mboost-dp1

Sjove sygedomme - de dybeste hemmeligheder

Gå til bund
Gravatar #1 - vandfarve
18. apr. 2010 20:12
Her under BA-eksamenskrivningen kan man ikke lade være med at lade tankerne vandre og besøge de mest underlige sider, såsom Hotmail, Facebook og ikke mindst Wikipedia.

Af årsager, der ikke skal formuleres på skrift for de små børns skyld, kan det derfor være sjovt at høre, hvad vores dejlige Newz.dk-community lider under eller af, når talen falder på seriøse sygedomme (Ingen henvisninger til seksuel understimulering, tak). Du opfodres hermed til at grave de dybeste hemmeligheder ud og gå til bekendelse.

Jeg lægger ud: Jeg lider af "restless legs syndrome", som kan være noget så irriterende.

Hvad fejler du?
Gravatar #2 - LinguaIgnota
18. apr. 2010 20:18
Jeg har elefantitis i pungen. Min venstre klunke er så stor og blodfyldt, at jeg må køre den rundt på en lille vogn. - Det er et helvede, når jeg skal op af trapper.
Og så er der stavefejl i overskriften.
Gravatar #3 - vandfarve
18. apr. 2010 20:20
Fra ontopic til derailed på 7 minutter... Er det en ny rekord?
Gravatar #4 - Svindleren
18. apr. 2010 20:22
Jeg tror jeg har det der "restless leg syndrom". Nogle gange skal jeg bare ligge og ryste mit ben.. møg irriterende...

- Jeg ved ikke om det kan kaldes end sygdom, men jeg kan ikke "lugte" noget.
-

#3 :-D hehe sådan er det herinde nu om dage :-D
Gravatar #5 - Systran
18. apr. 2010 20:25
Jeg er en savant. Tror jeg.

Desuden bider jeg negle, og min venstre testikel er i øvrigt også større end den højre. Men jeg kan nøjes med en sækkevogn som transport. Til nøds et par LEGO-hjul under.
Gravatar #6 - LinguaIgnota
18. apr. 2010 20:29
Hvis du havde korrekturlæst din overskrift, så var det aldrig sket.

Jeg trøster ved at fortælle, at jeg lider af mavekatar. Det kommer til udtryk ved, at en gejser af mavesyre skyder op i halsen på mig, når jeg indtager stress, sodavand, fed mad og cigaretter i for store mængder - og jeg lever af stress, sodavand, fed mad og cigaretter.

Faktisk er det temmelig smertefuldt. Så der.
Gravatar #7 - vandfarve
18. apr. 2010 20:31
LinguaIgnota (6) skrev:
(...) når jeg indtager stress (...)

Skal vi finde et AMU-kursus sammen, siden du også har brug for det?

Links, bitte! Links für die Wikipedia zeits, bitte...
Gravatar #8 - vandfarve
18. apr. 2010 20:32
Systran (5) skrev:
Jeg er en savant. Tror jeg.

Så du gylper ugler op under fuldmåne, eller...?
Gravatar #9 - Systran
18. apr. 2010 20:37
vandfarve (8) skrev:
Så du gylper ugler op under fuldmåne, eller...?

Nah, men jeg heilede da i fjor.

Udover det, så er min akillessene ved at hele, selvom det nok ikke er en sygdom, og jeg kan normalt igen. Jeg sprang den i februar og fik skinnen af lige før påske.
Gravatar #10 - Ronson ⅍
18. apr. 2010 20:40
I øvrigt så skal den ene testikkel være større end den anden, ellers så kæmper de jo om den samme plads. Og det kan gøre noget så nas når man lige sætter sig ned.
Gravatar #11 - LinguaIgnota
18. apr. 2010 20:40
Denstoredanske var bedre end Wikipedia.
Gravatar #12 - arne_v
18. apr. 2010 20:42
#restless leg syndrome

Prøv evt. med magnesium tabletter.
Gravatar #13 - vandfarve
18. apr. 2010 20:48
arne_v (12) skrev:
#restless leg syndrome

Prøv evt. med magnesium tabletter.

Jeg har netop snakket med en lægestuderende, der sagde, at det sandsynligvis har mere med jernmangel end brug for magnesium, men ellers tak... :)
Gravatar #14 - Chewy
18. apr. 2010 20:54
Gravatar #15 - Elskov
18. apr. 2010 21:06
jerntabletter giver forstoppelse. Trust me! Det vil I ikke prøve! Prøv noget af det flydende stads i stedet :P

er det her en "flash dine skavanker"-tråd? for okay så :P Jeg har irriteret tyktarm - som følge af forstoppelsen jeg fik af førnævnte jernpiller -.- ja, det er klamt.

Derudover mener mine forældre, at jeg "lider af udsættelse" xD

Og så den altid populære depression krydret med lidt angst, så jeg hygger mig vældigt. Udover det giver pillerne nogle trælse bivirkninger -.- fx sveder jeg af helvede til og får sure opstød...
Gravatar #16 - Systran
18. apr. 2010 21:08
Jeg kan i øvrigt ikke sluge piller. Det er dog nok ikke en sygdom, men mere en manglende egenskab.
Gravatar #17 - Elskov
18. apr. 2010 21:10
Systran (16) skrev:
Jeg kan i øvrigt ikke sluge piller. Det er dog nok ikke en sygdom, men mere en manglende egenskab.

øv dig med m&m's xD det gjorde min lillesøster...
Gravatar #18 - vandfarve
18. apr. 2010 21:12
Systran (16) skrev:

Lingie, min skat... Vil du eller skal jeg?
Gravatar #19 - Systran
18. apr. 2010 21:14
Elskov (17) skrev:
øv dig med m&m's xD det gjorde min lillesøster...

Og hun har lært at sluge nu? ;)

vandfarve (18) skrev:
Lingie, min skat... Vil du eller skal jeg?

Oh snap. Vil I to nu til at konkurrere om, hvordan I bedst får mig til at sluge, og hvem af jer homofile skabninger, der får det privilegium at lægge krop til at jeg kan øve mig?
Gravatar #20 - LinguaIgnota
18. apr. 2010 21:15
Jeg var faktisk lige ved at fortælle, at jeg snildt kan sluge 6-7 piller af gangen, afhængigt af størrelsen. Men så blev jeg lidt nervøs for, hvad I ville udlede af dét.

Og så kan man ikke sige at man lider af angst, uden at fortælle hvilken type.
Gravatar #21 - Elskov
18. apr. 2010 21:23
Systran (19) skrev:
Og hun har lært at sluge nu? ;)

aaargh!!! hold op .__.

LinguaIgnota (20) skrev:
Og så kan man ikke sige at man lider af angst, uden at fortælle hvilken type.

generaliseret angst, nå!
Gravatar #22 - vandfarve
18. apr. 2010 21:25
Elskov (21) skrev:
generaliseret angst, nå!

Fobiafobi?
Gravatar #23 - Chewy
18. apr. 2010 21:31
@6
Jeg trøster ved at fortælle, at jeg lider af mavekatar. Det kommer til udtryk ved, at en gejser af mavesyre skyder op i halsen på mig, når jeg indtager stress, sodavand, fed mad og cigaretter i for store mængder - og jeg lever af stress, sodavand, fed mad og cigaretter.
Faktisk er det temmelig smertefuldt. Så der.

Lider selv af for høj mavesyreproduktion, og oplever regelmæssigt noget der kraftigt minder om hvad du beskriver.
Og kan varmt anbefale Link, 1100mg
De er sindsygt effektive, og i ordets bogstaveligste forstand livreddere!!
Den eneste ulempe ved dem er at man får hård mave. Men eftersom min erfaring med høj mavesyre produktion er at man efterfølgende får tynd mave så udbalancere det hinanden helt fint...
Gravatar #24 - Elskov
18. apr. 2010 21:31
vandfarve (22) skrev:
Fobiafobi?

det må være nederen :D ond cirkel i bedste forstand
Gravatar #25 - LinguaIgnota
18. apr. 2010 21:56
Pff, panikangst is where it's at.
Gravatar #26 - Windcape
19. apr. 2010 04:16
vandfarve (1) skrev:
hvad vores dejlige Newz.dk-community lider under eller af, når talen falder på seriøse sygedomme
Asperger syndrome

+ "Restless Legs Syndrome" som bivirkning.

Det er dog faktuelt forkert at kalde dem for sygdomme, da de ikke kan kureres.
Gravatar #27 - fjols
19. apr. 2010 04:32
En mild omgang Ehlers-Danlos
Gravatar #28 - Colapusheren
19. apr. 2010 05:30
Officielt vil jeg altid påstå, at jeg er perfekt!

Skulle jeg dog komme i tanke om en sygdom eller lignende, der piner mig i min dagligdag, så må det være: Arachibutyrophobia

http://www.urbandictionary.com/define.php?term=Ara...
Gravatar #29 - gnаrfsan
19. apr. 2010 05:54
Systran (16) skrev:
Jeg kan i øvrigt ikke sluge piller.

Nem løsning: smid pillerne i munden og drik et ordentligt glas vand, og prøv at få pillen med, i samme omgang. Så kan du ikke mærke det.

Jeg ryster selv med benet. Der går ikke mange minutter i en bil/bus/camping-whatever før man får voldstrusler på nakken!
Gravatar #30 - conFen
19. apr. 2010 06:11
Mave Katar
Asperger Syndrom
Raynaud syndrom
Har samtidig også undergået 3 operationer i knæet, der gør at jeg har svært ved at holde balancen, mit ben ryster når der bliver lagt vægt på (Eks. at gå op af trapper) og det spjætter når jeg ligger ned.
Gravatar #31 - zin
19. apr. 2010 06:23
Skoliose.
Cenosillicaphobia.

Ellers er jeg helt normal - I swear! :-O
Gravatar #32 - Kris
19. apr. 2010 06:24
Endelig noget jeg kan vinde i !

Jeg lider af Panik Angst, Hypermobile led, To skæve ryghvirvler, Forskubbet og skævt bækken, Skøre Ankler, manglende Ben i næsen(oh jo, det findes), Forstørrede og forskubbede knæskaller, Manglende Balanceevner, Migræne, Et ben længere end det andet, Kalkmangel, Slidgigt i fingrene, Indgroet tånegle, Tilbagevendende skæl på begge knæ, Englevinger(forskubbede skulderblade), Dårligt blodomløb, Forkortede sener i benene, Forskubbet vokseplade i højre ankel, Lyd og lysoverfølsom som følge af Migrænen, Koncetrationsbesvær, det famøse Stress og konstante Myoser.
Gravatar #33 - conFen
19. apr. 2010 06:30
#32 Uden links gælder det ikke! Get to work.
Gravatar #34 - Slettet Bruger [1009217150]
19. apr. 2010 06:49
Gravatar #35 - Andens999
19. apr. 2010 07:08
Har Ctrl-Alt-Delete-Feber.
Gravatar #36 - zin
19. apr. 2010 07:10
#35: Mener du ikke, at du benytte MS Windows-baseret OS? :-)
Gravatar #37 - Kris
19. apr. 2010 07:43

Jamen så vær's'go da:

Panik Angst
Hypermobile led
To skæve ryghvirvler
Forskubbet og skævt bækken
Skøre Ankler
Manglende Ben i næsen
Forstørrede og forskubbede knæskaller
Manglende Balanceevner
Migræne
Et ben længere end det andet
Kalkmangel
Slidgigt i fingrene
Indgroet tånegle
Tilbagevendende skæl på begge knæ
Englevinger(forskubbede skulderblade)
Dårligt blodomløb
Forkortede sener i benene
Forskubbet vokseplade i højre ankel
Lyd og lysoverfølsom som følge af Migrænen
Koncetrationsbesvær
det famøse Stress
konstante Myoser

Det ville måske kunne passe hvis ikke det var fordi jeg har PanikAngst baseret på et traume og 90% af de ting jeg fejler har været der siden jeg blev født og jeg har lidt af dem længere end jeg har lidt af angst. Desuden kan man ikke helt tillade sig at pege fingre af andre og spille en smule hellig, medmindre man selv ligger sine kort på bordet. Så frem med det bassemand, eller er du bare ih, åh, så perfekt. :)
Gravatar #38 - fjols
19. apr. 2010 07:57
#37: Har mange af de ting ikke noget med hinanden at gøre?
I forhold til min lidelse så har jeg selv: Hypermobile led, let til at få migræne og slidgigt i fingrene.

Hvor mange af de andre ting også lyder som noget der nemt kunne være en følgesygdom af noget andet.
Er du evt. blevet testet for at finde en forklaring på det?
Gravatar #39 - Kris
19. apr. 2010 08:08
Ryggen er arv fra min far. Mine knæ blev jeg født med forkert på, så at sige. Mine fødder var klistret op af indersiden af mine ben, hvilket medførte at mine knæ og ankler blev ødelagt, og mine sener er en anelse for korte. Mit bækken og voksepladen i anklen er fra et fald på et par meter jeg tog i mine unge år, som resulterede i et brækket ben samt de to vedvarende skavanker.
Migrænen har jeg haft så længe jeg kan huske og den har så påvirket min lys og lydoverfølsomhed.
Mine hypermobile led har skabt slidgigten samt ødelagt min balancenerve og sørger for at jeg aldrig rigtig kan komme af med myoserne i ryggen.
Min kalkmangel har lægerne testet for millioner af gange uden at finde en egentlig grund for. Nedgroet tånegle er der ikke det store at gøre ved. Manglende ben i næsen er bare sjov og spas fra naturens side. Skællene på mine knæ kommer af allergisk reaktion mod al slags sæbe. Stress, englevinger, koncentrationsbesvær er blot småtting man kan lære at leve med.
Panik Angsten har jeg kunne håndtere uden medicin i 4 år nu, så det er heller ikke noget at tude over.

Så forklaringerne er der massere af. Og jeg klager sådan set ikke over hvordan tingene hænger sammen. Tilgengæld morer det mig ofte at jeg er i stand til at holde mig oprejst på trods af at min krop tilsyneladende er lavet af defekte legoklodser. :)
Gravatar #40 - Magten
19. apr. 2010 08:08
Nu forstår jeg bedre hvorfor der er kvinder herinde.. I er jo fuldstændig defekte :D

Mine defekter:
Hypermobile led - dog ikke så slemt mere
Ustyrlige ben.. Specielt mit højre.. Kan slet ikke holde det i ro..

Men giv mig en halv time på netdoktor.dk, så fejler jeg mere end Kris..
Gravatar #41 - Elskov
19. apr. 2010 08:18
Kris, du er fucked op :D
Gravatar #42 - Slettet Bruger [1009217150]
19. apr. 2010 08:21
Shit, aldrig overvejet aflivning? det ville være ret egoistisk at gve de gener videre ;P
Gravatar #43 - Makey
19. apr. 2010 08:23
Magten (40) skrev:
Ustyrlige ben.. Specielt mit højre.. Kan slet ikke holde det i ro..

Næsten det samme her, mit højre ben har det fint, men kan heller ikke holde benet til højre for mit venstre i ro...
Gravatar #44 - Elskov
19. apr. 2010 08:24
SlettetBruger (42) skrev:
Shit, aldrig overvejet aflivning? det ville være ret egoistisk at gve de gener videre ;P

Nu behøver man jo altså ikke at tage livet af sig selv, for ikke at få børn xD
Gravatar #45 - fjols
19. apr. 2010 08:35
Nej, men det er da en nem løsning.
Gravatar #46 - Slettet Bruger [1009217150]
19. apr. 2010 08:37
Elskov (44) skrev:
Nu behøver man jo altså ikke at tage livet af sig selv, for ikke at få børn xD

Jo for kvinder...

Da det er jeres eneste formål :) ud over at lave sammich
Gravatar #47 - Jakob Jakobsen
19. apr. 2010 08:46
Nu har jeg selv arbejdet inde for psykiatrien, havde en bror der begik selvmord på grund af skizofreni og selv prøvet hvordan depression kan ramme en, så jeg vil mene at jeg har lidt erfaring på det område :)

Når jeg så læser, senest med Citalopram, at man bare "skal droppe dem og få noget frisk luft" bliver jeg altså meget harm!

Det er folk som jer der kommer med de udtalelser som kan være skyld i mange personers selvmord. Når man får psykofarmaka, så er det altså ikke for sjov og hvis de er det eneste der stopper en fra at hoppe ud fra en bro, så skal man altså ikke "bare droppe dem"

Det er tydeligvis de personer der ved mindst om det, der kommer med disse udtalelser, men hvis det er ens kammerat, kan de jo påvirke en person til netop at stoppe med pillerne, hvilket faktisk er det værste man kan gøre, da man så med garanti kommer ind i en voldsom depression. Langt de fleste psykofarmaka skal nedtrappes over lang tid, ellers får man en ekstrem nedtur.
Gravatar #48 - Fjolle
19. apr. 2010 08:57
Jakob Jakobsen (47) skrev:
Når man får psykofarmaka, så er det altså ikke for sjov og hvis de er det eneste der stopper en fra at hoppe ud fra en bro, så skal man altså ikke "bare droppe dem"

*ahem*.

Men du har nok ret mht at folk nok er afhængige af lortet og det ikke er en god ide at gå kold tyrker når man ar på dem.
Gravatar #49 - Jakob Jakobsen
19. apr. 2010 09:04

Ja der er en tendens til at lægerne misbruger antidepressiva, men det er trods alt læger, der forhåbentligt har en bedre uddannelse end ens kammerat Benny, der har udskrevet det. Derfor skal "Benny" altså ikke komme med medicinske råd, specielt i disse tilfælde der kan have ekstreme konsekvenser.

Selv som Social- og sundhedsassistent har jeg ikke andet end den mest fornødne viden om sygdomme og medicinering, men alligevel kommer venner og bekendte konstant med spørgsmål som kun deres personlige læge kan svare på.
Nej skal i have råd om medicinering/behandling, så opsøg jeres læge og hvis i er i tvivl om hans behandling, så spørg en anden læge, ikke jeres kammerater osv.
Gravatar #50 - Slettet Bruger [1009217150]
19. apr. 2010 09:05
Jakob Jakobsen (47) skrev:
Det er folk som jer der kommer med de udtalelser som kan være skyld i mange personers selvmord.

Hvad gjorde man så INDEN man havde de her medikamenter?

Vil iøvrigt lige quote en kær gammel mand:

"He who loves 50 people has 50 woes; he who loves no one has no woes."
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login