mboost-dp1
☠ Svineinfluenza ☠
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Hospitaler holder øje med influenza
Health officials prepare for swine flu 'pandemic'
Virus likely found in NYC; CDC warns it may be too late to contain flu
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2009/04/25/161845.htm skrev:De danske myndigheder holder nu øje med, om et udbrud af svineinfluenza i Mexico kan have bredt sig til Danmark. Influenzaen har kostet knap 70 mennesker livet og fået myndighederne til at lukke skoler og museer i Mexico. Myndighederne i USA er også meget opmærksomme på sygdommen, der kan brede sig fra svin til mennesker og måske også mellem mennesker.
Health officials prepare for swine flu 'pandemic'
Virus likely found in NYC; CDC warns it may be too late to contain flu
http://www.msnbc.msn.com/id/30398682/ skrev:A new swine flu strain that has killed as many as 68 people and sickened more than 1,000 across Mexico has “pandemic potential,” the World Health Organization chief said Saturday.
Worries in the United States were heightened with news that the swine flu had likely spread to New York City.
Local public health officials announced that at least eight of nine samples from students in New York tested as "probable" for the emerging strain of flu. The students showed mild flu symptoms.
Seventh case of swine flu confirmed in California
http://www.reuters.com/article/marketsNews/idUSN2547889820090425 skrev:LOS ANGELES, April 25 (Reuters) - A seventh case of the swine flu that has killed up to 68 people in Mexico was confirmed in California on Saturday, state health officials said.
Dette her er jo bare naturens gang, og Darwins teori til det fulde. Dem med de bedste gener og dermed bedste immunforsvar overlever, de andre dør og sådan er det bare. Det er ikke noget der kan gøre mig bange eller holde mig vågen om natten, selvom medierne ellers prøver ihærdigt.
Da det er en virus vi taler om kan den ikke bekæmpes med antibiotika, så den bedste måde at bekæmpe den på er karantæne områder med det samme. Håber de rette mydigheder tager de rette foranstaltninger. Hvis den kommer til danmark, er jeg personligt nok en af dem der har stor risiko for at rammes, da jeg pt. arbejder på et af landets store hospitaler. Og håber også her at de laver karantæne områder, selv om det skulle gå ud over mig selv. I sidste ende handler det om racen overlevelse i sådanne her tilfælde.
Lidt dramatisk skrevet, ved det godt, men kan desværre godt blive virkeligheden.
Lidt dramatisk skrevet, ved det godt, men kan desværre godt blive virkeligheden.
Skriv en farvel e-mail til dine nærmeste og politiet.
Forsegl din lejlighed, og vendt på den uundgåelige rejse til efterlivet/intetheden.
Det eneste du kan bestemme nu er hvordan du dør.
Men du kan selvfølgelig også gå den anden vej, og løbe ud i virkeligheden og sørge for at den stakkels vira får så mange nye hjem som muligt at leve i.
Skriv en farvel e-mail til dine nærmeste og politiet.
Forsegl din lejlighed, og vendt på den uundgåelige rejse til efterlivet/intetheden.
Det eneste du kan bestemme nu er hvordan du dør.
Men du kan selvfølgelig også gå den anden vej, og løbe ud i virkeligheden og sørge for at den stakkels vira får så mange nye hjem som muligt at leve i.
Ronson (5) skrev:Jeg har været sådan lidt træt de sidste par timer
Synes I jeg skal gå til lægen? Jeg har konsumeret bacon for nyligt!!!
Den spreder sig ikke ved konsumption, men ved inhalation, så mit råd vil være nej.
Mexico hunkers down for swine flu fight
http://www.msnbc.msn.com/id/30410491/ skrev:MEXICO CITY - Mexican health authorities have counted 1,324 people likely sickened with the new strain of swine flu. As many as 81 people in Mexico have died, although only 20 of those deaths have been confirmed.
More cases of swine flu reported; WHO warns of 'health emergency'
(CNN) -- Twenty-two students and three teachers in New Zealand, who returned from a three-week-long language trip to Mexico, may have been infected with the swine flu virus, officials said Sunday.
...
The 25 students and teachers at Auckland's Rangitoto College returned to New Zealand via Los Angeles on Saturday.
Fourteen of them have shown flu-like symptoms, with four "more unwell than others," said Dr. Julia Peters, clinical director of Auckland Regional Public Health Service.
Slet ikke - syntes bare det er interessant at følge med i...
Slet ikke - syntes bare det er interessant at følge med i...
Anders Feder (8) skrev:Ronson (5) skrev:Jeg har været sådan lidt træt de sidste par timer
Synes I jeg skal gå til lægen? Jeg har konsumeret bacon for nyligt!!!
Den spreder sig ikke ved konsumption, men ved inhalation, så mit råd vil være nej.
Nu er vi så nogen der har et forbrug over norm, og derfor er nød til at sniffe pulverisret bacon.
Hvad er vores overlevelses chancer?
Så længe du ikke har aet grisen inden den er blevet slagtet og pulveriseret skulle dine chancer være gode ;) Virusen findes ikke i selve svinekødet - det er en sygdom som breder sig mellem levende svin og mennesker gennem luften.
Så længe du ikke har aet grisen inden den er blevet slagtet og pulveriseret skulle dine chancer være gode ;) Virusen findes ikke i selve svinekødet - det er en sygdom som breder sig mellem levende svin og mennesker gennem luften.
cyandk skrev:9 ud af 10 læger siger jeg er syg i hovedet! Den sidste stak af...
Yes yes, du laver sjov med det lige indtil du eller en af dine nærmeste ligger på døds leget.
Ufatteligt du laver sjov med sådan noget, der ligger faktisk folk lige nu og lider af en sygdom som ikke kan kureres.
Fy for satan.
amidoinitrite?
Tumleren (19) skrev:Yes yes, du laver sjov med det lige indtil du eller en af dine nærmeste ligger på døds leget.
Ufatteligt du laver sjov med sådan noget, der ligger faktisk folk lige nu og lider af en sygdom som ikke kan kureres.
Fy for satan.
amidoinitrite?
Nu er jeg faktisk syg i hovedet så dit lille spin fejler grumt.
Præcis. Det ser lidt skidt ud i Mexico i øjeblikket, men tilfældende udenfor Mexico har heldigvis været milde indtil videre.
Forskellen er at sindssyge ikke smitter, så det falder ind under "shit happens, frem med galgenhumoren"-kategorien. Ved epidemier er det derimod smartere at koncentrere sin energi på forebyggelse.
Præcis. Det ser lidt skidt ud i Mexico i øjeblikket, men tilfældende udenfor Mexico har heldigvis været milde indtil videre.
Forskellen er at sindssyge ikke smitter, så det falder ind under "shit happens, frem med galgenhumoren"-kategorien. Ved epidemier er det derimod smartere at koncentrere sin energi på forebyggelse.
cyandk (20) skrev:Nu er jeg faktisk syg i hovedet så dit lille spin fejler grumt.
Så du beviser at man godt kan lave sjov med en sygdom, selvom man selv har den. Tak fordi du lige bekræftede det.
Anders Feder (21) skrev:Forskellen er at sindssyge ikke smitter, så det falder ind under "shit happens, frem med galgenhumoren"-kategorien. Ved epidemier er det derimod smartere at koncentrere sin energi på forebyggelse.
Det forstår jeg ikke lige - Fordi noget er smitsomt må man ikke lave sjov med det, men hvis det ikke er mår man gerne? Fint nok, så skal jeg da bare ud på børne-leukæmi-afdelingen og fyre nogle jokes af.
Tumleren (22) skrev:
Det forstår jeg ikke lige - Fordi noget er smitsomt må man ikke lave sjov med det, men hvis det ikke er mår man gerne? Fint nok, så skal jeg da bare ud på børne-leukæmi-afdelingen og fyre nogle jokes af.
Er du fucking født i en hule? Psykiske sygdomme dræber ikke folk, medmindre de går mental på en anden eller sig selv.
Det gør virusser.
Der er forskellen, tror jeg selv en 4-årig kan forstå
cyandk (23) skrev:
Er du fucking født i en hule? Psykiske sygdomme dræber ikke folk, medmindre de går mental på en anden eller sig selv.
Det gør virusser.
Der er forskellen, tror jeg selv en 4-årig kan forstå
Mentale sygdomme kan få folk til at gøre skade på sig selv og andre. Eller du har måske ikke hørt om folk der f.eks. har dræbt en familie og så erklæret sig sindssyg bagefter? Siger navnet Peter Lundin dig noget?
Virusser kan ofte kureres på en eller anden måde så man er uden for livsfare bagefter og ikke kan smitte andre. Det kræver ofte adskillige års psykiatrisk behandling for bare få folk nogenlunde klar til at bevæge sig uden for hospitalets mure igen, hvor der så stadig er en chance for de får et tilbagefald og måske endda dræber sig selv eller andre.
Men det synes du selvfølgelig er okay at lave sjov med. Hellere lave sjov med noget, der er en psykisk lidelse, som folk dræber sig selv eller endda andre af, end noget, der midlertidigt ikke kan kureres.
At lave sjov er ikke det samme som at gøre nar. Hvis du kan få børnene på leukæmi-afdelingen til at grine tror jeg alle vil værdsætte din indsats. Men det er ikke nødvendigvis en god strategi at få en sygdom man bør være på vagt overfor til at fremstå som noget man skal grine af.
haha du er jo for langt ude, velkommen til ignore listen (Tak newz)
On topic;
Så har de også mistanke om smitte i Frankrig;
On topic;
Så har de også mistanke om smitte i Frankrig;
ekstrabladet skrev:Sundhedsmyndigheder over hele verden er i alarmberedskab på grund af influenzaepidemien, og i Frankrig har myndighederne foreløbig mistanke om to tilfælde af svineinfluenza hos folk, der er vendt hjem fra Mexico.
- Vi har en mistanke, men det er endnu ikke bekræftet, siger de franske sundhedsmyndigheders generaldirektør, Didier Houssin, til avisen Le Parisien.
- Det vil sikkert ikke blive mangel på andre tilfælde de næste dage, fordi der har været masser af flyrejser, tilføjer han.
cyandk (26) skrev:haha du er jo for langt ude, velkommen til ignore listen (Tak newz)
Jeg er imponeret over dine hårdtslående argumenter og comebacks.
Anders Feder (25) skrev:Men det er ikke nødvendigvis en god strategi at få en sygdom man bør være på vagt overfor til at fremstå som noget man skal grine af.
Kan godt se din pointe hvis det her nu var en officiel hjemmeside eller lign., men man har også brug for ikke at tage det hele så tungt en gang i mellem, og så er det her trods alt kun newz. Hvis det virkelig bliver så alvorligt som nogen spår, så skal folk nok se alvoren på et tidspunkt.
Desuden synes jeg ikke folk herinde gør nar af folk, der er døde af influenzaen, men gør nar af den måde det bliver til en verdensomspændende epidemi efter 81 dødsfald. Det er altså ikke særlig meget af en mexicansk befolkning på ca 110 mio.
Syntes denne artikel om den store epidemi i 1918 sætter det lidt i perspektiv.
http://da.wikipedia.org/wiki/Den_Spanske_Syge skrev:Epidemien fik navnet "Den Spanske Syge" idet Spanien var en af de få lande der ikke deltog i 1. verdenskrig, og derfor ikke havde særlig streng pressecensur. Af den grund blev de første tilfælde af sygdommen rapporteret fra Spanien, på trods af at sygdommen sandsynligvis startede et andet sted.
På det tidspunkt havde man ingen vaccination eller lægemidler mod sygdommen, så man forsøgte at begrænse smitten ved at lukke offentlige steder som skoler, teatre og biografer. Mange ofre var i alderen 15 til 45 år, hvilket afviger fra det normale mønster ved influenza-epidemier, hvor børn og gamle bukker under.
Nyere forskning har vist, at Den Spanske Syge skyldtes et influenzavirus (H1N1), der ligner den fugleinfluenza, der spredtes i Asien i begyndelsen af 2000'erne. Opdagelsen er gjort ved undersøgelser af lungevæv konserveret i formalin siden 1918.
Mere end 1300 sandsynlige smitte-tilfælde i løbet af få døgn syntes jeg nu er ganske betragteligt, uanset hvor mange mennesker der så måtte bo i Mexico. Dødstallet er steget fra 68 til 81 i løbet af få timer, hvorfor man vel kan forvente at mange af de smittede også vil dø.
Der er ikke grund til panik, og der er ingen der har hævdet at der er tale om en verdensomspændende epidemi, men der er heller ingen grund til at være nonchalant.
Mere end 1300 sandsynlige smitte-tilfælde i løbet af få døgn syntes jeg nu er ganske betragteligt, uanset hvor mange mennesker der så måtte bo i Mexico. Dødstallet er steget fra 68 til 81 i løbet af få timer, hvorfor man vel kan forvente at mange af de smittede også vil dø.
Der er ikke grund til panik, og der er ingen der har hævdet at der er tale om en verdensomspændende epidemi, men der er heller ingen grund til at være nonchalant.
Anders Feder (15) skrev:Azuria (14) skrev:Nu er vi så nogen der har et forbrug over norm, og derfor er nød til at sniffe pulverisret bacon.
Hvad er vores overlevelses chancer?
Nu er vi så nogle der har et forbrug over normen, og derfor er nødt til at opdrætte vores egne grisebasser. Dette kan snildt inkludere at ae og generel korporlig kærlighed af lettere intensitet. Ja, petting vil nogen sige.
Før vi går helt i panik og brænder sengetøjet, så er det nok værd at få med, hvor stor dødeligheden blandt de smittede er. Hvis nogen ved det, eller har lyst til at google, så host (no pun intended) op med nogle tal.
Det kunne også være relevant at få med, hvem ofrene er. Jeg tør næsten at antage, at der igen er tale om ældre mennesker, de svagelige og små børn(?)
EDIT: Det gik lige op for mig, at det nok ikke er alle, der dyrker samleje medsvin små, frække, saftspændte grisebasser. Så I behøver naturligvis ikke at brænde jeres sengetøj.
Det kunne også være relevant at få med, hvem ofrene er. Jeg tør næsten at antage, at der igen er tale om ældre mennesker, de svagelige og små børn(?)
EDIT: Det gik lige op for mig, at det nok ikke er alle, der dyrker samleje med
LinguaIgnota (31) skrev:Før vi går helt i panik og brænder sengetøjet, så er det nok værd at få med, hvor stor dødeligheden blandt de smittede er. Hvis nogen ved det, eller har lyst til at google, så host (no pun intended) op med nogle tal.
Er du gal? Det sælger jo ikke aviser!
LinguaIgnota (31) skrev:Før vi går helt i panik og brænder sengetøjet, så er det nok værd at få med, hvor stor dødeligheden blandt de smittede er. Hvis nogen ved det, eller har lyst til at google, så host (no pun intended) op med nogle tal.
Problemet i øjeblikket er at Mexico's myndigheder ikke arbejder ret hurtigt, så alle tallene er ikke blevet bekræftet af laboratorierprøver. Men der menes at være 81 døde ud af 1405 smittede i Mexico.
LinguaIgnota (31) skrev:Det kunne også være relevant at få med, hvem ofrene er. Jeg tør næsten at antage, at der igen er tale om ældre mennesker, de svagelige og små børn(?)
Det er præcis det der gør at WHO og de amerikanske myndigheder er bekymrede - der er ikke fortrinsvis tale om ældre og svagelige, men om ellers raske unge mennesker.
18 + 19#
Teknisk set hedder det et leje, at lege er en definition af forskellige aktiviteter der stimulerer vores glædessans, fantasi, samarbejde og lign. ;)
Ja, det er godt nok grusomt med vira-angreb og andre farlige sygdomme, men i er nødt til også at tage i sammenhæng at jo flere mennesker vi er, jo større er chancen for at smitten kommer ud af kontrol, og mennesket har en tendens til at være komplet ignorante når der er vira angreb.
Selvfølgelig skal der forekomme en lock-down så vi kan begrænse smitten, men som man også så med pesten (i ved Europas værste mareridt) så er vi nødt til at adoptere en kynisme der tillader os at indsætte folk/grise i en bevogtet karantæne.
Men lige for en kort bemærkning, så har mennesket har en ukuelig vilje til at overleve, så mon ikke vi overlever denne her virus?
Teknisk set hedder det et leje, at lege er en definition af forskellige aktiviteter der stimulerer vores glædessans, fantasi, samarbejde og lign. ;)
Ja, det er godt nok grusomt med vira-angreb og andre farlige sygdomme, men i er nødt til også at tage i sammenhæng at jo flere mennesker vi er, jo større er chancen for at smitten kommer ud af kontrol, og mennesket har en tendens til at være komplet ignorante når der er vira angreb.
Selvfølgelig skal der forekomme en lock-down så vi kan begrænse smitten, men som man også så med pesten (i ved Europas værste mareridt) så er vi nødt til at adoptere en kynisme der tillader os at indsætte folk/grise i en bevogtet karantæne.
Men lige for en kort bemærkning, så har mennesket har en ukuelig vilje til at overleve, så mon ikke vi overlever denne her virus?
Aight. Er det blevet bekræftet, at virussen smitter mellem mennesker?
LinguaIgnota (35) skrev:#33
Fra hvad jeg har læst på BCC og CNN så ja, det er bekræftet at smitten sker fra menneske til menneske.
http://edition.cnn.com/2009/HEALTH/04/25/swine.flu...
Israeli man hospitalised on suspicion of swine flu
http://www.africasia.com/services/news/newsitem.php?area=mideast&item=090426110012.fak9diuk.php skrev:A 26-year-old Israeli man has been hospitalised after returning from a trip to Mexico on suspicion of contacting swine flu, hospital officials told AFP on Sunday.
The man checked into the Laniado hospital in the coastal city of Netanya with flu-like symptoms and doctors were trying to determine whether he had contracted the potentially fatal flu strain, they said.
Wow dette galehus kaldet newz.dk er utroligt nogengange. Hvis I ikke kan forholde jer til virkeligheden, og derfor må lave sjov med den, kan I så ikke bare holde tankerne for jer selv? Nogles modenhed her er langt fra deres alder. Nu har jeg gudskelov ikke selv et barn der er ramt af cancer, men har set rigeligt af dem, og det er ikke sjovt.
Der er pt. en behandlingsmulighed
fra http://www.euro.who.int/communicablediseases/outbr...
"The viruses so far characterized have been sensitive to oseltamivir, but resistant to both amantadine and rimantadine. "
"The viruses so far characterized have been sensitive to oseltamivir, but resistant to both amantadine and rimantadine. "
shantri (39) skrev:Der er pt. en behandlingsmulighed
Så sidder min lille hjerne her i lille Aalborg og tænker; Hvad er problemet så? Hvis alle "bare" skal have et skud af det halløj der, så er problemet forbi?
Der kan være flere grunde end det jeg siger her men...
Først tager det flere dage inden man kender resistensmønsteret. Derefter er det ikke sikkert man har meget af behandlingen tilrådighed, og ved pandemier vil det de har "på lager" hurtigt høre op. Da oseltamivir i forvejen er et stof der "stockpiles" flere steder ved netop disse situationer, er der en mulighed for at begrænse spredningen. De skal dog kende omfanget og dernæste finde ud af hvem der er smittet. Nu kender jeg ikke protokolen for id af denne virus, men den kan være omfattende og tage dage, kan også nemt være den kun tager timer. Efter id af virus, kan man påbegynde behandling.
Først tager det flere dage inden man kender resistensmønsteret. Derefter er det ikke sikkert man har meget af behandlingen tilrådighed, og ved pandemier vil det de har "på lager" hurtigt høre op. Da oseltamivir i forvejen er et stof der "stockpiles" flere steder ved netop disse situationer, er der en mulighed for at begrænse spredningen. De skal dog kende omfanget og dernæste finde ud af hvem der er smittet. Nu kender jeg ikke protokolen for id af denne virus, men den kan være omfattende og tage dage, kan også nemt være den kun tager timer. Efter id af virus, kan man påbegynde behandling.
Synes der mangler rimelig mange relevante ting før jeg begynder at blive bange for den her influenza... 81 mennesker er sgu ikke alverden i forhold så mange andre uhelbredelige sygdomme...
der mangler bare gode informationer omkring den
Det minder ret meget om den her svenske serie der kørte for noget tid siden.. pussigt nok...
Synes man kører det her alt for højt op, det er en influenza og hvad så, det samme var jo med fugleinfluenzaen, sars osv. der kommer en kur, eller man får dæmmet op for det hele.
Hvis vi er heldige så kommer vi også til at udvikle nogle mutationer(så bliver jeg ikke arbjedsløs i fremtiden, hvis jeg overlever:)
der mangler bare gode informationer omkring den
Det minder ret meget om den her svenske serie der kørte for noget tid siden.. pussigt nok...
Synes man kører det her alt for højt op, det er en influenza og hvad så, det samme var jo med fugleinfluenzaen, sars osv. der kommer en kur, eller man får dæmmet op for det hele.
Hvis vi er heldige så kommer vi også til at udvikle nogle mutationer(så bliver jeg ikke arbjedsløs i fremtiden, hvis jeg overlever:)
Fear of a name only increases fear of the thing itself.cyandk (18) skrev:Yes yes, i laver sjov med det lige indtil i eller en af jeres nærmeste ligger på døds leget.
Ufatteligt i laver sjov med sådan noget, der ligger faktisk folk lige nu og dør af en sygdom som ikke kan kureres.
Fy for satan.
Spain tests three for swine flu
http://www.expatica.com/es/news/spanish-news/-Spain-tests-three-for-swine-flu_51986.html skrev:Three Spanish nationals have been placed in isolation after showing flu symptoms following a recent visit to Mexico, where swine flu is believed to have killed at least 80, officials said Sunday.
"Uuhh uhhh, du skal ikke lave sjov med alvorlige emner, det går bare ikke, du skal være tage det hele seriøst og gå i panik og alt muligt, uhh uhh"..
Hvis man ikke kan lave sjov med ting og være mere kritisk over for dem, så har man et problem. :P Det er en måde at sætte tingene i fokus på, nogen går i panik, andre laver jokes. Hvis det er et problem så meld dig ud af livet for NEWSFLASH! Du taber, lige meget hvad du gør i sidste ende :P
Må endelige også sagsøge læger og politifolk fordi de bruger humor til at håndtere det de ser.
Hvis man ikke kan lave sjov med ting og være mere kritisk over for dem, så har man et problem. :P Det er en måde at sætte tingene i fokus på, nogen går i panik, andre laver jokes. Hvis det er et problem så meld dig ud af livet for NEWSFLASH! Du taber, lige meget hvad du gør i sidste ende :P
Må endelige også sagsøge læger og politifolk fordi de bruger humor til at håndtere det de ser.
CDC Confirms Swine Flu Cases At Queens School
http://www.ny1.com/content/top_stories/98016/cdc-confirms-swine-flu-cases-at-queens-school/Default.aspx skrev:Mayor Bloomberg says the Centers for Disease Control has confirmed eight cases of swine flu at a Queens high school after dozens of students reported mild flu-like symptoms this past week.
The mayor made the remarks during a press conference this afternoon and says the city is closely monitoring the outbreak.
St. Francis Prep in Fresh Meadows will remain closed tomorrow.
Officials say all of the students reported mild symptoms and none were taken to the hospital.
Hvorfor? Jeg multitasker. Mener stadig det er spændende at følge.
Hvorfor? Jeg multitasker. Mener stadig det er spændende at følge.
Medierne er gode til at rapportere spredningen, men det er også det. Bruger selv WHO som "guideline".
Lige et par gode links (WARNING CONSPIRACY THEORY MAYBE INCLUDED)
http://www.infowars.com/h5n1-originates-from-alask...
Og lige lidt om den vaccine som alle siger er den eneste som kan bruges:
http://www.naturalnews.com/023324.html
http://pulivahanan.wetpaint.com/page/A+Dangerous+C...
http://drbenkim.com/blog/2005/11/fda-taking-closer...
http://www.noonehastodietomorrow.com/eugenics/vacc...
http://www.infowars.com/h5n1-originates-from-alask...
Og lige lidt om den vaccine som alle siger er den eneste som kan bruges:
http://www.naturalnews.com/023324.html
http://pulivahanan.wetpaint.com/page/A+Dangerous+C...
http://drbenkim.com/blog/2005/11/fda-taking-closer...
http://www.noonehastodietomorrow.com/eugenics/vacc...
In addition, as we have previously reported, those that have a stake in the Tamiflu vaccine include top globalists and BIlderberg members like George Shultz, Lodewijk J.R. de Vink and former Secretary of Defense Donald Rumsfeld.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.