mboost-dp1
Defekt router?!
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Hej folkens!
Fik endelig mit internet igang derhjemme. Og det har resulteret i at jeg ville sætte vores trådløse router op igen (siden flytningen). Jeg nulstillede den fra start for at rekonfigurere den.
Det eneste jeg ændrede var SSID navn og satte den krypterede forbindelse op som jeg plejer. Men da jeg så skulle prøve at logge på det trådløse finder den 2 navne... Default navnet, og det navn den blev opsat på... Jeg har ikke set den gøre det før. Og jeg kan nogle gange logge ind på det navn jeg satte op med kode, og andre gange logge ind på default når den anden ikke virker? Min kæreste kan slet ikke komme på nogle af dem... Den kræver en PIN kode, hvilker jeg ikke har sat op.
Lyder lidt sært...
Nogle idéer!?
P.S. Nulstillede den og prøvede igen flere gange... Jeg får det samme. :S Og det er en lille hastesag... Derfor den er oprettet i tagwall.. :/
Fik endelig mit internet igang derhjemme. Og det har resulteret i at jeg ville sætte vores trådløse router op igen (siden flytningen). Jeg nulstillede den fra start for at rekonfigurere den.
Det eneste jeg ændrede var SSID navn og satte den krypterede forbindelse op som jeg plejer. Men da jeg så skulle prøve at logge på det trådløse finder den 2 navne... Default navnet, og det navn den blev opsat på... Jeg har ikke set den gøre det før. Og jeg kan nogle gange logge ind på det navn jeg satte op med kode, og andre gange logge ind på default når den anden ikke virker? Min kæreste kan slet ikke komme på nogle af dem... Den kræver en PIN kode, hvilker jeg ikke har sat op.
Lyder lidt sært...
Nogle idéer!?
P.S. Nulstillede den og prøvede igen flere gange... Jeg får det samme. :S Og det er en lille hastesag... Derfor den er oprettet i tagwall.. :/
Mon ikke den ene er et AP der står hos naboen?
Lav en hard reset (hold reset knappen ind i 30 sek) og sæt SSID og sikkerhed op.
Lav en hard reset (hold reset knappen ind i 30 sek) og sæt SSID og sikkerhed op.
Det var en hardreset jeg lavede :/
Og den tætteste nabo jeg har med trådløs er der kun 40 % signal fra og deres hedder SimoneOgAnders ... Default hedder min linksys, jeg ændrede den til pucca, og da jeg søgte på dem var de der begge med 100% signal, så er 80% sikker på at det er min egen...
Det var en hardreset jeg lavede :/
Og den tætteste nabo jeg har med trådløs er der kun 40 % signal fra og deres hedder SimoneOgAnders ... Default hedder min linksys, jeg ændrede den til pucca, og da jeg søgte på dem var de der begge med 100% signal, så er 80% sikker på at det er min egen...
du oprettede ikke bare endnu et SSID ? det er der jo nogen der kan :) Virtuel access points
jeg ved min linksys understøtter det..
Hvis ikke andet kan du flashe den med DD-WRT (google)
jeg ved min linksys understøtter det..
Hvis ikke andet kan du flashe den med DD-WRT (google)
Er det ikke altid.
Nogle routere vil også gerne have, at man slukker/tænder den, efter at man har lavet hardreset.
Skal ikke sige om det er tilfældet med linksys, men de zyxel routere jeg dagligt arbejder med, opfører sig oftest sådan.
Ellers er det blot et spørgsmål om at resette nok gange. Selv fik jeg internet for nyligt i min nye lejlighed, og der skulle den resettes et sted mellem 10-15 gange, før den gad sætte sig op, som jeg gad.
Og virker det ikke, så står du i værste fald med en defekt router.
Er det ikke altid.
Nogle routere vil også gerne have, at man slukker/tænder den, efter at man har lavet hardreset.
Skal ikke sige om det er tilfældet med linksys, men de zyxel routere jeg dagligt arbejder med, opfører sig oftest sådan.
Ellers er det blot et spørgsmål om at resette nok gange. Selv fik jeg internet for nyligt i min nye lejlighed, og der skulle den resettes et sted mellem 10-15 gange, før den gad sætte sig op, som jeg gad.
Og virker det ikke, så står du i værste fald med en defekt router.
NioBe (10) skrev:Jeg gav den en hardreset (Hold reset knappen inde i et antal sekunder... bla bla...). Skulle mene at det var godt nok?
Hvis du ikke er helt sikker på at den er resat, kan det være den ikke er. Har været ude for nogle der skulle holdes nede i 20-30 sekunder og andre der skulle tændes med reset knappen nede. Ofte er en indikator at alle leds blinker en gang hvis man gør det rigtigt.
KC (12) skrev:Hvis du ikke er helt sikker på at den er resat, kan det være den ikke er. Har været ude for nogle der skulle holdes nede i 20-30 sekunder og andre der skulle tændes med reset knappen nede. Ofte er en indikator at alle leds blinker en gang hvis man gør det rigtigt.
Den genstarter efter at jeg har holdt reset knappen inde i ca 10 sek. (Alle lamperne slukker, og viser tegn på opstart...)
KC (14) skrev:så vil jeg sige at den har fået en over nakken, hvis den stadig ikke virker er den måske død.
Du kan evt. prøve at lade den være slukket i et stykke tid, så resette den og derefter lade den slukke i et stykke tid igen. Ellers må du nok bare begrave den.
Jeg har fået lidt gang i den... min kæreste kom pludselig på nu. Og det eneste den har været udsat for er en flytning.. :/ Men jo... tror at jeg må få den skiftet ud... Tak for hjælpen.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.