikke kan.. Prisen og kræften på din computer gør det ikke muligt for nogen at kunne få ingame grafikken til at ligne noget der er pre-renderet, dette skyldes at du ikke KAN realtime renderer de hæftige raytrace's, displacement maps, antal polygoner, og forskellige shaders.. P.t. som spil-verdenen ser ud nu så er man først næsten lige begyndt at kunne bruge Displacement maps, men langt de fleste tilfælde vil normal maps blive brugt og kan ikke skabe samme kvalitet som et displacement map kan da det skal bruge polygoner at rykke rundt med, og det har man bare ikke udviklet til realtime renderings endnu..
Anyway, jeg mener som sagt ikke at der er noget ivejen for den form for promovering, jeg givr dog ret i at man burde lave en regel om at der skal gøres opmærksom på under reklamen/traileren om det er pre-renders eller realtime renders (ingame grafik) dette kunne fx. gøres med en form for diskret tekst eller logo i det ene hjørne af en trailer/reklame..
Hvad så med trailers til film, tit en film ser mega fed ud, og lyder helt fantastisk. Og når man så kommer i biffen, så er det en arrig gang l... :)
#17
Så skal de sgu heller ikke vise det i reklamerne, som om det er det sådan spillet ser ud.
Prisen og kræften på din computer gør det ikke muligt for nogen at kunne få ingame grafikken til at ligne noget der er pre-renderet, dette skyldes at du ikke KAN realtime renderer de hæftige raytrace's, displacement maps, antal polygoner, og forskellige shaders..
Så skal de sgu heller ikke vise det i reklamerne, som om det er det sådan spillet ser ud.
#19 som jeg skrev: det er normalt at promovere sådan.. undrer mig at denne debat egentlig først kommer nu.. som om det er ved at være lidt for sent?! - Desuden hvis du læser hele min post ser du også at jeg jo fx giver et forslag til hvordan problemet kunne løses så folk ikke opfatter denne form for promovering forkert.. om forslaget så holder i længden ved jeg ikke helt..
Der findes faktisk flere tailere for film, hvor flere scener eller hele traileren slet ikke er med i selve filmen. Ikke en pip forskel på det her.
Jeg synes ikke der er noget galt i at lave prerenderede spil-trailere, for en hver burde kunne se, at det ikke er sådan det kommer til at se ud i selve spillet. Ok børn kan måske ikke, men teenagere kan, og Call of Duty 2 er rated "Teen (13+)".
Jeg synes ikke der er noget galt i at lave prerenderede spil-trailere, for en hver burde kunne se, at det ikke er sådan det kommer til at se ud i selve spillet. Ok børn kan måske ikke, men teenagere kan, og Call of Duty 2 er rated "Teen (13+)".
Jeg synes det er OK at Activision bliver straffet. Uanset hvad, så fortjener de én over hovedet. Der er ikke engang en map editor eller nogen patch som de har lovet.
Jeg håber Activision kommer til at lide.
Jeg håber Activision kommer til at lide.
Alt hvad Activision eller Infinity Ward kan blive straffet for ville glæde mig. De har skuffet mig ud over alle grænser ved at undlade at komme med map editor.
De siger vel ikke noget sted at det er ingame grafik de viser? Det kunne være de havde valgt at vise introen eller en video fra spillet og det er der vel ikke rigtigt noget forkert i?
Størstedelen af reklamer viser overdrivelser af den ene eller den anden art. Biler der kører på vandet, rengøringsmidler der renser alle overflader med en enkelt aftøring osv.
Størstedelen af reklamer viser overdrivelser af den ene eller den anden art. Biler der kører på vandet, rengøringsmidler der renser alle overflader med en enkelt aftøring osv.
Ville gerne se at denne afgørelse fik konsekvenser for firmaer som "Silit Bang". Damn hvis de kun måtte visse ægte umanipulerede video. Ha, så ville det nok ikke være så effektivt længere!
"Hej Jeg hedder Jakob Holm, Se hvor godt Silit Bang virker!"
"Eller øhh hov, cut!!"
"Hej Jeg hedder Jakob Holm, Se hvor godt Silit Bang virker!"
"Eller øhh hov, cut!!"
Synes det er fint.
Hvis det er den reklame jeg tænker på, hvor nogle soldater smider ammonition clips til hinanden og hvor en tank bryder ind igennem en væg.
Man ved godt det ikke er in-game, men man tænker alligevel; whoooooooa...!
Jeg har så ikke købt det alligevel, fordi WW2 games er der *ALT* for mange af..!
Hvis det er den reklame jeg tænker på, hvor nogle soldater smider ammonition clips til hinanden og hvor en tank bryder ind igennem en væg.
Man ved godt det ikke er in-game, men man tænker alligevel; whoooooooa...!
Jeg har så ikke købt det alligevel, fordi WW2 games er der *ALT* for mange af..!
Ja man må sige at der er ikke mange reklamer som kan vises så.
3, Vaskepulver osv osv....
Og så må studieværter vel heller ikke have makeup på mere..
3, Vaskepulver osv osv....
Og så må studieværter vel heller ikke have makeup på mere..
#31 Ligesom i Turkmenistan:
http://www.abc.net.au/abccontentsales/s1514988.htm
;-)
By Turkmenbashi’s decree it is forbidden to (...), or wear make up on television.
http://www.abc.net.au/abccontentsales/s1514988.htm
;-)
...og igen er punkt 3 i den klassiske A Gamer's Manifesto yderst relevant.
Såfremt denne smukkesering af reklamerne ikke i sig selv medfører et øget salg, som følge af misvisningen, så er der som sådan ikke noget argument for at tillade denne smukkesering, eller rettere, der er ikke nogen som taber på et forbud, og da slet ikke forbrugeren.
Nu er der jo sådan at grafikken i disse spil er jo altid noget de har brugt til at sælge dem. Det er en væsentlig del af det man køber. Jeg sad da også og var imponeret af grafikken, og tænkte at det kunne være jeg skulle til at spille Call of Duty igen.
Jeg ville føle mig røvrendt hvis jeg havde købt det.
Jeg ville føle mig røvrendt hvis jeg havde købt det.
Det kunne man vist have sagt sig selv.. Det så jo overdrevet godt ud.
Men jeg er dog imponeret over røgen i "the real deal"
Men jeg er dog imponeret over røgen i "the real deal"
hvad så med farstfood ligner en big mac den i reklamen nej vel man skulle tage at mc-d en bøde med tilbage virkende kraft så vi kan blive fri for dem.
Kan i huske Galleri Lego? NØRJ HVOR BLEV JEG SKUFFET!
http://www.louiselego.dk/%C3%A5bningstider.htm
http://www.louiselego.dk/%C3%A5bningstider.htm
#39
Nææ alle kan jo lave impuls køb.
Men før man køber noget er det jo meget smart at kigge lidt mere på informationer.. og hvis man evt. kan prøve det man køber først. Så er man da rimelig dum hvis man ikke gør det. Eller i det mindste sætte sig ind i et par facts om det først..
Nææ alle kan jo lave impuls køb.
Men før man køber noget er det jo meget smart at kigge lidt mere på informationer.. og hvis man evt. kan prøve det man køber først. Så er man da rimelig dum hvis man ikke gør det. Eller i det mindste sætte sig ind i et par facts om det først..
#42
Er det så ikke lettere at få virksomheder til at overholde reglerne indenfor markedsføring? For hey - Det kan godt ske at du undersøger markedet inden du køber ting men der findes jo også mennesker der ikke gør den slags og de skal vel også have en chance for at slippe for at købe katten i sækken.
Er det så ikke lettere at få virksomheder til at overholde reglerne indenfor markedsføring? For hey - Det kan godt ske at du undersøger markedet inden du køber ting men der findes jo også mennesker der ikke gør den slags og de skal vel også have en chance for at slippe for at købe katten i sækken.
Endelig nogen der gør noget ved de reklamer!! Jeg synes det er totalt råddent at man viser nogle klip fra introen, men intet fra selve spillet.
Man har ingen mulighed for at bedømme om det er et fedt spil eller ej. Men på den anden side bruges reklamer jo netop til at gøre et produkt populært selvom det ikke er en skid bedre end andre produkter af samme type på markedet.
F.eks "Cilit bang". Folk der køber det produkt må være de samme mennesker der bare SKAL åbne spammails :D
Man har ingen mulighed for at bedømme om det er et fedt spil eller ej. Men på den anden side bruges reklamer jo netop til at gøre et produkt populært selvom det ikke er en skid bedre end andre produkter af samme type på markedet.
F.eks "Cilit bang". Folk der køber det produkt må være de samme mennesker der bare SKAL åbne spammails :D
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.