mboost-dp1

Dine bedste FF add-ons?


Gå til bund
Gravatar #1 - MiniatureZeus
17. feb. 2008 18:35
Af mangel på bedre tidsfordriv, ville jeg høre hvilke add-ons til firefox som er de bedste, og dem man bruger mest.
Jeg vil lægge ud, i rækkefølge efter hvad jeg er mest glad for.
[list=1]
[li]Foxmarks Bookmark Synchronizer - Har reddet mit liv op til flere gange de seneste måneder, i det at Firefox på min lappy har slettet mine godt og vel 450 bookmarks 5-6 gange :-/ [/li]
[li]ImageShack toolbar - Dejligt at med et enkelt klik, at kunne uploade et screenshot eller billede[/li]
[li]IE Tab - Uundværlig hvis man har Danske Netbank og også til mange andre sider som ikke funker helt perfekt med FF[/li]
[li]FireFTP - Nemt og smart FTP program direkte i browseren[/li]
[li]Tab Mix Plus - Ikke noget man lægger mærke til i det daglige, men ret uundværligt [/li]
[li]Remove It Permanently - Dejligt til at fjerne irreterende elementer på sider såsom ComOn![/li]
[li]TrashMail.net - En lortemail lige ved hånden![/li]
[li]PicLens - Rent eyecandy, mendog alligevel brugbart, og ret så fedt lavede[/li]
[li]Download Statusbar - Igen, uundværlig :)[/li]
[li]CacheStatus - Uundværligt på newz.dk :P[/li]
[/list]

(for at lave nummererede opstilling, brug [ list = 1 ] [ / list ] (fjern mellemrum))
Gravatar #2 - Bornslippy
17. feb. 2008 19:20
Cool tråd at lave.
Her er dem jeg bruger.

[list=1]IE Tab - Scroll op og kig hvad MiniatureZeus skrev[/list]

[list=1]Adblock Plus - Bedste extension lavet til FF IMO[/list]

[list=1]Coolirirs Previews - God til at lige hurtigt at kigge en google søgning i gennem[/list]

[list=1]PicLens - Dejligt når man har lavet en billede søgning på Flickr eller Google, så åbner den alle billederne op i en dejlig opstilling som man kan browse rundt i med piltasterne "iCandy that IS useable"[/list]

[list=1]Download Embedded - Siger sig selv[/list]

[list=1]DownThemAll - Genial Download Manager[/list]

[list=1]Fasterfox - Ved ikke rigtig om den VIRKLIG virker men den er da på.[/list]

[list=1]FlashGot - Endnu en god Download Manager[/list]

[list=1]MIME Edit - Siger vist også sig selv[/list]

[list=1]Save Session - Endnu en "Siger Sig Selv" :D[/list]

[list=1]Tab Mix Plus - God Tab Control[/list]

[list=1]Download Statusbar - Som MiniZeuz siger "Uundverligt!"[/list]

[list=1]FireFTP - Dejlig nemt FTP program.[/list]
Gravatar #3 - m_abs
17. feb. 2008 19:38
firebug er uundværlig for mig i mit arbejde, har en glimrende javascript console, man kan inspicere DOM-træet efter det er ændret, man kan pille ved CSS live på siden så man kan prøve ændringer af uden at reloade siden hele tiden. Plus man kan ændre i HTML-koden, skulle behovet opstå.
FlashBlock så behøver man kun se på de flash ting man har lyst til og ikke forstyrende flashreklamer mm.
Greasemonkey lader bruger have scripts som kører når man besøger sider, fx. ændre youtube's sider så man kan downloade .flv filer fra den mm.
webdeveloper (ved ikke lige hvor den kommer fra), endnu et glimrende værktøj til web udvikling
QuickRestart - når man bruger firefox så meget som jeg gør i løbet af en arbejdes dag, er det nødvendigt at genstarte den engang i mellem, med quickrestart er det nemt og hurtigt, og den huske hvilke tabs der var åbne.
Gravatar #4 - MiniatureZeus
17. feb. 2008 19:40
#3 Hvad er forskellen i at bruge QuickRestart og bare "genstart firefox" knapen når du har installeret en app?
Gravatar #5 - m_abs
17. feb. 2008 19:45
#4
Det er det samme, det er en genvej til den funktionalitet som da den normalt kun er der når man har installeret en add-on.
Gravatar #6 - MiniatureZeus
17. feb. 2008 19:47
#5 Ah ok :) Smart nok så
Gravatar #7 - myplacedk
17. feb. 2008 21:14
I vilkårlig rækkefølge:

* Web Developer (til 1.000 ting, til udvikling eller hacking)

* GreaseMonkey (til automatisering)

* AdBlock (i en eller anden variant, til de mest irriterende reklamer)

* Remove It (eller hvad den nu hedder, noget til at fjerne ting der er i vejen, men ikke er en reklame)
Gravatar #8 - T-Hawk
17. feb. 2008 22:16
I ingen bestemt rækkefølge
[list=1]Tabbrowser Preferences - Fordi FF's ikke er gode "nok"
View Soruce Chart - Viser en grafisk sorteret oversigt over den renderede kilde på siden. Altså EFTER JS er udført i modsætning til View Source
Web Developer Toolbar - Hvem kan leve uden?
Stylish
Greasemonkey
Gmail Notifier
Foxmarks Bookmark Synchronizer
Firebug
Download Statusbar
Adblock Plus[/list]

#1: Til din netbank, hvorfor får du ikke et ActivCard, det er gratis. Lidt mere besværligt at logge på nu, men de har indført noget kode sjov også i andre end IE så nu skal man bare indtaste en kode for at overføre penge.
Så slipper man helt for IE ;)
Gravatar #9 - Simm
17. feb. 2008 22:34
* WebDeveloper
* Firebug
* View Source Chart
* IE View (tror jeg nok den hedder)
Gravatar #10 - Norrah
17. feb. 2008 23:10
Ehm..

Jeg bruger Tabs...

..
Gravatar #11 - The-Lone-Gunman
18. feb. 2008 01:42
ColorZilla er nok den jeg bruger mest, der ikke allerede er nævnt.

Den er ret praktisk når man laver (og stjæler) webdesigns :)
Gravatar #12 - buch
18. feb. 2008 02:58
dansk og britisk ordbog
Gravatar #13 - DarX
18. feb. 2008 06:16
[list]Adblock Plus - siger sig selv, væk med reklamer.
All-in-One Sidebar - Virkelig dejligt at have alt i sidebaren
Download Statusbar - Meget brugbar
Firebug - Bruger den nogle gange
Gmail Space - Genialt til at lagre store filer
Tab Mix Plus - Gør tabs meget bedre :)
Web Developer - Genial til f.eks. at teste forskellige hjemmeside-ting med[/list]

Har også nogle flere, nogle som jeg ikke selv vidste jeg havde :S, som jeg egentligt ikke bruger...
Gravatar #14 - Absinth
18. feb. 2008 20:19
Jeg har en del af de allerede nævnte addons installeret, så jeg vil nøjes med at skrive dem der ikke i forvejen er nævnt:
CustomizeGoogle - fjerner reklamer (hvis man ikke bruger adblock), tilføjer links til andre søgemaskiner, anvender googleSuggest, automatisk https på fx gmail m.m.
Dansk ordbog
Engelsk ordbog
Dictionary Switcher
Leet Key - "Transforms typed or static text to L337, ROT13, BASE64, HEX, URL, BIN, DES, AES, Morse code, DVORAK keyboard layout and to lower/to upper case functionality" eller omvendt.
Gravatar #15 - zin
18. feb. 2008 20:39
NoScript og FoxyProxy ud over de, der er nævnt foroven.. Ooh, og NewsFox. :-)
Bruger FoxyProxy til at, baseret på URL'en der indtastes at benytte en proxy server til at forbinde med, som er meget praktisk til interne arbejdssider.
Gravatar #16 - myplacedk
21. feb. 2008 19:11
Jeg tror jeg lige har fundet et plugin, som kommer til at stå højt på min top10-liste: iMacros

Så kan jeg bestille pizza på Just-Eat blot ved at åbne et bookmark, hvis det er det jeg vil. :)
Gravatar #17 - cazotaro
21. feb. 2008 19:40
#1

Havde samme problem med mine bogmærker, men fandt ud af, med hjælp fra en ven, at FireFox lavede backups..

Prøv, hvis du ikke allerede har gjort det, at gå ind under:
-drev C (eller tilsvarende),
-documents and settings,
-din bruger (navn - hvad der nu står),
-application data (er skjult så skal lige sættes til vis :b),
-mozilla (skal der gerne være en mappe der hedder),
-firefox,
-profiles,
-(her har jeg kun én mulighed, noget der ender på .default),
-"bookmarksbackups". :-)

min sti ser sådan ud:

C:\Documents and Settings\Andreas\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\2s8jdpx4.default\bookmarkbackups
Gravatar #18 - Bornslippy
21. feb. 2008 20:45
En lidt lettere måde at beskrive det på er:

Tryk:
Windows Tast + R (Eller gå i Run/Kør Menu via Start)
Skriv:
%APPDATA%\Mozilla\Firefox\Profiles


Der kan være 2 mapper i den, men der skulle gerne være en:
"bookmarkbackups" mappe i begge mapper.
Gravatar #19 - Bornslippy
21. feb. 2008 20:47
EDIT knap mangler:
#17
Men det er jo lettere når ens backup af Bookmarks ligger på nettet, så skal man jo ikke tænke på det der.
Gravatar #20 - MiniatureZeus
21. feb. 2008 21:22
#19 Det der også er ret smart med FoxMarks er at man kan have samme bookmarks på flere forskellige computere. Jeg har f.eks. mine på 8 computere som jeg bruger ind i mellem. Det er en af de primære grunde til at jeg bruger det
Gravatar #21 - Acro
21. feb. 2008 22:51
Hvis I nu var lidt moderne, så brugte i del.icio.us i stedet, der giver langt flere funktioner til bogmærkerne, ligesom det kan integreres i både Firefox og Internet Explorer. Sidstnævnte er nok irrelevant for mange, men jeg veksler personligt imellem de to browsere samt Opera og Safari, og så er det meget rart, at mine bogmærker ikke kun ligger et sted.
Gravatar #22 - T-Hawk
22. feb. 2008 07:04
#21
Jeg har ikke behov for funktioner, jeg har bare behov for at mine bookmarks er på den her computer og min anden, og det er kun firefox...
Jeg har heller ikke brug for at andre ser dem.
Gravatar #23 - Acro
22. feb. 2008 07:09
22 skrev:
Jeg har heller ikke brug for at andre ser dem.


De behøver heller ikke at være offentlige, selvom jeg godt kan lide det. Nu kan mine venner selv se, om jeg har fundet noget spændende, i stedet for at jeg skal spamme dem med links, de måske ikke er så interesserede i.

Noget helt andet er, at man bruger tags til ens foretrukne, og det er i mine øjne en langt overlegen løsning, når man har mange hundrede af slagsen. Den kategorisering, man laver i en browser er sjældent særlig god, ligesom tingene i de færreste browsere kan ligge flere steder (medmindre man manuelt tilføjer dem sådan).

Endelig er det ret godt, at man også kan søge i samlingen. Det bruger jeg rigtig meget, og jeg har bestemt fået lettere ved at finde gamle sider, efter jeg er skiftet til del.icio.us.
Gravatar #24 - terracide
22. feb. 2008 07:40
Når jeg bruger Firefox uden for arbejde, er dete mit "favorit"-addon...det forvirre ihvertfald folk:
https://addons.mozilla.org/da/firefox/addon/507
Gravatar #25 - cazotaro
22. feb. 2008 15:54
#19

Helt enig, ville bare gøre opmærksom på at de faktisk gemmes.
Ved ikke så meget om IT så den smule jeg ved vil jeg blære mig med :b Hvilket helt sikkert bare ender galt xD
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login