mboost-dp1

Computer der bare ikke.... virker!?


Gå til bund
Gravatar #1 - MissMilla
11. dec. 2008 09:35
Okay ved godt det ikke er den mest geniale/informerende overskrift,
men ved ikke hvad der er galt med min computer, og ved ikke om det ligger begrundet i at jeg er pige, eller bare mindre klog?
well.. imorges da jeg tændte min computer startede den op med en sort skærm med noget hvid tekst på.
Der stod bl.a. noget med Slavedisc, masterdisc .. ect. ect.
kan ikke huske det helt præcist..
kan problemet skyldes at mit cdrom-drev bare er.. væk?
eller kan det være virus eller ligende?
det er en "hjemmelavet" computer som min nu eks-kæreste havde, som jeg så købte af ham.. og har derfor ikke windows xp eller noget til den.
nogle der muligvis har en løsning?
Gravatar #2 - zin
11. dec. 2008 09:51
Prøv at svinge en død kat over kabinettet. Det aflader den statiske elektricitet. Katten skal gerne være død for nylig og ildelugtende.
Hvis det ikke virker, så tag en motorsav, og lod lidt i motherboardet. Det skulle resette BIOS'en, som muligvis kan forårsage problemet.
Hvad så end problemet er.
Når det så ikke har virket må du gerne beskrive problemet mere specifikt eftersom den nuværende beskrivelse er utilstrækkelig for nogen som helst form for fejlfinding. :-)
Gravatar #3 - 3214N
11. dec. 2008 10:01
Vi kan også sende en tekniker ud til dig, hvis du er i København eller nærmeste områder.
Gravatar #4 - Du3-
11. dec. 2008 10:01
En død kat hjælper ikke så meget, det aflader bedre hvis den spræller lidt ;)

Ej. Lidt mere info kunne være om hvornår den stopper, om der kommer en fejlmeddelelse(Blue screen?) eller noget i den stil :-)
Gravatar #5 - MissMilla
11. dec. 2008 10:15
hahahaha den virker!
Hvordan den gør det? aner jeg ikke :b
men den virker!
undskyld for forstyrrelsen xD
men fik at vide af en ven at master disc og slave disc er harddisken?
og der stod imorges at de bare var væk? xD
når ja men never mind (;

Gravatar #6 - milandt
11. dec. 2008 10:22
Så hedder det tak for hjælpen!
Gravatar #7 - MissMilla
11. dec. 2008 10:23
det lå imellem linjerne :b
beside siden du ikke var en af de rare mennesker der hjalp mig, hvorfor så komme med sådan en kommentar? (;
Gravatar #8 - milandt
11. dec. 2008 10:25
Man kan vel godt opdrage på tilfældigt forbipassernede - så bliver verden et bedre sted (indtil man får raget sig et par)
Gravatar #9 - MissMilla
11. dec. 2008 10:27
jeg bryder mig ikke om at blive opdraget på (;
slet ikke af folk jeg ikke kender ..
men du har ret og normalt skriver jeg også tak (;
og var bare så over lykkelig såh xD
Gravatar #10 - tazimn
11. dec. 2008 10:31
#10..

Kan man leve af det..?! Så må det der gigolo give godt da.. ;-)
Gravatar #11 - 3214N
11. dec. 2008 10:33
#3 Det er nu dybt seriøst, jeg prøver ikke at være "sjov".

Det er det jeg lever af...
Gravatar #12 - tazimn
11. dec. 2008 10:39
Nåh... Jeg srev altså indlæg #10 før efter 3214N Skrev sit...
Gravatar #13 - zin
11. dec. 2008 10:43
#MissMilla:
Normalt hvis man gerne vil have hjælp, så er den gængse metode at informere bedst muligt. Et eksempel kunne have været:
"Da jeg startede op for min computer her til morgen startede Windows ikke op! Den sagde 'Operating System not found!' (som den sandsynligvis har gjort...) eller noget lignende. En ven sagde senere at 'Slave Disk' og 'Master Disk' som ikke blev vist (som du nævner senere, men ikke i første post) var harddiskene!"
Som du kan se udbyder jeg på mindre tekst mere information end du gjorde i dit første indlæg, og sandsynligheden er, at jeg får hjælp. Jeg nævner ikke at jeg er en kvinde (for det hjælper ikke), jeg nævner heller ikke ting jeg ikke kan huske noget om (hvordan hjælper ingen information en eventuel hjælper?).
Til gengæld nævner jeg, temmelig kort og lige til, hvad jeg ved at PC'en meldte (de vigtige ting her: Ingen Slave Disk / Master Disk og "No Operating System Found" beskederne).

At "læse" kan ofte hjælpe en med at finde problemet, før man går ud og skriger efter hjælp.
At få hjælp uden at udlevere information kan ikke lade sig gøre. Forestil dig at du beder en købmand om at købe slik til dig. Han kan ikke fortælle dig, hvor meget det koster, om han har det, hvordan det smager eller om du vil kunne lide det med mindre du giver ham noget information. Det samme gælder computerfejlfinding og i det hele taget problemer generelt.
Gravatar #14 - MissMilla
11. dec. 2008 11:11
jeg har skam "læst" om det også derved jeg fandt denne hjemmeside ^^
og er ikke vant til at kun formulere mig kun informativt derfor den også lidt sociale påvirket tekst..
Gravatar #15 - zin
11. dec. 2008 11:38
#14: "Lidt sociale påvirket tekst"? Der er intet socialt over teksten. Blot forvirring og desperation, hvilket i og for sig også er forståeligt, men ikke specielt relevant. Som det hedder sig på Det Store Interweb: Take a Chill-Pill.
Gravatar #16 - Makey
19. dec. 2008 18:49
@#1:
KISS?

Lidt off-topic:
Den her tråd er nok endnu sjovere på engelsk
Gravatar #17 - Norrah
19. dec. 2008 20:22
Mit umiddelbare gæt er at kablet til din harddisk sidder lidt løst.

Jeg ville åbne op til hardwaren, og efterfølgende gribe fat i kablernes hovede, og bare klemme til og presse alt det du kan. Hvis der er nogle af kablerne der kan komme længere ind, så vil det nok være sundt.

de her kabler vil jeg tro sidder i din maskine. Har ikke hørt om de nyere skulle brokke sig over master slave. Men det er nu stadig ikke udelukket at du har: sata kabler i din harddisk.

Og til alle newz folk, hvorfor er i først så hjælpsomme når der er en eller anden fyr der påstår han er en kvinde?
Når jeg ber om hjælp, så er det kun dem der keder sig mest der komme "to the rescue".
Gravatar #18 - xstefan
19. dec. 2008 21:09
17#
Alle de gange jeg har haft problemer med noget hard-/software relateret har jeg fået svar relativt hurtigt. Det kan være du gør noget forkert i dine spørgsmål ellers følg Zin's guide til din fremgangsmåde.
Det har intet at gøre med at han/hun/den er/agerer kvinde, det har noget at gøre med fremgangsmåde. (altså ... næsten)

16# du har fuldstændig ret i at den bliver sjovere, Zin's første kommentar er jo hyle morsom XD

on topic:
højst sandsynligt har det ikke noget at gøre med at du er pige eller mindre klog, så skal vi jo til at filosofere og finde værdien af hvornår man er mindre klog først.
men umiddelbart ville jeg også gætte på noget løs forbindelse med harddisk eller for kraftige rystelser med destruktive følger? (hvilket nok ville have gjort du slet ikke kunne starte).
Men, hvis din kammerat har forstand på IT så få ham over og hjælp dig, det kan mange gange være bedre end at få support over nettet ;)
Gravatar #19 - zin
20. dec. 2008 00:27
#18: Ahem, efter at have fået en "heads up" fra makeybusiness tror jeg lige at jeg skal have mig en ny signatur.... Noget hen a lá
Try to swing a dead cat over the Cabinet. This discharges the static electricity. The cat will be happy to be dead recently and smelly. If it does not work, take a power, and did little in the mother board.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login