Annonce

Nyt fra microsoft

Indsend nyhed

Del dine opdagelser!

Afstemning

Hvornår har du sidst været til LAN?

  • 55%Det er er mere end et år siden
  • 12%Har aldrig været til et LAN
  • 10%Inden for det seneste år
  • 6%Inden for de seneste 2-4 uger
  • 6%Inden for de seneste 3-4 måneder
  • 6%Inden for den seneste uge
  • 5%Inden for de seneste 5-8 uger
Mand slået ihjel af eksploderende mobiltelefon
Billede: Flickr - Michael T. Gilbert

Mand slået ihjel af eksploderende mobiltelefon

3. feb. 2009 11:01Der har været en del sager i medierne de seneste år omkring batterier til bærbare computere, der var så dårlige, at de spontant brød i brand og nogle gange nærmest eksploderede.

Enkelte gange er det også sket for batterier i mobiltelefoner, og netop i denne kategori er det nu gået helt galt. I Kina døde en mand i lørdags af sår forsaget af en eksplosion i en mobiltelefon, som han bar i brystlommen.

Manden var ude at handle i en computerforretning, da eksplosionen fandt sted. Det eksploderende batteri forårsagede så store arterieskader, at manden døde af blodtab.

I Kina er det meget udbredt at anvende kopi-udgaver af batterier i sin mobiltelefon, om det er tilfældet i denne sag, er ukendt, ligesom det ikke er oplyst, hvilken type mobiltelefon, der er tale om.

#1: Zeelee

3. feb. 2009 11:07

blodtab? han overvejede ikke lige at tage på sygehuset og blive fixet inden det gik galt?

det lyder ret vildt, det ville jeg sq gerne have set!

#2: MiniatureZeus

3. feb. 2009 11:10

#1
Hvis han har haft den i brystlommen, så ligger den ret tæt (sådan set lige ved siden af) hovedblodårene og hjertet, så det er sansynligvis inden for 10 minutter han er død af blodtab...

#topic
Det har højst sandsynligt været enten en kopitelefon eller et kopibatteri..

Tjek http://roadtripping.dk når du skal til USA! "Ask not what newz can do for you. Ask what you can do for newz!"

#3: Zombie Steve Jobs

3. feb. 2009 11:10

#1 Ad :S og "Arterieskader" det går ret hurtigt

Well, sådan er det med kopivare.

It's not my fault I don't listen when you talk.

#4: Zeelee

3. feb. 2009 11:12

det får mig bare endnu mere lyst til at se det hvis den har sprunget et hul i brystkassen så hjertet er faldet ud :P

(hvor er google dog i grunden ringer til at oversætte, det er jo ikke til at læse kildeteksten :( )

#5: runeks

3. feb. 2009 11:12

[...] det ville jeg sq gerne have set!

Ja folk der dør, det er for nice. Thumbs up!

#6: Magten

3. feb. 2009 11:14

det får mig bare endnu mere lyst til at se det hvis den har sprunget et hul i brystkassen så hjertet er faldet ud :PZeelee (#4)

Har du overvejet en psykolog? :)

Fixing FRS is a bit of a pain because the more one gets to know FRS, the more that one is forced to conclude that FRS was designed and coded on a...

#7: Zeelee

3. feb. 2009 11:19

hvorfor er det flaimbait jeg siger jeg gerne ville have set det?
det er udelukkende fordi jeg syntes det virker ret utroligt ... det er sq ikke hver dag en telefon springer i luften og da slet ikke nok til at folk dør af det ...

#8: newz-Pølse

3. feb. 2009 11:21

hvorfor er det flaimbait jeg siger jeg gerne ville have set det?
det er udelukkende fordi jeg syntes det virker ret utroligt ... det er sq ikke hver dag en telefon springer i luften og da slet ikke nok til at folk dør af det ...Zeelee (#7)

Du finder det ikke en smule vulgært at underholde dig ved en anden mands død?

#9: Zeelee

3. feb. 2009 11:24

hvor er det lige at "underholde mig" kommer ind her?

#10: zin

3. feb. 2009 11:25

#5+6+8: Actionfilm?
Hvor er forskellen?
Mennesker skal håndtere død hver dag, og nogle ser døden i ansigtet flere gange. Hvad er der i vejen med at have set det ske?
Bare se på eb.dk og alle de sindssyge scener de har med tossede ting der sker... Der er en grund til at det er populært.

Din fritid har kun en værdi hvis du ville bruge den på noget fornuftigt i forvejen.

#11: Remmerboy

3. feb. 2009 11:25

det var jo et spørgsmål om tid, før dette skete.
man har jo læst, om eksploderende mobiltelefoner i hjemmet, hvor et bord, eller gardin var begyndt at brænde.
dog ville jeg have troet, at batteriet blev meget varmt, før den eksploderer, og derfor have en kort advarsel, at noget var galt med telefonen

#9

det lyder ret vildt, det ville jeg sq gerne have set!

#12: newz-Stagen

3. feb. 2009 11:28

Jamen for faen da, kan man så lære det med kopivarer?..

#13: Magten

3. feb. 2009 11:28

#10
1. Film og virkelighed - du kan ikke se forskellen?

2. Der er forskel på at opleve folk dø ved et tilfælde, og så at ville opleve det.. Det sidste er imo rimelig fucked up..

3. Ser du frem til at se nogle døde mennesker i nyhederne?

Fixing FRS is a bit of a pain because the more one gets to know FRS, the more that one is forced to conclude that FRS was designed and coded on a...

#14: gnаrfsan

3. feb. 2009 11:31

#12: Det er ikke sikkert at det er en kopivare. Der har f.eks. været ekploderende originale iPods:
http://www.engadget.com/2008/03/12/japan-orders-apple-to-investigate-exploding-ipod-nanos/

Og de ekploderende Sony batterier der bla. ramte DELL og Apple:
http://www.engadget.com/2006/08/29/apple-in-trouble-with-japan-over-sonys-exploding-batteries/

If we are still alive tomorrow, we will know that we are not dead.

#15: noltus

3. feb. 2009 11:31

Nyt våben til selvmordsterrorister,så kan de nøjes med selvmord og måske skræmme livet af et par stykker med dårligt hjerte

<<<--Noltus-->>>

#16: Zeelee

3. feb. 2009 11:33

det var da utroligt ....

jeg vil ikke se en kineser dø - jeg vil se et batteri der spriger i luften nok til at slå en kineser ihjeld...

det må da være muligt for jer at se forskelden?

#17: newz-Stagen

3. feb. 2009 11:35

#12: Det er ikke sikkert at det er en kopivare. Der har f.eks. været ekploderende originale iPods:
http://www.engadget.com/2008/03/12/japan-orders-apple-to-investigate-exploding-ipod-nanos/gnarfsan (#14)

For faen, tror lige jeg ligger min iPod Nano i tasken istedet for bukselommen nu!

det var da utroligt ....
jeg vil ikke se en kineser dø - jeg vil se et batteri der spriger i luften nok til at slå en kineser ihjeld...

det må da være muligt for jer at se forskelden?Zeelee (#16)

Jeg tror dig, og forstår dig - fordi jeg ser også Mythbusters. ;)

#18: Magten

3. feb. 2009 11:37

det var da utroligt ....

jeg vil ikke se en kineser dø - jeg vil se et batteri der spriger i luften nok til at slå en kineser ihjeld...

det må da være muligt for jer at se forskelden?Zeelee (#16)

Det var så noget helt andet end:

det får mig bare endnu mere lyst til at se det hvis den har sprunget et hul i brystkassen så hjertet er faldet ud :P

:)

Fixing FRS is a bit of a pain because the more one gets to know FRS, the more that one is forced to conclude that FRS was designed and coded on a...

#19: gnаrfsan

3. feb. 2009 11:44

#17: god ide ;)

If we are still alive tomorrow, we will know that we are not dead.

#20: fidomuh

3. feb. 2009 11:55

#18

Nej, det er ikke noget helt andet.
Jeg forstod fint hvad det var han ville.

Jeg ville ogsaa gerne have set det.
Det maa fandme have vaeret fucked :D

Det ville nok faa mig til at kaste min mobiltelefon langt vaek fra mig :D

Windows is expensive, no matter what the value of your sparetime is.

#21: dsckeld

3. feb. 2009 12:26

Denne artikel beskriver at det er set en del gange før.
I modelflyveverdenen var der en overgang lidt sport i at kortslutte Lithium Polymer batterier der var ved at være for dårlige til at kunne bruges.
Dette trak så stor strøm, og afsatte så stor energi i batterierne at de eksploderede med et kraftigt puff.
Om det var kraftigt nok til at kunne rive et seriøst hul i folk er dog lidt mere tvivlsomt.
I dag er der normalt meget lille chance for at den slags sker idet batteriteknologien er ændret netop for at undgå problemet.
Men bruger man "gårsdagens" teknologi kan det let tænkes.

Hvis batteriet er utæt og kan trække vand kan man også forestille sig eksplosioner idet lithium er mere reaktivt end natrium ved kontakt med vand.
Denne Youtube video viser fint hvor galt det kan gå med batterier der kortsluttes. Her er også en lille film med lithium og vand.

#22: newz-fallen

3. feb. 2009 12:30

1. Film og virkelighed - du kan ikke se forskellen?

2. Der er forskel på at opleve folk dø ved et tilfælde, og så at ville opleve det.. Det sidste er imo rimelig fucked up..

3. Ser du frem til at se nogle døde mennesker i nyhederne?Magten (#13)

Ser du også frem til og pudse glorien hver aften kl. 8.00 når du skal i seng?

#23: Magten

3. feb. 2009 12:32

1. Film og virkelighed - du kan ikke se forskellen?

2. Der er forskel på at opleve folk dø ved et tilfælde, og så at ville opleve det.. Det sidste er imo rimelig fucked up..

3. Ser du frem til at se nogle døde mennesker i nyhederne?Magten (#13)

Ser du også frem til og pudse glorien hver aften kl. 8.00 når du skal i seng?fallen (#22)

Jeg ved ikke hvad du kalder din lille ven dernede, men det er ikke hver aften det sker her ;)

Fixing FRS is a bit of a pain because the more one gets to know FRS, the more that one is forced to conclude that FRS was designed and coded on a...

#24: runeks

3. feb. 2009 12:35

det var da utroligt ....

jeg vil ikke se en kineser dø - jeg vil se et batteri der spriger i luften nok til at slå en kineser ihjeld...

det må da være muligt for jer at se forskelden?Zeelee (#16)

Indrøm det! Du hader kinesere!

#25: tipsen

3. feb. 2009 12:44

...meget godt man ikke opbevarer sin mobiltelefonen i skjortelommen... - på den anden side så ligger den normalt i bukselommen... hmm...

#26: runeks

3. feb. 2009 12:45

^ Ja det dør man ikke af, man mister højest et ben. Det er jo småting.

#27: DStruct

3. feb. 2009 12:59

Havde tilfældigvis min telefon i brystlommen, da jeg læste det her - nu ligger den pænt på bordet ved siden af mig.

Ved ikke endnu hvordan jeg får den med hjem uden at røre ved den.

Buy land. They've stopped making it

#28: Remmerboy

3. feb. 2009 13:07

#27
postdanmark :)

#29: Du3-

3. feb. 2009 13:10

#27
postdanmark :)Remmerboy (#28)

Så er den der først efter 3 uger, hvorved alle SMS'er er blevet læst af samtlige postarbejdere den har været forbi, og numrene er blevet hængt op på et papir på kontoret..

xD

Er jeg den eneste der ville være ligeglad med at chatte med hende tøsen, men bare se hendes fjæs når jeg...

#30: Jakob Jakobsen

3. feb. 2009 13:13

Hmm... det er vist en historie med modifikationer.

Jeg har mange gange leget med Li+ LiPo osv. batterier og de eksploderer ikke, men udvider sig bare så meget at den beholder de befinder sig i, sprækker når trykket er stort nok, lidt som en ballon.

Hjertet er fuldstændigt udelukket, der skal man op i størrelsesordenen af en granat for at kunne penetrere den mængde væv og ben.

arterierne i armhulen og i lysken er igen helt udelukkede.

Halspulsåren er en, meget usandsynlig, mulighed, men meget tvivler på at en "sprængning" af batteriet i en telefon, ville kunne accelerere skarpe plastdele nok op i fart til at kunne skære igennem 2cm+ væv og skære åren så meget over, at han ville forbløde på kort tid.

Jeg tror der er tale om endnu en historie fra østen, man ikke skal lægge for megen vægt på.

Faith: The process of non-thinking.

#31: hmeco

3. feb. 2009 13:22

hvorfor er det flaimbait jeg siger jeg gerne ville have set det?
det er udelukkende fordi jeg syntes det virker ret utroligt ... det er sq ikke hver dag en telefon springer i luften og da slet ikke nok til at folk dør af det ...Zeelee (#7)

Du finder det ikke en smule vulgært at underholde dig ved en anden mands død?Pølse (#8)

underholende?, ja det syntes jeg enelig det er.

why?.
internettet er for mig en underholning, at læse denne nyhed er en form for underholning. ergo at læse om en der døde af en mobilbatteri er en underholning, da det er en direkte forhindring i at lave noget andet.

Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the...

#32: radmer

3. feb. 2009 13:39

hvorfor er det flaimbait jeg siger jeg gerne ville have set det?
det er udelukkende fordi jeg syntes det virker ret utroligt ... det er sq ikke hver dag en telefon springer i luften og da slet ikke nok til at folk dør af det ...Zeelee (#7)

Jeg synes sku også det er lidt underligt at rate hans indlæg flaimbait.

Fordi man er uenig i synspunktet i et indlæg eller i dette tilfælde synes manden er syg i roen, gør det ikke indlægget flamebait og heller ikke mere irrelevant en hovedparten af alle andre indlæg.

#33: newz-seahawk

3. feb. 2009 13:41

#21:

Fint indlæg - men må lige korrigere - Lithium er ikke mere reaktivt i vand end Natrium - tværtimod! Men det betyder ikke jeg ville have lyst til at have litium i lommen der kom i forbindelse med vand!

Derudover tror jeg det er mere sandsynligt at telefonen har været i en bukselomme - der er ikke rigtigt nogen store arterier i nærheden af en brystlomme, og jeg tror næppe der har været en eksplosion stor nok til ligefrem at sprænge igennem ribbenene.

Derimod er der en fin stor pulsår i låret ikke så langt fra hvor man har mobiltelefonen i en bukselomme. :)

#34: NioBe

3. feb. 2009 13:48

#29
Hvad han ikke ved, har han ikke ondt af. :OP

"PLAY?!"

#35: runeks

3. feb. 2009 14:07

^ Er du PostDanmark medarbejder eller hvad? :)

#36: newz-angrysurmøgstodderasshole

3. feb. 2009 14:23

nejnejnejNEJ! Man må ALDRIG gå ind i en computerforretning!

Min samling af AGFA-bånd får din mor til at savle!

#37: gnаrfsan

3. feb. 2009 14:34

#36: Man kan diskutere om det er moralsk forsvarligt, men det er ikke nævnt i dansk lovgivning at det ikke er tilladt.

If we are still alive tomorrow, we will know that we are not dead.

#38: dsckeld

3. feb. 2009 14:39

#33. Tak for rettelsen.
Jeg fik lige læst op på det, og rækkefølgen er (svageste først)
1) Lithium
2) Natrium
3) Kalium.

#39: ktg

3. feb. 2009 16:36

^ Ja det dør man ikke af, man mister højest et ben. Det er jo småting.runeks (#26)

Pyt med benet. Hvis jeg havde en eksploderende mobiltelefon stoppet i buksen, så var det nok ikke benet jeg var mest øm over for.

Jeg synes sku også det er lidt underligt at rate hans indlæg flaimbait.

Fordi man er uenig i synspunktet i et indlæg eller i dette tilfælde synes manden er syg i roen, gør det ikke indlægget flamebait og heller ikke mere irrelevant en hovedparten af alle andre indlæg.radmer (#32)

Jeg mener selv det er flamebait, og har også ratet ham som flamebait, da kommentaren lød på, at han gerne ville se en telefon springe hul i brystet på et andet menneske. Det er ikke et spørgsmål om at være enig eller uenig.

Den første kommentar fik en irrelevant rating, da jeg mener den var irrelevant. Derudover er kampen tabt på forhånd, hvis man begynder at kommentere ratings. 9/10 irrelevant-ratings skulle have været en uenig-rating, og resten er barnlig gengæld (HEJ crashoverride)

kudos til newz, som har valgt at fjerne mit avatar og give mig en pink diller igen :/

#40: DrHouseDK

3. feb. 2009 19:08

Han burde have lugtet lunten da han købte telefonen på knald-tilbud :)

// Troels - Stolt Win7 bruger siden betaen.

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret bruger