mboost-dp1

Tab dig ved at vælge salat og fravælge kager i et spil


Gå til bund
Gravatar #1 - thimon
29. jun. 2015 14:23
Kilde: http://www.engadget.com/2015/06/29/diet-video-game...

forskere har udsat en gruppe mennesker for et flash-spil, hvor de skulle vælge salat og fravælge kager. Samtidig skulle de også holde en kostplan.

Forskerne mener de har fundet bevis for at deres spil hjælper mennesker til at tabe sig.

Se mere for denne (overraskende) nyhed.
Gravatar #2 - CBM
29. jun. 2015 14:57
Ja det er helt sikkert spillet og ikke kostplanen som har fået folk til at tabe sig. Det må være indlysende for enhver
Gravatar #3 - Chewy
29. jun. 2015 15:27
@ #2
The study asked 41 people to spend four, 10 minute sessions playing the game online while keeping a food diary. According to the results, participants wound up losing a "small but significant" amount of weight and laid-off for the bad stuff for the following six months. Meanwhile, a control group of 42 adults played the same game, but with images of non-food items, and saw no such change in their eating pattern.


Gravatar #4 - CBM
29. jun. 2015 17:21
Chewy (3) skrev:
@ #2
The study asked 41 people to spend four, 10 minute sessions playing the game online while keeping a food diary. According to the results, participants wound up losing a "small but significant" amount of weight and laid-off for the bad stuff for the following six months.

Meanwhile, a control group of 42 adults played the same game, but with images of non-food items, and saw no such change in their eating pattern.


ergo, gruppen der gloede på billeder af mad fulgte en kostplan....
mens den anden gruppe ikke fulgte en kostplan
Gravatar #5 - Chewy
29. jun. 2015 17:28
Det afhænger kraftigt af hvordan man læser teksten...

Men vi kan prøve at vende den om, hvad ville idéen være i at have to grupper, hvor der er to faktorer der er forskellige, kontra at have to grupper hvor der kun er en faktor der er forskellig...

Jeg kan ikke se hvordan et forsøg hvor det ikke kun er typen af spil der er forskellig, på nogen måde ville blive godkendt...
Gravatar #6 - Chewy
29. jun. 2015 18:14
Derudover så er fooddairy en dagbog over hvad man spiser, ikke en kostplan...
Og den udfyldte alle deltagere...

Gravatar #7 - OxxY
29. jun. 2015 18:30
CBM (4) skrev:
Chewy (3) skrev:
@ #2
The study asked 41 people to spend four, 10 minute sessions playing the game online while keeping a food diary. According to the results, participants wound up losing a "small but significant" amount of weight and laid-off for the bad stuff for the following six months.

Meanwhile, a control group of 42 adults played the same game, but with images of non-food items, and saw no such change in their eating pattern.


ergo, gruppen der gloede på billeder af mad fulgte en kostplan....
mens den anden gruppe ikke fulgte en kostplan


WHAAAT? Alle skulle føre mad-dagbog (aka skrive ned hvad de spiste). Dem der brugte appen ændrede madvaner ubevidst til noget mere sundt og tabte sig. Come on det er ikke et sværeste engelsk ....
Gravatar #8 - Mnc
29. jun. 2015 19:16
Som jeg læser det, så var det kun dem der spillede spillet med salat/kager, som førte en dagbog.
Dét i sig selv er nok for mange, når de får øjnene op for meget meget gøjl de rent faktisk putter i ansigtet.
Gravatar #9 - CBM
30. jun. 2015 05:32
#8
enig. Jeg fik cirka samme mening ud af nyhedsteksten og kobkluderede derfor at det er meningsløst snakke om at spillet havde en virkning
Gravatar #10 - OrangeNewton
30. jun. 2015 06:37
Hvis de ikke har udfyldt dagbogen over deres mad indtag, hvordan skulle man så kunne vide om deres mad indtag ændrede sig eller ej?

Ok, der er mange andre muligheder hvis man ikke stoler på folk, men det er da langt den mest fornuftige forklaring på hvad den der maddagbog skulle bruges til i første omgang.
Gravatar #11 - Fjolle
30. jun. 2015 07:38
Suk... Tror i selv at undersøgelsen ville være publiceret, hvis metoden er så ringe som i formoder?

http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0195666315002962 skrev:
We examined whether online response inhibition training reduced real-world food consumption and weight in a community sample of adults who were predominantly overweight or obese (N = 83). Participants were allocated in a randomised, double-blind design to receive four 10-min sessions of either active or control go/no-go training in which either high-energy density snack foods (active) or non-food stimuli (control) were associated with no-go signals. Participants' weight, energy intake (calculated from 24-h food diaries), daily snacking frequency and subjective food evaluations were measured for one week pre- and post-intervention. Participants also provided self-reported weight and monthly snacking frequency at pre-intervention screening, and one month and six months after completing the study.
Gravatar #12 - Magten
30. jun. 2015 09:00
Men.. Computerspil påvirker jo ikke folk? (Skydespil, that is)
Gravatar #13 - spand-online
30. jun. 2015 20:07
Foodman!! Ffs
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login