mboost-dp1

Brev fra Medison. De har sendt mine computere.


Gå til bund
Gravatar #1 - atom
25. aug. 2007 10:43
Hej,

Jeg har lige fået mail fra Medison om at de har sendt mine computere. Er der andre der har fået mail?

Nu er jeg sq spændt på om jeg modtager noget.

:D
Gravatar #2 - buch
25. aug. 2007 10:55
Hvilke computere skulle det være da.

Altså jeg fik os en et brev sidst jeg bestilte en computer om at jeg ville få den, og surprice, jeg fik den os?

Jeg forstår det ikke helt :)
Gravatar #3 - Bjørn
25. aug. 2007 11:05
#2
Tror det er det der halløj med de bærbare til 800 kr eller sådan noget...
Gravatar #4 - atom
25. aug. 2007 11:07
#2

Tror ikke du har fulgt med i Medison sagen.

Der er MEGET tvivl om det er fusk eller om den er god nok.

Der er 2 bærbare computere jeg har bestildt til 840 kr pr. styk.

Prisen har skabt meget røre i medierne fordi man ikke tror på at det kan lade sig gøre at sælge notebooks så billigt.

http://www.medisoncelebrity.com/

Søgg evt. efter nyheder her på sitet. Der har været mange.
Gravatar #5 - Simonth
25. aug. 2007 11:47
#2:

Ny bærbar til 840 kroner
Medison sår tvivl om egen troværdighed
Medison udsender pressemeddelelse omkring deres $150 laptop
Medison har afholdt pressekonference

Søgning efter "Medison" på newz.dk
Søgning efter "Medison" på Google

Citat fra nyhed her på newz.dk:
Det svenske computerfirma Medison er begyndt at sælge en bærbar til 150 dollars, eller 840 danske kroner.


Svenske Medison har onsdag aften afholdt pressekonference og viste her et eksemplar af deres 840 kr. bærbare computer frem. Firmaets direktør, Valdi Ivancic, slog fast, at tilbudet ikke er et bluff.
Gravatar #6 - buch
25. aug. 2007 11:51
Det var satans, jamen til den pris så bestiller jeg da lige 2 stk.

Undskylder for #2 men har ikke fulgt så meget med på det sidste :)
Gravatar #7 - madweeser
25. aug. 2007 12:07
Skriv endelig når du har modtaget den! :D
Gravatar #8 - buch
25. aug. 2007 12:10
Hvor længe er det siden du har bestilt den?
Gravatar #9 - bugger
25. aug. 2007 13:27
atom; Det ville være nice hvis du gad skrive en anmeldelse af maskinen evt. som artikel her på Newz.dk... hvis du altså modtager den ;)
Gravatar #10 - atom
25. aug. 2007 14:31
Hej Alle,

Jeg skal nok skrive når/hvis jeg modtager dem. Jeg bestilte dem samme dag som den første nyhed kom på newz omkring maskinerne.

Hvis I er interesseret så er her mailen jeg fik fra dem:

Hello ****** ******,

This message is to inform you that the following order has been shipped.

Order Number: *********
Order Total: 1680.12 DKK

Tracking Number: *******
Shipping Method: Scandinavia
Product Provided by: www.medisoncelebrity.com
Comments : Will be delivered to your home by Medison
Thank you for your order,
2Checkout.com
www.2checkout.com

#6 Jeg ville vente med at bestille endtil du ser om jeg har fået mine maskiner. Men det er self. op til dig.
Gravatar #11 - gentox
25. aug. 2007 14:43
#10
#6 Jeg ville vente med at bestille endtil du ser om jeg har fået mine maskiner. Men det er self. op til dig.

Der er jo også muligheden for at der bliver sendt nok bærbare ud, til det ser ud som om Medison er et reelt firma.
Derefter bestiller alle tvivlerne, i massevis, og Medison erklærer sig konkurs og scorer pengene...

Bare en kynisk tanke, men desvære ikke umuligt.
Gravatar #12 - amokk
25. aug. 2007 15:43
Når man erklærer sig konkurs, opgøres boet, dvs. de aktiver som stadig er i firmaet mv.

Hvis en masse mennesker har indbetalt en masse penge, vil disse altså stå i firmaet og være til gode for kreditorerne.

Hvis ejerne hiver dem ud af firmaet, snakker vi pludselig selskabstømning.

Atom: glæder mig til at se pics af den når du får den frem :)
Gravatar #13 - Cyrack
25. aug. 2007 15:58
amokk:

En lønforhøjelse til den administrerende direktør kan vel altid bringen en virksomhed på randen af konkurs... uden direktøren skal betale noget tilbage. Men det er vel egentlig dække ind under selskabstømning?
Gravatar #14 - atom
25. aug. 2007 16:48
#11 Tjae det er jo desværre muigt. Jeg tror heller ikke helt selv på dem før jeg sidder med maskinerne foran mig.

#12 Skal nok tage et par billeder og smække op når/hvis jeg får dem.
Gravatar #15 - Galdar1
25. aug. 2007 16:56
Er jeg den eneste der tænker lidt på, hvorfor du bestilte 2? hvis du bare ville tjekke om det var sandt, hvorfor bestilte du ikke bare 1, og hvis du fik den kunne du jo altid bestille den næste ik?
Gravatar #16 - atom
25. aug. 2007 17:15
Jeg bestilte 2 af flere grunde:

1. Hvis det var en god computer der dækkede mit behov ville min kæreste også gerne have en.

2. Hvis vi ikke lige synes at 2 var nødvendigt har jeg MANGE bekendte som gerne ville have én også, så jeg var ikke bange for at kunne komme af med den anden igen.

3. Jeg var bange for at firmaet ville sætte priserne op når de havde etableret deres navn i medierne og dermed i folkemunde.

4. Jeg mangler ikke penge så jeg synes jeg kunne leve uden de 1600 hvis det skulle gå helt galt og jeg ikke modtog maskinerne og samtidigt ikke kunne få pengene tilbage.

Jeg er dog på ingen måde sikker på at jeg modtager maskinerne endnu. Især fordi der ingen Tracking nummer er i mailen. (Tracking nummeret er bare 000000)

Jeg kan se at der er en der har skrevet på 2co's hjemme side som fortæller at flere har modtaget samme mail som mig. Her spørger han også til Tracking nummeret.

http://www.2checkout.com/community/support/topic.p...

Jeg synes i øvrigt at de svar 2co's staff giver i tråden er ret overbevisende. Selvom det self. ikke er en garenti.
Gravatar #17 - reschat
25. aug. 2007 17:47
Det lyder næsten for godt til at være sandt. Men alligevel så hælder jeg faktisk til at det er rigtigt og du rent faktisk får dine to computere.
Gravatar #18 - buch
25. aug. 2007 19:23
Jeg bestilte faktisk også 2 :)

Ikke fordi jeg mangler dem, det var bare billigt, og så kunne de sikkert sælges videre, eller også bliver en af dem brugt som server.

Den anden skal bare udstråle penge, ej ved ikke hvad den anden skal bruges til, men sikkert bare i køkkenet når jeg flytter hjemmefra her snart som kogebog.
Gravatar #19 - MiniatureZeus
25. aug. 2007 21:04
#18 arbejder du ikke på burger king? :P

Men faktisk en god ide med at bruge en så lille og så billig pc i køkkenet. Har tit brugt min skolepc, som nu har resulteret i at den lugter lidt af bacon (er dog ikke det værste!) og har nogle sorte pletter på skærmen fra et løg.

Kunne være man skulle overveje det, når atom fik sine og lige beskrevet hvad de kan bruges til :)
Gravatar #20 - buch
26. aug. 2007 02:04
#19
Jo det er faktisk helt tosset når jeg kan spise mig mæt derude når jeg har vagt, at jeg så har en bærbar til at stå som kogebog.

Men når jeg ikke har vagt er det jo meget rart at kunne fortælle en hvor meget af hver der skal i maden.

Så er der stadig en bærbar i overskud, eller når nej.


jeg er yderst beruset, der er jo stubfest i nabobyen i aften.


roger over og skifter //
Gravatar #21 - duck-1
26. aug. 2007 07:08
#20
og hvor var det så lige at den stubfest var, for jeg kunne fandme ikke finde den. i forhold til hvor stort det var slået op i avisen var der sku ikke særlig meget "fest" over det i gaderne.

Så lige du er som frivillig i kinorevuen, det er jeg også, jeg er næsten lige startet som operator...
Gravatar #22 - chrown
26. aug. 2007 09:52
For helvede, hvis det er ægte så skal jeg da også have et par stykker eller tre. Til hvad? Det ved jeg ikke, bare have dem!

Håber virkelig for alle jer der allerede har bestilt at i får dem. Hvis ikke, så har i min dybeste medfølelse!
Gravatar #23 - buch
26. aug. 2007 10:32
#21
Den var da på platon og så oppe på fodboldbanerne ;)

Så ses vi nok dernede til julefrokosten.

Arbejder selv som operatør
Gravatar #24 - HollaenderDK
27. aug. 2007 14:51
Har fået samme mail - men der er ikke trukket nogen penge endnu.
Gravatar #25 - atom
27. aug. 2007 15:04
#24 ok.

Jeg har ikke modtaget noget idag. Måske i morgen :-)
Gravatar #26 - mvp
30. aug. 2007 13:09
Stadig ingen af jer, der har modtaget en?
Gravatar #27 - atom
30. aug. 2007 20:57
Nope intet endnu. :(
Gravatar #28 - amokk
30. aug. 2007 23:49
Hvad siger det firma som leverer pakken? De må da kunne give en status, når nu Medison siger den er shipped
Gravatar #29 - MiniatureZeus
31. aug. 2007 07:59
#28 Svjv findes der jo lige præcis ikke noget fragtfirma! T&T# er også bare 000000000...
Gravatar #30 - Simonth
10. sep. 2007 12:41
Noget nyt? Har i modtaget computerne?
Gravatar #31 - chrown
10. sep. 2007 16:13
Ærlig talt tvivler jeg på at nogen får dem. Medisons hjemmesider er blevet lukket.
Gravatar #32 - buch
11. sep. 2007 06:22
#31
De ser nu ellers meget åbne ud :)
Gravatar #33 - mvp
11. sep. 2007 13:27
Hjemmesiden virker stadig, der er dog flere links på den, der ikke fungere. Har også svært ved at forstille mig, at nogen får de computere.
Gravatar #34 - chrown
11. sep. 2007 18:00
#32 Så er de lige åbnet igen, fordi for i går kom man bare videre ind en SurfTown 404 side...
Gravatar #35 - gentox
11. sep. 2007 21:02
#34 Det kan jo ligesågodt være et DNS problem, lad mig i den forbindelse varmt anbefale OpenDNS.

Bare brug disse 2 DNS adresser som dine primære:
208.67.222.222
208.67.220.220

I stedet for dem du får tildelt fra din ISP.
Gravatar #36 - Mihl
11. sep. 2007 22:13
Jeg har ventet i over 14 dage på at modtage min maskine, edter pengene blev trukket... Det lugter langt væk af fusk... "Phones down at the moment" << sådan har det været i over en måned. Har snakket med infocare, som de "samarbejder" med. Infocare i Sverige har aldrig haft et samarbejde med medison. Har forgæves forsøgt at komme i kontakt med Medison. Ingen har et nummer til dem. Jeg har i dag bedt min bank om at tilbageføre pengene. Det er så meget fup.
Gravatar #37 - el_barto
12. sep. 2007 07:29
Altså...jer der har bestilt en bærbar til 840 kr: Get real dudes!

I lægger da selv op til at blive f**** i røven.
Gravatar #38 - atom
20. sep. 2007 15:22
#37 Ved ikke hvor meget fucked vi er blevet, jeg tog en ricikofri chance men den ikke igennem.

2CO har tilbageført mine penge da de har droppet samarbejdet med medison. (Har tjekket netbank og de er gået ind d. 18/9)

http://www.version2.dk/artikel/3973

Hvis nogen gider lave en nyhed med det er I velkomne.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login