mboost-dp1

unknown

Reklamer for Call of Duty 2 forbydes

- Via Gamesindustry.biz - , redigeret af Net_Srak

Activision, der udgiver Call of Duty 2, er blevet dømt for at have fremvist falsk og misvisende information om Call of Duty 2 i TV.

Dette skulle angiveligt være sket ved, at der i TV er blevet vist reklamer, hvor kvaliteten af spillet i reklamerne langt overgår det, som ses i selve spillet.

Dette har nu fået Storbritanniens reklamestyrelse, Advertising Standards Authority (ASA), til at forbyde Activision at vise disse reklamer.

Activision forsvarer sig med, at dette er ‘almen praksis’. Det forventes, at afgørelsen vil få konsekvenser for resten af spilbranchen og for, hvordan de fremover bruger prerendered grafik i deres reklamer.





Gå til bund
Gravatar #1 - AndersAndersson
23. feb. 2006 12:15
Det er sku da også for langt ude. At det er almendelig praktisk gør det bare endnu mere rådent
Gravatar #2 - CodeWizard
23. feb. 2006 12:18
Så skulle det også være ulovligt kun at vise de fede scener i trailere for film.
Gravatar #3 - ajust
23. feb. 2006 12:26
#2 Jamen "de fede scener" er jo rent faktisk med i filmen!

Det er jo helt til grin at vise klip ved mega fed grafik, der tydeligt er lavet til folk skal tro det er ingame grafik >:|~.

Det var lidt det samme da Lego udgav Lego Studios og viste film i deres reklamer der var optaget med proffesionelle kameraere og overhovedet ikke redigeret i noget der ligner Legos program.
Gravatar #4 - zaicrez
23. feb. 2006 12:29
De er da ikke de eneste der reklamere for spil på den måde, mange spil har da fået lavet en hel "trailer" omkring spillet, hvori grafikken langt overgår den der er i spillet..
Gravatar #5 - kiwi
23. feb. 2006 12:38
Sådan har det altid været. Kan da huske adskillige gange at have spillet spil, med en rigtig fed grafisk intro, for så at finde ud af selve spillet mere lignede tetris end selve traileren.
Gravatar #6 - rabonzo
23. feb. 2006 12:39
Syntes det er mere latterligt at de først griber ind nu. Call of Duty 2 er da langt fra en af de spil der overdriver grafikken til det yderste, for at være ærlig, så syntes jeg faktisk at det er en af de spil der HAR bedst grafik på markedet...
Gravatar #7 - webwarp
23. feb. 2006 12:49
Heh så er der godt nok mange reklamer der skal forbydes .. Den kære carlsberg øl er der godt nok også blevet brugt mange dyre kroner på at få til at se godt ud i 3D .. :)

Og hvordan beviser man at et spils grafik ikke kan se så godt ud, det kan det vel ofte i teorien, der er bare ingen der i praksis har adgang til den type hardware som almen forbruger?
Gravatar #8 - HellGreen
23. feb. 2006 12:50
Jeg kan huske flere spil gennem tiderne (Warcraft og Command & Conquer fx), hvor man egentlig bare skyndte sig igennem banen for at se en fed mellem-sekvens i langt bedre kvalitet end selve spillet. Typisk var det en video fremfor grafik fra en grafik-engine. De spil's reklamer burde så også været omfattet af forbud. For langt ude :-/ I så fald bliver fremtiden for spil-reklamer et billede af pap-kassen.
Gravatar #9 - f-style
23. feb. 2006 13:11
Måske de i reklamen bare skulle tilføje
"for at få spillet til at se sådan ud, skal du bruge de nyeste hardware og specielt software, som vil koste dig 200.000 kr., samt redigerings engine, der tages forbold for fejl om mangler" :P
Gravatar #10 - AndersAndersson
23. feb. 2006 13:13
#5 en spil intro må da sagtens være CG(Computer Grafik), det kan jeg slet ikke se noget problem i.

#7 Om du så havde en UBER gamer pc fra år 3000 så ser spillet altså ikke bedre ud en spiludvilkerne har lavet det. Dine gamle dos spil ser jo heller ikke bedre ud bare fordi du har en nyere PC'er.

#8 Som jeg skriver til #5 så er intro'er og mellemsekvenser da ikke noget problem, de er der for historiens skyld og IKKE for at sælge spillet.
Gravatar #11 - Eniac
23. feb. 2006 13:16
Er der nogle specifikationer for hvilken computer spillet i reklamen må være afviklet på?
Mon ikke også nogle dyre maskiner til 100.000kr+ kan levere en noget bedre grafik end de fleste vil kunne forvente hjemme.
Gravatar #12 - cazper33
23. feb. 2006 13:20
#10

men OFTE kan man jo stille på opløsningen og på hvor mange detaljer osv der skal vises i spillet... og det er jo her at hr (og fru) danmark kan have problemer med at computeren ikke kan følge med til MAX i alle indstillinger...
det er nok ikke det der direkte refereres til i nyheden, da der snakkes om pre-renderet grafik...
Gravatar #13 - DusteD
23. feb. 2006 13:29
Jeg syntes på alle måder den dom er helt i orden..
Da jeg så reklamerne de første gange tænkte jeg "damn, det ser godtnok grumt ud, glæder mig til at spille"
og da jeg så senere så screenies fra spillet tænkte jeg "fuck det er da grimt"..
Tænk hvis jeg havde spildt båndbredde på rent faktisk at downloade det, eller enu værre, spildt penge på at købe det..
Gravatar #14 - desvaerre
23. feb. 2006 13:34
Fedt! Sad også lige og blev gnaven over BF2 ikke kan få federe grafik end jeg har nu, hvor jeg ellers havde set nogle reklamer med det...
Gravatar #15 - Cloud02
23. feb. 2006 13:42
Helt i orden at de gør det. Misvisende markedsføring og information skal straffes.
Gravatar #16 - Herskegut
23. feb. 2006 13:45
Hvis de skal rette sig efter det der, og vise hvad den rigtige grafik i virkeligheden er, så synes jeg da egentlig hellere man skulle henvende sig til mobilproducenterne, og teleselskaberne.. og få dem til at vise hvordan deres video telefoni i virkeligheden er... for som det ser ud nu, så kan en alm 3g telefon jo nærmst afspille video samtaler i dvd kvalitet...
Gravatar #17 - Nbyriel
23. feb. 2006 13:46
Sjovt, jeg ser slet ingen problemer med den form for promovering af spil... Ja jeg er meget grafisk interesseret i det at jeg er animator, så det er kun sjovt for mig at se når trailers til "Hellgate - London" bliver udgivet af Blur studios som udelukkende er hyret til at skulle have en intro til spillet som producenten så kunne sælge det på..

Mange af jer herinde som #11 forveksler prerendered animationer og stills med realtime renderede.. Dette er en ret meget forkert opfattelse af hvad man kan opnå i spil og hvad man ikke kan.. Prisen og kræften på din computer gør det ikke muligt for nogen at kunne få ingame grafikken til at ligne noget der er pre-renderet, dette skyldes at du ikke KAN realtime renderer de hæftige raytrace's, displacement maps, antal polygoner, og forskellige shaders.. P.t. som spil-verdenen ser ud nu så er man først næsten lige begyndt at kunne bruge Displacement maps, men langt de fleste tilfælde vil normal maps blive brugt og kan ikke skabe samme kvalitet som et displacement map kan da det skal bruge polygoner at rykke rundt med, og det har man bare ikke udviklet til realtime renderings endnu..

Anyway, jeg mener som sagt ikke at der er noget ivejen for den form for promovering, jeg givr dog ret i at man burde lave en regel om at der skal gøres opmærksom på under reklamen/traileren om det er pre-renders eller realtime renders (ingame grafik) dette kunne fx. gøres med en form for diskret tekst eller logo i det ene hjørne af en trailer/reklame..
Gravatar #18 - griffer
23. feb. 2006 13:50
Hvad så med trailers til film, tit en film ser mega fed ud, og lyder helt fantastisk. Og når man så kommer i biffen, så er det en arrig gang l... :)
Gravatar #19 - m_abs
23. feb. 2006 13:50
#17
Prisen og kræften på din computer gør det ikke muligt for nogen at kunne få ingame grafikken til at ligne noget der er pre-renderet, dette skyldes at du ikke KAN realtime renderer de hæftige raytrace's, displacement maps, antal polygoner, og forskellige shaders..

Så skal de sgu heller ikke vise det i reklamerne, som om det er det sådan spillet ser ud.
Gravatar #20 - Nbyriel
23. feb. 2006 14:03
#19 som jeg skrev: det er normalt at promovere sådan.. undrer mig at denne debat egentlig først kommer nu.. som om det er ved at være lidt for sent?! - Desuden hvis du læser hele min post ser du også at jeg jo fx giver et forslag til hvordan problemet kunne løses så folk ikke opfatter denne form for promovering forkert.. om forslaget så holder i længden ved jeg ikke helt..
Gravatar #21 - pote
23. feb. 2006 14:26
Der findes faktisk flere tailere for film, hvor flere scener eller hele traileren slet ikke er med i selve filmen. Ikke en pip forskel på det her.
Jeg synes ikke der er noget galt i at lave prerenderede spil-trailere, for en hver burde kunne se, at det ikke er sådan det kommer til at se ud i selve spillet. Ok børn kan måske ikke, men teenagere kan, og Call of Duty 2 er rated "Teen (13+)".
Gravatar #22 - dktekno
23. feb. 2006 14:30
Jeg synes det er OK at Activision bliver straffet. Uanset hvad, så fortjener de én over hovedet. Der er ikke engang en map editor eller nogen patch som de har lovet.

Jeg håber Activision kommer til at lide.
Gravatar #23 - dktekno
23. feb. 2006 14:33
Alt hvad Activision eller Infinity Ward kan blive straffet for ville glæde mig. De har skuffet mig ud over alle grænser ved at undlade at komme med map editor.
Gravatar #24 - Nezmaroth
23. feb. 2006 14:56
De siger vel ikke noget sted at det er ingame grafik de viser? Det kunne være de havde valgt at vise introen eller en video fra spillet og det er der vel ikke rigtigt noget forkert i?

Størstedelen af reklamer viser overdrivelser af den ene eller den anden art. Biler der kører på vandet, rengøringsmidler der renser alle overflader med en enkelt aftøring osv.
Gravatar #25 - RMJdk
23. feb. 2006 15:04
#24 enig! Nu må de tage sig sammen. Istedet for at gå efter spille reklamer så tror jeg så de skulle tjecke TV SHOP kanel. Fordi hvis alt det passer derpå, ja så havde vi faktisk et nemt liv. Skidt der løber af opvasken bare det ser vand osv.
Gravatar #26 - royalrex
23. feb. 2006 15:06
Ville gerne se at denne afgørelse fik konsekvenser for firmaer som "Silit Bang". Damn hvis de kun måtte visse ægte umanipulerede video. Ha, så ville det nok ikke være så effektivt længere!

"Hej Jeg hedder Jakob Holm, Se hvor godt Silit Bang virker!"
"Eller øhh hov, cut!!"
Gravatar #27 - Pephers
23. feb. 2006 15:07
LOL. Men gid da de kunne gøre noget lignende i Danmark i 3 reklamer!!!
Gravatar #28 - m_abs
23. feb. 2006 15:18
#20
Jeg forstår heller ikke det først er nu det kommer, det skulle have været der fra starten.
Men jeg tror ikke dit forslag til holde mere end når en mobil reklame skriver med micro skrift i 1/10 sek. i en reklame, at minut prisen er pr. påbegyndt min.
Gravatar #29 - smiley
23. feb. 2006 15:45
Synes det er fint.

Hvis det er den reklame jeg tænker på, hvor nogle soldater smider ammonition clips til hinanden og hvor en tank bryder ind igennem en væg.

Man ved godt det ikke er in-game, men man tænker alligevel; whoooooooa...!

Jeg har så ikke købt det alligevel, fordi WW2 games er der *ALT* for mange af..!
Gravatar #30 - masterbrain
23. feb. 2006 16:07
Ja man må sige at der er ikke mange reklamer som kan vises så.
3, Vaskepulver osv osv....

Og så må studieværter vel heller ikke have makeup på mere..
Gravatar #31 - Spiderboy
23. feb. 2006 16:58
#31 Ligesom i Turkmenistan:

By Turkmenbashi’s decree it is forbidden to (...), or wear make up on television.


http://www.abc.net.au/abccontentsales/s1514988.htm

;-)
Gravatar #32 - bugger
23. feb. 2006 17:17
...og igen er punkt 3 i den klassiske A Gamer's Manifesto yderst relevant.
Gravatar #33 - Bloonz
23. feb. 2006 17:18
surt, de har da ellers vist ingame footage only i deres PC trailers (?)
Gravatar #34 - Obstructionism.com
23. feb. 2006 17:25
Såfremt denne smukkesering af reklamerne ikke i sig selv medfører et øget salg, som følge af misvisningen, så er der som sådan ikke noget argument for at tillade denne smukkesering, eller rettere, der er ikke nogen som taber på et forbud, og da slet ikke forbrugeren.
Gravatar #35 - Azjo
23. feb. 2006 17:37
Jeg kunne godt tænke mig at se denne trailer.
Når jeg ser den officielle trailer fra gamespot ser det da ikke pænere ud så det må være en anden.. nogen der har et link? :)
Gravatar #36 - Mr.VTEC
23. feb. 2006 17:38
Nu er der jo sådan at grafikken i disse spil er jo altid noget de har brugt til at sælge dem. Det er en væsentlig del af det man køber. Jeg sad da også og var imponeret af grafikken, og tænkte at det kunne være jeg skulle til at spille Call of Duty igen.
Jeg ville føle mig røvrendt hvis jeg havde købt det.
Gravatar #37 - masterbrain
23. feb. 2006 20:27
#36

Du kunne jo evt. prøve en demoversion først helt gratis..
Gravatar #38 - Zombie Steve Jobs
23. feb. 2006 20:54
Det kunne man vist have sagt sig selv.. Det så jo overdrevet godt ud.

Men jeg er dog imponeret over røgen i "the real deal"
Gravatar #39 - drbravo
23. feb. 2006 23:37
#37

Men det er ret svært hvis man går i en forretning for at købe spillet. Der har de sjældent en demomaskine stående.

Og hvorfor er det nødvendigt at prøve en demo først? Det er vel for helvede det man har en trailer til? :D
Gravatar #40 - wester
24. feb. 2006 09:16
hvad så med farstfood ligner en big mac den i reklamen nej vel man skulle tage at mc-d en bøde med tilbage virkende kraft så vi kan blive fri for dem.
Gravatar #41 - karl_bjerre
24. feb. 2006 21:36
Kan i huske Galleri Lego? NØRJ HVOR BLEV JEG SKUFFET!
http://www.louiselego.dk/%C3%A5bningstider.htm
Gravatar #42 - masterbrain
26. feb. 2006 20:55
#39
Nææ alle kan jo lave impuls køb.
Men før man køber noget er det jo meget smart at kigge lidt mere på informationer.. og hvis man evt. kan prøve det man køber først. Så er man da rimelig dum hvis man ikke gør det. Eller i det mindste sætte sig ind i et par facts om det først..
Gravatar #43 - drbravo
27. feb. 2006 09:36
#42

Er det så ikke lettere at få virksomheder til at overholde reglerne indenfor markedsføring? For hey - Det kan godt ske at du undersøger markedet inden du køber ting men der findes jo også mennesker der ikke gør den slags og de skal vel også have en chance for at slippe for at købe katten i sækken.
Gravatar #44 - Y-Ninja
27. feb. 2006 12:26
Endelig nogen der gør noget ved de reklamer!! Jeg synes det er totalt råddent at man viser nogle klip fra introen, men intet fra selve spillet.
Man har ingen mulighed for at bedømme om det er et fedt spil eller ej. Men på den anden side bruges reklamer jo netop til at gøre et produkt populært selvom det ikke er en skid bedre end andre produkter af samme type på markedet.
F.eks "Cilit bang". Folk der køber det produkt må være de samme mennesker der bare SKAL åbne spammails :D
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login