mboost-dp1

GameIT College

Kæmpe interesse for HTX med speciale i spil

- Via GameIT College -

Hvad ville du sige til en gymnasial uddannelse med Programmering, Innovation, Multimedier og Lyd- og musikproduktion på skemaet?

Det er i hvert fald virkeligheden for 90 heldige ansøgere ved Spilgymnasiet HTX i Grenå, hvor de har oplevet overvældende ansøgning til næste skoleår.

I alt har den treårige HTX under navnet GameIT tiltrukket 159 ansøgere, hvoraf de fleste kommer uden for skolens naturlige rekrutteringsområde på Djursland.

Lørdag den 5. april bliver skæbnedagen for de 159 ansøgere, da dagen byder på en optagelsesprøve fra 10 til 17, hvor der skal dystes om de 90 pladser det tekniske gymnasium stiller til rådighed.

Udover de spil- og it-fokuserede fag skal eleverne også have traditionelle fag som Dansk, Engelsk, Fysik, Kemi og Matematik.

Du kan læse mere om GameIT-uddannelse i Grenå på følgende side.





Gå til bund
Gravatar #1 - Hængerøven
4. apr. 2014 10:04
Det virker for mig totalt formålsløst.

Hvilke kompetencer er det lige det ønsker denne uddannelse skal bidrage med ? Kigger på vi listen over fag, ser vi jo at uddannelsen ikke er synderlig specialiseret, og at fagene foregå på lave niveau.


Jeg er sikker på at der kommer til at være en masse unge der tænker "Undervisning igennem spil, kool" som så opdager at det stadig er undervisning.


Alså det er ikke for at virke for negativ, men de siger at man bliver " teknisk student med speciale i spil" ved at have et af de følgdende fag på C niveau: Programmering C, Innovation, Multimedier C eller Lyd- og musikproduktion C
Gravatar #2 - nicklasravn
4. apr. 2014 10:37
Altså nu går jeg på Aalborg Tekniske Gymnasium (HTX), her har vi altså også mulighed for at vælge disse C fag som valgfag.

Kan ikke se hvad det er der gør denne HTX speciel?
Ikke for at være negativ :)
Gravatar #3 - bormeth
4. apr. 2014 10:43
Jeg er tidligere studerende på søsterskolen 3D-College, super fed skole med super lærer. :)
Gravatar #4 - mollerz
4. apr. 2014 10:48
Jeg har selv gået på det daværende IT-College - forgængeren for GameIT-College.
Som I ganske rigtigt er inde på så er der tale om en ganske almindelig HTX, men hvor undervisningen foregår lidt utraditionelt. Så vidt jeg har hørt fra både nuværende og tidligere elever på GameIT-College så relateres al undervisning over i spilverdenen. Det kan for eksempel være engelskundervisning via World of Warcraft.
Det specielle ved uddannelsen ligger dog udenfor HTX-undervisningen. Her får man ekstra undervisning i forskellige fag. I dag er det naturligvis i spiludvikling og alle tilhørende og/eller relevante fagområder, mens det for os på det daværende IT-College drejede sig om CCNA, CCNP, MCP, Zend, Java, Linux, Maya, Photoshop, mv. Vi havde ligeledes mulighed for at blive certificeret i de forskellige grene - uden udgifter. Derudover var vores årgang 2 dage på CeBIT-messen i 1g, to gange en uge i England i 2g og en måned i USA (1 uge New York og 3 uger San Fran med 2 ugers undervisning på Cogswell Polytechnical) i 3g.

Med andre ord så synes den udefra at være som enhver anden HTX, men dykker man lidt ned i det så er der store, store forskelle.
Gravatar #5 - HenrikH
4. apr. 2014 10:49
Underligt, dengang jeg gik på HTX var der noget der hed teknikfag - det fyldte faktisk to hele dage om ugen og varede enten to eller tre år (sluttende som A-fag det sidste år).

Der var da også "multimedie", hvilket i praksis betød at man sad i computerrummet og rumsterede i Photoshop for sig selv og designede en plakat - eller som oftest, spillede Doom....

Så var elektronik-delen noget bedre, da man her rent faktisk skulle designe, bygge og teste et kredsløb helt selv.
Gravatar #6 - Yssing
4. apr. 2014 10:51
Da jeg i var på HTX, 95-98 var der ikke noget om udvikling af spil, det kunne have været fedt, hvis der havde været.
Jeg havde selv svagstrøm som speciale, men nu kunne jeg da godt have ønsket, at der havde været et speciale i spil udvikling.
Gravatar #7 - Hængerøven
4. apr. 2014 11:05
mollerz (4) skrev:
Så vidt jeg har hørt fra både nuværende og tidligere elever på GameIT-College så relateres al undervisning over i spilverdenen. Det kan for eksempel være engelskundervisning via World of Warcraft.


SÅ kan man, lidt sort og hvidt, jo egentligt sætte spørgsmålstegn ved undervisningen.. Det er min påstand at man IKKE kan lære tilstrækkeligt hvis man hele tiden føre det direkte over på et enkelt aspekt.

Om det er en hestelinje, landbrugslinje, eller spil linje. F.eks. med engelsk igennem spil, der vil det være meget specifik form for engelsk man lære.
Gravatar #8 - Zipper
4. apr. 2014 11:11
Spilindustrien er døende.
Kom med en Microsoft eller Danfoss HTX istedet og lær børnene at der er forskel på arbejde og sjov.
Gravatar #9 - David Munch
4. apr. 2014 11:16
#0 skrev:
Lørdag den 5. april bliver skæbnedagen for de 159 ansøgere, da dagen byder på en optagelsesprøve fra 10 til 17, hvor der skal dystes om de 90 pladser det tekniske gymnasium stiller til rådighed.

I LoL, CoD eller noget helt tredie? 8)
Gravatar #10 - x-site
4. apr. 2014 11:37
David Munch (9) skrev:
I LoL, CoD eller noget helt tredie? 8)

Det kunne lyde som Battle Royal :)
Gravatar #11 - Hængerøven
4. apr. 2014 11:45
x-site (10) skrev:
Det kunne lyde som Battle Royal :)


Battle royal hvor de sidste 90 vinder? Lyder dælme som en kedelig udgave
Gravatar #12 - LarsLykkeTornbjerg
4. apr. 2014 12:12
Jeg dimitterede fra GameIT College sidste år, så jeg kan give indsigt i hvordan det fungerer.

Først og fremmest er det vigtigt at nævne at det er en HTX og er lige så adgangsgivende som alle andre, og det betyder der er nogle krav der skal opfyldes. Hvilket betyder at GameIT er så fokuseret på spil, som det er muligt inden for HTX's rammer. Som nogle nævner, er det muligt at tage tilsvarende fag på andre skoler, men tilgangen til undervisningen er markant anderledes, og tager så vidt muligt udgangspunkt i spil.

En anden forskel er ekstraundervisningen, som er virkelig god. Skolen henter undervisere ind fra både Danmark og udlandet til at undervise i ting som marketing, iværksætteri, programmering af AI, håndtegning, digital tegning osv. osv. Man kan specialisere sig i det man synes er spændende.

Skolen er specielt god fordi man bor der og går tæt op af både klassekammerater, andre årgange og visse lærere. Udover at man er samlet om fællesinteresser er der altid mulighed for at søge hjælp til lektier, uanset om problemet er selvdisciplin eller noget fagligt.

TL:DR: Der findes ikke på nuværende tidspunkt en skole der er lige så specialiseret i spil på dette uddannelsesniveau. Ikke før man når en kandidatgrad på universitet, er det muligt at få en uddannelse der er lige så specialiseret.

Gravatar #13 - Izaaq
4. apr. 2014 12:23
Jeg er skarpt modstander af at specialisere folk allerede på gymnasieniveau!

Man skal vælge ungdomsuddannelse allerede i 9. klasse, og jeg tror virkeligt, at de færreste i 9. klasse er sikre på, hvad de vil læse og arbejde med, når de engang er færdige med universitet eller læretid el.lign. mange år senere.

Vi kan se det allerede med de specialiseringer, som det almindelige gymnasium har fået nu: Op mod 30% af de unge må tage et ekstra år (4.G) for at læse nogle fag op, da deres specialisering ikke er god nok til at de kan søge ind på drømmestudiet.

Hvad sker der eksempelvis, hvis de unge tror, at de bare skal spille computer og hygge sig på HTX? De tror måske, at det at lave spil er hyper sjovt, fordi det er sjovt at spille dem. Programmering er ikke kun sjov, men også hårdt arbejde. Hvad sker der så, hvis de kører sur i programmeringen? Skal de så tage deres ungdomsuddannelse om? Eller hvis de vil noget andet efter HTX, kan de så komme ind på en anden uddannelse, eller skal man læse ekstra fag op?

Jaja, jeg er en sur gammel mand. Men jeg vidste ikke i 9. klasse, om jeg ville lave computerchips, programmere spil, være revisor eller journalist (bare lige nogle få at mine planer). Jeg er glad for, at jeg ikke tog GameIT-uddannelsen i Grenå, og så gik kold i det undervejs... ;)
Gravatar #14 - Hylle
4. apr. 2014 13:00
Izaaq (13) skrev:

Hvad sker der eksempelvis, hvis de unge tror, at de bare skal spille computer og hygge sig på HTX?


Sorry to bust your bubble, men der vil altid være dem der ved at skole ikke altid behøver at være sjovt, og dem der tror det hele er fis og ballade. På en ganske almindelig HTX-klasse kan du se det, altså dem der bare møder op og spiller computer hele dagen, og så selvfølgelig dem der tager det mere seriøst.
Gravatar #15 - dingeling
4. apr. 2014 13:16
Izaaq (13) skrev:
Vi kan se det allerede med de specialiseringer, som det almindelige gymnasium har fået nu: Op mod 30% af de unge må tage et ekstra år (4.G) for at læse nogle fag op, da deres specialisering ikke er god nok til at de kan søge ind på drømmestudiet.


Når man søger ind på HTX, så går jeg ud fra, at man i sit videre liv søger i retningen af naturvidenskab, sundhedsvidenskab eller ingeniør.
Hvis man regner med at tage en humanistisk uddannelse med sin HTX ( da man kun har teknologihistorie C, men det kræves idehistorie B for at blive humanist med en HTX-uddannelse), så skulle man nok vælge STX i stedet for.

Hvis man gerne vil ind på en naturvidenskabelig uddannelse på et universitet efter HTX, er Matematik A det eneste man skal have som ekstra tilvalg, da alle de andre fag dækker minimumskravet.

Jeg vidste fra 10. klasse, at jeg skulle være kemiker, så jeg tog HTX, da det lå mest naturligt for mig.

Da jeg gik på HTX, havde jeg Programmering C som valgfag og Kommunikation/IT C som obligatorisk fag. Dvs. jeg næsten har alle de fag, de har nu på Spilgymnasiet. Jeg synes da ikke, at de fag gjorde mig til datalog eller datamatiker. Det var bare fag, hvor man kun nåede at få en grundviden, som jeg har bygget videre på gennem tiden.
Gravatar #16 - N13153N
4. apr. 2014 14:17
Dimmiterede fra HTX (naturvidenskabelig linje) i 2012, som også var samme år som de første GameIT studerende. Var selv tæt på at vælge lige det retning.

Som #12 siger er det netop alt det udenfor "skoletiden" der er relevant for denne retning; specialundervisere, sociale samvær på college og de superfede rejser vi misundede på vores linje.

Når det nu er sagt, så er der forskel på folk som nævnt ovenfor. Ligesom på alle andre uddannelser er der nogle som går kold i det, ikke har drivet, eller bare leder efter noget at lave. At gå på GameIT koster dog et månedligt beløb, så jeg tænker da at alle har et eller andet mål med det (:

Ekstra plus: Grenaa har desperat brug for disse studerende da det bestemt giver vækst i byen!
Gravatar #17 - LarsLykkeTornbjerg
4. apr. 2014 14:19
Hej Izaaq,

Jeg vil prøve at svare på nogle af de ting nederunder, du er velkommen til at spørge ind til min svar.

Man skal vælge ungdomsuddannelse allerede i 9. klasse, og jeg tror virkeligt, at de færreste i 9. klasse er sikre på, hvad de vil læse og arbejde med, når de engang er færdige med universitet eller læretid el.lign. mange år senere. skrev:


Jeg er 100% enig og jeg stod da i helt samme situation da jeg var færdig med 9 klasse. Lige netop den grund du nævner der, er en af grundende til at GameIT er fantastisk. Man får lov til at prøve en "branche" af som man synes er spændende og som man muligvis vil arbejde med i fremtiden - hvis ikke har man et solidt fundament i en HTX uddannelse.

Hvad sker der eksempelvis, hvis de unge tror, at de bare skal spille computer og hygge sig på HTX? De tror måske, at det at lave spil er hyper sjovt, fordi det er sjovt at spille dem. Programmering er ikke kun sjov, men også hårdt arbejde. Hvad sker der så, hvis de kører sur i programmeringen? Skal de så tage deres ungdomsuddannelse om? Eller hvis de vil noget andet efter HTX, kan de så komme ind på en anden uddannelse, eller skal man læse ekstra fag op? skrev:


På GameIt bliver man gjort opmærksom på at det er en gymnasiel uddannelse og derfor ikke kun sjov - så i tilfælde af man tror det, så vil realiterne hverfald hurtigt gå op for en.

Lige netop når du snakker om programmering, så er det et valgfag og ikke noget du behøver at slide dig igennem. Der vil altid være fag, som ikke er lige interresante for alle og det gælder alle udannelser (f.eks. oldtidskundskab), og derfor er det smart at man på lige netop GameIT bruger elevernes interresser. Jeg ved personligt at det har hjulpet mig utroligt meget.

Vi kan se det allerede med de specialiseringer, som det almindelige gymnasium har fået nu: Op mod 30% af de unge må tage et ekstra år (4.G) for at læse nogle fag op, da deres specialisering ikke er god nok til at de kan søge ind på drømmestudiet. skrev:


Jeg kan ikke se relavensen i dette ift. GameIT college, så det må du gerne uddybe. Men ja, jeg synes også det er dumt, men det er desværre et problem længerer oppe i systemet.
Gravatar #18 - N13153N
4. apr. 2014 14:23
Skal jeg nu indblande mig i den anden diskussion (om at vælge uddannelse i niende klasse etc.), så kan jeg godt følge #13 i det han siger, men udviklingen fra folkeskolen til evt. gymnasial uddannelse er en lang dannelsesproces.

Jeg tog en naturvidenskabelig retning, men endte faktisk som studerende på AAU i Anvendt Filosofi. HTX uddannelsen har givet mig nogle rigtigt gode redskaber som jeg kan bruge på min nuværende uddannelse, så jeg fortryder bestemt ikke at jeg valgte HTX set i bakspejlet. Heller ikke at jeg skulle bruge en sommerferie, og efterfølgende halvår, på at læse historie B og tysk B (:

Alle finder sin plads i sidste ende, det tager bare sin tid for de fleste.
Gravatar #19 - TKB
4. apr. 2014 15:52
#13 Nu er det jo kun folk der tager gymnasiet der kan tillade sig at udskyde valget af deres endelig uddannelse.
Tag et kig på erhvervs skolerne, der tager unge på samme alder beslutning om deres arbejdsliv ved at tage en håndværker uddannelse. Så at kræve at gymnasie elever tager samme ansvar er vel ikke for meget eller er de ikke modene nok til at tage det ansvar? og der med i virkeligheden dårligere end deres jævnaldrende der træffer et valg og er færdig med en brugbar uddannelse 4-6 år før dem der vælger en fin hue og universitetet?
Gravatar #20 - RMJ
4. apr. 2014 15:59
Er de fleste ingen for spil udvikling ikke stadig rimelig meget selv lært, alså ud over at lære programmer eller lign. Der er jo ikke nogen rigtig måde at lave et spil på. Som der er en rigtig måde at lave et hus på, eller bage en kage på.

Der er ikke en opskrift man kan følge med at lave spil.

Hvem havde nogensinde troet et spil som papers please, kunne være bedre og mere spændene, end spil fra de store firmaer som bruger 500 personer hold og 200 millioner dolars på at lave et spil.

Det er sjovt at læse og se omkring de indie udviklere der er, det er sgu et tidskrævende arbejde.

Hvor mange år brugte Tom Francis på at lave gunpoint, var det 3 år. Men skal ihvertfald ikke lave spil, fordi man vil tjene penge, chancen er utrolig lille.
Gravatar #21 - Hængerøven
4. apr. 2014 15:59
TKB (19) skrev:
Tag et kig på erhvervs skolerne, der tager unge på samme alder beslutning om deres arbejdsliv ved at tage en håndværker uddannelse


Frafalds procenterne på de uddannelser er jo ikke ligefrem lave.

Der har på det seneste været en stigende kritik af at disse unge skal tage livs afgørende valgt i 10 årgang, så jeg vil nok ikke medgive dig at det er et godt sammenlignings grundlag.

Det er vist kun staten der ønsker de unge før og hurtigere igennem uddannelserne. Uddannelses stederne kæmper en brav kamp for at vende den opfattelse, f.eks. ved tiltag som bro-bygning (prøve lidt af hvert) men det har staten også snart fået skåret helt væk.
Gravatar #22 - Le-druidet-o-Hel
5. apr. 2014 07:11
HTX Esbjerg har haft Programmering i form af C-fag.

Du lærte skrive diverse sprog, men gad ikke bruge tid på Java, C osv.

Direkte Programmering til lave spil og udvikle dem har aldrig været.

Der er mange fag på HTX, Esbjerg bare tænker why ?

for eksempel havde jeg Filosofi i sin tid på C.

Jeg syntes Samfundsfag var sjovt. Jeg kunne godt lide viden omkring samfundet. Den vej, lærte Bistand var godt for fattige mennesker.

Jeg lærte, at der findes ikke dovne mennesker ikke ønsker et arbejde.
Gravatar #23 - kasperd
5. apr. 2014 08:09
Izaaq (13) skrev:
Hvad sker der eksempelvis, hvis de unge tror, at de bare skal spille computer og hygge sig på HTX? De tror måske, at det at lave spil er hyper sjovt, fordi det er sjovt at spille dem.
Jeg kender en ansøger (om det lige er til den her eller en anden lignende uddannelse ved jeg ikke). Han ved godt hvad det vil sige at programmere, og han er da heller ikke bleg for at bruge tid på at sætte sig ind i tingene selvom det ikke drejer sig om at side og spille hele tiden.

En optagelsesprøver kommer jo nok til at sortere dem fra, der ikke allerede har prøvet at programmere. Så jeg tror de fleste af dem, der bliver optaget, har en idé om, hvad de går ind til.

Selvfølgelig ved man aldrig med 100% sikkerhed, hvad man går ind til, og der vil altid være et frafald (som man selvfølgelig skal prøve at minimere). Men det er jo på ingen måde specifikt for denne uddannelse.

Selvfølgelig er det ikke alle eleverne på sådan en uddannelse, der efterfølgende kommer til at arbejde med spiludvikling. Men det de lærer kan også bruges til meget andet.

Nogle af dem vil komme ind med en interesse i spiludvikling og gå derfra med interesse i et aspekt af softwareudvikling, som de ikke vidste eksisterede, da de startede. Og den interesse kan sagtens være springpunkt for en karriere indenfor IT, som intet har med spiludvikling at gøre.

Der er ingen tvivl om at det er mere motiverende for de fleste elever at tage en uddannelse med fokus på spiludvikling end at tage en uddannelse med fokus på udvikling af regnskabssystemer. Det meste af det man vil lære vil være det samme i begge tilfælde, så jeg synes det er glimrende man gør uddannelsen så motiverende som muligt.

Izaaq (13) skrev:
Jaja, jeg er en sur gammel mand. Men jeg vidste ikke i 9. klasse, om jeg ville lave computerchips, programmere spil, være revisor eller journalist
Nogen er usikre på hvad de vil, andre er mere sikre. Er man meget usikker på hvad man vil, så tager man en ungdomsuddannelse, der er så bred som muligt. Det vil for mange sige gymnasiet. Jeg selv var vel ca. 90% sikker på at jeg ville være softwareudvikler, men overvejede også mulighed for at blive ingeniør.
Gravatar #24 - markjensen
5. apr. 2014 12:47
kasperd (23) skrev:
En optagelsesprøver kommer jo nok til at sortere dem fra, der ikke allerede har prøvet at programmere.


Bliver folk sorteret fra til et gymnasium hvis de ikke har programmeret før, mens på datalogi er det på ingen måde et krav?
Gravatar #25 - LarsLykkeTornbjerg
5. apr. 2014 13:28
Der er overhovedet ikke noget krav om at kunne noget inden for spil udvikling til at starte med. Skolen starter helt fra bunden med det hele. Personligt havde jeg ikke nogen erfaring med computerspil, andet end at have spillet dem og synes det kunne være interresant at lave dem.
Gravatar #26 - kasperd
6. apr. 2014 00:19
markjensen (24) skrev:
Bliver folk sorteret fra til et gymnasium hvis de ikke har programmeret før, mens på datalogi er det på ingen måde et krav?
Der står at der er 159 ansøgere til 90 pladser og at de skal gennem en optagelsesprøve. For mig virker det oplagt at ansøgere med lidt forkundskab til programmering burde have en større chance for at blive optaget. Det er selvfølgelig ikke det eneste krav, men jeg gætter på at de fleste med en reel interesse har prøvet noget programmering før de søger.

Der kan selvfølgelig godt være enkelte ansøgere uden forudkendskab til programmering, som alligevel vil kunne gennemføre uden problemer. Og det vil næppe være en god idé at opsætte firkantede krav der afskærer dem fra at kunne blive optaget. Jeg tror bare de vil udgøre en meget lille andel af de 90 pladser.
Gravatar #27 - LarsLykkeTornbjerg
6. apr. 2014 09:35
Jeg har været en ret aktiv del af denne optagelse prøve de sidste 3 år (ikke i år). Som folk siger er det selvfølgelig et plus at kunne programmere, ingen tvivl om det, men det er mange andre evner inden for spiludvikling der tæller lige så meget - tegning, projektledelse, design. Jeg tror ingengang 10% af ansøgerne kan programmerer. De vigtigste kvaliteter er helt klart engagement og sociale evner - hvilket er de 2 ting man bliver testet på til optagelsesprøven.
Gravatar #28 - Johii
7. apr. 2014 07:25
Det er dog stadig ca. 75-80% af undervisningen der vil bestå af Dansk Engelsk og matematik.

Så hvorfor de unge mennesker vælger uddannelse efter indholdet af maks. 25% af deres i stedet for at vælge på baggrund af kvalitet af de 75% kan man undre sig over.

Men det er da et skide godt initiativ, for at få noget mere fornuftigt ind i gymnasiet så vi snart kan slippe for at gymnasielever sider og analysere latinske tekster af H.C. Andersen, når de er færdig med gymnasiet. Og i stedet laver noget mere fornuftig med deres tid.

Bare af ren nysgerrighed hvad laver du så nu LarsLT?
Gravatar #29 - LarsLykkeTornbjerg
7. apr. 2014 09:32
Jeg holder et sabbatår lige nu, hvor jeg arbejder på nogle forskellige projekter, inden jeg skal læse enten Digital Design eller Informationsvidenskab på universitet :)
Gravatar #30 - UltimateW
8. apr. 2014 06:33
Hehe vildt nok det stadig køre, var første årgang på IT-College, vi måtte klare os med 10 dag i San Francisco :) dog til den sum af 140kr i egenbetaling.

Ja, det er en alm. HTX, men så alligevel ikke, du bor på college, du har selv ansvar for den ekstra indlæring og vi fik mulighed for og deltage i aktiviteter udenfor HTX, men relateret til skole, it og undervisning, f.eks. it messe for andre tekniske skole.

Du får ikke en uddannelse som programmør/grafiker etc., men de fleste ved nok når de er færdig om de har færdighederne og lysten til denne type job eller man skal noget andet. Det er i mine øjne, hvad Gymnasier og Handelsskoler mv. skal være med til, ud over og give et grundlag for din videreuddannelse, så har du en bedre ide om, hvad du gerne vil.
Gravatar #31 - HenrikH
8. apr. 2014 07:48
Zipper (8) skrev:
Spilindustrien er døende.
Kom med en Microsoft eller Danfoss HTX istedet og lær børnene at der er forskel på arbejde og sjov.

Det er nu ikke altid der er forskel på sjov og arbejde... Jeg kommer da jævnligt til at tage mig selv i at have siddet for længe fordi jeg lige var i gang med noget der bare fik tiden til at flyve...
LarsLykkeTornbjerg (12) skrev:
TL:DR: Der findes ikke på nuværende tidspunkt en skole der er lige så specialiseret i spil på dette uddannelsesniveau. Ikke før man når en kandidatgrad på universitet, er det muligt at få en uddannelse der er lige så specialiseret.

En ting jeg synes drukner i debatten, er hvilken "side" spil er på.
De fleste skriver som om at fokus ligger på at undervisning skal gå gennem at spille spil.
Og så nogle få på at undervisningen er tilrettelagt så der er fokus på praktisk anvendelse af faget ifm. udvikling af spil.

Er det primært førstnævnte vil min holdning til uddannelsen nok være noget speget, men sidstnævnte ser jeg ikke det store problem i.
Gravatar #32 - LarsLykkeTornbjerg
8. apr. 2014 17:55
Der er fokus på begge ting. I alle fag vil læreren når det er muligt inddrage computerspil. På HTX har man nogle 'værkstedsfag', hvor GameIT så bruger computeren som et 'værksted' til udvikling af computerspil. Det er f.eks. fag som Teknologi og Teknikfag, hvor man lærer at lave computerspil. Derudover bruges der workshops efter skole til at lærer det.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login