mboost-dp1

Windows Vista - Hvorfor

Gå til bund
Gravatar #1 - Windcape
6. maj 2008 22:53
Svar hvis du tør!

Vista versionen jeg vil høre om er: Windows Vista Business

Følgende grunde gider jeg ikke høre på, da de IKKE er relevante for mig:

DirectX 10 (Jeg er ikke gamer)
Sikkerhedsmoduler (Min XP er sikker nok)
Aero (Jeg hader fancy layouts)
Support (Tror du selv jeg ringer til MS?)

Jeg agter desuden at slå UAC fra hvis jeg nogensinde installere Vista.

Jeg behøver ikke grunde til ikke at skifte, kun grunde til hvorfor jeg skulle opgradere
Gravatar #2 - Jonasee
6. maj 2008 23:05
Hvad skal du lave på den?
Gravatar #3 - Barkane
7. maj 2008 01:36
Hvad for et OS bruger du så?
Gravatar #4 - arne_v
7. maj 2008 02:11
Principielt er det noget svært at give dig grunde til at skifte OS uden at vide hvad du skal bruge det til.

Nogle mulige grunde kunne være:

1) Du skal bruge 64 bit. XP 64 bit er ikke specielt velsupporteret/velfungerende. Så du skal på enten 2003 eller Vista.

2) Du køber noget nyt hardware hvor der kun er driver til Vista.

3) Et stort antal andre personer vil skifte til Vista (private i forbindelse med at de køber en ny PV, virksomheder fordi de ikke vil på extended support) og du skal udvikle noget software til dem og har derfor bug for at køre Vista.
Gravatar #5 - themuss
7. maj 2008 04:53
1) Du skal bruge 64 bit. XP 64 bit er ikke specielt velsupporteret/velfungerende. Så du skal på enten 2003 eller Vista.
Det er den x64 som jeg sidder ved her rigtig ked af at høre. Slemme arne_v.

Selv finurlige kort som mit dårlige Terratec Cinergy 400 TV-kort er understøttet med drivere.

Lyd, netkort, grafik osv kører helt fint... Spil og udviklingsprogrammer kører også fint.

Det eneste jeg ikke kan finde drivere til er et gammel usb-webcam.
Gravatar #6 - Windcape
7. maj 2008 06:09
Jeg skal bruge den til at programmere Java/C# og spille lidt random gamle spil som ikke bruger DirectX 10

Min processor er en Intel Duo Core II.
Gravatar #7 - Thalion
7. maj 2008 07:01
har du over 2 gb ram? selvom jeg næsten tror det..

Ellers så er det ikke fordi jeg ser så meget grund til det...

Jeg synes at efter at have brugt vista i over et år nu, at det er lettere at finde ting i vista, kan især godt lide windowstast og så bare skriv hvilket program man vil åbne.

Men jeg synes selv at Vista er bedre og lettere at arbejde med, men det kræver lidt tilvænning.

Men hvis ellers programmerne du skal bruge kan køre i vista, så kan jeg ikke se hvorfor du ikke skulle skifte. med mindre det er en gammel spand du bruger...
Gravatar #8 - Windcape
7. maj 2008 07:12
med mindre det er en gammel spand du bruger...

PC'en er cirka eet år gammel nu :) Så gammel vil jeg nok ikke sige.

Noget jeg dog gerne ville vide er om jeg kan installere Vista direkte på en SATA disk, eller jeg skal installere det på en IDE disk?

Og om de har fixet de gængse fejl fra XP, såsom 'microsoft frontpage' mappen i \programmer\ som man ikke kunne slette.

så kan jeg ikke se hvorfor du ikke skulle skifte

Så vidt jeg kan se , så er der jo faktisk ingen reel grund til at opgradere til Vista.

Det er bare en 'nyere' version af XP, som intet nyt tilbyder. Hvilket så siges at være skuffende. Jeg ville ikke så meget som overveje det hvis det ikke var fordi jeg har fået en licens til Buisness verisonen gratis.
Gravatar #9 - themuss
7. maj 2008 13:10
XP x64 er 2003 (ville jeg bare lige tilføje).
Gravatar #10 - Thalion
7. maj 2008 20:50

Hehe...

Men ja hvis du ikke vil prøve vista er der ingen grund til at skifte...

Men jo den kan sagtens installeres på en SATA disk, men mht. til raid skulle der vist nok heller ikke være noget problem men jeg ved det ikke.. jeg er af den type: rigtige mænd tager ikke backup, de græder bare snot når HD'en crasher.

Men Vista er list ligesom office 2007 i forhold til 2003, de har placeret alt lidt smartere når man lige først lige har lært hvor det er ^^
Gravatar #11 - Windcape
7. maj 2008 23:26
Men ja hvis du ikke vil prøve vista er der ingen grund til at skifte...

Igen, man "prøver" ikke et produkt der koster 1000-2000 kr.

Jeg ved ikke hvorfor folk har den underlige mentalitet at software er noget man "prøver" fordi det ser sejt ud. Køber du også ny bil på "prøve" fordi at den har en sej farve?

Eller kigger du faktisk på specifikationerne?

Det er jo ikke svært at høre at de fleste som bruger Vista gør de af tvang, eller med pirat-licenser :p
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login