mboost-dp1
Drømme...
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Ja, nu har der jo været en del oppe omkring drømme i Jeg er ham-tråden. Så hvorfor ikke lave en tråd og høre om nogle af folks drømme?
Har I nogle spændende/skumle drømme, så lad os dog høre dem! :D
----
Jeg kan starte med at sige at den sidste drøm jeg husker bedst, var at jeg befandt mig i en bygning med en masse rum og trapper der vendte op og ned.
Jeg blev forfulgt af vampyre, jeg løb ind i et rum hvor der stod en masse kølerdiske med pålæg i. I det rum jeg stod i var der to døre, jeg tog dør nr 2, og inde i det rum stod der en kæmpe der var 4 gange høj som mig. Jeg løb tilbage til køler diskende og forsynede mig med hele 2 stks kødpølser (som man selv skal skære ud). Den ene hvis jeg var sulten, og den anden til at slå vampyren med. Også løb jeg ud af dør 1. Jeg løb ned af en gang og kom til et rum med trapper der vendte på hovedet og på siden ect. Så kom vampyren...
----Også vågnede jeg :D
Har I nogle spændende/skumle drømme, så lad os dog høre dem! :D
----
Jeg kan starte med at sige at den sidste drøm jeg husker bedst, var at jeg befandt mig i en bygning med en masse rum og trapper der vendte op og ned.
Jeg blev forfulgt af vampyre, jeg løb ind i et rum hvor der stod en masse kølerdiske med pålæg i. I det rum jeg stod i var der to døre, jeg tog dør nr 2, og inde i det rum stod der en kæmpe der var 4 gange høj som mig. Jeg løb tilbage til køler diskende og forsynede mig med hele 2 stks kødpølser (som man selv skal skære ud). Den ene hvis jeg var sulten, og den anden til at slå vampyren med. Også løb jeg ud af dør 1. Jeg løb ned af en gang og kom til et rum med trapper der vendte på hovedet og på siden ect. Så kom vampyren...
----Også vågnede jeg :D
Jeg drømte at jeg gik ved siden af min veninde uden for huset, sjovt nok uden at komme nogen veje. Hun havde så en pistol i hånden, som hun "for sjov" blev ved med at holde op til mit hovede, og jeg bad hende selvfølgelig om at lade være. Men så kom hun til (?) at skyde mig lige i fjæset, og det hele blev mørkere og mørkere, kunne høre mit hjerteslag slå langsommere og langsommere ... pludselig begyndte det så at slå hurtigere og hurtigere igen, hvorefter jeg vågnede.
Jeg drømte engang at jeg stod og smuttede (hedder det ikke det?) mandler sammen med nogle venner (stemningen svarede lidt til der hvor preluden bliver spillet i FFX, tror jeg nok. Det er i hvert fald det det minder mig om). Nå, men så pludselig kommer jeg til at tabe de her mandler ned over mig. Det gjorde selvfølgelig sindssygt ondt, men jeg tænkte bare 'pyt med det'.
Dagen efter (i drømmen) vågner jeg og kigger ned på mine fødder. Mandlerne sad inde under huden! Huden rundt om mindede om den der rynkede mandelskal. Jeg blev selvfølgelig nødt til at smutte mandlerne ud af mine fødder.. Og så vågnede jeg..
Edit: Har I prøvet at drømme at I dræber andre som ikke er onde (altså som ikke er et monster af en slags)? Jeg har drømt det én gang (eller er det to?). Jeg kan huske den første gang at det skræmte mig ret meget at JEG havde dræbt en (det plejer at være mig der bliver dræbt, dør ved at falde ned etc).
Dagen efter (i drømmen) vågner jeg og kigger ned på mine fødder. Mandlerne sad inde under huden! Huden rundt om mindede om den der rynkede mandelskal. Jeg blev selvfølgelig nødt til at smutte mandlerne ud af mine fødder.. Og så vågnede jeg..
Edit: Har I prøvet at drømme at I dræber andre som ikke er onde (altså som ikke er et monster af en slags)? Jeg har drømt det én gang (eller er det to?). Jeg kan huske den første gang at det skræmte mig ret meget at JEG havde dræbt en (det plejer at være mig der bliver dræbt, dør ved at falde ned etc).
I går nat drømte jeg at der var en form for klasse udflugt, hvor jeg var blandt en af dem der skulle stå for det. vi startede ud på en fodboldbane, hvorfra vi (arrangørene) gik videre ind i en skov, og derfra til en grotte med en flod.
Derefter gik vi tilbage og sendte de andre afsted af en omvej, hvorefter vi selv gik en anden vej end før. på vejen mødte vi en hydra vi flygtede fra, men den døde da en af os rørte den.
Til sidst mødtes hele klassen ved floden i grotten, hvor vi fortalte at de store stykker is der flød forbi engang imellem kunne bruges til at kurere alverdens sygdomme. Det viste vi da et stykke is blev fanget af det reb der hang på væggen af grotten, og flyttede det op til en "maskine", der "pressede" isen...
Til sidst gik vi videre og skulle over et hul, hvor en maskine kunne tage tre af gangen over. Da jeg næsten havde fået sat foden på var der en der tændte den, så jeg blev nødt til at hoppe. Men jeg fik ikke fat i maskinen, så jeg faldt hen mod den anden væg hvor der var en ribbe man kunne få fat i, men den fik jeg heller ikke fat i, så jeg faldt ned og døde...
og så vågnede jeg...
Derefter gik vi tilbage og sendte de andre afsted af en omvej, hvorefter vi selv gik en anden vej end før. på vejen mødte vi en hydra vi flygtede fra, men den døde da en af os rørte den.
Til sidst mødtes hele klassen ved floden i grotten, hvor vi fortalte at de store stykker is der flød forbi engang imellem kunne bruges til at kurere alverdens sygdomme. Det viste vi da et stykke is blev fanget af det reb der hang på væggen af grotten, og flyttede det op til en "maskine", der "pressede" isen...
Til sidst gik vi videre og skulle over et hul, hvor en maskine kunne tage tre af gangen over. Da jeg næsten havde fået sat foden på var der en der tændte den, så jeg blev nødt til at hoppe. Men jeg fik ikke fat i maskinen, så jeg faldt hen mod den anden væg hvor der var en ribbe man kunne få fat i, men den fik jeg heller ikke fat i, så jeg faldt ned og døde...
og så vågnede jeg...
En overgang drømte jeg tit at jeg var vågen, men ikke kunne bevæge mig. I starten troede jeg at min hjerne var vågen, men kroppen ikke var. Efterhånden lagde jeg mærke til små fejl, så det var altså en drøm. Fx. kunne jeg se at vindueskarmen var tom, men da jeg vågnede rigtigt stod der en blomst.
Den mærkeligste oplevelse i den forbindelse gik ca. sådan her:
Jeg vågnede, lå på ryggen, men kunne ikke bevæge mig.
Så vågnede jeg, og opdagede hvorfor. Det var fordi der lå små stykker bølgepap på mig, omkring 10x10 cm. (Senere gik det op for mig at 2-3 lag bølgepap ikke kan holde mig nede.)
Så vågnede jeg, og så at det bare var min kat der lå på min brystkasse. (Senere gik det op for mig at det bliver man ikke lam i arme og ben af.)
Så vågnede jeg. Der var intet oven på mig, og jeg kunne bevæge mig. Puha, det var bare en drøm.
Så hørte jeg stemmer ude i opgangen. Var det dem, der fik mig til at drømme så mærkeligt? Så gik døren op, og jeg kunne høre folk gå ind i stuen! Hvad ville de? Stjæle mine ting? Troede de at der ikke var nogen hjemme, selv om døren ikke var låst? Og hvornår fanden ville jeg lære at låse døren?
Så vågnede jeg, og stemmerne var væk. Jeg stod op, og låste døren. Min kæreste spurgte mig hvad jeg lavede. "Øh, ikke noget..."
Næste morgen spurgte hun mig hvorfor jeg stod op og låste døren. Først da vidste jeg hvad der var drøm, og hvad der var virkelighed.
Den mærkeligste oplevelse i den forbindelse gik ca. sådan her:
Jeg vågnede, lå på ryggen, men kunne ikke bevæge mig.
Så vågnede jeg, og opdagede hvorfor. Det var fordi der lå små stykker bølgepap på mig, omkring 10x10 cm. (Senere gik det op for mig at 2-3 lag bølgepap ikke kan holde mig nede.)
Så vågnede jeg, og så at det bare var min kat der lå på min brystkasse. (Senere gik det op for mig at det bliver man ikke lam i arme og ben af.)
Så vågnede jeg. Der var intet oven på mig, og jeg kunne bevæge mig. Puha, det var bare en drøm.
Så hørte jeg stemmer ude i opgangen. Var det dem, der fik mig til at drømme så mærkeligt? Så gik døren op, og jeg kunne høre folk gå ind i stuen! Hvad ville de? Stjæle mine ting? Troede de at der ikke var nogen hjemme, selv om døren ikke var låst? Og hvornår fanden ville jeg lære at låse døren?
Så vågnede jeg, og stemmerne var væk. Jeg stod op, og låste døren. Min kæreste spurgte mig hvad jeg lavede. "Øh, ikke noget..."
Næste morgen spurgte hun mig hvorfor jeg stod op og låste døren. Først da vidste jeg hvad der var drøm, og hvad der var virkelighed.
Jeg drømte engang en Quake II drøm med at der var monstre efter mig. Det var mig og De pæne piger der var tilbage, resten var døde.
Jeg fandt en "svævende" shotgun (Som man nu kender fra de gamle spil når man skulle samle nyt våben op). Og begyndte at skyde opgivende på et monster.
En af de pæne piger fandt så en minigun som lige respawnede, og begyndte at skyde på det angribende monster, jeg blinker med øjende og pludselig står hun i rambo outfit med Sylvester stallone munden... Også sluttede den.. :/
Selvom du ter dig som en fra Ofir -chat, er du stadigvæk velkommen til at skrive hvis du har noget spændende...
Jeg fandt en "svævende" shotgun (Som man nu kender fra de gamle spil når man skulle samle nyt våben op). Og begyndte at skyde opgivende på et monster.
En af de pæne piger fandt så en minigun som lige respawnede, og begyndte at skyde på det angribende monster, jeg blinker med øjende og pludselig står hun i rambo outfit med Sylvester stallone munden... Også sluttede den.. :/
Selvom du ter dig som en fra Ofir -chat, er du stadigvæk velkommen til at skrive hvis du har noget spændende...
#8: Du har haft et tilfælde af søvnparalyse. Du dømte mens du var vågen. Det kan ske hvis du "vågner" mens du er i det søvnstadie (REM), hvor din krop paralyseres, for at undgå at den laver skade på sig selv. Jeg har dem med jævne mellemrum.
Jeg har også oplevet at jeg kunne bevæge mig rundt mens drømmen fortsatte efter paralysen.
Man bliver ofte vækket på den måde af egen snorken. Tænk dig godt om, lød stemmerne ikke lidt som en brummen?
Jeg har også oplevet at jeg kunne bevæge mig rundt mens drømmen fortsatte efter paralysen.
Man bliver ofte vækket på den måde af egen snorken. Tænk dig godt om, lød stemmerne ikke lidt som en brummen?
gnarfsan (12) skrev:Du har haft et tilfælde af søvnparalyse. Du dømte mens du var vågen.
Jeg skal da ikke udelukke det, jeg kan bare ikke få det til at passe med at det jeg kunne se ikke passede helt med virkeligheden.
Fx: Jeg vågnede, lå på maven, og kunne ikke bevæge mig. Så vågnede jeg, og lå på ryggen. Ellers bemærkede jeg intet anderledes.
Jeg kan også drømme at jeg ligger i den anden side af sengen, at jeg har et andet sæt dyne-/hovedpudebetræk på. Dvs. det jeg ser er ikke rigtigt, mine øjne er altså ikke åbne.
Det kan da godt være stemmerne har været min egen snorken, jeg kan ikke huske hvordan de lød. Men jeg hørte også dørehåndtaget, trin, knirken fra gulvet osv. Meget realistisk.
#17: Jeg drømmer også tit lugte osv med.
Jeg havde en drøm, er minder lidt om din:
Jeg vågnede ved en messen af stemmer, og kiggede op på en cirkel af utydelige mænd og kvinder, der så ned på mig. Så smed de min dyne hen over mig, og jeg så at den blev lyst op af et kraftigt lys. Jeg konsentrerede mig om at de skulle gå væk, og de gik over i et hjørne af rummet, og dynen røg af. Så kravlede jeg hen langs den ene væg i rummet, og tændte for kontakten. Der var næsten helt mørkt, og jeg kunne mærke gulvtæppet, og trævæggens overflade, da jeg kravlede derhen... Da jeg tændte for lyset, var jeg et andet sted i rummet. Jeg var kravlet langs den anden væg i en anden retning men hånden var på kontakten og jeg var vågen.
Rummet var self. tomt for mennesker, men så helt ud som det gjorde mens jeg drømte.
Jeg havde en drøm, er minder lidt om din:
Jeg vågnede ved en messen af stemmer, og kiggede op på en cirkel af utydelige mænd og kvinder, der så ned på mig. Så smed de min dyne hen over mig, og jeg så at den blev lyst op af et kraftigt lys. Jeg konsentrerede mig om at de skulle gå væk, og de gik over i et hjørne af rummet, og dynen røg af. Så kravlede jeg hen langs den ene væg i rummet, og tændte for kontakten. Der var næsten helt mørkt, og jeg kunne mærke gulvtæppet, og trævæggens overflade, da jeg kravlede derhen... Da jeg tændte for lyset, var jeg et andet sted i rummet. Jeg var kravlet langs den anden væg i en anden retning men hånden var på kontakten og jeg var vågen.
Rummet var self. tomt for mennesker, men så helt ud som det gjorde mens jeg drømte.
I nat drømte jeg at jeg var ude at besøge min kæreste, og så var min lillebror med, og min lillebrors far (skilsmisse), og af en eller anden grund var der et helt vildt, vildt racerløb i gang, der inkluderede flyvemaskiner, helikoptere, en kæmpe dumper, og sådan en atv, og det var min lillebrors far der stod for løbet, så jeg spurgte om jeg ikke måtte være med, det måtte jeg gerne, men alle de andre deltagere havde jo taget alle de seje køretøjer, så der var kun en havetraktor tilbage, den tog jeg, og så vågnede jeg :P
gnarfsan (18) skrev:Jeg vågnede ved en messen af stemmer, og kiggede op på en cirkel af utydelige mænd og kvinder, der så ned på mig. Så smed de min dyne hen over mig, og jeg så at den blev lyst op af et kraftigt lys. Jeg konsentrerede mig om at de skulle gå væk, og de gik over i et hjørne af rummet, og dynen røg af.
Haha, det var spøgelser.
det var dog det mest tøsede fenomem at snakke om drømme!
men ganske underholdende :b
Jeg havde fået flyttet rundt på mit værelse således at min seng nu stod med venstre side mod en væg i stedet for højre.
Jeg drømmer så noget med at der kommer en eller anden ind i mit værelse (som altså stadig var møbleret som før omflytningen). Skikkelsen har en kniv i hånden, jeg ligger sitv af skræv og kan ikke gøre noget som helst.
Først da skikkelsen sætter kniven i min mave kan jeg reagere. Min reaktion var dog ikke kun i drømmen for jeg sætter mig op i sengen og smadrer min hånd mod der hvor skikkelsens hoved ville være. Stadig drømmene. Personen står i drømmen på venstre side af sengen, men på venstre side er der jo nu en væg.
Som jeg altså smadrer min hånd ind i. Av.
I øvrigt kan jeg tilføje at der hvor jeg blev 'stukket' føltes det varmt og lidt som hvis man bløder. Desuden var jeg så urolig bagefter at jeg måtte tænde en lampe for at kunne falde i søvn igen.
:P
I øvrigt fedt at høre at jeg ikke er den eneste der af og til har drømme der er ret farvede af diverse spil ^^
men ganske underholdende :b
Jeg havde fået flyttet rundt på mit værelse således at min seng nu stod med venstre side mod en væg i stedet for højre.
Jeg drømmer så noget med at der kommer en eller anden ind i mit værelse (som altså stadig var møbleret som før omflytningen). Skikkelsen har en kniv i hånden, jeg ligger sitv af skræv og kan ikke gøre noget som helst.
Først da skikkelsen sætter kniven i min mave kan jeg reagere. Min reaktion var dog ikke kun i drømmen for jeg sætter mig op i sengen og smadrer min hånd mod der hvor skikkelsens hoved ville være. Stadig drømmene. Personen står i drømmen på venstre side af sengen, men på venstre side er der jo nu en væg.
Som jeg altså smadrer min hånd ind i. Av.
I øvrigt kan jeg tilføje at der hvor jeg blev 'stukket' føltes det varmt og lidt som hvis man bløder. Desuden var jeg så urolig bagefter at jeg måtte tænde en lampe for at kunne falde i søvn igen.
:P
I øvrigt fedt at høre at jeg ikke er den eneste der af og til har drømme der er ret farvede af diverse spil ^^
Hmm.. kunne ikke rette..
Anyway, den værste var dog, da jeg drømte der var en tyv på vej ind a vinduet, og jeg lå i min seng, så jeg sparkede da ham bare...
Hvorefter jeg vågnede ved at jeg lige havde sparket min hund ned fra fodenden.. :(
Fuck jeg havde det skiiiidt.
Der blev delt godbidder og klappet pæls den nat...
Anyway, den værste var dog, da jeg drømte der var en tyv på vej ind a vinduet, og jeg lå i min seng, så jeg sparkede da ham bare...
Hvorefter jeg vågnede ved at jeg lige havde sparket min hund ned fra fodenden.. :(
Fuck jeg havde det skiiiidt.
Der blev delt godbidder og klappet pæls den nat...
cazotaro (24) skrev:det var dog det mest tøsede fenomem at snakke om drømme!
Hovhov, det var faktisk MIN idé xD
I nat drømte jeg slet ikke :D
Havde på et tidspunkt under noget eksamen en opgave der skulle afleveres. Når den var færdig og skulle afleveres dagen efter lå jeg samme nat og drømte om at den kun var halv færdig.
Også stressede jeg i min drøm, og da man skulle lave den færdig gik computeren ned, og papirende blev ædt af hunden ect... Da jeg vågnede op til afleverings dagen, følte jeg ikke at jeg fik sovet hele natten og var fuldstændigt udkørt.
Det var bare en lorte drøm... :/
Også stressede jeg i min drøm, og da man skulle lave den færdig gik computeren ned, og papirende blev ædt af hunden ect... Da jeg vågnede op til afleverings dagen, følte jeg ikke at jeg fik sovet hele natten og var fuldstændigt udkørt.
Det var bare en lorte drøm... :/
#33 kan jeg stikke..
Jeg hjalp engang min bedste vens far med at rense nogle jern bjælker til et hus. Anyway, de skulle skruppes fri for rust manuelt..
Vi arbejde den første dag i 12timer næsten uden stop.
Gik hjem og faldt i søvn, og drømte hele natten at jeg fjernede rust.. så da jeg vågnede så følte jeg ikke jeg havde holdt pause.. men tog ned og arbejdede videre.. i 14timer.. og vi var ikke færdige... så gik jeg helt ned da jeg samme nat drømte om jeg forsatte med at rense bjælker... Psykisk sammenbrud, kunne ikke holde de fucking bjælker ud mere. :D
Jeg hjalp engang min bedste vens far med at rense nogle jern bjælker til et hus. Anyway, de skulle skruppes fri for rust manuelt..
Vi arbejde den første dag i 12timer næsten uden stop.
Gik hjem og faldt i søvn, og drømte hele natten at jeg fjernede rust.. så da jeg vågnede så følte jeg ikke jeg havde holdt pause.. men tog ned og arbejdede videre.. i 14timer.. og vi var ikke færdige... så gik jeg helt ned da jeg samme nat drømte om jeg forsatte med at rense bjælker... Psykisk sammenbrud, kunne ikke holde de fucking bjælker ud mere. :D
myplacedk (8) skrev:En overgang drømte jeg tit at jeg var vågen, men ikke kunne bevæge mig. I starten troede jeg at min hjerne var vågen, men kroppen ikke var. Efterhånden lagde jeg mærke til små fejl, så det var altså en drøm. Fx. kunne jeg se at vindueskarmen var tom, men da jeg vågnede rigtigt stod der en blomst.
myplacedk (17) skrev:Jeg kan også drømme at jeg ligger i den anden side af sengen, at jeg har et andet sæt dyne-/hovedpudebetræk på. Dvs. det jeg ser er ikke rigtigt, mine øjne er altså ikke åbne.
Go rygeren.
Når jeg sommetider kan huske hvad det er jeg drømmer så er det, feks at jeg laver noget helt dagligdags, som at købe ind eller gå en tur ... you get the point. Men det der virkelig freaker mig ud er så, at efter jeg vågner kan jeg intet huske af drømmen, men efter et par dage, uger eller nogle gange måneder så oplever jeg præcist det samme som der skete i drømmen. Og jeg mener fuldstændigt det samme, jeg husker at jeg har gjort tingene før, jeg ved hvad der sker, de følgende sekunder før det sker... det er virkelig underligt. Så der kan jeg stå midt i et supermarked og bare se det hele ske igen som jeg oplevede det i min drøm. Det sker jævnligt, men var noget der skete meget da jeg var yngre.
desværre har jeg ikke haft held til at drømme hvad lotto tallene bliver endnu :-(
desværre har jeg ikke haft held til at drømme hvad lotto tallene bliver endnu :-(
Jeg har 2 gange i mit liv oplevet at have haft lucide drømme, altså at drømme samtidig med at man er ved bevidsthed (og dermed er bevidst om at man drømmer mens man drømmer). Det er satme skummelt kan jeg love jer!
Når man drømmer, kan det hænde en gang i mellem, at man opdager at det er en drøm, og så vågner man som regel. Men i sjældne tilfælde vågner man ikke og drømmer videre, selv om man har opdaget, at det er en drøm.
Når man er bevidst om at man drømmer mens man drømmer, så kan man 100% selv bestemme hvad der skal ske i drømmen. Hvis et dyr var efter dig, kan du jage den hvis du vil. Jeg tog f.eks. også engang en flyvetur hen over Himalaya-bjergene som en eller anden Superman og derefter en dykkertur ned i bunden af havet - uden dykkerdragt og dykkerklokke.
Oplevelsen af når en drøm bliver lucid, kan faktisk ret godt sammenlignes med The Matrix hvor Neo indser at det hele ikke er virkeligt. I samme øjeblik du indser at det er en drøm, får du uindskrænket magt over alt.
Når man drømmer, kan det hænde en gang i mellem, at man opdager at det er en drøm, og så vågner man som regel. Men i sjældne tilfælde vågner man ikke og drømmer videre, selv om man har opdaget, at det er en drøm.
Når man er bevidst om at man drømmer mens man drømmer, så kan man 100% selv bestemme hvad der skal ske i drømmen. Hvis et dyr var efter dig, kan du jage den hvis du vil. Jeg tog f.eks. også engang en flyvetur hen over Himalaya-bjergene som en eller anden Superman og derefter en dykkertur ned i bunden af havet - uden dykkerdragt og dykkerklokke.
Oplevelsen af når en drøm bliver lucid, kan faktisk ret godt sammenlignes med The Matrix hvor Neo indser at det hele ikke er virkeligt. I samme øjeblik du indser at det er en drøm, får du uindskrænket magt over alt.
Jeg havde en for ikke så længe siden, sådan tidligt om morgenen, hvor jeg var ved at vågne og så alligevel ikke - jeg ved jeg drømmer.
I drømmen var jeg til kæmpefest med gymnasiet, og så tænkte jeg "fuck det, jeg tager tøjet af" og så rendte jeg rundt til festen nøgen og grinede, og så vågnede jeg storgrinende - det var en god drøm.
Jeg havde en for ikke så længe siden, sådan tidligt om morgenen, hvor jeg var ved at vågne og så alligevel ikke - jeg ved jeg drømmer.
I drømmen var jeg til kæmpefest med gymnasiet, og så tænkte jeg "fuck det, jeg tager tøjet af" og så rendte jeg rundt til festen nøgen og grinede, og så vågnede jeg storgrinende - det var en god drøm.
Da jeg var mindre havde jeg tit en drøm hvor jeg slog smut henover et bakket landskab. Alt var gråt i forskellig nuancer og teksturer. Jeg fløj ikke men det gik meget stærkt og så snart jeg ramte jorden hoppede jeg op igen uden at mærke nogen form for smerte. Hvis det stod på længe nok kom jeg hen til en lille gård. Og pludselig var jeg hjemme hos min mormor og morfar som den gang boede i en lille provinsby. Vildt underligt, men også en meget fed fornemmelse.
Det hænder at jeg kort efter jeg lægger mig til at sove at jeg oplever det grå landskab igen, men jeg er halvvågen når det sker. Lidt tranceagtig.
Jeg har for nylig haft en vildt underlig drøm hvor jeg drømte at jeg var på mit arbejde (Mejeri) Og midt under produktionen, var jeg kravlet op i en af 8000l tankene for at se hvad problemet var. Så klipper drømmen og pludselig havde jeg skåret toppen af den her tank uden at vide hvorfor. Og jeg tænker, hvordan forklarer jeg lige det her til chefen?
Det hænder at jeg kort efter jeg lægger mig til at sove at jeg oplever det grå landskab igen, men jeg er halvvågen når det sker. Lidt tranceagtig.
Jeg har for nylig haft en vildt underlig drøm hvor jeg drømte at jeg var på mit arbejde (Mejeri) Og midt under produktionen, var jeg kravlet op i en af 8000l tankene for at se hvad problemet var. Så klipper drømmen og pludselig havde jeg skåret toppen af den her tank uden at vide hvorfor. Og jeg tænker, hvordan forklarer jeg lige det her til chefen?
Lauranorder (37) skrev:Men det der virkelig freaker mig ud er så, at efter jeg vågner kan jeg intet huske af drømmen, men efter et par dage, uger eller nogle gange måneder så oplever jeg præcist det samme som der skete i drømmen.
My friend!... Det er virkelig en sær oplevelse :S
Har også prøvet det. det er der hvor løber koldt ned af ryggen.
Man håber på alt man har drømt vil ske i virkeligheden. Da typisk drømmer nogle ting ske real.
Det var cirka et par år efter jeg havde drømt det. Noget slemt, men må være en engle fortalt mig det i en drøm... hm
Så som Have en 10 sekunder bil med hex-bøjle bag på og en ordenlig fart på da kørte i den. Drømte var på til Over Jerstal hvor der er nogle flinke nice piger. :D
dog var det kun en drøm, men har i det også med ting ?
Man kan mærke der er held i denne mønt, ved ikke om det er unormalt nogen gange kan bare fornemme det.:-D
Har også prøvet det. det er der hvor løber koldt ned af ryggen.
Man håber på alt man har drømt vil ske i virkeligheden. Da typisk drømmer nogle ting ske real.
Det var cirka et par år efter jeg havde drømt det. Noget slemt, men må være en engle fortalt mig det i en drøm... hm
Så som Have en 10 sekunder bil med hex-bøjle bag på og en ordenlig fart på da kørte i den. Drømte var på til Over Jerstal hvor der er nogle flinke nice piger. :D
dog var det kun en drøm, men har i det også med ting ?
Man kan mærke der er held i denne mønt, ved ikke om det er unormalt nogen gange kan bare fornemme det.:-D
gnarfsan (12) skrev:#8: Du har haft et tilfælde af søvnparalyse. Du dømte mens du var vågen. Det kan ske hvis du "vågner" mens du er i det søvnstadie (REM), hvor din krop paralyseres, for at undgå at den laver skade på sig selv. Jeg har dem med jævne mellemrum.
Jeg snorker ikke, men har søvn paralyse på trods af det.
Har nu oplevet at virkeligheden ser ud til at påvirkes - en klovn hev dynen af mig. Dynen var faktisk af mig da jeg kunne bevæge mig igen, men det må den jo selvsagt have været hele tiden, og jeg havde blot drømt at jeg havde den på kroppen og den blev hevet af. Dumme Den ;)
Har skræmt min søster fra vid og sans engang. Vågnede op og snakkede med en kammerat midt om natten. Bortset fra at han ikke var der, og min søster lå ved siden af mig. Var dog fuldt ud overbevist - jeg undrede mig nemlig over hvad pokker han lavede der! ;) Han forsvandt jo selvsagt, og vidste sig blot at være en højtaler... Det er ganske livagtigt i hvert fald.
Hekse, dæmoner og ny alien abductions skulle vist stamme fra dette fænomen. Hvis man er naiv kan man jo godt tro at det rent faktisk er sket. Troede på det da jeg var barn - en ulv blev ved med at gå rundt om min kravlegård, og jeg så svævende lys udenfor vinduet. Men det er jo blot min hjerne der spiller mig et puds :)
Nu anser jeg det for underholdning, men desværre også et handikap. Det er pænt skræmmende - faktisk det mest skræmmende jeg har oplevet, og jeg kan nogengange ligge søvnløs fra frygten om at det skal ske igen :|
Den har jeg også tit. Nogle gange bliver nærmest bange for mig selv, når jeg kan sidde jeg kan sidde og tænke "Lige om lidt siger han det og det, og så går hun hen i sofaen og tænder for fjernsynet" og det så sker i næste øjeblik..
I nat drømte jeg at jeg var ved at vælte en skål, og der blev råbt "pas på".. 2 sek efter vågner jeg, og min skål med slik (ja sådan en har jeg :D) stod på sengen og var ved at vælte udover kanten..
Den har jeg også tit. Nogle gange bliver nærmest bange for mig selv, når jeg kan sidde jeg kan sidde og tænke "Lige om lidt siger han det og det, og så går hun hen i sofaen og tænder for fjernsynet" og det så sker i næste øjeblik..
I nat drømte jeg at jeg var ved at vælte en skål, og der blev råbt "pas på".. 2 sek efter vågner jeg, og min skål med slik (ja sådan en har jeg :D) stod på sengen og var ved at vælte udover kanten..
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.