mboost-dp1

Lærer sigtet for sex med teenage-elever


Gå til bund
Gravatar #1 - Ronson ⅍
18. sep. 2012 06:26
http://ekstrabladet.dk/112/article1828577.ece

Er der nogen der har fundet hende?

Det er Mia Mejlby Nielsen der har overtages hendes job:
Himmerlands ungdomsskole
Gymnastik og idrætslærer · januar 2012 til nu · Havbro, Nordjylland, Denmark


Men jeg kan ikke finde en gammel udgave af http://www.himmerlands-ungdomsskole.dk/index.php?o...

Der ligger en gammel medarbejderside hos archive.org, men den er fra 2003.
Gravatar #2 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
18. sep. 2012 06:29
#1

Hvorfor? Vil du gerne have sex med en folkeskolelærer ô_Ó

EB-linket fra RonRon skrev:

De to 16-årige elever skulle efterfølgende have forsøgt at presse penge ud af lærerinden efter episoderne


Sig mig - hvem er den kriminelle her?.. Mig bekendt er det IKKE ulovligt for en på 27 og en på 16 at knalde .. 16 er over den seksuelle lavalder sjvj - men afpresning er ulovligt? Ikke sandt?
Gravatar #3 - Magten
18. sep. 2012 06:34
#2
Det er også ulovligt at have sex med en elev.

Anyways, lad os finde ud af hvem hun er, så vi kan se om drengene har dårlig smag.
Gravatar #4 - Mnc
18. sep. 2012 06:36
Thoroughbreed (2) skrev:
Hvorfor?

Magten (3) skrev:
så vi kan se om drengene har dårlig smag.


Also, why the hell not?
Gravatar #5 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
18. sep. 2012 06:36
#3

Er det? Også hvis eleverne gerne vil?... Synes ærligt talt de lyder til at være de mest kriminelle!.. Afpresning? Really?
Gravatar #6 - snesman
18. sep. 2012 06:38
Ja afpresning er også ulovligt. Men den er måske lidt svær at bevise.
Gravatar #7 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
18. sep. 2012 06:44
#6
Jamen det står jo i EB o_O
Gravatar #8 - Mort
18. sep. 2012 06:56
Thoroughbreed (5) skrev:
Er det? Også hvis eleverne gerne vil?...


Ja, det er ulovligt selvom det er frivilligt fra alle parter.
Gravatar #9 - Ronson ⅍
18. sep. 2012 07:06
Sådan.

Bevis:
Hun var ansat på skolen i 2009 som gymnastiklærer. Og ifølge hendes profil på wayn.com så er hun 27 år og fra Skive.

Stalking complete
Gravatar #10 - XorpiZ
18. sep. 2012 07:09
http://www.facebook.com/elsethorsenjensen (til venstre)

Frisk ung pige. :D
Gravatar #11 - Magten
18. sep. 2012 07:12
"Åh Else".. Arh, det lyder sgu forkert.
Gravatar #12 - sgt.borup
18. sep. 2012 07:18
<indlæg slettet - red.>
Gravatar #13 - kinaholm
18. sep. 2012 07:18
Hun er endda lækker... Hmmmm
Gravatar #14 - XorpiZ
18. sep. 2012 07:35
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-56474060:27...
Eleverne har åbenbart fået en bøde for afpresning.
Gravatar #15 - Thalion
18. sep. 2012 07:38
I forhold til ulovlighed:

Når den ene part er meget ældre end den anden, når en af parterne er mellem 15-18 år, så kan det godt være ulovligt da den ældre part kan "bruge" deres alder og erfaring til at "forføre" den unge.

Så derfor er det ikke altid okay selvom de er 15 år.
Gravatar #16 - milandt
18. sep. 2012 07:54
Thalion (15) skrev:
I forhold til ulovlighed:

Når den ene part er meget ældre end den anden, når en af parterne er mellem 15-18 år, så kan det godt være ulovligt da den ældre part kan "bruge" deres alder og erfaring til at "forføre" den unge.

Så derfor er det ikke altid okay selvom de er 15 år.


Det er korrekt, men mon ikke stadig det er lære/elev forholdet der lægges vægt på her? Der er i al fald ikke nogen diskussion om hvor vidt det er ulovligt for en lære at have sex med en elev der er under 18.
Gravatar #17 - Qw_freak
18. sep. 2012 08:04
Gravatar #18 - Thalion
18. sep. 2012 08:07
milandt (16) skrev:
Thalion (15) skrev:
I forhold til ulovlighed:

Når den ene part er meget ældre end den anden, når en af parterne er mellem 15-18 år, så kan det godt være ulovligt da den ældre part kan "bruge" deres alder og erfaring til at "forføre" den unge.

Så derfor er det ikke altid okay selvom de er 15 år.


Det er korrekt, men mon ikke stadig det er lære/elev forholdet der lægges vægt på her? Der er i al fald ikke nogen diskussion om hvor vidt det er ulovligt for en lære at have sex med en elev der er under 18.


Jo, helt sikkert. Det er igen en der bruger deres autoritet til at få "frivillig" sex, hvorved der stilles spørgsmål ved hvor frivillig det er.
Gravatar #19 - Qw_freak
18. sep. 2012 08:07
OG så er der lige det her...:

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-56474060:27%C3%A5rig-l%C3%A6rer-sigtet-for-elevsex.html skrev:
Misbruget blev ifølge kilder på efterkolen opdaget, fordi de to elever, pralede med, at de havde nedlagt deres 11 år ældre lærerinde.


Æhh, for mig lyder det lidt sjovt..
Gravatar #21 - HrJakobsen
18. sep. 2012 08:33
Åhh newz.dk, du skuffer aldrig når det handler om stalking.
Gravatar #22 - Daniel.S
18. sep. 2012 08:38
For at blive i South Park universet:
"Where were all these sexed-up teachers when I was a kid?"
http://i.imgur.com/2AZ8k.jpg
Gravatar #23 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
18. sep. 2012 09:13
Nåja ... Man skulle da være en skarn hvis man sagde nej?
Gravatar #24 - snesman
18. sep. 2012 10:06
Jeg ville da ønske at jeg var blevet misbrugt sådan da jeg var 16. Men jeg ville da aldrig have afpresset den stakkels lærer. Så er man et møgsvin.
Gravatar #25 - kasperd
18. sep. 2012 10:25
HrJakobsen (21) skrev:
Åhh newz.dk, du skuffer aldrig når det handler om stalking.
Fordi nogen har fundet frem til en af de tre implicerede?
Gravatar #26 - snesman
18. sep. 2012 11:31
Ja. Vi gider ikke at se de to andre.
Gravatar #27 - HrJakobsen
18. sep. 2012 11:33
#25
Ja, jeg har ikke set hendes navn nævnt i en artikel. Og i én af artiklerne var hendes ansigt sløret.
Gravatar #28 - Magten
18. sep. 2012 11:35
XorpiZ (10) skrev:
http://www.facebook.com/elsethorsenjensen (til venstre)

Frisk ung pige. :D
Hun har vist fjernet hendes billeder nu :D
Gravatar #29 - fjols
18. sep. 2012 12:02
Så er det godt Ronson har deeplinket til dem ;)
Gravatar #31 - XorpiZ
18. sep. 2012 12:51
Magten (28) skrev:
XorpiZ (10) skrev:
http://www.facebook.com/elsethorsenjensen (til venstre)

Frisk ung pige. :D
Hun har vist fjernet hendes billeder nu :D


Det forstår man vel godt. Men det nytter ikke meget nu :D

Googles billedsøgning
Gravatar #32 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
18. sep. 2012 12:52
Det ser da ud til at hun har nogle halv pæne veninder ^_^
Gravatar #33 - Alex2009
18. sep. 2012 12:54
Hun skulle få fjernet de der Wayn billeder...

Hun ser sku lidt små skanky ud når hun står der og halvvejs fapper over at hans skjorte står åben... ;-)
Gravatar #34 - kasperd
18. sep. 2012 12:57
mogensen.tommy (30) skrev:
http://www.wayn.com/waynphotos.html?wci=photo&photo_key=9570285#pkey=9570285
Jeg håber for fotografen at høn stoppede der og undlod at tage flere billeder. For man fornemmer hvilken retning det der bevæger sig, og hvis der blev taget flere billeder kunne de godt gå hen at være ulovlige.
Gravatar #35 - OxxY
18. sep. 2012 13:02
Eftersom hun er håndboldspiller, er det så mandlige eller kvindlige elever hun har haft gang i? :p
Gravatar #36 - XorpiZ
18. sep. 2012 13:03
Jeg synes vi skal rette en varm tak til Ronson for hans utrættelige indsats, i øvrigt.
Gravatar #37 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
18. sep. 2012 13:03
#35
Håndboldspiller?

#36
Ja for filan! Newz.dk når det er bedst!
Gravatar #38 - kinaholm
18. sep. 2012 13:04
jeg synes nogen burde forfatte et fælles brev, om at vi ikke har noget imod at blive misbrugt. Evt. til Newz fødselsdagsfest, så kommer jeg også!
Gravatar #39 - OxxY
18. sep. 2012 13:04
#37

ifølge Xorpiz google søgning ja
Gravatar #40 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
18. sep. 2012 13:06
#39
Else Jensen / Camilla Thorsen ... Meh, ved ikke rigtigt

#38
Oh yes! Det ville være priceless!
Gravatar #41 - natterjack
18. sep. 2012 13:14
http://da.wikipedia.org/wiki/Seksuel_lavalder skrev:
Stk. 1. Den, som har samleje med en person under 18 år, der er den skyldiges adoptivbarn, stedbarn eller plejebarn eller er betroet den pågældende til undervisning eller opdragelse, straffes med fængsel indtil 4 år.
Stk. 2. Med samme straf anses den, som under groft misbrug af en på alder og erfaring beroende overlegenhed forfører en person under 18 år til samleje.
Gravatar #42 - Cloud02
18. sep. 2012 13:31
snesman (24) skrev:
Jeg ville da ønske at jeg var blevet misbrugt sådan da jeg var 16. Men jeg ville da aldrig have afpresset den stakkels lærer. Så er man et møgsvin.

Jeg gad godt høre din (og alle jer andres) reaktion hvis det her derimod drejede sig om en 27-årig mand som havde haft sex med flere 16-årige piger.

Det er et overgreb der har fundet sted og det er uanset kønnet.
Gravatar #43 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
18. sep. 2012 13:33
#42
Lyseslukker!...

Det var ikke en skid overgreb, når fyrene synes det var awsum og blærede sig med det ^^)
Gravatar #44 - Slettet Bruger [2102898309]
18. sep. 2012 13:36
snesman (24) skrev:
Så er man et møgsvin.


Unge nutildags.
Gravatar #45 - kasperd
18. sep. 2012 14:11
Cloud02 (42) skrev:
Jeg gad godt høre din (og alle jer andres) reaktion hvis det her derimod drejede sig om en 27-årig mand som havde haft sex med flere 16-årige piger.
Jeg kender en mand, som dengang han var midt i 30erne havde sex med to piger på 16 og en på 14. Han slap vist med en betinget dom og mistede sit job.

Jeg har dog ikke haft kontakt med ham i mange år, så jeg ved kun hvad jeg har hørt gennem andre personer, plus hvad aviserne skrev om det dengang sagen stod på.

Jeg tænker at det var dumt af ham at bringe sig selv i den situation.

Der er mig bekendt intet ulovligt i sådan et forhold, så længe der ikke foregår noget seksuelt. Hvis man når til et punkt, hvor begge parter er interesseret i sex, så må den voksne person tage konsekvensen og træffe et valg.

Og for nogle personer kan det valg altså godt være mellem forholdet og jobbet. Og så må man også gøre sig klart at man stadigvæk skal vente til den unge som minimum er fyldt 15. Hvis ikke man kan vente på det, så må man også afbryde forholdet.

Den kvindelige lærer, som historien omhandler, burde have enten afbrudt forholdet eller søgt et job et andet sted. Hvis forholdet til de unge fyre kunne have overlevet når hun ikke længere var lære for dem, så ville det jo have været lovligt at have sex med dem på det tidspunkt.

Men samtidigt vil jeg sige at hvis eleverne går ind i et seksuelt forhold med en lærer med en bagtanke om at det kan bruges til at afpresse læreren efterfølgende, så er eleverne også selv i høj grad kriminelle.

At de knægte har gjort det frivilligt og at de trods alt er over den seksuelle lavalder mener jeg er meget formildende omstændigheder for den forbrydelse som læreren har begået. Og derfor synes jeg faktisk at deres afpresning er en skrappere forbrydelse end det som læreren har gjort. Men fordi de er under 18 bør de alligevel ikke straffes som voksne.

Havde der været tale om elever som i en alder af 17 år har sex med deres lærer og så efter eleverne er fyldt 18 år afpresser læreren på samme måde, så synes jeg man har nået det punkt hvor afpresningen burde straffes hårdere end det ulovlige sexuelle forhold.

Hvad køn de involverede har er ikke afgørende, hvad der er afgørende er at de unge har været modne nok til at forstå hvad det var de var igang med og at det var ulovligt og kunne bruges til at afpresse læreren. Når man er i stand til at tænke så langt, så er det svært at argumentere for at det er læreren, der har misbrugt eleverne.
Gravatar #46 - snesman
18. sep. 2012 14:21
Cloud02 (42) skrev:
snesman (24) skrev:
Jeg ville da ønske at jeg var blevet misbrugt sådan da jeg var 16. Men jeg ville da aldrig have afpresset den stakkels lærer. Så er man et møgsvin.

Jeg gad godt høre din (og alle jer andres) reaktion hvis det her derimod drejede sig om en 27-årig mand som havde haft sex med flere 16-årige piger.

Det er et overgreb der har fundet sted og det er uanset kønnet.


Jeg ville mene det samme, hvis det var to piger og en mandlig lærer. Der ser jeg ud fra de foreliggende oplysninger. Og jo, jeg ville have fundet det awesome hvis jeg var blevet misbrugt sådan da jeg var 16. Uden pis.
Gravatar #47 - Magten
18. sep. 2012 14:36
Cloud02 (42) skrev:
Jeg gad godt høre din (og alle jer andres) reaktion hvis det her derimod drejede sig om en 27-årig mand som havde haft sex med flere 16-årige piger.

Det er et overgreb der har fundet sted og det er uanset kønnet.
Selvfølgelig er det et overgreb, men i min verden kun fordi loven siger det.

Havde hun ikke været deres lærer havde det jo været ok. Hvis det var en mand og han ikke var deres lærer så havde han i manges øjne bare været en gammel gris.

Selv havde jeg en lærer og flere vikarer i midten af 20'erne i 10. klasse som jeg ikke ville have haft noget imod at "lære bedre at kende".
Gravatar #48 - Gamlefar
18. sep. 2012 15:28
Gravatar #49 - XorpiZ
18. sep. 2012 15:30
Hende kunne man sgu godt ordne.
Gravatar #50 - sgt.borup
18. sep. 2012 15:39
Hmm.. har set hende tøsen som der linkes til op til flere gange i Havbro og ja hun ser sgu udemærket ud :D
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login