mboost-dp1

Iværksætteri: Nyt online game-site (Deltag venligst i debatten)


Gå til bund
Gravatar #1 - Unicco33
30. aug. 2014 09:21
Hej derude, jeg har brug for jeres hjælp.

Jeg går og pønser på et nyt projekt som jeg rigtig gerne vil høre jeres mening omkring. Feedbacken behøves overhovedet ikke at være super konstruktivt, så skriv endelig hvad end der falder jer ind – det er ligeså meget bare for at få startet en dialog.

Projektet jeg tænker på; er at lade alle gaming-elskere have et online mødested, hvor de kan indbetale et variabelt beløb på en kamp. Når turneringen er fyldt, afvikles kampene. Præmierne bliver naturligvis fordelt blandt vinderne.

Lidt forvirret? Se nedenstående eksempel.

Et konkret scenarie kunne således opstilles:
• Spilplatform: League of Legends 5vs5
• Antal påkrævet tilmeldinger: 20 Spillere
• Pris for tilmelding: 12,- DKK (240,- DKK ialt. Heraf tages 40,- DKK i gebyrer)
• Mulig præmiesum:
- 1. Pladsen: 150,- DKK
- 2. Pladsen: 50,- DKK

Det ovenstående eksempel kunne selvfølgelig opstilles på alverdens forskellige måder og parametre. Det kunne f.eks. være på en anderledes spilplatform, 3v3, et andet indbetalingsbeløb m.v. Nogle af turneringerne kunne sågar bestå af sponsorpræmier, og tage 0,- i gebyrer for at tiltrække spillere.

Den skarpe læser har måske opdaget at systemet ligner utrolig meget online-poker, og ja – det er primært det koncept jeg ønsker at applicere.

Kunne I selv forstille jer benytte et system, der tilbyder ovenstående service, eller anser I, i meget højere grad gaming for noget af afslappende, hvor penge ikke skal indblandes?

Min baggrund:
- Softwareingeniørstuderende, ejer af programmeringsfirma, 25 år.
Gravatar #2 - Christensen
30. aug. 2014 11:03
Ideen er ikke dårlig, min baggrund er ikke inden for IT med har da et "bijob" i mit nuværende job, hvor jeg er IT supporter/administrator.

Jeg ved ikke hvordan du havde tænkt at vil linke de forskellige platforme sammen? vil du selv have dedikeret serveren stående(evt. købe dig fra det), hvor du selv kan overvåge spillet? og hvordan ved du hvem der vinder, hvis et spil slutter 05 om natten? (som det sikkert kunne være i starten, hvor budgettet er begrænset).
Derudover tænker jeg at du skal investere en masse penge i licenser til afvikling af server værktøjet? (eller er jeg helt galt på den).
Du skal derudover være opmærksom på at du skal have spillelicens (altså ligesom på poker sites, går jeg stærkt ud fra).

Jeg spiller ikke selv computere mere, og aner faktisk ikke hvad der er in mere, men de få gange jeg spiller om året, er det rent afslapning og oftest bare noget skirmish eller campaign i forskellige spil som er lidt dateret i de flestes øjne (CS (Original, over nettet), company of heroes 1, day og defeat (original, over nettet) og GTA - SA og lidt mafia 1 og 2), dog ligger mængden af spillet timer over det sidste år dog nok på maks 30'ish timer.

Jeg synes ideen er god, men kan se meget arbejdet hvis du vil favne bredt, og der kommer relativt tit nye spil. Til at starte med tror jeg du skal fokusere mere alt det bagvedliggende og hvis det kører som smurt og folk kan lide hvad de ser, så er det et kæmpe skridt. Pengepræmier ser jeg som et mindre plus i forhold til oplevelsen.

Håber det kan bruges og best of luck! Prøv det af, alt bagrundsprogrammering er vel noget du selv kan klare? og derved ikke stor økonomisk udlæg.

Mvh.
Kim
Gravatar #3 - Unicco33
30. aug. 2014 11:28
Hej Kim.

De fleste onlinespil har faktisk API, som man kan koble sig internetside op på. Dermed får man utrolig meget data serveret, som så selvfølgelig skal efterbehandles - så det hele sker dynamisk. Det ville være surt at systemet krævede 3000 kinsere der hele tiden skulle efterbehandle daten, starte nye turneringer m.v.

Min umildbare idé, er at have fokus på én eller 2 spilplatforme til at starte med. Få skabt sig en kreds, som jænvligt bruger systemet, og derefter udvide sitet til nye og interessante platforme. Min umildbare tanke er at starte med spilplatforme, som selv hoster deres spil. Hermed skal jeg ikke selv bekymre mig om dedikerede servere, m.v.

Jeg tror på at de fleste populære spil har en relativ lang levetid. LOL har eksisteret siden 2008, altså hele 6 år, og har kun formået at vokse sig større og større. Jeg kan selvfølgelig ikke spå om fremtiden, men de har nok relativ mange år tilbage, før at de vælger at slukke butikken.

Personligt kan jeg ikke klassificere mig selv som værende en gamer, det er yderest sjældent jeg logger ind. Jeg har dog tidligere været været en aktiv spiller, og har nydt hvert et sekund.
Idéen kommer naturligvis også på baggrund af, at jeg selv har haft et ønske til at spille for realmoney - men at ingen sider har tilbudt dét.

Jeg tror den store opgave bliver at samle tilstrækkelige nok spillere på siden samtidig, således at turneringerne kan få nok tilmeldinger til at begynde. Opstartsfasen bliver helt klart det svære, for folk sætter ikke bare 100,- DKK ind på en "ukendt" hjemmeside.
Gravatar #4 - gramps
30. aug. 2014 17:24
Umiddelbart kunne jeg godt forestille mig at der er nogen, som ville synes det ville være fedt, netop fordi det minder om poker. Der er selvfølgelig ikke lang vej fra enkelt-kampe til større turneringer, hvilket du nok har tænkt på ;-)

Med hensyn til pengene kan du vel prøve at opsætte PayPal til systemet? De fleste stoler på PayPal, så det burde skabe troværdighed omkring dit projekt.

Selv spiller jeg mest for afslapningen, så du får ikke mig til at lege med - men jeg ønsker dig alt mulig held og lykke!
Gravatar #5 - Slettet Bruger [1393311462]
30. aug. 2014 17:31
Da jeg spillede computer og var i træning, da ville jeg med glæde have spillet 12 kr. på at være den bedste. Det lyder som en rigtig god idé!

EDIT:
En bekendt spørger hvordan det vil være i forhold til snyd i spil og om der kan være nogle lovmæssige faldgruber.
Gravatar #6 - Unicco33
30. aug. 2014 20:19
Hej, og tak for jeres svar, de er virkelig værdsat.

Gramps: PayPal tillokker muligvis nogle, dog vil tanken være, at tilbyde alle services, herunder alle danske kort, og udenlandske. Jeg ønsker ikke at projektet skal holdes nationalt, men ønsker i meget højere grad, at det skal bredes ud - så hurtigt som muligt. Som jeg også har været inde på tidligere, tror jeg netop at udfordringer ligger i, at der er et stort antal personer, der skal tilmeldes samtidigt, indtil at en robust kundekreds er opbygget. Der kunne naturligvis også afholdes turneringer med "playmoney", som måske ville være mere aktuelt for dig - og den afslappende klasse :)

IT-ekspert Yvossen: Beløbet kan somsagt være meget variabelt, og for de mindre øvede ville det måske også være nødvendigt at sætte en række restriktioner op i forhold til deres ingame-placering. Det betyder altså, at er man Diamond i LOL, kan man ikke tilmelde sig low-cash games. Men det skal selvfølgelig undersøges nærmere, hvilke platforme der ville virke bedst.

I forhold til snyd, vil vi nok forsøge at implementere de spil, som har formået at opbygge et sikkerhedsmæssigt system. Der med sagt, at snyd naturligvis hurtigt kan blive en parametre som nogle mennesker vil lade sig afskrække af. Her vil det nok være nødvendigt at opsætte et frivilligt hold, som altid kan henvendes, såfremt at én spiller anser en anden spiller for at snyde. Her må holdet simpelthen vurdere den enkelte sag, og afgører om hvorvidt der er hold i 'anklagen', eller ej. Det ville måske mest aktuelt i spil som CS Pro, formoder jeg?
Gravatar #7 - gramps
30. aug. 2014 20:51
#6
Min idé med PayPal var udelukkende for at spillerne var sikre på at pengene ikke bare forsvandt i et sort hul. Der er desværre mange med dårlige intentioner på nettet.
Gravatar #8 - OxxY
31. aug. 2014 08:41
Jeg vil også mene at der er en lille faldgruppe i FFA spil, fordi nogle så kan teame sig op og dele gevinsterne i porten. (er der penge med er der nogen der vil prøve at udnytte det).

Dette er selvfølgelig ikke det store problem i holdsport og 1v1.
Gravatar #9 - Unicco33
31. aug. 2014 08:52
Gramps: Ja, så kan folk der ønsker den sikkerhed benyttte sig af PayPal. For mange er den første betaling den usikre, og man overføre penge til et brandt, man ikke er bekendt med. Her skal der selvfølgelig ikke være den mindste tvivl i at pengene overføres sikkert. Ligeledes skal overførslen fra gevisterne naturligvis overføres med det samme, så man kan se ens konto "vokse".

OxxY: Man kunne muligvis sætte en begrænsning for hvor mange man kan teame sig op med. På en server med plads til 20, vil 2 mand ikke kunne gøre den helt store forskel. Man skal selvfølgelig altså have fokus på netop dét problem, for ellers vil nogle brugere føle at de bliver snydt, og dermed ikke bruge systemet fremadrettet. Det skal jo gerne være sjovt at tjene penge :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login