mboost-dp1

Microsoft

Microsoft går i offensiven mod Firefox og Chrome

- Via OS News - , redigeret af Net_Srak

Der er hård kamp på browsermarkedet; Microsoft udgav for nyligt Internet Explorer 8, Google er kommet med Chrome 2 og Mozillas Firefox 3.5 er lige rundt om hjørnet.

Microsoft mister fortsat markedsandele til konkurrenterne, men det vil de gerne ændre på og har derfor lanceret en ny kampagne ved navn “Get the Facts”.

På kampagnens hjemmeside promoveres IE 8 på 8 punkter, heriblandt sikkerhed, brugervenlighed og hastighed. For at gøre det helt klart, hvor god IE8 er, så er der lavet en tabel, hvor de tre browsere sammenlignes.

Ifølge tabellen er der slet ikke sat flueben ved Firefox og Chrome inden for kategorierne sikkerhed, privatliv, brugervenlighed eller kompatibilitet, og ifølge Microsoft vinder deres browser altså disse kategorier. Kun i kategorierne webstandarder, brugertilpasning og ydelse kan Firefox og Chrome følge med.





Gå til bund
Gravatar #1 - MEGAMASTER4000
19. jun. 2009 09:46
Hvad fanden er det for noget børnehaveri?
Gravatar #2 - mhartvig
19. jun. 2009 09:47
Statistikker og undersøgelser laves til at vise det folk gerne vil se.

F.eks. ville den se anderledes ud hvis Mozilla lavede den. Dem som hopper på det lort MS lukker ud, har faktisk fortjent at opleve crashes og spyware:)
Gravatar #3 - Squix
19. jun. 2009 09:47
#1

Enig!!!

Sikke noget vås først og fremmest, for det næste er det da sådan noget man lavede i 2 klasse altså.

Endnu en grund til at vælge Microsoft fra altså .
Gravatar #4 - Eax
19. jun. 2009 09:49
Gravatar #5 - carbonic
19. jun. 2009 09:55
Det er da vist godt det ikke er dansk markedsføringslov de skal følge :)
Gravatar #6 - Annushka
19. jun. 2009 09:56
Hehehehe, det er satme god fredags-underholdning!!!! :-D
Gravatar #7 - Tutti
19. jun. 2009 09:56
det fedt de ik tør sammenligne IE8 med Apple´s Safari browser ?
Gravatar #8 - Holger_dk
19. jun. 2009 09:56
hehe slemt... det får jo næsten denne konkurrence til at være mere sober:
http://www.microsoft.com/australia/ie8/competition...
Gravatar #9 - trylleklovn
19. jun. 2009 09:59
Samme misinformation, som de kører på deres "Linux - Get the facts" kampagne.

http://www.microsoft.com/canada/windowsserver/comp...


Det morsomme er dog hvem de målretter denne markedsføring imod. Hvilken IT administrator står og er i tvivl om hvilken server de skal have, men vælger så, efter at have læst Microsofts informative markedsføring, at vælge Windows Server?
Gravatar #10 - Boxcar
19. jun. 2009 09:59
Mozilla er allerede klar med et [url= der er lavet så selv alle aberne hos M$ kan forstå det

Gravatar #11 - mcgreed
19. jun. 2009 10:03
Hvad dælen, er dette den nye version af PC vs Mac reklamer vi skal igang med? :)
Gravatar #12 - ipwn
19. jun. 2009 10:05
WTF?

Det er jo misinformation og løgn. Er der ikke love imod sådan noget?

Nå skal jeg også til at slås mod tåber der tror de har ret baseret på det her galimatias!
Gravatar #13 - Giggity
19. jun. 2009 10:07
#4

Det er jo præcist lige så biased som Microsoft's.

Vil give folk ret i, at Microsoft's reklame kampanger er ret dårlige, men alt den "OH LETS HATE MICROSOFT, JUST BECAUSE IT'S COOL!" bandwagon burde satme snart gå af mode.

Gad godt at se om verden's udvikling ville være nær lige så god, havde Microsoft ikke eksisteret.

Edit: Bliver sikkert rated flamebait af visse Anti-microsoft folk.
Gravatar #14 - Windcape
19. jun. 2009 10:16
ipwn (12) skrev:
Det er jo misinformation og løgn. Er der ikke love imod sådan noget?
Jo, i moderne lande.

Men USA er altså langt bagefter.
Gravatar #15 - MrT
19. jun. 2009 10:18
#12

Ja, det er misinformation og løgn.

Som det altid er fra store griske firmaer (i dette tilfælde MS)
Gravatar #16 - Jske
19. jun. 2009 10:20
#1 kan heller ikke lgie finde på et bedre ord for det
Gravatar #17 - mathiass
19. jun. 2009 10:23
Jo, i moderne lande.
Men USA er altså langt bagefter.
I USA har man en holdning om at man ikke detailregulerer alting ned til mindste petitesse.

Jeg synes at Mozilla skulle holde sig for gode til at lege med på det her barnagtige drilleri.
Gravatar #18 - Frankie
19. jun. 2009 10:24
Giggity (13) skrev:
#4

Det er jo præcist lige så biased som Microsoft's.

Vil give folk ret i, at Microsoft's reklame kampanger er ret dårlige, men alt den "OH LETS HATE MICROSOFT, JUST BECAUSE IT'S COOL!" bandwagon burde satme snart gå af mode.

Gad godt at se om verden's udvikling ville være nær lige så god, havde Microsoft ikke eksisteret.

Edit: Bliver sikkert rated flamebait af visse Anti-microsoft folk.


Jeg hader absolut ikke Microsoft. Microsoft har helt sikkert givet IT verdenen en lang række gode værktøjer, Office, Exchange, AD mfl.

Internet Exploder er dog en skamplet på IT verdenen, og stod det til mig burde der af Cisco laves nogle filtre som blockerede alle pakker som kom fra IE.

IE8 er dog væsentligt bedre end de tidligere versioner. Det er meget fint at IE er med på vognen i CSS 2.1, men nu er version 3 altså lige rundt om hjørnet. Kom nu med i kampen. Javascript? Jeg vil slet ikke begynde at udtale mig om det i IE, for så lange kommentare tror jeg ikke jeg kan skrive. Jeg vil tro at jeg bruger 20% af min tid på at validere mit arbejde og IE, og rette det.

Jeg ved godt at verdenen ikke er perfekt, og for min skyld kunne Microsoft godt stå for standardiseringen af WWW, men det er nu engang W3C som står for det.

Som webudvikler kan jeg ikke bruge IE til noget. Der er INGEN debugging, what so ever, andet end deres "Der er sket en fejl". Ja det er da fint, jeg har 3.000 linjers kode, du kan ikke være lidt mere konkret?

Just my 10 cents.
Gravatar #19 - thethufir
19. jun. 2009 10:29
#10 Haha.. Den er sku godt nok sjov! :D

Hvornår kommer der en rigtig Microsoft fanboi og forklarer os hvorfor IE er bedst så vi alle har noget at grine af? :)
Gravatar #20 - Windcape
19. jun. 2009 10:30
mathiass (17) skrev:
I USA har man en holdning om at man ikke detailregulerer alting ned til mindste petitesse.
Medmindre det handler om religion eller patronisme? ;-)

mathiass (17) skrev:
Jeg synes at Mozilla skulle holde sig for gode til at lege med på det her barnagtige drilleri.
Det er jo ikke barnagtigt, det er mere eller mindre standarden. Hvis folk tror at Apple og Microsoft er de eneste som gør det, så skal de kigge lidt bedre efter.
Gravatar #21 - Biornus
19. jun. 2009 10:32
thethufir (19) skrev:
#10 Haha.. Den er sku godt nok sjov! :D

Hvornår kommer der en rigtig Microsoft fanboi og forklarer os hvorfor IE er bedst så vi alle har noget at grine af? :)


Terra hvor eeer du?
Gravatar #22 - madsl
19. jun. 2009 10:33
Ja i tilfældet af at i ikke har set det:

http://www.microsoft.com/australia/ie8/competition...
Gravatar #23 - thethufir
19. jun. 2009 10:34
#21 Bare lige for at slå fast var det dig og ikke mig der hidkaldte den store terracide, og heller ikke mig der kaldte ham MS fanboi :P
Gravatar #24 - Dungdae
19. jun. 2009 10:42
Tutti (7) skrev:
det fedt de ik tør sammenligne IE8 med Apple´s Safari browser ?


Det må nok have rimeligt meget med et potentielt sagsanlæg fra apples side, der afholder dem fra det...


IE8-facts skrev:
Only Internet Explorer 8 has both tab isolation and crash recovery features; Firefox and Chrome have one or the other.


Haha det er kun IE8 der har brug for chrash recoovery features... Og derudover oplevede jeg fra nogle dage siden et strømsvigt, der chrashede firefox.. Ved opstart kunne den alligevel huske seneste besøgte side...:P
Gravatar #25 - dan1el
19. jun. 2009 10:43
fankme ærgeligt man sidder på sin Mac med Safari 4.0.1 , og man ikke engang får en ærlig chance for at prøve den vidunderlige browser som MS vil have mig til at bruge.
Jeg kan ikke engang sammenligne den med min Safari :-/

nå jeg overlever nok.
Gravatar #26 - DrHouseDK
19. jun. 2009 10:45
Dungdae (24) skrev:
Haha det er kun IE8 der har brug for chrash recoovery features... Og derudover oplevede jeg fra nogle dage siden et strømsvigt, der chrashede firefox.. Ved opstart kunne den alligevel huske seneste besøgte side...:P


Det kan IE8 sjovt nok også :) Og crasher det, er der automatisk recovery på de gamle tabs, med undtagelse af det der crashede.


Men helt ærligt, at Mozillas modsvar på MS' diverse kampagner er en film hvor IE-loget, Netscape (wtf?) og Safari er mentalt retarderede, gør dem ikke specielt meget bedre.

Læs nu de tørre, skrevne facts - det er jo ikke engang løgn, det de lirer af, hos MS. At der så er mere til det, er så noget andet.

Men jeg kan godt li' at MS så "forsvarer" sig på en måde, så det giver mening for Hr. og Fr. Danmark. Det kan godt ske at nørderne kan gå op i hhv. 17 vs 21 ms loadtid, men som MS ganske rigtigt skriver - det er nonsens for et menneske at gå op i, og man kan vitterligt kun se forskellen i slowmotion. :)

Det lyder nu lidt som om at folks udtalelser baserer sig på IE6 eller IE7, men så kan vi bare gå tilsvarende langt tilbage og se på Chrome (nå nej, det er helt nyt), eller Firefox.

Hvor mange herinde har faktisk teknisk belæg og baggrund for at kunne udtale sig om, at FF, IE, Safari, Chrome, eller whatever, faktisk ER den bedste browser? Og lad nu være med at copy-paste noget fra et FF fansite ;)
Gravatar #27 - LupusGrey
19. jun. 2009 10:47
#18

Fra en webudvikler til en anden kan jeg kun tilslutte mig.

#24

Det kan IE8 faktisk også. Tilgengæld kører Chrome også hver tab i sin egen process.
Gravatar #28 - Jakob Jakobsen
19. jun. 2009 10:50
#21

Terra... Terra... Terra... POOF!!!
Gravatar #29 - livit
19. jun. 2009 10:51
Tror aldrig jeg i mit liv har set så plat og uvidenskabelig sammenligning af noget før! Hold kæft en gang møg! De skulle måske bare have undladet overhovedet at lave sådan noget crap, og så begynde at lave en hurtigere og generalt bedre browser istedet!
Gravatar #30 - gensplejs
19. jun. 2009 10:53
MS har en superhelt ansat.
Hans navn er retardo MAN!
Af og til slipper de ham ud af buret og lader ham lave en reklame eller 2.
Det er den eneste måde den side kan forklares.
Gravatar #31 - p1x3l
19. jun. 2009 10:55
#26 ye så prøv du start at lave sider ud fra den antagning det kun kan ses i slowmotion ... og se 100.000 ramme din side.... så går det i slowmotion ... lol
Gravatar #32 - starz#1
19. jun. 2009 10:57
mhartvig (2) skrev:
Statistikker og undersøgelser laves til at vise det folk gerne vil se.


jamen, 80% af alle ved da at 73% af al statistik er opfundet for at narre 90% af befolkningen til at bruge 99% af et givent produkt?

;-)
Gravatar #33 - gensplejs
19. jun. 2009 10:57
Jakob Jakobsen (28) skrev:
#21

Terra... Terra... Terra... POOF!!!

DONT!
Gravatar #34 - DrHouseDK
19. jun. 2009 10:57
p1x3l (31) skrev:
#26 ye så prøv du start at lave sider ud fra den antagning det kun kan ses i slowmotion ... og se 100.000 ramme din side.... så går det i slowmotion ... lol


Umiddelbart forstår jeg ikke helt hvad du snakker om. Hvis du snakker om startsider, hvem fa'en har også 100.000 startsider?
Gravatar #35 - Redrumrd
19. jun. 2009 10:58
This is just Priceless... :D
Gravatar #36 - Remmerboy
19. jun. 2009 10:58
her er det sjov hvor alle fik et flueben.
Customizability skrev:
Sure, Firefox may win in sheer number of add-ons, but many of the customizations you'd want to download for Firefox are already a part of Internet Explorer 8 – right out of the box.

men hvis det er "out of the box", er det så customizable? nej det tror jeg ikke
Gravatar #37 - gensplejs
19. jun. 2009 10:59
Giggity (13) skrev:
#4

Det er jo præcist lige så biased som Microsoft's.

Vil give folk ret i, at Microsoft's reklame kampanger er ret dårlige, men alt den "OH LETS HATE MICROSOFT, JUST BECAUSE IT'S COOL!" bandwagon burde satme snart gå af mode.

Gad godt at se om verden's udvikling ville være nær lige så god, havde Microsoft ikke eksisteret.

Edit: Bliver sikkert rated flamebait af visse Anti-microsoft folk.

Buuuuhu det er så synd for MS :-)
Hvis de ikke vil svines kan de bare lade være med at lukke retardo man ud af buret.
Gravatar #38 - tachylatus
19. jun. 2009 11:01
Bare lige for at fjerne enhver misforståelse:
Det "modsvar" fra Mozilla som blev posted tidligere er altså en fanmade reklame lavet helt tilbage hvor Firefox 2.0 udkom.
Gravatar #39 - gensplejs
19. jun. 2009 11:02
livit (29) skrev:
Tror aldrig jeg i mit liv har set så plat og uvidenskabelig sammenligning af noget før! Hold kæft en gang møg!

Det har jeg.... Biblen.
Gravatar #40 - LupusGrey
19. jun. 2009 11:02
#36

Derudover gad jeg godt vide hvilke plugins de referer til. Ingen af de plugins jeg har til min firefox er standard med i IE.
Gravatar #41 - DrHouseDK
19. jun. 2009 11:03
gensplejs (37) skrev:
Hvis de ikke vil svines kan de bare lade være med at lukke retardo man ud af buret.


Hvis et stillestående skema er retardo vil jeg slet ikke vide hvad du vil kalde den Wheeee! ting Mozilla har fået lavet.
Gravatar #42 - gensplejs
19. jun. 2009 11:04
puttitat (26) skrev:
Det kan IE8 sjovt nok også :) Og crasher det, er der automatisk recovery på de gamle tabs, med undtagelse af det der crashede.


Men helt ærligt, at Mozillas modsvar på MS' diverse kampagner er en film hvor IE-loget, Netscape (wtf?) og Safari er mentalt retarderede, gør dem ikke specielt meget bedre.

Læs nu de tørre, skrevne facts - det er jo ikke engang løgn, det de lirer af, hos MS. At der så er mere til det, er så noget andet.

Men jeg kan godt li' at MS så "forsvarer" sig på en måde, så det giver mening for Hr. og Fr. Danmark. Det kan godt ske at nørderne kan gå op i hhv. 17 vs 21 ms loadtid, men som MS ganske rigtigt skriver - det er nonsens for et menneske at gå op i, og man kan vitterligt kun se forskellen i slowmotion. :)

Det lyder nu lidt som om at folks udtalelser baserer sig på IE6 eller IE7, men så kan vi bare gå tilsvarende langt tilbage og se på Chrome (nå nej, det er helt nyt), eller Firefox.

Hvor mange herinde har faktisk teknisk belæg og baggrund for at kunne udtale sig om, at FF, IE, Safari, Chrome, eller whatever, faktisk ER den bedste browser? Og lad nu være med at copy-paste noget fra et FF fansite ;)


Godt forsøgt. Du er næsten lige så tåbelig som Terra :-)
Gravatar #43 - DrHouseDK
19. jun. 2009 11:04
gensplejs (42) skrev:
Godt forsøgt. Du er næsten lige så tåbelig som Terra :-)


Tak skat. ;) Du er sør'me saglig.
Gravatar #44 - thethufir
19. jun. 2009 11:04
#26 Det skal du ikke være ked af... Du kan sikkert ikke selv gøre for det. Håber for dig du en dag ser lyset ;)
Gravatar #45 - gensplejs
19. jun. 2009 11:04
puttitat (41) skrev:
Hvis et stillestående skema er retardo vil jeg slet ikke vide hvad du vil kalde den Wheeee! ting Mozilla har fået lavet.

Jeg siger ikke han har lavet skemaet.
Men det er ham der har udfyldt det.
De kunne lige så godt have sat en abe til at kaste fæces på det skema. Det ville nok ha været mere korrekt.
Gravatar #46 - dj-chr
19. jun. 2009 11:06
Hvad fanden er det for noget pis?!
Det er jo direkte løgn.. ?
Gravatar #47 - duerlund
19. jun. 2009 11:08
Altså der kan være mange grunde til at vælge de forskellige browsere, men i bund og grund handler det jo i dag (næsten) kun om preferencer.
Jeg bruger firefox pga. det er open source, og jeg kan mod'e det som jeg selv har lyst til.
Gravatar #48 - greylion
19. jun. 2009 11:09
puttitat (26) skrev:
Men helt ærligt, at Mozillas modsvar på MS' diverse kampagner er en film hvor IE-loget, Netscape (wtf?) og Safari er mentalt retarderede, gør dem ikke specielt meget bedre.

Jeg tror lige du skal lære at 'læse mellem linierne'.
Videoen er et 'vink med en vognstang' om, at den sammenligning MS kom med, er et stort skridt hen mod den rene børnehave/mudderslagsmål om hvilken browser der er 'bedst'.

Gravatar #49 - thethufir
19. jun. 2009 11:09
Den primære grund til at jeg bruger Firefox fremfor alle andre browsere er at de andre browsere ikke har de samme geniale genvejstaster. Blandt andet bruger jeg Alt+D enormt meget til at flytte markøren til URL feltet. Det kan IE ikke, (eller også har de bare valgt en anden genvejstast, eller regner med at man da bare kan tabbe sig vej igennem). Det og så som #47 skriver fordi det er Open-Source. Sidste del er en principsag.
Gravatar #50 - gensplejs
19. jun. 2009 11:12
puttitat (43) skrev:
Tak skat. ;) Du er sør'me saglig.

Jeg er sådan set enig med MS i at det er meningsløst at måle hastighed i MS.
Hastigheden i en browser er en meget subjektiv ting.
Jeg har personligt IE8, FF, Safari, Opera og chrome på min udviklings spand og IE8 er ud fra mine subjektive observationer den suverænt langsomste browser på markedet. (det er muligt at IE6 og 7 er endnu langsommere.

På mine andre maskiner har jeg kun Chrome. Der er masser af features den ikke har endnu. Men for satan den er hurtig.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login