mboost-dp1

Fedt, blæret og sejt.

Gå til bund
Gravatar #1 - holmen
4. apr. 2009 09:33
Alle tre ord kan bruges til at beskrive noget man kan li' eller også er det dårlige egenskaber ved kød.

Tyg lidt på den. Gnæk gnæk gnæk.
Gravatar #2 - gentox
4. apr. 2009 09:46
Ved kød jo... Det er lig dele, dvs ulækkert og uetisk at spise, det er dårligt fordøjeligt, animalske fedtstoffer er aldrig sundt, det bærer sygdomme.
Hmm det var vist flere end 3 grunde, men ok kød hører hjemme i en levende krop, ikke på en tallerken.

Omvendt hvis det er selve ordene, så er det sjældent udtryk som jeg bruger.
Gravatar #3 - Dreadnought
4. apr. 2009 10:17
#2 Hvordan er det lige lykkedes dig at blande etik ind i fødekæden.
Gravatar #4 - mat
4. apr. 2009 10:31

Det har det da været længe? Dyrevelfærd er jo et begreb?
Gravatar #5 - gentox
4. apr. 2009 10:32
Kød = død, der er etik da blandet ind i.

Og nej kød er ikke bare et produkt du kan hente i et supermarked, det er også et væsen der skal dø for at det kan ske.
Og om det er moralsk/etisk forsvarligt, er op til den der vælger, eller ikke vælger at spise det.

Personligt får jeg kvalme ved tanken om at spise kød, lige som du forhåbentligt også ville gøre det, ved at skulle partere et lig for at få dit kød.
Gravatar #6 - sissy
4. apr. 2009 10:37
Vi har ikke kæmpet os hele vejen til toppen af fødekåden for at spise grønsager. Udover det synes jeg det er synd for dyrene at spise alt deres med så stop med at spise grønsager :D
Gravatar #7 - gentox
4. apr. 2009 10:39
Kan se, eller rettere håber, at du går efter en sjov rating, men ok, du må da hygge dig med alle de sygdomme du uundværligt vil få med sådan en diæt.
Gravatar #8 - XorpiZ
4. apr. 2009 10:56

Menneskeheden har jo levet af kød siden stenalderen.. Og vi lever da endnu.

Det er fint nok, at du er vegetar/veganer, men den der fanatiske attitude må du gerne pakke væk.
Gravatar #10 - tazimn
4. apr. 2009 11:24

[IRONY]Ja, er det ikke bare vildt heldigt at mennesket har overlevet MILLIONER af år, ved at spise ting som vi dør af?![/IRONY]

Kan sagtens se at det er et problem at nogle mennesker spiser ALT for meget kød.. Man skal trods alt også huske at spise sine grøntsager (i følge min mor i hvert fald..).

Man skal passe på med at leve livet.. Det dør man sgu af..

gentox (7) skrev:
Kan se, eller rettere håber, at du går efter en sjov rating, men ok, du må da hygge dig med alle de sygdomme du uundværligt vil få med sådan en diæt.

Og du må hygge dig med sommerens grillaftener, dine soyapølser og din selleribøf.. ;)

BTW at være fanatisk bange for at blive syg, er også en sygdom! God Påske..
Gravatar #11 - gentox
4. apr. 2009 11:35
Synes såmænd ikke det er en fanatisk attitude, jeg mener bare at alt for mange bare ser kød som et produkt, de kan købe i supermarkedet, og ikke for hvad det er.

Og helt ærligt hvor mange er klar til selv at dræbe, partere osv for at få det?
Dem der kan, har min dybeste respekt og har ærligt fortjent deres kød, kan ikke se resten har.

Og når det så ovenikøbet har nogle ikke uvæsentlige miljømæssige konsekvenser, at der netop bliver opfostret så meget kvæg/grise osv, så er det for mig ufatteligt at så mange mennesker sætter deres vaner højere, end det miljø de selv skal leve i.
Gravatar #12 - cyandk
4. apr. 2009 11:38
gentox (11) skrev:

Og helt ærligt hvor mange er klar til selv at dræbe, partere osv for at få det? Dem der kan, har min dybeste respekt og har ærligt fortjent deres kød, kan ikke se resten har.

Ehm, dem som vil have kød??? Vi gjorde det selv indtil supermarkedet kom, hvorfor skulle det være umuligt i 2009?

Du er jo fanatiker.
Gravatar #13 - gentox
4. apr. 2009 11:39
Og du svarede ikke på det.
Kan du helt ærligt selv gøre det, hvis du nu skal være 100% ærlig?
Gravatar #14 - cyandk
4. apr. 2009 11:40
gentox (13) skrev:
Og du svarede ikke på det.
Kan du helt ærligt selv gøre det, hvis du nu skal være 100% ærlig?

Ja? Jeg fisker og jager når jeg er i Norge, hver sommer... Der skal man selv parterere dyret?

Hvad er der så horibelt ved det? - Jeg skal have noget at æde.
Gravatar #15 - hgul
4. apr. 2009 11:50
Nogen der har en kølle jeg kan låne, så jeg kan slå de to ænder ude på græsplænen ned? Så slipper jeg også for at gå i Føtex og købe en kylling :-P
Gravatar #16 - mat
4. apr. 2009 11:53

Han siger jo netop at han har den dybeste respekt for dem der selv kan slå deres mad ihjel. Så han mener vel ikke der er noget horribelt ved det?
Gravatar #17 - fidomuh
4. apr. 2009 12:14

HVorfor skulle det vaere relevant?
Selv i stenalderen var folk afhaengige af hinanden, saa hvad med at du gror alle dine egne madvarer, boycutter supermarkedet og lader resten af os leve i fred? :)

Dem der kan, har min dybeste respekt og har ærligt fortjent deres kød, kan ikke se resten har.

"Fortjent" ?
Hvad er det for en underlig holdning at have?

Gror du dine egne madvarer? Nej? Saa kan jeg ikke se du fortjener at faa mad.
Doe, tak. :)

Og når det så ovenikøbet har nogle ikke uvæsentlige miljømæssige konsekvenser, at der netop bliver opfostret så meget kvæg/grise osv, så er det for mig ufatteligt at så mange mennesker sætter deres vaner højere, end det miljø de selv skal leve i.

Madvaner = miljoe man lever i.
Alles levevis er en del af det miljoe vi lever i, tough shit.

Der opdraettes utroligt meget mere koed end der bliver spist, og DET er et problem.
Jeg kan slet ikke se problemet i at have en varieret kost. Slet ikke.

Samtidig er det utroligt snaevertsynet at single opdraetter-problemet ud saaledes, eftersom man snildt kunne sprede opdraetningen og dermed ogsaa miljoeproblemet. Hoejst sandsynligt saa meget at det ikke vil have nogen effekt overhovedet.
Gravatar #18 - Dreadnought
4. apr. 2009 13:52
#4 Dyrevælfærd og fødekæde har intet med hinanden at gøre. Dyrevelfærd handler om hvordan man behandler dyr. Fødekæden handler hvad dyr spiser.

#5 Ja, en ko må dø for at jeg kan få mig en lækker saftig bøf. Det er ikke uetisk. Er løver, bjørne og andre rovdyr uetiske, fordi de mishandler og kvæler ofret, som kan tage flere minutter mens ofret har ekstreme smerter? Ja, vi mennesker er ekstremt uetiske når vi slår koen ihjel med en boltpistol inden den slagtes.
Gravatar #19 - mat
4. apr. 2009 14:23

"Er løver, bjørne og andre rovdyr uetiske, fordi de mishandler og kvæler ofret, som kan tage flere minutter mens ofret har ekstreme smerter?"

Mennesker kan vælge, det kan dyr ikke. Derfor mener jeg nu også at vores led af fødekæden er koblet til hvordan vi behandler dyr. Du kan også spise og leve af hunde, spiser du hunde?
Gravatar #20 - Dreadnought
4. apr. 2009 14:38
#19 Nej, det er vist ikke lovligt at spise husdyr herhjemme.
Gravatar #21 - ztyle
4. apr. 2009 15:11
#20 Det er rigtigt at det er forbudt at spise husdyr herhjemme

#19 Ved ikke lige med en hund, men min kæreste har en kat, og nogle gange spekulere jeg da på, hvordan mon "killing i karry" smager.

Til dem der tror alt animalsk fedt er dårligt, så bør i lige vide at, man skal ha' en lille smule, da der findes en bestemt protein i, som man ikke kan få andet steds fra, kød er nødvendigt for os,
da vi menesker oprindeligt er ådsels ædere, derved kommer vi til hvorfor vi får de syge domme, og det er at det kød vi spiser er for friskt (gælder ikke fisk),
Gravatar #22 - Cloud02
4. apr. 2009 15:18
Dreadnought (20) skrev:
#19 Nej, det er vist ikke lovligt at spise husdyr herhjemme.

Bekendtgørelse om slagtning og aflivning af dyr:

§ 13. Slagtning eller aflivning af enhovede dyr og kvæg må kun foretages af dyrlæger, slagtere, personer med jagttegn eller andre personer, der har modtaget uddannelse i slagtning eller aflivning.

Stk. 2. Aflivning af hunde og katte må kun foretages af de i stk. 1 nævnte personer.

Stk. 3. Stk. 2 gælder ikke aflivning af hundehvalpe og kattekillinger, der sker i umiddelbar tilslutning til fødslen og ikke senere end en uge efter fødslen. Aflivning ved drukning må ikke finde sted.

Efter dyret er aflivet, er der vel intet til hinder for at kunne konsumere kødet...
Der var endda nogle som spiste en kat og smed billeder på Facebook for at vise, hvordan der gøres forskel på en kat vs. en ko. Det er vist ikke meget mere end et halvt år siden.
Gravatar #23 - myplacedk
4. apr. 2009 15:44
gentox (11) skrev:

Helt ærligt: Hvor mange er klar til selv at designe, kode osv. deres egen software for at få det?
Dem der kan, har min dybeste respekt*, og har ærligt fortjent deres software, jeg kan ikke se resten har.

Eller hvad? Nu er jeg tilfældigvis software-udvikler. Jeg laver software for andre, de laver så ting de er gode til for mig.

Jeg synes da det er sundt at tænke over hvor maden kommer fra (ikke bare kød), men jeg vil da ikke forlange at folk selv kan slagte dyr for at få kød. Eller selv kan grave kartofler op. Selv kan bygge et hus...

*) Egentlig ikke. ;-)
Gravatar #24 - Zombie Steve Jobs
7. apr. 2009 08:24
FFS
Vi er omnivorer, ikke herbivorer, fat det nu, fair, at du vil være vegetar eller veganer eller andet, men hvis du vil sprede din vamle propaganda og være super hellig, må du forvente at få lidt lort i hovedet.

Jeg synes det er vældigt sjovt at skyde et dyr, men helt ærligt, om jeg gjorde eller ej, så synes jeg faktisk at du skal holde din snude langt væk fra, om jeg spiser kød eller ej.

Jeg ved ikke om dit problem er dyrevelfærd eller at du er blevet overbevist om, at du får en eller anden sygdom af at æde kød, men tag sgu da på slagteribesøg, de får et skud i hatten, halsen skåret over og det er så det. Over and out.

De lider vist mere under transporten og ventetiden. Men sådan er verden, alt er en industri, alt masseproduceres, kan du ikke lide det, tough shit, men lad være med at anklage os for alt muligt, fordi vi lever et liv som millioner af andre mennesker. Du har valgt, det er dig, der er freaken i den her sammenhæng.
Gravatar #25 - myplacedk
7. apr. 2009 08:44
Tanghaar (24) skrev:
De lider vist mere under transporten og ventetiden.

Jeg tror du har ret. Et moderne slagtedyr lider hele liven, døden er den bedste del.

Jeg synes ikke det er synd for dyret, at slå det ihjel, eller at spise det. Men jeg syndes det liv de har på "fabrikken" er synd.

Derfor køber jeg helst kød fra dyr, der har haft det bare nogenlunde godt mens de levede. Fx. ved at købe økologisk.

(Jeg ved godt "økologi"-mærket ikke er en garanti for at de har haft et godt liv, men det øger da sandsynligheden.)
Gravatar #26 - Magten
7. apr. 2009 08:55
Wouw, godt nok er newz stedet hvor tråde bliver afspores hurtigere end jeg kan løbe 100m, men allerede fra post 2, shit :D

#gentox
Tak! Så er der en dejlig stor t-bone steak mere til mig når jeg starter grillsæsonen d. 24.
Gravatar #27 - myplacedk
7. apr. 2009 08:58
Magten (26) skrev:
men allerede fra post 2, shit :D

Well, post 1 var jo sådan set allerede afsporet, så hvad kunne man forvente. ;-)
Gravatar #28 - BluepaiN
7. apr. 2009 09:36

Hvis du vil have kød fra dyr, der har levet under bedst mulige forhold, så bliv jæger.

Problemet er blot, at hvis vi skulle følge din ideologi (man skal selv dræbe og partere sit bytte), så ville størstedelen af danmarks befolkning dø med dertilhørende dyrefauna. Vi er simpelthen for mange mennesker, til at naturen kan holde os i live.

Derfor bliver vi nødt til at producere så mange grise/køer/får som vi gør. Og vi HAR brug for kød, ligemeget hvordan du vender og drejer det. Det er genetisk betinget.
Gravatar #29 - Jakob Jakobsen
7. apr. 2009 11:56
gentox (2) skrev:
...det er dårligt fordøjeligt, animalske fedtstoffer er aldrig sundt, det bærer sygdomme.

Der vil jeg så gerne have lidt underbyggende information.
I mine studier, har jeg i hvert fald lært en del andet.
Faktisk er animalske fedtstoffer rimeligt vigtige for kroppen, specielt opbygningen af nerveceller.
Vi bliver desværre ofte misinformeret til at tro at mættede fedtstoffer er farlige, men vi skal altså have ca. 1/3 mættet fedt for at kunne vedligeholde kroppens funktion.
Med hensyn til at fordøje kødet, har vi absolut intet problem i det, det er meget sværere at fordøje planter end kød, så der fejler din logik lidt. Desuden er kød en meget vigtig proteinkilde for meneskekroppen. Netop de forskellige proteiner kan være meget svære at få i rette mængder for vegetarer/veganere.

Hvis kødet er behandlet ordentligt, er chancen for at få en infektion lig nul, hvor imod der næsten altid befinder sig jordbakterier på rå grønsager.
Gravatar #30 - NioBe
7. apr. 2009 14:06
#gentox

Du er sikkert vegetar, er du ikke?

For at være ærlig, så tror jeg at du ser helt forkert på tingende.

Jeg har sQ aldrig været syg af kød....med mindre der har været for meget chili på..!

Vi har godt af at spise kød, det er usundt ikke at gøre det.
Hvorfor tror du at der er så mange vegetare, der ender med at leve på Jern piller?! Fordi de ikke får den rigtige mængde jern ind i kroppen!

Forresten, har du set en løve leve på salat!?

Dyrevelfærd er så noget helt andet vi kan snakke om!

[note] I må undskylde hvis jeg gentager, men har ikke lige haft overskud til at læse det hele! [/note]
Gravatar #31 - Spiderboy
7. apr. 2009 15:14
gentox (5) skrev:
Og nej kød er ikke bare et produkt du kan hente i et supermarked, det er også et væsen der skal dø for at det kan ske.

Og hvordan adskiller det sig lige fra at grøntsager ikke bare er et produkt du henter nede i supermarkedet? Planter er altså også liv, og det er også drab og lemlæstelse, når du høster korn og graver kartofler op.

Faktisk vil jeg vove den påstand, at vi behandler dyr væsentligt mere humant end planter, så i den forstand er det faktisk vegetarer og veganere, der har mest uetiske kostvaner.
Gravatar #32 - gentox
18. apr. 2009 08:46
Ok du mener ikke der er sygdomme i kød, har du levet under en sten, eller lider du af bekvemmelighedsamnesi?

Kogalskab, som befinder sig i koens knoglemarv, og klarer springet til mennesker helt fint, som så kan ligge inaktivt i kroppen i mange år, og senere blive aktivt, og forårsage en ret alvorlig hjernesygdom, eller hvad med Salmonella, Norovirus, Campylobacter, Listeria, Yersinia, E-Coli-VTEC.
Som kan give alt fra meningitis, blodforgiftning, nyresvigt og almindelig voldsom diarre.

Salmonella er også fundet i salat, men kun når hygiejnen har været for dårlig, som ved for tæt kontakt med kød produkter.
Gravatar #33 - LinguaIgnota
18. apr. 2009 09:46
gentox (32) skrev:
Kogalskab, som befinder sig i koens knoglemarv, og klarer springet til mennesker helt fint, som så kan ligge inaktivt i kroppen i mange år, og senere blive aktivt, og forårsage en ret alvorlig hjernesygdom, eller hvad med Salmonella, Norovirus, Campylobacter, Listeria, Yersinia, E-Coli-VTEC.
Som kan give alt fra meningitis, blodforgiftning, nyresvigt og almindelig voldsom diarre.

De problemer er vi ude om, når vi varmebehandler vores kødprodukter. Det samme kan ikke siges for frugt og rå grønsager.

Det er i øvrigt nogle interessante eksempler, du kommer med. Se f.eks. Fødevarestyrelsens side om Novovirus:
Alle fødevarer, som kommer i kontakt med virus, kan gøre mennesker syge.
Virus kan forurene fødevarerne i alle led fra produktion til servering. Det sker oftest ved brug af forurenet vand eller ved smitteoverførsel fra en syg medarbejder.

Følgende typer af fødevarer har givet udbrud af roskildesyge:

Skaldyr, især rå østers
Salat
Bær
Delikatesse mad
Bageriprodukter
Drikkevand.

Man er tilsyneladende ikke mindre udsat, fordi man ikke spiser kød.

Campylobacter er den næste i rækken. Fra Statens Serum Institut:

Campylobacter-bakterien findes i forskellige dyrearter, specielt i fjerkræ, og i nogle tilfælde i vand. I vores del af verden har flere undersøgelser peget på, at fjerkræ er det vigtigste reservoir for og at smitte forekommer gennem ”jord-til-bord” kæden. Der er dog ingen tvivl om, at der også findes andre reservoir for Campylobacter, bl.a. forurenede drikkevandsforsyninger. Smitte med Campylobacter kan også ske ved indtagelse af grøntsager, som er forurenet ved håndtering af fjerkræ med Campylobacter på køkkenbordet. Person-til-person smitte er sjældent forekommende.

Altså er man mindre udsat, hvis man undlader at spise fjerkræ - men sikker er man ikke.

Om Listeria, fra Fødevarestyrelsen:

Da Listeria er udbredt både i naturen og i produktionsmiljøer, indeholder en lang række almindelige fødevarer Listeria. Det er især rå fødevarer, men det kan også være varmebehandlede fødevarer, der har fået bakterierne efter varmebehandlingen.
Listeria kan findes i fx:

rå mælk
ost
hakket kød
kødpålæg
fiskeprodukter
grønsager.
[...]
I Danmark er der aldrig påvist en sammenhæng mellem en bestemt fødevare og udbrud af listeriose.

Listeria diskriminerer åbenbart ikke.

Yersinia er mest udbredt i svinekød, så det er der ikke så meget at sige til. Men så springer kæden til gengæld helt af ved E. Coli:

E. coli findes hos alle varmblodede dyr, inklusive mennesker og hos visse krybdyr. Grupperne har forskellige smitteveje og reservoir:

ExPEC:
Smitter primært fra egen tarm til urinvejene i forbindelse med dårlig hygiejne og nedsat væskeindtagelse, ofte i forbindelse med anden sygdom. Infektionen kan spredes til nyrerne og videre til blodet.

VTEC:
Smitter fra person til person eller via drikke- og badevand, samt gennem fødevarer, som er blevet forurenet med afføring fra dyr eller mennesker.

EPEC:
Smitter oftest fra person til person, og ses også i forbindelse med institutionsudbrud. Kan findes i forurenede fødevarer. Reservoir er ukendt, men må formodes at være raske voksne. Visse typer er fundet hos syge kalve.

ETEC:
Smitten overføres fra forurenet drikke- og badevand og fødevarer, der er blevet forurenet med afføring fra mennesker.

EIEC:
Findes kun hos mennesker og smitter fra person til person eller via drikke- og badevand samt fødevarer, som er blevet forurenet med afføring fra mennesker.

Da risikoen ved E. Coli ligger i mangelfuld eller dårlig hygiejne, så vil jeg argumentere for, at frelste vegetarhippier, der springer håndvasken over med argumentet: "Vi skal spare på vandet.", er langt mere udsat end kødædere, der som udgangspunkt gerne bruger en liter vand og lidt sæbe på at befrie sine fingre for rester af fæces. ;)

Alt i alt synes jeg ikke, at dine argumenter er særligt overbevisende, og indtil videre har du ikke påvist, at der skulle være nogen forøget sygdomsrisiko ved indtagelse af kød.
Holder vi en ordentlig køkkenhygiejne og opvarmer vores hakkebøf til en kernetemperatur på 75 °C, så er det såmænd ikke farligere end at spise bær og rødder...
Gravatar #34 - myplacedk
18. apr. 2009 09:47
gentox (32) skrev:
Ok du mener ikke der er sygdomme i kød

Nej, det er ikke det han siger.

Og selvfølgelig kan der være sygdom i kød. Og i grøntsager. Og på det håndtag i bussen du holder fast i for ikke at vælge. På hånden af den person du hilser pænt på...
Gravatar #35 - gentox
18. apr. 2009 09:52
Kogalskab er ikke en eller anden virus, det er et protein, som ikke bliver beskadiget af opvarmning, så steg/kog du bare løs, hvis du tror det hjælper *Hint: det gør det ikke.

En del af dine andre forklaringer er helt hen i vejret.
Så som at vegetarers hygiejne skulle være dårligere...
Helt ærlig hvor fordomsfuld kan man være.

Men det bekræfter en af mine fordomme, at folk vil gå til ekstreme længder for at bevise at deres måde at leve på er den eneste rigtige.
Gravatar #36 - LinguaIgnota
18. apr. 2009 10:03
gentox (35) skrev:
Kogalskab er ikke en eller anden virus, det er et protein, som ikke bliver beskadiget af opvarmning, så steg/kog du bare løs, hvis du tror det hjælper *Hint: det gør det ikke..

Øhm, ja. Og hvor mange mennesker er blevet smittet med BSE i Danmark? - Det er sandsynligvis langt færre end der er blevet kvalt i nødder.

gentox (35) skrev:
Men det bekræfter en af mine fordomme, at folk vil gå til ekstreme længder for at bevise at deres måde at leve på er den eneste rigtige.

Oh, du mener, ligesom at bruge E. Coli som et argument imod at spise kød?
Gravatar #37 - cyandk
18. apr. 2009 10:13
gentox (35) skrev:

Du burde som vegetar, eller hvad du er nødig snakke om fordomme.

Så vidt jeg ved er de der "hippie" grupper langt ude med deres argumenter.
Gravatar #38 - myplacedk
18. apr. 2009 10:25
gentox (35) skrev:

Sjovt nok er det dig, der virker mest ekstrem her. No offence, bare lidt at tænke over. :-)
Gravatar #39 - gentox
18. apr. 2009 10:32
Kan acceptere at det er din måde at se det på, men meget af det andet i denne tråd er meget useriøst, og stærkt farvet af folks vaner.
Der er hverfald ikke tænkt særligt langt, men ved heller ikke helt hvad jeg kunne forvente.

Og nej er ikke hippie, eller nogen af alle de andre fordomme, der er blevet smidt i denne tråd.
Gravatar #40 - Jakob Jakobsen
18. apr. 2009 10:47
@gentox

Prøv at underbygge dine påstande istedet for at svine folk til.

Det eneste reelle du kommer med er Creutzfeldt-Jakob sygdom, men hvor mange er, som nævnt tidligere, blevet ramt af den, bare i forhold til folk der er døde af E. Coli inficerede grønsager?

Selvfølgelig er der sygdomme, bakterier osv. i alt vi indtager, der er bare intet der taler for at kød er værre end alt andet.

Og jeg har planer om at rate samtlige af dine fremtidige indlæg som irellevant, bare fordi jeg ikke kan lide dig :)
Gravatar #41 - BurningShadow
18. apr. 2009 10:54
men ok kød hører hjemme i en levende krop, ikke på en tallerken.
Jeps, det har du helt ret i...

Koens, kyllingens, og grisens kød hører hjemme i min levende krop :-)
Det er dyrplageri at spise deres mad!
Gravatar #42 - Jakob Jakobsen
18. apr. 2009 11:02
Jeg vil her lige påpege at vCJD ikke endnu er konstateret i Danmark.
CJD har en gennemsnitlig infektionsrate på 1 ud af 1.000.000 mennesker.

vCJD, er den variant der i 1996 blev fundet i England, og resulterede i masse slagtninger af kvæg.
Gravatar #43 - terracide
18. apr. 2009 12:20
#2:
Idiot, Homo Sapiens er omnivore, vi er bygget til at spise BÅDE animalsk og vegetabilsk føde.

Rent faktisk så ville Homo Sapiens ikke have udviklet den store hjerne, hvis det IKKE var netop lige for indtagelse af animalsk protein.

Så spsier du ikke kød er det din sag...og ikke sundt/naturligt...men prøver du at blande etik ind i naturen orden, så skulle ud have en dumeflad.

Terra - Lær din egen race at kende før du lukker lort ud...
Gravatar #44 - vandfarve
18. apr. 2009 14:13
#43 Selvom du har ret, så kan du godt opføre dig ordentligt.

Desuden, så tyder forskningen mere på, at det er fiskeolier, der har gjort vores hjerner så store og komplekse.
Gravatar #45 - terracide
18. apr. 2009 14:32
#44:
Du kan tage politisk korrekthed og socialistisk pusse-nusse og arkivere det lodret...comprende?

Når folk lukker mundlort ud, så ber de selv om det...
Gravatar #46 - vandfarve
18. apr. 2009 14:39
#45 Hvad beder du så om?
Gravatar #47 - terracide
18. apr. 2009 14:47
#46:
Igenting...og du vil ikke se mig whine over "tonen" imod mig eller andre...det er nemlig afledning, røgslør, politisk idioti...kort sagt at gå efter manden.

En lort er en lort, uanset hvor pænt du servere den, og at fokusere på "gavepapiret" og ikke lorten er ris til egen røv...

Terra - Hold hippe-rundkreds uden mig tak...og indse at jeg VIL slamme mundlort hårdt og kontant.
Gravatar #48 - myplacedk
18. apr. 2009 15:03
Jamen det er da fint at du er ligeglad med hvilken tone vi taler til hinanden i. Det ændrer bare ikke rigtigt noget, for vi andre vil gerne have en sober tone.

Det er derfor du fx. i #43 kan sige noget som egentlig er ganske interessant, men stadig være irriterende fordi du "afleder", og "går efter manden" ved bla. at kalde ham en idiot.

Som dine ratings antyder, så er det egentlig ligegyldigt hvor interessante udsagn du kommer med, det gavner ikke debatten.

Hvis din læge beder om en afføringsprøve, smækker du den så bare i hånden på ham med et klask, mens du siger "en lort er en lort uanset hvordan man serverer den"?

Hvis du nu bare snakker pænt, og respekterer folk omkring dig lidt mere, SÅ kan vi fokuserer på det du siger.

Det kan godt være at du VIL lukke mundlort ud, men så gør det lige et andet sted. Der er masser af fora hvor sådan noget er velkomment.
Gravatar #49 - terracide
18. apr. 2009 15:21
#48:
At benægte sin egen biologi, gør en til en idiot i min bog...sådan er vi så forskellige.
Gravatar #50 - KC
18. apr. 2009 15:26
Hvor mange tænker på grøntsagers ve og vel?

Det er vidst ikke meget forskning der gøres i det!

Bare fordi din asparges ikke skriger, når du piller den op ad jorden, betyder det jo ikke, at den ikke har smerter!

Grøntsagernes Beskyttelse får ikke mange penge i deres årsindsamling...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login