mboost-dp1
Jeg er ham...
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Thoroughbreed (46498) skrev:#97
Well, har hentet AirParrot til OSX 10.7.4 - men det virker ikke sæææærligt godt, nok pga opløsningen er 1920x1080 kontra 1440x900
Hvis du laver skærmdublering med 10.8, hvordan reagerer TV'et så? Jeg gad godt have at jeg kunne afspille en film fra min MBP, og så var det i FULD skærm på mit TV, uden trælse kanter, eller VLC's menutitel o_O
Parrot har haft lidt problemer med hastigheden, men det kan lige så godt være det interne netværk som ikke er hurtigt nok. Har du prøvet både med kablet og trådløs forbindelse?
Normalt tilpasser min MBPr sig til TV'ets opløsning. Dog bruger jeg det meget sjældent, da min ATV afspiller alle film og serier for mig :)
Well, det er ikke hastigheden der er et problem, men mere opløsningen? Kan prøve at tage et billede næste gang jeg leger med det
Well, det er ikke hastigheden der er et problem, men mere opløsningen? Kan prøve at tage et billede næste gang jeg leger med det
Det er SAN'et der er noget gammelt langsomt skidt :PXorpiZ (46506) skrev:Magten (46505) skrev:...der synes det er lækkert med langsomt storage.. 2 timer om at installere en WS2008R2 og den er ikke færdig endnu..
Det er sgu godt man ikke skal vise noget frem på det hardware ^_^
Smid et usb-dvddrev til. :D
Tror nu stadig slanger er meget udbredt :)SlettetBruger (46510) skrev:Sikker på det? :P Troede da ikke man brugte slanger i dæk længere.
...der glæder sig til at se hvad MS og Nokia har at sige kl 16..
anal puler lige frem den fylder ikk serlig meget og det er jo lige netop de reklamer som betaler for siden.Mnc (46511) skrev:...der har fået nogle ret aggressive MS reklamer ude i siden af skærmen (på newz).
Bedre end fullscreen popups, men kunne man ikke have undværet den SORTE baggrund der analt puler det eksisterende design?
Magten (46513) skrev:Tror nu stadig slanger er meget udbredt :)
...der glæder sig til at se hvad MS og Nokia har at sige kl 16..
De vil nok fortælle at Microsoft og Nokia har aftalt at hele højre side af Windows Phone 8 skærmen for fremtiden skal dækkes af aggressive Microsoft reklamer.
Det er netop de reklamer som skal gøre telefonen rentabel ;)
Brugernavn (46516) skrev:...der har lidt svært ved at se fordelene ved WP7 og 8 i forhold til iOS.
I mine øjne går det begge (alle tre, hvis man regner Android med) veje.
De har alle tre features, der er unikke, så det afhænger vel mest af økosystemet, hardwaren og UI'et.
Eftersom vi langt fra har set alt nyt i WP8 er det vel lidt svært at sige :)Brugernavn (46516) skrev:...der har lidt svært ved at se fordelene ved WP7 og 8 i forhold til iOS.
Men de ting jeg foretrækker i WP fremfor iOS:
Live tiles > ikoner hvis eneste information er et lille tal i hjørnet
SkyDrive > iCloud.. iCloud er mildest talt ubrugeligt imo
Office > Ingenting
Deling af billeder til forskellige tjenester er så meget nemmere i WP end iOS
Men jeg synes nu Android, iOS og WP har hver deres fordele og ulemper. Pt er WP det der tiltaler mig mest men Android er fra version 4 blevet en kandidat igen. iOS holder jeg mig fra indtil Apple gør noget ved UI, det er simpelthen for kedeligt og trist.
Brugernavn (46516) skrev:...der har lidt svært ved at se fordelene ved WP7 og 8 i forhold til iOS.
For mig er det
+ Interface der ikke ligner windows 95, og generelt er meget anderledes og mere effektiv end konkurenternes.
+ Integrationen med live er uovertruffen.
+ Office
Men det hele handler om interfacet. Jeg ville ikke undvære mine people-tiles for min kæreste og udvalgte venner så hvor jeg hurtig kan se hvis der ligger en besked fra en af dem, eller hvad de har gang i vha facebook.
Magten (46519) skrev:SkyDrive > iCloud.. iCloud er mildest talt ubrugeligt imo
iCloud var ubrugeligt. Har du prøvet den seneste udgave?
For mig er fordelene ved iOS frem for WP7.5:
[list]
[li]Bedre musikafspiller.[/li]
[li]Bedre indbygget korttjeneste.[/li]
[li]Man kan Google istedet for at bruge Bing, der sucks i Danmark.[/li]
[li]Menu med vidgets, man kan folde ned.[/li]
[li]Apps åbner hvor man slap dem uden man skal gå igennem task switcheren.[/li]
[li]Et enormt større udvalg af apps, og apps kommer iOS først.[/li]
[li]Bedre browser.[/li]
[li]Keyboard, der ikke lagger.[/li]
[li]Mere overskuelig kalender.[/li]
[li]En taskmanager, hvor man kan stoppe apps uden at genstarte telefonen.[/li]
[li]Mere konsistente kontroller til at stoppe og starte afspilning.[/li]
[li]Mulighed for differentiering af lydstyrke på musik, telefonsamtaler etc.[/li]
[li]Mapper til apps.[/li]
[/list]
Med undtagelse af kort-tjenesten (Nokia Maps vs Bing maps) så kan jeg godt følge dig, der er mange ting der kan være deal-breakers, men heldigvis bruger jeg sjældent de ting du lister.
SlettetBruger (46523) skrev:Med undtagelse af kort-tjenesten (Nokia Maps vs Bing maps) så kan jeg godt følge dig, der er mange ting der kan være deal-breakers, men heldigvis bruger jeg sjældent de ting du lister.
De ting, jer har listet er enten ting, jeg savner eller ting, jeg bruger dagligt. Og det er i øvrigt Bing Maps, der følger med. Nokia Maps er bare en app, man kan downloade til WP.
Brugernavn (46524) skrev:SlettetBruger (46523) skrev:Med undtagelse af kort-tjenesten (Nokia Maps vs Bing maps) så kan jeg godt følge dig, der er mange ting der kan være deal-breakers, men heldigvis bruger jeg sjældent de ting du lister.
De ting, jer har listet er enten ting, jeg savner eller ting, jeg bruger dagligt. Og det er i øvrigt Bing Maps, der følger med. Nokia Maps er bare en app, man kan downloade til WP.
Ikke i wp8.
Fjolle (46525) skrev:Brugernavn (46524) skrev:SlettetBruger (46523) skrev:Med undtagelse af kort-tjenesten (Nokia Maps vs Bing maps) så kan jeg godt følge dig, der er mange ting der kan være deal-breakers, men heldigvis bruger jeg sjældent de ting du lister.
Ikke i wp8.
Kilde? Pålidelig tak. Jeg har meget svært ved at se MS opgive Bing Maps.
Windows phone summit fra den 20. juni eller deromkring..
http://www.bgr.com/2012/06/20/nokias-mapping-techn...
Fjolle (46527) skrev:Windows phone summit fra den 20. juni eller deromkring..
Well, så røg der et punkt af min liste, hvis det holder vand.
@Magten (46519)
I teorien, ja, men jeg støder ikke på nogen steder, hvor det bliver udnyttet. Som alternativ har iOS fold-ned menuen til de informationer... Personligt får jeg ikke noget ud af funktionen på nuværende tidspunkt.
Office > Ingenting
Der er forskellige apps til at redigere og se office dokumenter til iOS, men nej, de følger ikke med. Jeg har dog ikke brug for det.
Lidt. Facebook appen til iOS har et udemærket galleri. Den følger ikke med, men jeg savner ikke noget der. Ellers er der iClound.
Jeg bryder mig ikke omMetro Modern UI layoutet i apps. Jeg synes de tit er uoverskuelige at navigere i.
I teorien, ja, men jeg støder ikke på nogen steder, hvor det bliver udnyttet. Som alternativ har iOS fold-ned menuen til de informationer... Personligt får jeg ikke noget ud af funktionen på nuværende tidspunkt.
Office > Ingenting
Der er forskellige apps til at redigere og se office dokumenter til iOS, men nej, de følger ikke med. Jeg har dog ikke brug for det.
Lidt. Facebook appen til iOS har et udemærket galleri. Den følger ikke med, men jeg savner ikke noget der. Ellers er der iClound.
SlettetBruger (46520) skrev:+ Interface der ikke ligner windows 95, og generelt er meget anderledes og mere effektiv end konkurenternes.
Jeg bryder mig ikke om
Brugernavn (46522) skrev:Magten (46519) skrev:SkyDrive > iCloud.. iCloud er mildest talt ubrugeligt imo
iCloud var ubrugeligt. Har du prøvet den seneste udgave?
For mig er fordelene ved iOS frem for WP7.5:
blah blah blah
Glemte notifikationer på startskærmen. Men mon ikke WP8 gør noget ved det?
Brugernavn (46529) skrev:hvor det bliver udnyttet
Peoples.
Som sagt har jeg på min startskærm en livetile på min Dame, og en på en kammerat. Det jeg får ud af det, er at jeg med det samme jeg låser telefonen op, ser om de har gang i noget spændende - facebook fx. Derudover; hvis der ligger en sms/chat/ubesvaret opkald fra en af dem er det synligt uden jeg skal ind i messages/phone hub'en.
Generelt er det rart at få info fra en app uden at skulle ind i dem. Så ser frem til at kunne få mere info fra dem når man i WP8 kan resize dem.
Well, nej ikke som sådan siden jeg købte min Omnia W i slutningen af oktober sidste år. Har brugt lidt tid på at hjælpe familiemedlemmer med det (jeg vil seriøst hellere supportere printere) og været logget ind på icloud.com et par gange for at se om det var blevet brugbart til andet end iOS. Jeg er stadig ikke imponeret når jeg den dag idag logger ind.Brugernavn (46522) skrev:iCloud var ubrugeligt. Har du prøvet den seneste udgave?
Jeg er enig i mange af dine punkter, dog:
Det er en halv løsning Apple har lavet der. Android har imo den bedste løsning af de 3 platforme. WP's er heller ikke helt god, men jeg vil hellere at jeg har informationerne direkte på skærmen end at jeg skal hive en menu frem til det.Brugernavn (46522) skrev:Menu med vidgets, man kan folde ned.
Til dels enig, jeg oplever flere sites der ikke opfører sig rigtigt i IE, men om det er udviklerne eller browseren der er dum er jeg ikke i stand til at afgøre.Brugernavn (46522) skrev:Bedre browser.
Det oplevede jeg en hel del da jeg var på Skanderborg Festival hvor jeg havde min gamle iPhone 4 med.Brugernavn (46522) skrev:Keyboard, der ikke lagger.
Oplever det dog også på min WP engang imellem, men langt fra lige så slemt som på min iPhone.
Med til keyboard oplevelsen hører også ordbogen/autocorrect hvor det er mig en gåde hvorfor Apple tvinger autocorrect på hvis man vil have ordbog. Jeg hader at skrive i iOS hvis jeg skal skrive andet end "almindeligt dansk".
Office til WP har den fordel at det har snablen direkte nede i SkyDrive. Jeg er begyndt at bruge OneNote til rigtig mange ting fordi jeg kan tilgå det fra telefon, mine computere eller bare en simpel browser.Brugernavn (46529) skrev:Der er forskellige apps til at redigere og se office dokumenter til iOS, men nej, de følger ikke med. Jeg har dog ikke brug for det.
Men man skal stadig ind i Facebook app'en for at dele det (var det ændret i iOS 6?) :)Brugernavn (46529) skrev:Lidt. Facebook appen til iOS har et udemærket galleri. Den følger ikke med, men jeg savner ikke noget der. Ellers er der iClound.
I WP kan jeg tage et billede og med det samme dele det til Twitter, Facebook, Photobucket, SkyDrive, mail, WordPress og alle de andre apps der gør brug af den funktion.
Udover det kan jeg tilgå alle mine billeder på Facebook (ved ikke om man kan tilføje andre tjenester) direkte i min "Pictures hub".
Magten (46519) skrev:Office > Ingenting
SlettetBruger (46520) skrev:+ Office
Er jeg den eneste, der ikke gider og redigere i dokumenter på en telefon/tablet? Lille skærm, ingen tastatur, fuldstændigt ubrugeligt.
Manofsciencemanoffaith (46533) skrev:fuldstændigt ubrugeligt.
Jeg har skrevet nogen ret lange historier på min telefon, så enten gør du noget forkert, eller også taler du bare ud af måsen ;-)
En ting er at kunne skrive dem, en anden ting er at kunne læse dem.Manofsciencemanoffaith (46533) skrev:SlettetBruger (46520) skrev:+ Office
Er jeg den eneste, der ikke gider og redigere i dokumenter på en telefon/tablet? Lille skærm, ingen tastatur, fuldstændigt ubrugeligt.
Jeg kan sagtens skrive lange tekster på telefonen men jeg vil til enhver tid foretrække et tastatur.
Jeg bruger fx OneNote som huskeseddel (indkøb og ferier bl.a.) fordi jeg som sagt kan tilgå den fra alle de enheder jeg vil og redigere. Da det er ikke er nogen roman jeg skal skrive der er det ganske nemt at klare på telefonen.
SlettetBruger (46531) skrev:Peoples.
Det er kun lir.
SlettetBruger (46531) skrev:Derudover; hvis der ligger en sms/chat/ubesvaret opkald fra en af dem er det synligt uden jeg skal ind i messages/phone hub'en.
Den funktion har iOS ikonerne også.
Magten (46532) skrev:Det er en halv løsning Apple har lavet der. Android har imo den bedste løsning af de 3 platforme.
Der kommer også mulighed for at apps kan lægge noget derop i næste version, afaik. Men ja, lidt. Til gengæld er der notifikationer på startskærmen.
Magten (46532) skrev:Oplever det dog også på min WP engang imellem, men langt fra lige så slemt som på min iPhone.
Jeg ved ikke om det er min telefon, men jeg oplever det flere gange, hver gang jeg skriver en SMS.
Magten (46532) skrev:Med til keyboard oplevelsen hører også ordbogen/autocorrect hvor det er mig en gåde hvorfor Apple tvinger autocorrect på hvis man vil have ordbog.
Det funger lidt bedre, men ikke godt nok til WP7. Men jeg vil hellere have mindre lag.
Magten (46532) skrev:Jeg er begyndt at bruge OneNote til rigtig mange ting fordi jeg kan tilgå det fra telefon, mine computere eller bare en simpel browser.
Jeg bruger generelt ikke noter på den måde, men når jeg gør, bruger jeg EverNote, som jeg synes er rimeligt overskuelig. Jeg har ikke Exchange eller andre Office produkter på kontoret og savner dem ikke.
Magten (46532) skrev:Men man skal stadig ind i Facebook app'en for at dele det (var det ændret i iOS 6?) :)
Dunno. Jeg deler ikke billeder på Facebook eller Twitter...
Magten (46532) skrev:Udover det kan jeg tilgå alle mine billeder på Facebook (ved ikke om man kan tilføje andre tjenester) direkte i min "Pictures hub".
Ja, dine egne. Skal du se andres skal du alligevel ind under deres person/billeder, og det er ikke nemmere end med Facebook appen til iOS.
... der synes at folk skal tage sådan nogle alen lange diskussioner et andet sted end i denne tråd :)
- og når det så er sagt, så håber jeg aldrig nogensinde at Facebook bliver integreret i iOS (eller hvis jeg nu skulle skifte til en anden telefon).. Synes det er slemt nok at Twitter er integreret o_O
- og når det så er sagt, så håber jeg aldrig nogensinde at Facebook bliver integreret i iOS (eller hvis jeg nu skulle skifte til en anden telefon).. Synes det er slemt nok at Twitter er integreret o_O
Det kommer nok an på øjnene der ser. Jeg bruger det til andet end lir.Brugernavn (46536) skrev:Det er kun lir.
Ja, der står "1" på telefon ikonet hvis jeg har et ubesvaret opkald. Men kan jeg lave et ikon til én kontakt eller en gruppe af kontakter og få samme information? Det bruger jeg det til i WP, og mere endnu.Brugernavn (46536) skrev:Den funktion har iOS ikonerne også.
Kan de ikke det allerede? Mener jeg havde Facebook notifikationer deri sidst jeg brugte det.Brugernavn (46536) skrev:Der kommer også mulighed for at apps kan lægge noget derop i næste version, afaik. Men ja, lidt. Til gengæld er der notifikationer på startskærmen.
I WP kan jeg selv bestemme om jeg vil have autocorrect på hvis jeg vil bruge ordbog.. Jeg kan ikke se hvordan den del skulle fungere bedre?Brugernavn (46536) skrev:Det funger lidt bedre, men ikke godt nok til WP7. Men jeg vil hellere have mindre lag.
Evernote har jeg brugt lidt, men blev aldrig gode venner med det, hverken i iOS eller WP.Brugernavn (46536) skrev:Jeg bruger generelt ikke noter på den måde, men når jeg gør, bruger jeg EverNote, som jeg synes er rimeligt overskuelig. Jeg har ikke Exchange eller andre Office produkter på kontoret og savner dem ikke.
Jep. Eller gå i "People hub" og finde personen og se billeder.Brugernavn (46537) skrev:Ja, dine egne. Skal du se andres skal du alligevel ind under deres person/billeder, og det er ikke nemmere end med Facebook appen til iOS.
Hvis du ikke bruger den ser du den vel heller ikke? :PThoroughbreed (46538) skrev:- og når det så er sagt, så håber jeg aldrig nogensinde at Facebook bliver integreret i iOS (eller hvis jeg nu skulle skifte til en anden telefon).. Synes det er slemt nok at Twitter er integreret o_O
Thoroughbreed (46538) skrev:... der synes at folk skal tage sådan nogle alen lange diskussioner et andet sted end i denne tråd :)
Velkommen til iOS 6 - det er allerede integreret.
Magten (46539) skrev:Det kommer nok an på øjnene der ser. Jeg bruger det til andet end lir.
Jeg misforstod. Porre mente ikke People Hub ikonen, men at trække personer ud, en for en. My bad.
Magten (46539) skrev:Men kan jeg lave et ikon til én kontakt eller en gruppe af kontakter og få samme information? Det bruger jeg det til i WP, og mere endnu.
Det skal jeg lige eksperimentere med. Men indtil videre er det kun 1 eneste app, vi snakker om.
Magten (46539) skrev:Evernote har jeg brugt lidt, men blev aldrig gode venner med det, hverken i iOS eller WP.
Jeg har forsøgt mig med OneNote, og havde samme oplevelse som dig på mit tidligere arbejde.
Magten (46539) skrev:Jep. Eller gå i "People hub" og finde personen og se billeder.
Ja, men om du skal i People hub eller facebook appen er samme besvær IMO, og det var det, jeg mente.
Hånter (46540) skrev:Velkommen til iOS 6 - det er allerede integreret.
Kiggede lige på iOS6 preview hos Apple ... Utroligt at 3Gs er kompatibel, men iPod Touch 3rd gen og iPad er ikke understøttet?..
Oh well, vi må se hvor slemt det Facebook-pis er .. Kan altid få chefen til at opdatere hendes iPhone først, og se om jeg så skal opdatere min :P
- glæder mig dog til Find My Friends-opdateringen! Den er sgu nok heller ikke OS-krævende, da det jo er et program for sig selv?
En eneste app i forhold til hvad?Brugernavn (46542) skrev:Det skal jeg lige eksperimentere med. Men indtil videre er det kun 1 eneste app, vi snakker om.
Fair nok, hver sin smag :)Brugernavn (46542) skrev:Jeg har forsøgt mig med OneNote, og havde samme oplevelse som dig på mit tidligere arbejde.
Jeg savnede bl.a. checkboxe meget i Evernote.
Enig, det var også bare en tilføjelse ;)Brugernavn (46542) skrev:Ja, men om du skal i People hub eller facebook appen er samme besvær IMO, og det var det, jeg mente.
Men... Er det ikke bare at lade være med at bruge funktionen? Så ser du vel ikke noget til den?!Thoroughbreed (46541) skrev:#40
Er det sandt?..
Billig iPhone 4 til salg ... Byttest eventuelt med en Sony Ericsson K800i >_<
Magten (46544) skrev:En eneste app i forhold til hvad?
En app, der får Live Tiles til at give mening. De er for dårligt udnyttet, til at være et sellingpoint i min verden. Det var min pointe med at komme ind på dem.
Brugernavn (46542) skrev:Ja, men om du skal i People hub eller facebook appen er samme besvær IMO, og det var det, jeg mente.
Nej, for facebook appen er sløv og kræft-fremkaldende :-)
SlettetBruger (46546) skrev:Brugernavn (46542) skrev:Ja, men om du skal i People hub eller facebook appen er samme besvær IMO, og det var det, jeg mente.
Nej, for facebook appen er sløv og kræft-fremkaldende :-)
Til iOS? Næh.
Arh.. Jeg bruger nu også DMI, kalender, Nextgen Reader, TV Show og Ugenr..Brugernavn (46545) skrev:En app, der får Live Tiles til at give mening. De er for dårligt udnyttet, til at være et sellingpoint i min verden. Det var min pointe med at komme ind på dem.
Og der findes mange andre apps med gode live tiles.. Jeg gider bare ikke plastre min startskærm til med alt muligt jeg sjældent bruger :)
Manglen på live tiles/widgets i iOS er en anden grund til jeg ikke vender tilbage.
Magten (46544) skrev:Men... Er det ikke bare at lade være med at bruge funktionen? Så ser du vel ikke noget til den?!Thoroughbreed (46541) skrev:#46540
Er det sandt?..
Well, Twitter-funktionen er knap nok installeret (slået fra i indstillinger) - men den er der stadig over det hele?..
Træls med en GUI der er tilplastret med ubrugeligt socialt pis :)
Thoroughbreed (46549) skrev:Magten (46544) skrev:Men... Er det ikke bare at lade være med at bruge funktionen? Så ser du vel ikke noget til den?!Thoroughbreed (46541) skrev:#46540
Er det sandt?..
Well, Twitter-funktionen er knap nok installeret (slået fra i indstillinger) - men den er der stadig over det hele?..
Træls med en GUI der er tilplastret med ubrugeligt socialt pis :)
Det er cirka på samme niveau som med Fjæsbog. Dog syncer Fjæs også med dine kontakter/kalender/whatever, hvis du ønkser dette.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.