mboost-dp1
IQ-test
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Hvad får i :)? ikke at denne test har nogen relevans overhovedet, synes bare det kunne være sjovt at se hvad folk får...
LINK til testen: http://mensa.dk/testiq.xml
Fik selv 123 i den, sprang de sidste 3 opgaver over da den er lidt kedlig i længden :S
LINK til testen: http://mensa.dk/testiq.xml
Fik selv 123 i den, sprang de sidste 3 opgaver over da den er lidt kedlig i længden :S
135 ved spredning 15. Dog for et godt stykke tid siden.
Du kan kun regne med det første resultat. En IK test der er taget flere gange er ikke gyldig.
Du kan kun regne med det første resultat. En IK test der er taget flere gange er ikke gyldig.
Spredning 15 er den man benytter som standard i dag.
Det betyder at 2/3 af alle personer har en IK inden for 85-115.
Ved spredning 23 har 2/3 af alle personer en IK inden for 77-123.
Spredning 15 er den man benytter som standard i dag.
Det betyder at 2/3 af alle personer har en IK inden for 85-115.
Ved spredning 23 har 2/3 af alle personer en IK inden for 77-123.
Jakob Jakobsen (11) skrev:135 ved spredning 15. Dog for et godt stykke tid siden.
Det ved jeg. Men derfor er det nu meget sjovt alligevel. Man kan jo ikke tage testen seriøst under alle omstændigheder.
67. Jeg er sikker på, at jeg godt kunne tvinge den op på mindst 75, hvis jeg bare kunne lade være at savle på musen. Den bliver så glat at arbejde med. :/
#28 selvfølgelig. Men er det ikke mere nærliggende bare at skrive et højere tal end at snyde i testen?
#30 Ved en spreding på 2 vil jeg være imponeret hvis du kommer over 108.. så jeg er ret imponeret i guess, anyway, har ikke lige prøvet den igen, da jeg har taget den rigtige.
Men fik vidst 155 i den online de havde dengang.. hvilket var over hvad jeg scorede på dagen.
Men fik vidst 155 i den online de havde dengang.. hvilket var over hvad jeg scorede på dagen.
Det er utrolig simpel pattern matching, som umiddelbart ikke har særlig meget med normal intelligens at gøre, men nærmere et højt niveau at tænkte på og at din hjerne kan arbejde funktionelt og hurtigt til at finde en løsning ud fra et pattern.noramskull (35) skrev:Jeg ved ikke hvad den test går ud på, man skal sgu da være videnskabsminister for at forstå den.
Det er en ret nem test og gammel test, og jeg har gennemført den så mange gange, så det er ikke rigtig valid at prøve igen.
At score 130+ kan gøres uden at bruge alt den nødvendige tid.
Derudover har jeg mine tvivl om at Helge Sander har en høj nok IQ til bare at gennemføre den første opgave.
Windcape (36) skrev:Det er utrolig simpel pattern matching, som umiddelbart ikke har særlig meget med normal intelligens at gøre, men nærmere et højt niveau at tænkte på og at din hjerne kan arbejde funktionelt og hurtigt til at finde en løsning ud fra et pattern.
Sjovt nok ligner den virkeligt meget den officielle mensa test...
Ja, men pattern matching er hvad jeg vil beskrive som et abstrakt matematisk område.Fjolle (37) skrev:Sjovt nok ligner den virkeligt meget den officielle mensa test...
Folk med dårlige matematiske egenskaber vil often score lavere i denne her type test, selvom de kan være rasende intellegente på andre punkter.
Helt sikkert :)gnarfsan (39) skrev:Jeg tror at du er ved at rode dig ud i noget med forskellige intelligenstyper her...
Nogen burde lave en test til 'Alment Dannelse' istedet for IQ, ville være noget sjovere at læse folks resultater ;)
Det er næsten forventet at størstedelen herinde vil score 120+, da læserne af newz.dk er vant til at læse tekniske nyheder, med kompliceret informationer og sprogbrug.
#40: Almen dannelse siger kun noget om din hukommelse, interesser og personlighed, og intet om din intelligens...
Men der er en masse forskning på området.
http://en.wikipedia.org/wiki/Theory_of_multiple_in...
Men der er en masse forskning på området.
http://en.wikipedia.org/wiki/Theory_of_multiple_in...
Hvordan ville du designe en test hvor viden ikke giver en fordel?
Den test påpeger netop hvor god du er til at lære af erfaring. Ikke om du er specielt god til matematik, musik osv.
Personligt mener jeg at dette er den eneste rigtige intelligens at måle.
De 7 intelligenser, har efter min mening ikke noget med rigtig intelligens, men er mere noget der definerer din person og interesser.
Hvordan ville du designe en test hvor viden ikke giver en fordel?
Den test påpeger netop hvor god du er til at lære af erfaring. Ikke om du er specielt god til matematik, musik osv.
Personligt mener jeg at dette er den eneste rigtige intelligens at måle.
De 7 intelligenser, har efter min mening ikke noget med rigtig intelligens, men er mere noget der definerer din person og interesser.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.